Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Jorp op do, 04 dec 2003, 16:26:20
-
Ik heb een polo blok waar de inlaat en uitlaatspruitstuk nog opzitten. Nu staat het blok al een aardig tijdje stil! Heeft wel onder een zeiltje gestaan! Kunnen de cilinderwanden gaan roesten? Of is het makkelijk te controleren? Zonder het blok uit elkaar te halen? Of hoe lang kan een blok zo blijven staan?
-
Same here... Ik heb ook een onderdelen-GL-blokje in de achtertuin staan, pas gehaald in Duitsland (77.000km, alles erop en eraan, 15 euro, ik lach me rot... of misschien de verkoper wel). Olie en koelwater zijn er al uit. Maar volgens mij valt het wel mee als je hem onder een zeiltje laat staan. Misschien is zo nu en dan met de hand de nokken-/krukas ronddraaien wel goed...
-
volgens mij kun je de olie beter in het blok laten zitten. Ook wat extra olie in de bougiegaten en alles wat open is afsluiten, desnoods met vette lappen.
-
ik heb me g40 blokkie lekker warm binnenshuis staan, kan er niks mee gebeuren.zeiltje erover en je ruikt m ook niet meer,heb me oude 1,3 blok in de schuur staan, zal , binnekort een demonteren en dan zie ik of ie roestig is....
-
Heb inmiddels een stuk of 5 blokkies buiten onder een zeiltje liggen (tussen nr 1 en 5 zal zo'n 5 jaar stilstand zitten), rechtop incl olie in carter. Af en toe geef ik de krukas ff een slinger ter controle en tot nu toe gaan ze allemaal nog in't rond.
-
hoi luitjes
weet een van jullie een goed adres om een blok te laten reviseren .
liefst in noord Limburg.
al vast bedankt
gr huug
-
Zelf doen ;)
-
Standaard of tunen?
-
www.google.com -dunno-
-
Zelf doen ;)
Als je alle meetinstrumenten en machines tot je beschikking hebt wel ja........
-
Alles wat je zelf kan, zelf doen bedoel ik. :)
-
Mijn polootje heeft 15 jaar stil gestaan -naughty- :)
-
Blok ingebouwd & motorkap dicht? -dunno-
Af & toe gestart of rondgedraaid? -dunno-
-
auto geheel intact stilgestaan in verwarmde garage.
Tank verroest en moeten vernieuwen, daarna lopen!
Later wel bijna Alles moeten vernieuwen, zoals lagers en pakkingen, maar blokje is nog steeds niet uit elkaar geweest en heeft nu 105000 km gelopen
motor had 87000 km gelopen voordat ie stil kwam te staan.
-
Alles wat je zelf kan, zelf doen bedoel ik. :)
niet voor iedereen aan te raden hoor. Heb al eens gezien dat iemand het presteerde om lagers met een slotje zo te monteren dat ze niet in het slotje van de drijfstang vielen. Die krukas kon zo bij het oude ijzer.
-
Dan kan je het dus niet..... toch?
-
Blok bewaren: als ie droog staat, kan 't volgens mij best lang goed gaan, zelfs zonder maatregelen.
Dan kan je het dus niet..... toch?
Idd, klinkt als iemand die eigenlijk niet aan een auto mot gaan sleutelen....
Later wel bijna Alles moeten vernieuwen, zoals lagers en pakkingen, maar blokje is nog steeds niet uit elkaar geweest
Lagers vervangen zonder 't blok open te maken => dat kan ik niet rijmen.
-
Blok bewaren: als ie droog staat, kan 't volgens mij best lang goed gaan, zelfs zonder maatregelen.
Idd, klinkt als iemand die eigenlijk niet aan een auto mot gaan sleutelen....
Lagers vervangen zonder 't blok open te maken => dat kan ik niet rijmen.
Denk dat hij wiellagers bedoelt. Maar ik zat eerst ook hoe doe je dat, en toen dacht ik oo wiellagers.
En zelf hebben wij bij motoren die we langer laten liggen wel eens een klein beetje olie bij de cilinder in gespoten, mooiste is om het wat te vernevelen. Of het heel veel nut heeft weet ik niet, maar zal waarschijnlijk wel zorgen dat je zuigerveren niet zo snel vast zitten aan je wand.
-
@Sjon: wiellagers ind :)