Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: dude lange op zo, 06 aug 2006, 21:15:22
-
Hierbij stel ik me voor
Ik ben Martijn, 30 jaartjes jong en sinds deze week een trotse bezitter van een antraciet metallic polo GT.
Ik start ook een forum onderwerp zodat jullie het spannende verhaal en ontwikkeling van deze prachtige wagen kunnen volgen!
Groeten Martijn
-
Hehe eindelijk.
Welkom hier kerel
Martijn in z'n kersverse aanwinst:
-
Voorbij-rij-actie (me camera kon de snelheid niet aan :D )
-
Daar is ie dan hoor....
En hoe rijdt 't nou, eindelijk eens een echte auto. -nana-
Welkom hier! -klus-
-
hahahahahaha
Er moet nog wel het een en ander aan de auto worden gedaan om het tot een goed rijdende wagen om te toveren maar er zit progressie in :P
Gister en vandaag samen met sjon al een groot deel kunnen uitvoeren. Ben vooral op zoek naar het monstertje wat in deze auto zit en alle kabels open knabbelt en er kroonsteentjes tussen plaatst....maar is niet zo makkelijk te vangen zeg maar -boehoe-
-
2 echte GT's op de kiek -naughty-
-
Voor de onwetende: links die van Martijn.
PT-ZT-38 => -uitlachen- PeuT-ZaT-38
-
...
-
Deze ballonbanden liggen inmiddels al in z'n kofferbak:
eerst maar es vzv wat normalere bandenmaat.
(tijdelijk ff tuffen met 2f staal met wieldoppen)
-
Reesmus is er inmiddels al onderuit: hello origineel -prut-
-
Viel niet mee om iets normaals qua uitlaat op te hangen: bak en braadwerk
-
Deze 'middenpijp' is vervangen door andere meegeleverde middenpijp met daarachter standaard einddemper.
Helaas nog niet lekker gasdicht en de middenpijp zit tegen 't versnellingspookbakje.....grrrr.
Komt voornamelijk omdat downpipe gemeubeld is en niet lekker voor de tunnel zit.
(is overigens niet Gilex's werk hoor)
-
Mooie bakjes!
Keep them original!
Enneh, welkom natuurlijk -prut-
-
Euh ja......foto zegt genoeg denk........
Rechtsvoor is bumperbevestiging verplaatst, omdat dat stukkie kokerbalk naarbinnen geduwd is.
Luchtfilterbak is vzv allerlei gaten, defroster is pleitos.
Er is een stukkie voorscherm in gelast incl plamuur.
Dat de draagarm krom was zal vermoedelijk met 't zelfde ongelukje te maken hebben.
-
Ruitensproeier kan inmiddels weer bediend worden dmv originele hendel ipv apart knopje op dash -gert-
Foute toeter was niet aangesloten omdat bij contact aan altijd toetert -gert-
Tijd voor een originele toetert (Sjon kijkt ff op zolder)
Grill met verstralers is inmiddels geplaatst, alleen nog aansluiten.
Gebroken handremkabel is vervangen.
Foute raamslingers + versnellingspookknop kunnen de verkoop in.
Poging gedaan om van binnenuitverstelbare buitenspiegels aan de praat krijgen is vooralsnog mislukt.
Kortom: GT terug naar origineel -love-
-
en ben benag dat er nog het een en ander moet gaan gebeuren, maar alles op zijn tijd.
tevens rammelt de auto al een stuk minder omdat er wat losse motor onderdelen zijn vast geschroeft. -dunno-
-
Zozo, lekker bezig geweest zeg. -thumbsup-
-
mooi man,ach ja alles op zijn tijd eens nalopen.
-
zeker de weten.
Vooral de bekabeling vindt ik wel leuk (jaja een van de weinige electronica fans op dit forum -klus- )
Beetje rondspitten in schema's enzo, tevens staat instrumentenpaneel op een upgrade actie te wachten (nieuwe verlichting erin, leds vervangen, de blauwe grootlicht lamp vervangen door echt blauwe led.
Maar daar ben ik nog lang niet, eerst de auto zelf goed nalopen en essentiele onderdelen vervangen
-
Aah, ze wordt vertroeteld -thumbsup-
Zijn toch nog dingen te voorschijn gekomen die ik niet wist zag ik.
Ohja, kwam nog een motorkabelboom tegen, die is ook nog voor jullie. Moeten maar een keer kijken of we elkaar treffen.
-
Kan ik eventueel wel meenemen wanneer ik richting Lunteren ga?
-
:)
alle kabels en stekkertjes zijn welkom, heb nog een klus om de mistlampen aan te gaan sluiten ,want de kabels/stekkers lijken ervoor te missen, dus of een andere kabelboom erin, of deze modificeren :S
-
Kan ik eventueel wel meenemen wanneer ik richting Lunteren ga?
Je komt idd hier dan vlak langs is een optie idd
Is eind aug toch? dan ben ik iig ook wel weer terug van de vakantie
-
wel mooi 2 zwarte gt's naast elkaar en oww sjon mijn hartje klopt nog steeds als ik um zie die echte holandse gt.
ga zo door jullie 2.
en van het weekend komt mijn gt uit duitsland dus als je een kabelboom nodig hebt heb ik die na het weekend wel.
-
kunnen bijna wel een GT hoekje gaan creeren :)
vandaag bij de "try to kwik fit it" een paar bandjes besteld, deze worden er morgen gemonteerd.
165x65 op een 175 velg :) sweet
kabelbomen heb ik altijd intresse naar, zeker als het een GT boompje is waar dus ook de dubbele koplampen stekkers aan zitten. wat van precieze boom het is zal ik met Sjon ff moeten uitzoeken, die heeft er al een paar meer in zijn handen gehad dan ik (the newbie ).
-
165x65 op een 175 velg :) sweet
Je bedoeld 165-65/13 op een 5,5J velg -moon-
Gewoon originele wielomtrek dus.
175-60/13 is iets duurder, begreep ik net ook al van de 'chef'.
Tis toch erg he: ik 'herken' tegenwoordig kabelbomen.......mot nie gekker worden. -dj-
-
Het is een motorruimte kabelboom, alleen volgens mij een 2F boompje.
Zit namelijk als ik me goed herinner een aansluiting extra op de "centrale" aka brede platte stekker, die bovenop de zekeringkast komt.
Maar dat mag Sjon dan wel controleren -thumbsup-
-
Ik heb zo'n 'originele dubbele koplampen grill kabelboom'
Dat is gewoon een 'verloopstekker' die tussen de koplampstekker en de koplamp komt.. Niet zoveel bijzonders dus.
(Een soort 'Y' stukje dus).
zijn dus 2 losse kleine kabelboompjes van pak m beet 10 centimeter die je aan het eind van de originele d'r bij klikt.
-
@Gilex: 2f multipoint => vermoedelijk 3F/NZ.
@Jaap: ja, die motten we hebben.
Is eigenlijk simpel: grootlicht zit gewoon 'doorgelust'
-
de kabelboom die ik straks heb is van een 55pk gt
-
ik weet (nog) niet of er verschil zit in de kabelboom tussen een 55pk en 75pk. lijkt me geen verschil te hoeven hebben, maar je weet maar nooit -klus-
-
Gister op de overbekende duitse sloop de juiste stukjes kabelboom gevonden.
Martijn vandaag aangesloten -uitlachen- "unleach the fury", oftewel: check.
-
idd geeft een bakkes aan licht , zelfs de konijntjes blijven nu op de weg stilstaan om dit prachtige schouwspel van dichtbij mee te maken :)
-
idd geeft een bakkes aan licht , zelfs de konijntjes blijven nu op de weg stilstaan om dit prachtige schouwspel van dichtbij mee te maken :)
now dat betwijffel ik hoor en ik kan het weten
en als ze het wel doen zijn ze erg dom!!!!!
greez maikel (conijn)
-
Die konijntjes denken gewoon; als we nu tussen die lampen blijven dan komt 't wel goed...........splet..... -naughty-
-
-prut-
-
Hier nog een fotootje met nieuwe bandjes (165-65-13 ipv formaat trekker):
-
Plastic kapjes ontbreken bovenop veerpoten.....huh.....hee: hardinstelling, neem ik aan -dj-
Aangezien ik h'm zelfs erg hard vind van voren, mot ie ff wat slapper.
Gewoon indraaien net zoals de minder luxe versie?
Tis wel een akelig dun dingetje moet ik zeggen hoor
-
Lijkt verdacht veel op Koni..
Kan zo niet zeggen welke kant je op moet draaien.
Heb ze zelf ook, maar ook ingebouwd. -dunno-
-
Is Koni idd. Links = hard, rechts = zacht. Geen verstelknop er bij?
-
Is Koni idd. Links = hard, rechts = zacht. Geen verstelknop er bij?
Oh, das precies andersom als bij normale gele koni's.
Rechtsom is dan dichtdraaien en dus harder.
@Gilex: heb jij die stelknop toevallig nog?
(onder 't mom van nooit geschoten is altijd mis)
-
Nou begin ik te twijfelen :) Ik ben zo terug....
-
And I was wrong....
-
Ik kan hem eventueel mee naar Lunteren nemen? -dunno-
-
Hulp bij twijfel
Edit: 3 minuutjes te laat :P
-
Lange weet nog niet of ie ff komt loeren in Lunteren:
ligt eraan hoe laat ie zondags ontwaakt uit z'n coma.
In principe kun je er toch ook gewoon een tang ofzo opzetten?
-
Knop zat er niet bij helaas, heb ze in het begin op standje stuiter gezet ivm de ballonnen idd, gewoon met een klein knijptangetje.
Achter is ook instelbaar(als ik me niet vergis) maar dan moeten ze wel gedemonteerd worden
-
180 graden 'slapper' gezet => hoe rijdt ie nou Martijn?
Fotootje van voordat 't mannetje met de spuitbus bezig was:
-
Fotootje van tijdens dat 't mannetje met de spuitbus bezig was
-
Fotootje van nadat 't mannetje met de spuitbus bezig was
-
Vandaag de GT in 't echie gezien, leuk ding met wel wat werk... -klus-
@Martijn; misschien iets teveel ingeademd van die spuitbus... snif..snif...
-
@Martijn; misschien iets teveel ingeademd van die spuitbus... snif..snif...
Is die nog gekker geworden dan die al was ? -nana- :D
-
withstupid :D
-
damn, je kijkt ffies niet en er wordt meteen over je geroddeld -gert-
Het oog wil ook wat, dus aan de slag met de spuitbus. de vering is idd een stuk slapper geworden, -sturen- een stuk lekkerder.
sub-Project cockpithuisje is op volle gang, vandaag een test uitvoeren met de nieuwe lampjes, en dan nog op jacht gaan naar een laatste heldere led.
-
:)
Ach zo lang je het weet wie het zijn die over je roddelen hoe je niet bang te worden toch -nana- -love-
OT:
Heb inmiddels het oog laten vallen op een opvolger.
Eentje die voorlopig gebruikt kan worden zonder werk.
Als het door gaat wordt het weer een bijzonderheid in 86c land -thumbsup-
-
ben benieuwd, wel een foto posten he ;
-
ben benieuwd, wel een foto posten he ;
-off-
Dat komt wel goed, tipje van de sluier:
Als je en Sjon het nog kunnen herinneren, Sharon wil een bepaald model en ik heb nog steeds voorliefde voor een ander model.
Als je die twee samenvoegd krijg je hetgeen wat het wel eens zou kunnen worden. -love-
-
Zeg dan gelijk dat je een 2f classic op 't oog hebt -moon-
-
Zeg dan gelijk dat je een 2f classic op 't oog hebt -moon-
Soms een rode ergens in Gelderland?
-
big bootie!!!
hoop geen witte of grijze? De 2f classic is vooral erg cool als je haar in een afwijkende kleur hebt! zag laatst een tornado rode rijden, ziet er leuk uit
edit: zie dat Thomas er net zo over denkt?! rood rules!
-
Thomas je kom wel eens gelijk hebben -prut-
Moet de auto nog zien en bekijken, maar ook de vrouw is overstag, zij krijgt de vierkante koplampen die ze graag wil (ze is nog steeds een 2F fan) en ik een trunk naast de andere trunk, mocht het door gaan. :)
-
Thomas je kom wel eens gelijk hebben -prut-
Moet de auto nog zien en bekijken, maar ook de vrouw is overstag, zij krijgt de vierkante koplampen die ze graag wil (ze is nog steeds een 2F fan) en ik een trunk naast de andere trunk, mocht het door gaan. :)
Ga as. zondag ook voor een trunk kijken, ook een rode maar wel wat jaartjes ouder.... -naughty-
-
ook met vierkante koplampjes!
-
En ontopic maar weer -moon-
Meneer is/was aan de stoei met ledjes in 't cockpitje.
Op foto wellicht niet echt duidelijk, maar irl zijn deze echt FEL
-
Nacht-standje..........hmzz.....mijn digicam houdt toch meer van daglicht
-
Is het ook nog nuttig dat bengaals vuur in je cockpit, of just 4 fun?? :)
-
Punt was dat ik de normale leds wile vervangen door heldere leds, (je kan niet de kleur vast stellen als deze niet brand), maar was niet van bewust dat de leds ook zo een grote helderheid hadden :S
..inschattingsfoutje....
anyway...de groene folie is eruit, nieuwe wirtte lampjes erin geschroeft, cockpit is nu iig duidelijk en helder. Kan nu zien dat de lampjes het daadwerkelijk doen :)
Btw sjon, Het probleem van de nog iets brandende binnenlicht is gevonden. de spanning loopt via het lichtzoemertje, door naar het lampje wat aan dat grijze draadje in de stekker zit naar massa. maar het is een aardig hoge overgangsweerstand, vandaar dat tie nog heel licht brandt, grote kans dat tie dat ook bij jouw doet, oplossing...diode plaatsen tussen de zoemer en massa.
-
Een stukkie motorkabelboom ligt klaar, en wordt door Dennis straks meegenomen naar Lunteren.
Hij belde net -thumbsup-
-
sjon heeft hem ondertussen al in huis, kan ik iig weer flink bomen in die wagen :D
tevens begreep ik dat sjon ook het achterpaneel heeft liggen dus cursus lassen maar eens starten :)
-
Het paneel van Jorp -thumbsup-
OT: de 2F classic gaat niet door, dat zag er leuk uit voor een leek...
Maar kijk je met het beetje kennis wat ik heb verder...
Gokje: met schade uit duitsland gekomen en bij een Beun voor weinig gefixed. De classic was niet 100% recht zeg maar -boehoe-
Dorpel zat nog een slinger in. enz enz enz
En dan ook nog eens slecht overgespoten. Helft van de rubbers zaten onder de tornado rode lak -gert-
Kortom zoek tocht gaat verder
-
...zoekt en gy zult vinden...
-
Stukkie kabelboom + achterpaneel overhandigd aan Martijn -dj-
-
...zoekt en gy zult vinden...
Zal dan wel geen 2F classic worden met 1,3l wat we minimaal willen. 2F coupe dan maar :D
-
ik ben benieuwd gilex!
tevens gevonden : lasser :-)
Na italie maar eens starten, nu nog op zoek naar een spuiter voor de achterklep
-
En sinds vanmiddag hebben we een donkergroene 2F coupe erbij -prut-
Een van de laatste modellen denk ik. 10-94 Org. hollander
AAV-CEG combi met alles er op en aan.
I.i.g completer uitgerust dan de Genesis. -thumbsup-
incl sportstoelen in hoogte verstelbaar en open dakje (orgineel)
-
gefeliciteerd! -thumbsup- -prut-
-
gilex heb je ook metale schuifdak want dan heb je een prego
denk ik bijna wel helemaal zeker te weten
greez maikel
-
gilex heb je ook metale schuifdak want dan heb je een prego
denk ik bijna wel helemaal zeker te weten
greez maikel
Jep ook dat idd.
Prego staat nergens op de auto, maar M-code lijstje op de sticker is groter dan bij de Genesis die we voor de classic hadden :D
-
gilex heb je ook metale schuifdak want dan heb je een prego
denk ik bijna wel helemaal zeker te weten
greez maikel
Jep ook dat idd.
Prego staat nergens op de auto, maar M-code lijstje op de sticker is groter dan bij de Genesis die we voor de classic hadden :D
die stickers zitten er maar heel zelden op (altans ik heb het pas op 1tje gezien van de vele vele prego's die ik al gezien heb.
maar dat was voor mij de laatste of topic post hier
gr maikel
-
zaterdag maar weer eens na lange tijd de klusschuur induiken.
Had sjon aan de foon van de week en merk dat er een sterke rammel in het stuur zit ,vooral bij het remmen....
dan lijkt het sterk op dat de remschijven aan vervanging toe zijn.
maarrrrr, ik merkte deze week ook op dat het tijdens het rijden ook een beetje rammelt en sinds vanavond dat als ik naar rechts stuur er een rammelte hoor bij het linker wiel......
spanning en sensatie dus.....zaterdag meer info hoop ik -klus-
-
Eindelijk een poulytrekker te leen om 't welbekende busje achter 't stuur te verwijderen.
Joepie!!! En dan nu met origineel stuur -dj-
(met dank aan Ken -prut- )
-
Soooooooooooooow, na een hoop geruzie van een continue afslaand motortje, eens na een tip van sjon de carter ontluchter gedemonteerd.
Sommige vinden 1 ontluchter niet genoeg maar zetten er 2 !!!! achter elkaar voor de extra extra onluchting.... -gert-
Dus 1tje richting gemeente archief gegooid en ..... ja hoor ...scheur in een slangetje...
Even ' professioneel ' gedicht door een metalen buis in de slang te plaatsen, dus luchtdicht.
Motor starten....vroem vroem, slaat niet meer af, lekker stabiel toerentalletje en richting huis was het weer een verademing :) HIJ DOET HET GOED !
De ruitenwissers werken nu ook weer en de voor en achteruit sproeiers werken nu ook weer naar behoren door een contactreinigingsbeurt (mooi scrabble woord ).
-
Buggie staat te stijgeren -gert-
-off-
http://www.youtube.com/watch?v....search=
-off-
-
Topic verplaatst ( en weer een register-lid erbij dus -prut- ).
Martijn, wil je hier nog even je gegevens invullen voor onze ledenadministratie ?
Bij voorbaat dank. -thumbsup-
-
ingevuld en dank voor de verplaatsing :-)
-
Gister de auto laten uitlijnen en tevens een APK-tje eroverheen laten schuiven en is er goed doorheen gekomen !!! -naughty-
Hij rijdt nu iig weer netjes rechtdoor -sturen-
Vandaag de nieuwe luchtinlaat bak erin geschroevd, alles slangetjes netjes aangesloten, de radiator-ventilator goed terug gezet (zat nl verkeer zodat de connector tegen de koelwaterslang zat).
volgende week maar eens inkopen doen voor de servicebeurt van de motor
-
Gaat de goede kant op Martijn -thumbsup-
-
Dat zekers, maar het is een hoop werk -uitlachen-
-
Dit ff tussen jou en mij...niet doorvertellen...
Vandaag bekeken met een kennis van me, hoe een originele hoedenplan voor een polo 2 GT te kunnen opknappen.
Dit opknappen houdt in: een van standaard glasvezel te maken die daarna prima in een kleurtje is te spuiten of te voorzien van bekleding zodat deze weer mooi in het interieur past.
En een versie van kevlar of carbon te maken.
De kennis heeft veel ervaring met dit werk (bouwt ook rompen voor boten)....
Ik ben ook stiekem benieuwd of hier meer intresse in is...dit is nu ff op voorbehoudt hoe dit project gaat lopen......
-uitlachen-
-
Dit ff tussen jou en mij...niet doorvertellen...
Tegen wie lul je nou? -dunno-
Jaja...Harm aan 't werk zetten: gaat es lekker zelf aan de klus met je luie donder :D
-
Nou nee hoor....nog werk zat daarin wat ik mag doen....schuren :(
-moon-
-
Eeeehhh.... -gert-
-moon-
-
wacht maar af, eindresultaat ziet er echt strak uit, en heb dan ook een goede replica van een hoedenplank zonder gaten en eentje die ook wat steviger is.....
-
ehm, carbon zou ik niet echt gaan schuren, tenzij je echt goed beschermd + afzuiging hebt.
Sowieso een carbon plank bekleden met stof is weggegooid geld. Pak dan glasvezel matten, die kosten veel minder en zijn net zo stijf. Je ziet er toch niets meer van. De onderkant kan je netjes matzwart spuiten.
-
Of je koopt een gloedje nieuwe..
(naja: als je een blauw interieurtje hebt, zoals ik :) x2 -wanker- )
-
ehm, carbon zou ik niet echt gaan schuren, tenzij je echt goed beschermd + afzuiging hebt.
Sowieso een carbon plank bekleden met stof is weggegooid geld. Pak dan glasvezel matten, die kosten veel minder en zijn net zo stijf. Je ziet er toch niets meer van. De onderkant kan je netjes matzwart spuiten.
Klopt, schuren van carbon is zowiezo een onmogelijke taak door alle kunsthars die erop zit.
Het schuren is voor het origineel (nu nog met spekaergaten maar die gaan we dichtmaken, dit origineel moet spekglad worden gemaakt om er een goede mal voor te maken.
Zodra ik de mal heb kan ik de hoedenplank maken zoals ik het wil...
als ik hem zou bekleden zou ik inderdaad alleen maar glasvezel gebruiken, het wordt immers toch bekleed.
Dit is ook prima om een kleurtje op te spuiten.
Maar deze is dus ook te maken van carbon, voor de wat stoerdere look zeg maar
-
Slechts nieuws: olieverlies werd nu erg heftig........
telefonisch verhaal: ik ben bang dat de koppakking erdoor is..... -boehoe-
-
mwoh avondje schroeven en hij kan weer(low budget)
-
Gister spulletjes besteld, meteen een onderhoudsbeurt geven, nieuw riempje, de pomp voor het water, en de keerringen om de olie om te keren vervangen...
De 4 vonketorentjes ook maar eens vernieuwen, vers vet om hem te smeren. en het vet filter ook maar meteen doen.
Kortom een gezellig dagje (of 2) klussen met kijkers.
-prut- , dan neem ik de koeken mee!
-
wanneer word die dan uitgezonden dan zorg ik dat ik voor de buis zit!!
gr maikel,
-
Keb toevallig aankomende vrijdag vrij staan en dude is tegenwoordig altijd vrijdags vrij.....dus -klus-
Eerst olieboot nog es bekijken: onder motorkap is 't 1 en al olie te zijn
en er schijnt zelfs olie uit de uitlaat van achter te komen -dunno-
Oliekanaaltje bij dynamo helemaal door en door? -dunno-
(maar goed: ik heb 't dus nog niet met eigen ogen kunnen aanschouwen)
-
niet alleen onder de motorkap hoor, zelfs de wielkast heeft nu een extra beschermlaagje gekregen...
:(
-
duzzzzzzzzzzzzzzz
-
contributielijst 2007
Dude: jij had toch ook al betaald?
Anders had deze topic nog steeds bij 'voorstellen' gestaan, lijkt mij -dunno-
*Edit* Ja dus, zie een blz terug:
Topic verplaatst ( en weer een register-lid erbij dus -prut- ).
-uitlachen- Dude heb een boot
een hele mooie ouwe olieboot
haar naam is PeuT-ZaT-38
en ze staat daar achter in die oliesloot
-naughty-
Don't worry: gaat helemaal goedkomen dude -klus- -dj-
-
zoniet ,dan toch -prut-
-
Ik ben overtuigd, zelfs van dat liedje :)
-
Heel de dag dat liedje gezongen -dj-
Meneer komt aanrijden: kloek kloek kloek.......auw dat klinkt niet lekker.
Gelukkig bleek dat een losse krukaspouly te zijn:
nog 1 inbusje zat er losjes in, dus die pouly had ietsje vrijheid
en veroorzaakte bij constant toerental 't klote geluidje.
(gelukkig!!!: want er raasde al flashback's van me 16v door me hoofd)
Compressietest: fuck schroefdraad tbv bougie cilinder 1 is zowat overleden,
niet kunnen meten, andere 3 cilinders zaten boven de 10 bar
(op zich goed, alleen onderling grote verschillen)
Kop eraf => oliekanaaltje was niet door, alleen beetje zweten.
Helaas wel 2 scheurtjes ontdekt: bij cilinder 1 & 2.......... -boehoe-
Grootste boosdoener was waarschijnlijk toch de nokkenaskeerring.
Spulletjes gehaald, zoveel mogelijk keerringen vervangen.
Voorlopig de ouwe kop weer teruggeplaatst met ouwe koppakking/bouten
(klein beetje vloeibare pakking ertussen mot 't maar ff houden)
Verse olie + filter: ervan uitgaande dat 't onderblok nog prima is.
(olievat van 60 liter 10w40 maar es opengemaakt)
Tis allemaal maar ff tijdelijk.......op zoek naar een frisse hydrokop -klus-
-
Tja: In m'n set helocoils ontbreekt nou net die voor bougies..
Maar 'gelukkig' is de rest van de kop ook gewoon op/over/dood.
hydrokopjes zijn (wel zo fijn) allemaal gelijk: op het benzine-pomp-gaatje na.. en ook dat is met originele delen op te lossen :)
Trouwens: benieuwd hoelang een vloeibare-pakking-ge-re-cycelde kopppaking het houdt! :wow:
-
Trouwens: benieuwd hoelang een vloeibare-pakking-ge-re-cycelde kopppaking het houdt! :wow:
Ik ook, maar weet uit ervaring dat ie 't langer uithoudt dan je verwacht.
Btw: vervangende kop is al geregeld, alleen ff 'opfrissen' -klus-
-
vanochtend opgemerkt dat de polo na een ritje met 180km/uur toch nog olie lekt...... dus weer eens -klus-
-
vanochtend opgemerkt dat de polo na een ritje met 180km/uur toch nog olie lekt...... dus weer eens -klus-
En wat is er tussen 12 en 19 januari nog vervangen?
(of is dit nog met vloeibare koppakking)
-
vanochtend opgemerkt dat de polo na een ritje met 180km/uur toch nog olie lekt...... dus weer eens -klus-
ik zie visioenen van beavis and buthead -ja-
-
Winter depressie bij de ex-kroegtijger ?? -boehoe-
-
nee iemand die na een nood reperatie ,het gas vol intrapt en dan gaat klagen dat de noodreperatie niet houdt -wanker-
-
ik weet zeker dat het niet aan de reparatie ligt..
We konden al niks vinden aan de koppakking,die zag er goed uit, zat wat zweet op, maar geen scheuren e.d. De olie keeringen waren goed versleten, dus we hebben het vermoeden daarop gelegd dat het daar mee te maken moest hebben. Niet erg onlogisch mijn inziens.
Ik begin te twijfelen aan de carter ontluchter, deze is vervangen in de week voordat de spontane olie lekkages begonnen... helaas dit weekend geen tijd ervoor om het euvel te onderzoeken. Dus auto staat ff op hold.
Ik heb geen idee of ik er volgende week zondag bij ben want mijn agenda is t/m die dag volgepropt waarbij oa een bruiloft a.s dinsdag.
-
carter druk te hoog is of zuigerveren of koppakking
-
ik heb idd het vermoeden dat de carterdruk te hoog is bij een hoog toerental en daardoor olie lekt bij een aansluiting die nu naar mijn vermoeden niet goed zit.
Ik had de eerste keer dat ik het probleem ontdekte de motor op stationair en tot max 2500 toeren laten draaien, iig niet hoger omdat de motor niet belast wordt. Toen kon ik nergens een olie lekkage vinden.
Dus ga ik de carter ontluchter opnieuw monteren van voor af aan.
en testen of het probleem hiermee dan wel verholpen is.
trial and error...trial and error
serge; je vemeld dat het de zuigerveren kunnen zijn..wat gebeurt er dan precies dat de olie de motorruimte inkomt?
Het lijkt me dat als er een probleem zou zijn met de zuigerveren dat het alleen via de inlaat of de uitlaat de olie de motor uit zou kunnen komen.
De luchtslangen tussen de gasklep en het luchtfilter heb ik bekeken en daar vondt ik geen olie.
-
als verbrandingsdrukken langs de zuiger verne lekken ,komt dit in je carter .en dus zal je olike via de ontluchting wegl;ekken
-
sorry voor het slechte volgorde behouden van de letters.,maar als je dochter aan een arm loopt te rukken
-
sorry voor het slechte volgorde behouden van de letters.,maar als je dochter aan een arm loopt te rukken
ach zolang de eerste en de laatste letters op hun plek staan lees je er zo overheen!!
gr maikel
-
morgenochtend aan de slag om de olie lekkage terug te vinden. Iig de caterontluchter opnieuw monteren en hopen dat het hiermee opgelost is.
Tevens is mijn hoedenplank project afgelopen week gestart.
tot nu toe de bekleding verwijderd, de lijm verwijderd en de plank geschuurd om deze mooi glad te krijgen..
Volgende punt is om een voorlopige mal te maken en het gedeelte waar de speakergaten inzitten uit te zagen en op te vullen met de tijdelijke mal.
Foto's volgen nog
-
De grote olie lekkage mysterie is opgelost. -thumbsup-
Een niet goed afsluitende olie pijlstok was de boosdoener. Deze vervangen, getest, geen lekkage meer, nu nog de restanten olie zien te verwijderen.
-
met een h.d.r is het zo weg
-
h.d.r?
Staat voor?
-
h.d.r?
Staat voor?
ik gok op Hoge Druk Reiniger :)
Heb ik ook al eens gedaan, uit voorzorg eerst de auto warm laten lopen, uit gezet, accu los gekoppelt en daarna gespoten, daarna verdelerkap even los om eventueel binnengedrongen water te laten aflopen, en dan een tijd laten drogen.
Hoe noodzakelijk deze maatregelen zijn weet ik niet, maar ik vond ze een kleine moeite
-
daar zat ik net tijdens het boodschappen doen ook aan te denken, dat h.d.r mogelijk hogedrukreiniger zou kunnen betekenen :D
Maar is een goed plan, eerdaags eens uitproberen, en de verdelerkap idd ff beschermen/laten drogen..
-thumbsup-
-
Lange op 't gas trappen, ikke kijken naar olielek: ineens olie vol op me bril......shit.
Is welles opgevallen dat de peilstok niet vastklikt:
aan 1 kant was 't plasticje afgebroken,
maar nooit bij stilgestaan dat ie 't er dan uit kan gooien bij flinke oliedruk -dunno-
Maar: -dj- ....makkelijkste reparatie ooit => peilstok vervangen: klaar -klus-
Nu wel hopen en afwachten dat dit 't enigste euvel is.
Noodreparatie koppakking houdt 't nog steeds -wanker-
-
bril=handig dus -uitlachen-
-
als de olie via peilstok komt is je carter druk te hoog .ongeacht toerental .je praat over een kolom van 60 cm .wil dit spuiten praat je over 0,6 bar druk .en das te veel .
-
We hebben nu 't vermoeden dat 't 'schelpje' aan 't onderblok bij carterventilatie verstopt zit.
Eerst die maar es checken
-
dan nog ontluchten via kleppen deksel
-
dacht ik vandaag, hmz zet ff de radio aan in de auto....kan ik de aan/uit schakelaar niet eens vinden....sterker nog...de radio is pleite....
Maar ze hebben wel een gratis gat geboord in de deurhendel...
is dat nou niet aardig van ze?!
G()DD@MN M()THERF*KKERS <--- ik is dus niet vrolijk op het moment...... -boehoe-
-
Maar ze hebben wel een gratis gat geboord in de deurhendel...
Helaas dus wel iets schade..... -boehoe-
Schijtzooi.......
-
jepz, gaatje zat boven het sleutelgat, klein gaatje, max 3 mm doorsnede, niet in het blik, alleen in de hendel zelf....
Foto maken gaat nu ook niet, camera is 2 weken geleden gejat....
gaat lekker... -boehoe-
-
das vlink balen dus!!!!
sterkte ermee
gr maikel
-
gelukkig is het je deurhendel ,maar blijft zwaar ruk zoiets,sindsdien altijd alarm op de auto's
-
Gelukkig is het idd alleen maar de hendel en geen geforceerde deur of slot, Zal niet heel moeilijk zijn om de handgreep zelf te vervangen en het gat zit erachter, kan dus weinig vocht bijkomen, iig snel een laklaagje overheen doen en kijken wie zo'n handgreep heeft liggen...
De radio laat ik voorlopig voor wat het is totdat ik een goede oplossing heb gevonden of een omzetter van 12v naar 380v die op de omhulsel van de radio zet -uitlachen-
Maar zonder gekheid, iig iets van alarm of een weggewerkte radio inbouwen in een dashboardkast oid...tips welkom -thumbsup-
-
Polo86c kom je al binnen met een nagelvijltje,
als ze dan ook 't frontje aantreffen in je dashbordkastje......... -gert-
.....en met alle respect: waar jij woont zie je niet zo gauw gooische vrouwen rondrijden met pc.hoofdstraat-traktors.
Bestuurderskant of bijrijderskant? dan check ik op zolder -thumbsup-
-
radio hebben ?
had je zondag zo mee kunnen pakken...
magoed blijft zuur idd, voor een niet interessante radio kan je me een PM sturen, goede kan je dan in je dash kastje leggen.
ieg het gat weer opgevuld...
-
Polo86c kom je al binnen met een nagelvijltje,
als ze dan ook 't frontje aantreffen in je dashbordkastje......... -gert-
.....en met alle respect: waar jij woont zie je niet zo gauw gooische vrouwen rondrijden met pc.hoofdstraat-traktors.
Bestuurderskant of bijrijderskant? dan check ik op zolder -thumbsup-
Zo als ik het zie zoals ze de deur open hebben gekregen waren het wat meer profs dan n00bs.
Geen ruit ingetikt, klein gaatje geboord...
maar idd, laat als sinds jaar en dag het frontje in het dashboard kastje liggen, zelfs paar keer de deur niet op slot gedaan. het gebeurt op de minst verwachte momenten.
Bestuurders kant -hug-
-
anders sloop ik de handel bij mij eruit (slotje zelf is toch stuk en er gaat toch een ook slotloze greep in)
gr maikel.
-
is ook goed, maar wacht sjon wel eerst ffies af.
-
Gedeelde smart is halve smart??
Bij mijn nieuwe 6N daily heeft een rondmongool geprobeerd met een schroevendraaier de boel open te buigen..
Nu heb ik dus een verneukte bestuurdersdeur..
Ik weet dus hoe je je voelt Martijn.. -boehoe-
-
Vandaag nog druk bezig geweest met de hoedenplank
hiervoor is all bekleding en lijm verwijderd, de ondergrond glad geschuurd. vandaag de mal gemaakt om 2 duplicaten te maken zodat de gaten worden vervangen door goede panelen.
-
he dude, je heb pm gehad of niet??
anders bij deze, je deur greep ligt klaar
gr maikel.
-
Dude heb een olieboot........en die is dood :D
Iedere keer een liter olie erbij is niet goed..........
Plus 't achterschort verrot en rechtsvoor wat rottigheid.
Alles bij mekaar teveel werk en te kostbaar.
Project gaat ten einde.....helaas, maar tis niet anders.
Vrijdag is er een zwarte 92'er 2f coupe GT met kapotte bak voor gunstige prijs aangeschaft.
Zaterdag op naam gezet, vandaag polis overgezet en zojuist opgehaald.
AAV met 128dkm op teller: AHD uit de ouwe overzetten en crossen maar.
En vooral: zakken zakken zakken......damn, wat een schommelboot.
De ouwe wordt gedemonteerd: dingen overzetten daar waar nodig.
3F blok gaat voor straf in een hoekje staan: wellicht zien we die ooit nog es terug.
Bruikbare onderdelen gaan op schap: heeft dude ook z'n eigen voorraad. -dj-
-
Dude heb een olieboot........en die is dood :D
Iedere keer een liter olie erbij is niet goed..........
Plus 't achterschort verrot en rechtsvoor wat rottigheid.
Alles bij mekaar teveel werk en te kostbaar.
Project gaat ten einde.....helaas, maar tis niet anders.
Vrijdag is er een zwarte 92'er 2f coupe GT met kapotte bak voor gunstige prijs aangeschaft.
Zaterdag op naam gezet, vandaag polis overgezet en zojuist opgehaald.
AAV met 128dkm op teller: AHD uit de ouwe overzetten en crossen maar.
En vooral: zakken zakken zakken......damn, wat een schommelboot.
De ouwe wordt gedemonteerd: dingen overzetten daar waar nodig.
3F blok gaat voor straf in een hoekje staan: wellicht zien we die ooit nog es terug.
Bruikbare onderdelen gaan op schap: heeft dude ook z'n eigen voorraad. -dj-
en anders houd ik me wel aanbevolen voor bruikbaar spul :D
gr
aasgier maikel
-
aasgier
Idd......
-
Ben blij dat ik de olieboot nu eindelijk kan demonteren, en weer een frisse start kan maken met de schommelboot ;)
Vandaag nog ffies gekeken voor wat spulletjes op internet, nieuwe spiegels zijn niet duur ;)
-
Oops, I did it again
-
ff uitrusten. -dj-
Rechtsvoor (voor de kijkers links): spot de roest onder de 3/4 mm dikke plamuur.
En geloof me: de achterkant is nog erger => kop-staart-botsing?
-
Hij is braaf :P
-
Polo 2 met Fred Flinstone aandrijving :D
-
Hey sjon, ik heb nog zo'n onderpaneel liggen voor aan de voorkant.
ori blik.
bij intresse hoor ik het wel.
-
Niet echt heel nodig hoor!, zou zonde zijn om het paneel te gaan plaatsen op een sloperd..... -gert-
-dj-
-
Ok,ik dacht eerst dat dit de project auto ging.
dan heb ik me vergist. -dj-
-
Voorpaneel/r.zijpaneel/u-profiel waar de radiateur opstaat zeg maar/voorste deel kokerbalk.
Om nog maar te zwijgen over de achterkant........
Tsja, als 't nou een steeds zeldzamer wordende polo 1 ofzo was.
Dit is een gevalletje 't goeie/bruikbare eraf pakken en afvoeren.
@Dude:
Slecht nieuws: rechtervoor Koni is overleden -boehoe-
(olie loopt eruit)
Grappig: de ruitensproeierverwarming is een apart kabelboompje.
Gaat nabij de tellerkabel naar binnen, ergens richting cockpit/dashboard.
Gokje: schakelt mee met achterruitverwarming?
-
Wat is de staat van het linker voorspadbord?
Als die deukvrijvrij is en je er (nog) geen bestemming voor hebt, heb ik wel interesse. -klus-
-
Plaatwerk is niks meer (was al niks meer): vandalisme.......kuch
(lees: ondergetekende & dude zijn 'uitgeschoten' met gereedschap -klus- )
(lees: dude & en ik zei de gek hebben staan springen op de motorkap)
(lees: laatste restjes spuitbusverf is nu ook op -naughty- )
@all: hou es op met 'aasgieren'
We trekken eraf wat nog nuttig kan zijn.
1e keus voor dude zelf natuurlijk.
2e keus voor mij.
De rest gaat of op schap of in de verkoop.
Dan zal er vanzelf een verkooptopic komen -thumbsup-
-
Plaatwerk is niks meer (was al niks meer)
@all: hou es op met 'aasgieren'
:P
-
@all: hou es op met 'aasgieren'
We trekken eraf wat nog nuttig kan zijn.
1e keus voor dude zelf natuurlijk.
2e keus voor mij.
De rest gaat of op schap of in de verkoop.
Dan zal er vanzelf een verkooptopic komen -thumbsup-
hehe
Begrijp me niet verkeer!!
Het is (was) nooit mijn bedoeling om te aasen op spullen die er af komen!! Zeker niet op dingen die jullie zelf willen houden en gebruiken!
Zoals je heb kunnen zie stond er een :D bij, en was het meer als grap bedoeld. ook beetje als vraag van als je iets heb wat ik misschien zou kunnen gebruiken en jullie willen het verkopen tegen de tijd dat ik het nodig heb dan.........., Rest kan je wel invullen denk.
Mede door dat ik er niks kwaad mee bedoelde, en ik het gevoel had dat het wel eens aas gierig over zou kunnen komen .Had ik het afgesloten met "aasgier maikel"
dus nogmaals het is/was nooit mijn bedoeling van alles te willen hebben/kopen van jullie!!!!!!!!!!
als je dit zo wel heb gezien mijn oprechte excuses!!
-off-
by the way: Ik ga pas kijken wat ik wil of nodig heb als ik de polo weer ga opbouwen. Das is nog lang niet, en tegen die tijd ga ik wel rondvragen wie wat nog heeft liggen, en het aan mij kwijt wil!! (dat laatste geld natuurlijk niet voor de spullen waar ik met sommigen al over heb gehad.)
nogmaal mijn excuses als er iets verkeerd begrepen is.
groeten maikel
-
En kaal.
Om de kas rollend te houden vzv ouwe poten/veren/4-bak-stabi/
kromme kapotte draagarmen/achteras/uitgedroogde banden/velgen.
Heel stoer Golf stuur weer teruggezet => opzouten.
Voor de rest is ie redelijk kaal: iig verdomd weinig bruikbaars.
-uitlachen- Afscheidsfoto: R.I.P.
-
Opgeruimd staat netjes?! :D
-
Sweet : vies en verrot
Het condoleance-register is geopend en de stille tocht word op dit moment georganiseerd.
Er zal geen toespraak worden gehouden door de huidige eigenaar.
Na afloop kan er een kopje koffie of thee worden genuttigd. Decaf en groene thee light zijn ook aanwezig.
Cake is al opgegeten door de hond...excuses hiervoor.
De groeten met deze wagen -nana-
-
Snif,
Zat dus meer ellende in/op/aan dan ik wist...
-
Sweet : vies en verrot
Het condoleance-register is geopend en de stille tocht word op dit moment georganiseerd.
Er zal geen toespraak worden gehouden door de huidige eigenaar.
Na afloop kan er een kopje koffie of thee worden genuttigd. Decaf en groene thee light zijn ook aanwezig.
Cake is al opgegeten door de hond...excuses hiervoor.
De groeten met deze wagen -nana-
doe nu de vlag halfstok(viagra werte maar haf)
-
Waar en wanneer is die koffietafel? :D
-
Waar en wanneer is die koffietafel? :D
Maandagochtend is de uitvaart.
Zaterdagmiddag kan men eventueel afscheid nemen.
(zondag ben ik er niet ivm pch-meeting te Asten)
-
Maandag 11 juni 2007 tijd: 10:00 is onze grijze Polo heengegaan naar haar laatste rustplaats, sloperij 't vertrouwen.
We zullen haar missen.....:(
-thumbsup-
-
de laatste foto
-
R.I.P. -prut-
-
Hmmmz veel reacties op zo'n bericht -dunno-
anyway: Slotje erop en in het archief ermee!
-
Tsja; hier was niet veel meer aan te redden toch? Zo te zien hebben jullie al het bruikbare er wel afgehaald.
R.I.P.
-
May the Schwarz be with him? -dunno-
-
Hij was wel een beetje aan de "dark side" idd :D