Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Cartronic op wo, 01 nov 2006, 21:46:58

Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Cartronic op wo, 01 nov 2006, 21:46:58
Hallo,

Ben op zoek naar het koppel en toerental daarvan van een polo coupe 1991. 1300 met multipoint injectie. Ik ben nieuw hier en zal me zsm voorstellen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen aan deze info.

Op mijn site staan foto's van mijn polo.



Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Serge op wo, 01 nov 2006, 21:50:03
nz is 55 pk en 99nm
3f is 75 pk en 99nm
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Cartronic op wo, 01 nov 2006, 21:53:11
nz is 55 pk en 99nm
3f is 75 pk en 99nm

En bij welke toerentallen is dat koppel?
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Serge op wo, 01 nov 2006, 22:22:29
r0nd de 3300
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Sjon op wo, 01 nov 2006, 22:27:21
http://www.polo86c.nl/info/motoren.shtml
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Folkert op do, 02 nov 2006, 01:28:46
hoe kan ik snel het verschil zien tussen deze 2? de NZ en 3f?

er staat een 2f op de sloop, en het is van die 2 motoren, de motorcode was niet zichtbaar en behoorlijk smerig, omdat iemand de ontsteking er al had afgehaald...
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: PoloDennis op do, 02 nov 2006, 07:13:23
hoe kan ik snel het verschil zien tussen deze 2? de NZ en 3f?

er staat een 2f op de sloop, en het is van die 2 motoren, de motorcode was niet zichtbaar en behoorlijk smerig, omdat iemand de ontsteking er al had afgehaald...

de motormanagementmodule, NZ is digijet, 3f is digifant.
voor zover ik weet heeft de 3f ook geen apart ontstekings transistorblokje (zit in het motormanagement)

Orgineel kwamen 3f motoren ook alleen in (echte) GT's, met stabilisator in de achteras dus.
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: martijn op do, 02 nov 2006, 09:08:21
heeft een 3Fmotor een achteras??

 -nana-

ik zou even je motorcode opzoeken, zie FAQ's
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Jaap op do, 02 nov 2006, 09:35:46
heeft een 3Fmotor een achteras??

Citaat
Orgineel kwamen 3f motoren ook alleen in (echte) GT's, met stabilisator in de achteras dus.


 -nana-  -gert- Klikkie doen



Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: PoloDennis op do, 02 nov 2006, 10:38:59
heeft een 3Fmotor een achteras??

 -nana-

ik zou even je motorcode opzoeken, zie FAQ's

het gaat hier om een 2F die op de sloop staat, een redelijke kans dat daar de achteras nog aan zit.

Is het geen GT, dan geen 3f motor
Is het een GT, dan kijk je naar de achteras, heeft die een stabilisator, dan is het een 3f motor.

Ervan uitgaande dat alles nog orgineel is.

In de post waar ik op reageerde stond ook dat de motorcode niet leesbaar was, dus motorcode opzoeken is nutteloos.

Geen achteras? dan maar kijken naar de motormanagementmodule (als je dat beter kan zien (niet opgestapelde auto's) dan kan je dat natuurlijk ook eerst bekijken, is ook iets betrouwbaarder ivm niet orginele onderdelen)

Digijet is van NZ
Digifant is van 3f

geen motormanagement en geen achteras en de motorcode niet leesbaar? dan de versnellingsbak

4bak is van de NZ

5bak:

bakcodes 8P en AEB is van NZ
bakcodes 8R en AHD is van 3f
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Dennis op do, 02 nov 2006, 12:32:53
Gasklephuis 3F heeft gasklep-potmeter, NZ niet.

Nummer op inlaatspruitstuk (staat op 2e inlaatkanaal):
3F: nummer eindigt op B  (Big-> grote kanalen)
NZ: nummer eindigt op D (Dun-> kleine kanalen)
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Folkert op do, 02 nov 2006, 13:07:17
Er staat een andere autop bovenop, dus hij ligt erg laag om aan de achteras te gaan voelen, maar dara had ik al aan gedacht...

Die andere dingen zeggen me allemaal vrij weinig, dus heeft iemand een foto van beide??
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Sjon op do, 02 nov 2006, 13:10:47
Is het geen GT, dan geen 3f motor

Hoho........das bij de polo 2f weer anders:
Als er een 3F aan boord ligt hoeft ie niet perse GT uitgevoerd te zijn.....
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: martijn op do, 02 nov 2006, 13:54:34
juustem, er is ook (officieel) een CL met 3f motor geleverd.

Volgens mij is dit bijna niet voorgekomen, aangezien de GT voor bijna dezelfde prijs ook nog extra goodies had..
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: martijn op do, 02 nov 2006, 13:55:30
P.S. Folkert.. kan je zien of de sierlijsten (spatbord voor l+R) en bij de achterwielranden nog netjes zijn? Zo ja, dan zou ik deze graag hebben!!!
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Folkert op do, 02 nov 2006, 14:38:16
Alleen de wielranden of de hele omlijsting?

Ik zal wel even voor je kijken...
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: Jaap op do, 02 nov 2006, 15:03:03
juustem, er is ook (officieel) een CL met 3f motor geleverd.

Volgens mij is dit bijna niet voorgekomen, aangezien de GT voor bijna dezelfde prijs ook nog extra goodies had..

Citaat
Voertuigsoort  Personenauto
Merk   VOLKSWAGEN
Handelsbenaming  POLO COUPE CL 55 KW U9
Kleur(en)  Rood
Brandstof  Benzine
G3 Installatie  N.v.t.
Aantal cilinders  4
Cilinderinhoud  1272 cm3
Vermogen  55 KW
Aantal zitplaatsen  5
Aantal staanplaatsen  N.v.t.


(45-sv-vb -> Barry8V z'n CL (op kenteken)
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: PoloDennis op do, 02 nov 2006, 15:31:06
juustem, er is ook (officieel) een CL met 3f motor geleverd.

Volgens mij is dit bijna niet voorgekomen, aangezien de GT voor bijna dezelfde prijs ook nog extra goodies had..

nooit geweten, weer wat geleerd
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: PoloDennis op do, 02 nov 2006, 15:38:00
Er staat een andere autop bovenop, dus hij ligt erg laag om aan de achteras te gaan voelen, maar dara had ik al aan gedacht...

Die andere dingen zeggen me allemaal vrij weinig, dus heeft iemand een foto van beide??

een foto zal niet veel zeggen als je de hele motorruimte fotograveerd, optisch verschillen ze alleen in een paar details. De motormanagementmodule zit onder de paravan, naast de zekeringskast (als hij er nog in zit) Daar zal of Digifant, of Digijet op staan, bij Digifant is het 3f, bij Digijet NZ.

Dennis zijn suggestie, over het inlaatspruitstuk lijkt me ook vrij makkelijk te controlleren, er staat weinig anders op kwa letters en cijfers en zit goed in het zicht voor zover ik weet.
Titel: Koppel en toerental polo 1991 coupe
Bericht door: martijn op do, 02 nov 2006, 15:55:49
de zwart plastic (nu grijs denk ik) delen, wielranden. De dorpel rommel heb ik niet nodig.

linksvoor heb ik al; Charles heeft beide achter.

Dus in ieder geval rechtsvoor heb ik nodig. Als je wilt kijken zou dat erg fijn zijn, misschien kan ik ze op de eerstvolgende meeting ophalen.