Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Martin op wo, 08 nov 2006, 22:50:04
-
Zo ik heb de polo voor Zandvoort inmiddels binnen, deze heb ik gisteravond bij Foz in Enschede opgehaald. We moesten wel eerst sleutelen voordat ik naar huis kon rijden, er ontbraken namelijk nogal wat onderdelen. Zo moest ik zelf me stuur en stoel meenemen :) , verder zaten er geen koelslangen meer op de auto dus de motor kon niet lopen. Maar met z’n tweeën hadden we de polo al snel aan het lopen en dus kon ik naar huis, inmiddels staat hij bij mij in de garage.
Als eerste heb ik de overtollige interieur delen eruit gesloopt, ondanks dat het grootste deel er al uit was kwamen er nog best veel interieur delen vrij.
Verlagen hoeft niet meer, want deze auto is al verlaagd met een setje dramex veren. Er moeten nog wel een paar dingen gebeuren voordat ik er volgende week vrijdag het circuit mee op kan:
-Remmen controleren
-Rolkooi inbouwen
-Eventueel nog een kuipstoel+vierpuntsgordel opsnorren.
-Vloeistoffen controleren.
-Uiterlijk nog wat aanpassen!?? Ideeën zijn welkom -naughty-
-... Alles wat ik nog vergeten ben. :P
-
Nice martin ! -thumbsup-
misschien nog ff snel een witte viper streep erover trekken ? -dj-
ben benieuwt naar vorderingen
-
Kon niet meer in j gevraagd topic reageren omdat er iemand ging huilen dat er weer een Polo van de APK gered wordt :D
Waarom past een kooi niet in een classic ?
-
ivm de achterruitstijl en de balken van de kooi die naar achteren lopen richting wielkasten
-
withstupid ,Pas maken kan natuurlijk altijd maar das wel een beetje zonde van een auto die net klaar is. :)
-
Ah, ik zie dat je de paniek-beugels (oh-shit-handles) hebt laten zitten: goede keuze.
Hemeltje; D'r uit!
-
Kooi : kwestie van gaten in de stalen hoedenplank maken toch ?
-
Uiterlijk:
-Verstralers uit de grill halen
-wieltjes wisselen
-niets meer aan doen.
-
Kooi : kwestie van gaten in de stalen hoedenplank maken toch ?
Ja klopt het kan wel, maar een classic heeft sowieso als nadeel dat er meer gewicht achter de achteras hangt wat het bochtengedrag nooit echt ten goede komt.
Hemeltje en verstralers gaan er nog uit, wieltjes blijven. Want er liggen nog prima vredestein banden op en er is geen budget voor een setje slicks. Daarbij is het altijd afwachten of het droog blijft.
-
weet je al wat voor kooi er in gaat of ga je die zelf maken
Bij remola autosport stond een complete kooi voor een polo coupe maar dat is wel al een tijdje geleden dat ik er was.
Anders zou je eens moeten bellen of hij hem nog heeft
-
Die dempingsmat achter de pedalen haal d'r ook maar uit: scheelt weer 5 kilo.
Gewicht achter de achteras lijkt misschien wel onvoordelg, maar let wel: als je m zo leeg ruimt als nu, komt 't zwaarte punt wel veel verder naar voren te liggen (lupo-gedrag).
Als er budget voor is: accu naar achter in de reservewielbak (in een bijbehorende accu-koffer!). (terhoogte van de achteras: niet erachter :) )
-
Ik heb hier een kooi staan, alleen zijn er wat probleempjes met de passing. Hij is orgineel wel voor een polo bedoeld, maar er is ooit iemand zo slim geweest om er een zaag in te zetten waardoor hij niet goed meer past. :( Nu ben ik gister opzoek geweest naar een nieuw stuk pijp om de afgezaagde gedeelte te overbruggen. Maar nu blijkt dit een hele moeilijke maat te zijn, ik ben bij diverse constructie bedrijven langsgeweest maar er is gewoon niet aan te komen. Maar ik ga gewoon verder met zoeken, en anders moet ik maar een andere oplossing verzinnen. -dunno-
Op de foto is het probleem wel duidelijk te zien lijkt me zo, toch bedankt voor de tip Edgard.
Als er budget voor is: accu naar achter in de reservewielbak (in een bijbehorende accu-koffer!. (terhoogte van de achteras: niet erachter )
De accu blijft waar die is, ik heb gewoon geen tijd voor dat soort extra's. Ik zal allang blij zijn als ik die kooi strak in de auto krijg. -wanker-
-
Oke kooi ziet er goed uit en makkelijk dat het een schroef kooi is.
Ik heb toen in mijn rallywagen een gelaste kooi gezet maar daar ben je veel langer mee bezig
-
wat voor dag is dat eigenlijk op zantvoort
Is dat een dag van vrij rijden of begind dan de winter cursus weer
-
Ik doe een opleiding motorvoertuigtechniek hier in Apeldoorn, en de school organiseerd elk jaar een circuitdag op zandvoort waar alle leerlingen en oudleerlingen zich voor kunnen inschrijven. Voor 90 Euro kan je dan zo'n vier heats op een dag rijden, de klasses zijn ingedeeld naar cilinderinhoud dacht ik vanavond heb ik de rijdersbriefing op school. Het is voor mij de eerste keer, de andere jaren heb ik gekeken of gevlagd.
-
Het regelement wat eigenlijk niet zoveel voorsteld:
Knalpot Reglement
Waar de auto aan moet voldoen:
- Goed werkend remsysteem.(dit wordt gecontroleerd! )
- Werkende koplampen, achterlichten en remlichten.
- Accupolen dient men af te plakken.
- Accu is deugedelijk bevestigd.
- Niet te veel herrie, auto wordt op 95 dB gecontroleerd.
- Degelijke veiligheidsgordel (bij voorkeur vierpuntsgordel)
- Goede bevestiging van bestuurderstoel.
- Geen verlies van vloeistoffen (brandstof, motorolie, koelvloeistof, e.d.)
- Geen scherpe uitstekende delen aan de carrosserie.
- Banden geschikt voor het weertype op dat moment (geen slicks bij regenval)
- Bij regenval werkende ruitenwissers.
- Startnummer duidelijk aangebracht op de zijkant van de auto.
- Als men een rolkooi heeft,dient deze deugdelijk te zijn. is dit niet zo dan zal de auto niet door de keuring heen komen.
- Geen los spul in de auto als stenly messen, schroevendraaiers,
De Technische Keuring:
Wordt s`ochtends uitgevoerd ,hiervoor dient men aanwezig te zijn.
Niet aanwezig? geen keuringsstikker wat betekent dat je niet mee mag doen.
Tevens moet men tijdens de keuring de rijdersverklaring + rijbewijs kunnen tonen.
Voordat de race begint:
- Voor aanvang van de race wordt gecontroleerd op het dragen van een goede helm, en het dragen van de gordel.
- Meerijden door een 2e persoon is niet toegestaan.
-
Oja dat klopt ja hier in de buurt heeft ook een jongen dat gedaan voor de hts autotechniek geloof ik
Maar er werd wel veel schade gereden zei hij later
-
Maar er werd wel veel schade gereden zei hij later
Ook niet zo gek als je bedenkt dat het grootste gedeelt van de rijders nog nooit op een circuit heeft gereden. En als je dan met 10 auto's tegelijk een bocht induikt dan word er wel eens een tikje uitgedeeld. :P
-
Ach wat maakt het uit als je maar lol hebt op zo een dag
En ja als je niet met een knappe auto rijd kan je altijd nog eens een tikje terug geven
-
- Geen los spul in de auto als stenly messen, schroevendraaiers, sporttassen, sokken, vliegenmeppers, handschoenen, helm, drinken etc.
stanley mes.
Maar goed: uberhaupt losse dingen : NIET DOEHOEN!
Als ik die passagier-gordel zo zie hangen, is dat al een gevaarlijk projectiel! (asbak idem: eruit!).
-
Ik zou wel een brandblusser meenemen en deze dan met iets van klitteband in de houder vastmaken. (Alleen de beugel is niet genoeg; dan ligt ie zomaar onder je pedalen withstupid )
Voor de rest een paar stickers snijden uit een rol plakplastic (VW logo, striping etc), en de koplampen voorzien van een getaped kruis.
Veel plezier in ieder geval!
-
Brandblusser heb ik al liggen, koplampen plak ik terplekke wel af je zult onderweg toch maar een agent tegenkomen die in een vervelende bui is. :)
-
Neem je die dag een fotograaf mee, die wat shoots van je maakt die dag? Ploatjes doen het hier over het algemeen erg goed! :)
-
Hee een bekende kooi
Dat stukkie pijp was er wel bij dat weet ik voor 200%, moet Niek ff zoeken -naughty-
-
Voor de volgende keer : zoek en classic of Derby
Juist door die kont heb je een veel betere gewichtsverdeling.
Zoals Jaap zegt : soort tegengewicht voor het blok voorin .
Ik spreek uit ervaring : die met kont hebben een stuk betere wegligging
-
Neem je die dag een fotograaf mee, die wat shoots van je maakt die dag? Ploatjes doen het hier over het algemeen erg goed!
Komt Goed!
Dat stukkie pijp was er wel bij dat weet ik voor 200%, moet Niek ff zoeken
Het zal wel ik snap er in elk geval niets meer van, het is niet anders. -dunno-
-
Dat stukkie pijp was er wel bij dat weet ik voor 200%, moet Niek ff zoeken
Het zal wel ik snap er in elk geval niets meer van, het is niet anders. -dunno-
ook ik weet 200% zeker dat je die mee heb genomen martin.
hij komt volgens mij ook dichter tegen elkaar aan hoor...
...ik heb foto's gezien van toen pieter hem erin had...en dat paste gewoon.
dat afgezaagde stukje moet net lukken...anders ff een gaatje bij in boren...maar die pijp die erover moet heb je wel :D
-
Ik heb dat stukje pijp hier ook wel liggen dat is het probleem ook niet. Kijk maar eens goed naar de foto's:
Dan zie je wat er ingekort is, en dan kan je ook zien dat daar geeneens boutgaten inzitten daardoor past het niet goed inelkaar. Er blijft gewoon teveel ruimte over, en dit wou ik overbruggen door een langere bus ertussen te zetten. De orginele bus gebruiken is geen optie, dat word nooit stijf genoeg om echt veilig te zijn. Maargoed ik heb mischien al een ander idee als ik niet aan de juiste buis kan komen. :) In snap alleen niet waarom iemand er een stuk afgezaagd heeft.
-
ja vind ik heel vaag...ik heb hem zelf nooit in de auto gehad, alleen droog opgebouwt...en heb niet echt gelet op dat stukje -gert-
-
Ik heb dat stukje pijp hier ook wel liggen dat is het probleem ook niet. Kijk maar eens goed naar de foto's:
Dan zie je wat er ingekort is, en dan kan je ook zien dat daar geeneens boutgaten inzitten daardoor past het niet goed inelkaar. Er blijft gewoon teveel ruimte over, en dit wou ik overbruggen door een langere bus ertussen te zetten. De orginele bus gebruiken is geen optie, dat word nooit stijf genoeg om echt veilig te zijn. Maargoed ik heb mischien al een ander idee als ik niet aan de juiste buis kan komen. :) In snap alleen niet waarom iemand er een stuk afgezaagd heeft.
Ik snap het wel... is ooit op de snelle manier ingebouwd en is men er achter gekomen dat ie veel te lang was!! Niet dus zo'n ding hoort er erg strak in te zitten!
Heb de mijne er met een pers in moeten zetten :)
-
Net terug vd rijdersbriefing, en ik heb besloten dat ik niet in de vangrail terecht moet gaan komen. 1 vangrailplaat kost 215 Euro, en volgens mij hebben ze op zandvoort 3 van die platen boven op elkaar gestapeld! Kassa dus. :P
Ik heb wel een mooi startnummer: 123 en ik rijd in klasse 1 dat is de klasse met de laagste cilinderinhoud. Deze klasse moet als eerste keuren om 7:30, dat word vroeg opstaan dus. :)
-
Haha, je komt er nu dus ook achter dat het circuitleven mooier lijkt dan het is :)
p.s. ben der morgenavond al weer..
-
Inmiddels heb ik het hele interieur eruit liggen, dus ook de hemel en de dikke maar vooral erg zware isolatiemat die achter de pedalen ligt. Voor de rolkooi heb ik gister dan ook eindelijk de goede buis binnen gekregen, dus ik kan morgen verder met het inbouwen daarvan.
Verder is er eigenlijk niets zoveel bijzonders te melden. Ik heb nog wel iets anders aangeschaft; een pot oranje verf, ik vond via google namelijk een leuke foto. -naughty-
Ik wou sowieso de wielen oranje maken, en dan nog iets van een striping ik weet alleen nog niet precies hoe of wat. :)
-
go faster striping :D :D :D
ik zou op je achterruit schilderen :HOU VOL !!
-
ja of "Lullig he?!" -wanker-
maar dat oranje verf zal hem lekker laten opvallen -thumbsup-
-
Zo ik kom net uit de schuur gerold, druk bezig geweest met de polo want de tijd tikt gewoon door. :) De rolkooi is bijna helemaal pas, alleen er moeten nog voetjes gelast worden onder de buis bij de B stijl.
Uiterlijk heb ik ook al het een en ander gedaan, zo heb ik alle originele striping verwijderd. Verder heb ik het dak oranje geschilderd en twee strepen over de kap getrokken, good old mini stijl zeg maar. :P
1 vd platen waar de kooi op moet afsteunen.
Morgen hoop ik de kooi er definitief in te kunnen zetten, en het schilderwerk af te maken. Verder moeten de remmen nog nagekeken worden, hij remt opzich goed maar ik moet het pedaal vrij ver intrappen voordat ik remdruk heb. Misschien een keer ontluchten. -wanker-
-
Misschien een idee om gelijk de blokken te vervangen? Als je een beetje enthousiast bent kun je in die 4 heats aardig wat voering opremmen.
Ziet er al wel sportief uit met die oranje accenten!
-
Ik hoop niet dat dat nodig is, ik heb de blokken nog niet bekeken. Maar heb je ervaring dan? Slijten ze echt zo hard?
-
Ik hoop niet dat dat nodig is, ik heb de blokken nog niet bekeken. Maar heb je ervaring dan? Slijten ze echt zo hard?
Ooit 4 rondjes Nordschleife meegereden met een R34 Skyline; banden en remblokken waren op. -wtf-
Striping ziet er cool uit! -blues-
-
Ok ik zal eraan denken als de blokken al verheen blijken te zijn, iemand enig idee wat een setje imitatie blokken moeten kosten?
-
Volgens masterbase tussen de 20 en 40 euro voor een setje blokken voor. (zonder korting)
Ik heb ook wel eens meegedaan, en weet nog wel dat ik best schrok van wat er van de nieuwe blokken over was. (en tevens genoeg auto's gezien / gehoord die al staal op staal aan het remmen waren)
-
Nieuw setje
-
withstupid -thumbsup-
-
Remblokken bleken niet vervangen te hoefen worden, er zat nog ruim voldoende voering op. Vandaag heb ik de rolkooi verder ingebouwd, dit is nu bijna klaar alleen er missen hier en daar nog wat bouten. :P Verder heb ik alles nog een keertje overgerold, en de wielen oranje gemaakt. Morgen hoop ik een paar foto's van het eindresultaat bij daglicht te kunnen maken, maar het ziet er best stoer uit met de oranje striping.
Zoek de verschillen met gister. :)
De rolkooi.
De wielen.
-
2 druppels water :P
-
Niet dan? -moon-
-
Mist nog een grote 2F2F spoiler achterop!
-
Heb je die liggen dan? Ik kom hem graag nog even bij je halen morgen dan weet ik zeker dat ik genoeg downforce heb. :)
Maar zonder gekheid, ik heb nog wat Gulf stickers liggen en nog wat reclame van het bedrijf waar ik werk dus het word allemaal nog wat aangekleed.
-
kijk, dat begint er op te lijken. -thumbsup-
striping vind ik ook vet hoor -sturen-
-
Je herkent de auto niet meer terug zometeen. :)
-
ziet er gaaf uit hij lijkt heel erg snel
-
dat zeg je goed ;lijkt. :d
-
Zo polo is klaar en Martin is moe. :( Net even een proefrit gemaakt, en hij rijdt prima. Wegligging is echt behoorlijk verbeterd, maar dat zal wel door de rolkooi komen. De auto voelt echt enorm stijf aan, zo hard als een plank. Foto's heb ik niet meer maar jullie zien de auto zondag wel, ik ga nu pitten want over een paar uur mag ik al weer op. :) Gr, Martin
-
Succes morgen! wel ff winnen he -thumbsup-
-
Het klopt wat ze in de reclame zeggen! ''De polo, erg sterk'' :)
Vanochtend om 7:30 had ik technische keuring, na de keuring konden we direct opstellen in de pitstraat. Ik was als eerste dus moest ik helemaal vooraan gaan staan, lekker als je voor de eerste keer op zandvoort meteen 30 auto's achter je aan hebt rijden. :P
We hebben er zin in. -sturen-
Achterwiel liep iets aan in de kuip bij deze bocht.
VR6 in me nek. -hitit-
De polo heeft zich dus goed gehouden, alleen ik had totaal geen grip met de 155/70 bandjes. In de korte bochten kon ik nog wel wat auto's bijhouden, maar in de langere bochten werd ik links en rechts ingehaald. En eigenlijk is een standaard 1300 blokje echt te weinig voor het circuit, zeker als je het op moet nemen tegen golfjes 16V, opel gsi'tjes, civic turbo's enz. Dit soort auto liepen op het einde van het rechte stuk ongeveer 190 km/h en de polo deed maximaal 135/140 km/h. Niet echt competatief dus maar ik heb wel veel lol gehad, volgend jaar wil ik het overdoen maar dan met een ander blokje, en een setje slicks. -naughty- Kijken of ik dan de GTi brigade een slechte dag kan bezorgen. :P
-
gaaf man !!
mooiste vind ik die trekbandjes die je hebt laten zitten -wanker-
helemaal leuk om een ex-polo op het circuit te zien...verder geen deuken,butsen,krassen ?
-
Je Ex heeft zich goed gehouden hoor. -thumbsup-
De polo is helemaal heel gebleven, ik heb me toch wel een beetje ingehouden want ik moest er ook nog mee naar huis rijden. Maar het grootste deel van de auto's heeft wel schade gehad, er zijn er zelfs nog een paar over de kop gegaan maar er is gelukkig niemand gewond geraakt.
-
Wel lekker weer gehad vandaag.
Ben toch wel klein beetje jaloers: wil ik ook -sturen-
Maar dan wel met grip en wat meer pony's. -klus-
-
Maar dan wel met grip en wat meer pony's.
Volgens mij heb je niet meer nodig dan een setje 175/50 bandjes of slicks, en ongeveer een 75 tot 100 pk en een ahd bak. Dan moet je echt heel goed mee kunnen komen. Oja een toerenteller zou ook wel makkelijk zijn, kan je een beetje bepalen wanneer je het beste kan opschakelen. :)
-
Coole foto's!
Had je geen setje 175/50 bandjes liggen dan? Enne.. al die GTI's.. das ook niet eerlijk he? ik dacht dat je in een 1300 klasse reed.
-
Maar dan wel met grip en wat meer pony's.
Volgens mij heb je niet meer nodig dan een setje 175/50 bandjes of slicks, en ongeveer een 75 tot 100 pk en een ahd bak. Dan moet je echt heel goed mee kunnen komen. Oja een toerenteller zou ook wel makkelijk zijn, kan je een beetje bepalen wanneer je het beste kan opschakelen. :)
Ik was vandaag op circuit zolder voor de vw-audi circuitdag als toeschouwer
zie:verslag
Dit polootje en derby kwamen goed mee:
filmpje derby over start finish
polo 1f
Filmpje dezelfde derby op zolder 2004
-
Volgens mij heb je niet meer nodig dan een setje 175/50 bandjes of slicks, en ongeveer een 75 tot 100 pk en een ahd bak. Dan moet je echt heel goed mee kunnen komen.
Zoiets ja.
En dan vind ik 100 wel een mooi getal -naughty-
-
Coole foto's!
Had je geen setje 175/50 bandjes liggen dan? Enne.. al die GTI's.. das ook niet eerlijk he? ik dacht dat je in een 1300 klasse reed.
Nee had ik niet helaas :( ik had er wel de 195/45 banden van de gt onder kunnen gooien, maar dat vond ik een beetje jammer ze moeten nog langer mee namelijk. En de klasse's liepen een beetje door elkaar, sommige auto's waren in twee klasse's ingeschreven om op die manier me twee man in 1 auto te kunnen rijden. Maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit, er zit toch geen echt wedstrijd element in alhoewel dat soms wel makkelijk ontstaat op de baan. -naughty-
En dan vind ik 100 wel een mooi getal
withstupid , ik ben trouwens opzoek naar stallingsruimte voor de polo, als het enigszins kan dan wil ik hem graag houden voor volgend jaar. En om maar eens een balletje op te gooien, mischien zijn er meer mensen die zin hebben om met een paar man mee te doen aan een circuitdag?
-
mischien zijn er meer mensen die zin hebben om met een paar man mee te doen aan een circuitdag?
JA!
Wil zowieso volgend jaar de Ring een keertje over.
Plus het liefst hier en daar wat circuits bij langs (Assen, Zandvoort).
-
JA.!!
-
Even een kleine update, ik heb toch besloten de auto te houden dus de polo staat sinds een paar maand bij/in een caravanstalling. Er zijn tijdens de storm twee weken terug wel wat dakpannen op gevallen hoorde ik, dus hij zal er wel niet veel mooier op geworden zijn. :P
Het is de bedoeling om hem tegen het voorjaar weer tevoorschijn te halen, en dan te gaan kijken of er wat paardjes bij in kunnen. :)
Hoe ik aan die paardjes ga komen weet ik alleen nog niet, huidige blokje op carbs/G40/1300+ cc’s en dan op carbs… Het moet in elk geval wel een beetje betaalbaar blijven. Verder misschien nog wat wijzigingen aan het onderstel, remmen, en een ander setje velgen+(bredere)banden.
Van het weekend heb ik met wat beeld materiaal van een digicam van een klasgenoot, een klein filmpje in elkaar gezet:
Circuitdag 17-11-2006 Knalpot zandvoort
En dan nog even over het balletje wat ik twee maand terug opgegooid had. :)
Wil sowieso volgend jaar de Ring een keertje
Lijkt me ook wel wat maar dan wel met de GT, en op een doordeweekse (dus rustige) dag. Voor de rest wil ik dus volgend jaar weer meedoen aan de circuitdag van school, en misschien nog een keer aan een andere circuitdag.
Voorlopig gebeurt er dus niets met deze auto, ik kan me nog makkelijk een paar maand vermaken met de GT. -klus- Maar ik wou jullie toch even op de hoogte houden.
-
Goed hoor!!
goed bezig. Moet maar even aangeven wanneer je naar de ring gaat. Ik heb samen met een paar maten ook al een tijd het plan om te gaan. 1 maat van me gaat vaak met zijn toyota AE86 richting De Ring, heeft al een paar keer leuke filmpies laten zien.
-
Voor de rest wil ik dus volgend jaar weer meedoen aan de circuitdag van school, en misschien nog een keer aan een andere circuitdag.
Goh.........................denk dat ik ook maar weer naar school ga :D
Goed bezig Martin
-
Toyota AE86
Waforruh?
In iedergeval betrouwbaar :)
-
mooi dat je hem houdt -thumbsup-
leuk filmpje ook !
-
Toyota AE86
Waforruh?
In iedergeval betrouwbaar :)
voor zover ik weet is de AE86 (is een chassistype) een achterwielaangedreven Corolla (in een paar carroserievarianten) met een 1.6 16v uit eind jaren '80 die het vrij goed deed in straatraces
-
Toyota AE86
Waforruh?
In iedergeval betrouwbaar :)
voor zover ik weet is de AE86 (is een chassistype) een achterwielaangedreven Corolla (in een paar carroserievarianten) met een 1.6 16v uit eind jaren '80 die het vrij goed deed in straatraces
Supercoole driftwagens -hitit-
-
Toyota AE86
Waforruh?
In iedergeval betrouwbaar :)
Zo eentje dus;
-
juust!!
AE86 is zelfde als 86C voor de polo; type aanduiding dus.
Is geleverd in sedan/coupe en een coupe versie met grote achterklep (geen idee hoe je dat noemt)
Zijn idd leuk om mee te driften, zit standaard een sperdif in (geloof 20%??)
-
Tadaaaaa!!!!!!!! Ik heb een Donor gevonden....
-
Check jij gelijk even voor MerinG40 de stekker aan de Mapsensor?
Zie dit topic
(praktijk is altijd sneller dan de boeken :) )
-
Done
-
Ik durf het bijna niet te vragen maar ehmz,. duur zo'n sloop bak?
Zie opmerking: hier
-
Jaap zie Pm. :)
-
Vandaag heb ik de G40 in de garage gezet, was best lastig omdat er nog maar 3 wielen onder zaten. :) De ophanging aan de linkerkant was er namelijk helemaal onderweg geslagen. Auto heeft sowieso een flinke klap gemaakt, de bestuurder heeft geluk gehad, hij heeft er namelijk niets aan over gehouden.
Hier wil je je voeten niet tussen hebben! -hitit-
Er zit trouwens een glazen schuifdakje in, electrisch bediend. Is dit orgineel zo geleverd? Het ziet er namelijk erg netjes uit, ook de schakelaar op het dashboard lijkt orgineel vw.
-
Jup, originaal verkrijgbaar.
-
Grappig, alleen jammer dat je er niet echt wat mee kan. Zo'n dakje zet je niet zo makkelijk over in een andere polo.
Ik heb nog een andere vraag, als ik dit blokje over wil zetten in de coupe moet ik dan ook het dashboard meenemen? Of kan ik gewoon het orginele dashboard laten zitten?
-
Hoeft niet perse, al zul je dan moeten nakijken of de kabelboom van het oude dashboard 100% aansluit op de G40 motorkabelboom.
-
En dat is nou net het probleem, ik heb de andere polo er niet naast staan. Ik haal het G40 blok eruit en dan doe ik de carresorie weg, en pas over een paar maand ga ik de boel weer inbouwen. Dus ik kan niet gaan vergelijken, en er zit in deze auto geen tellerbak meer want die is eruit gejat toen de auto een paar dagen gestald heeft gestaan.
Nu kan ik via mp wel aan een andere g40 tellerbak komen, maar als dat niet nodig is dan hou ik gewoon het oude type 2 dash. Vind ik persoonlijk ook mooier dan een 2f dash, daarbij is dit dashboard ook niet helemaal schadevrij uit het ongeluk gekomen. :P
Zijn er bij jullie ook internet forums of site's bekend waar ombouw verhalen opstaan? Altijd leerzaam om door te lezen, ook omdat ik zometeen de intercooler een plekje moet gaan geven, want ik begreep dat die er niet zo simpel ingaat. -klus-
-
wat doe jij met de achteras dan ?
-
Overzetten natuurlijk! :)
-
Even verplaatst naar projecten -marcel-
-
kijk eens aan, hij word nog verwent ook -thumbsup-
-
Even verplaatst naar projecten -marcel-
Goed plan! Kan je misschien het onderschrift ook nog wijzigen, Zandvoort is al geweest namelijk. :)
kijk eens aan, hij word nog verwent ook
Jaja, auto was al gedegradeerd tot sloop auto maar is nog steeds in leven!
Gisteravond heb ik het blokje uit de G40 gehaald, dat ging eigenlijk vrij makkelijk. Het scheelt ook wel dat je geen rekening hoeft te houden met een auto die je kan beschadigen. Wat in de weg zit, zaag je gewoon weg. :D
-
Zeg Martin, ik heb een paar plaat delen nodig van een 2f
-dj-
-
Wat heb je precies nodig?
-
Wat heb je precies nodig?
Het zou gaan om het deel waar de wissers zitten, en de rechter A stijl.
En eventueel het raam -dunno-
-
De voorruit is helaas gebarsten, ik moet alleen het interieur en dashboard nog uit de auto halen, en dan kan het plaatwerk er wel uit gezaagd worden.
-
Oké Martin ,waar woon je?
-
Zie pm! -klus-
-
Zie pm! -klus-
Check -thumbsup-
-
Het zal nog wel even duren voordat ik aan de gang ga, maar ik speur wel alvast een beetje naar onderdelen. :)
-
-thumbsup-
Daarmee ben je al een heel eind op weg.
Uitlaatbochtje voor G-lader komt regelmatig op ebay voorbij.
Evenals de rest van de slangen/buizen.
-
Deze stond gewoon op Marktplaats, ik was een beetje aan het rondneuzen om een alternatieve intercooler te vinden en toen kwam ik deze tegen. -dj-
Ebay is wel leuk, en het aanbod is groot. Alleen het nadeel is dat er ook veel mensen (liefhebbers) mee kijken. Op mp staat ook wel eens wat speciaals/zeldzaams alleen dan is het vaak slecht omschreven, of hebben mensen niet echt een idee van wat ze hebben liggen.
Maarja zoals zo vaak, als je het echt hard nodig hebt dan vind je het niet. En wanneer je geen haast hebt, dan loop je er zo met je neus tegen aan. -gert-
-
Godfah!
Joe Hit Ze Sjek Pot!
-
Eindelijk heb ik sinds maanden weer tijd om voor mezelf te kunnen sleutelen, doordat ik ontzettend druk was met mijn afrondende stage bij de Ford dealer. Maar vandaag werd 4 jaar studeren eindelijk beloond met een diploma, ik ben namelijk geslaagd voor de opleiding motorvoertuigen techniek! Wat dus inhoud dat ik officieel 1e monteur & Commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf ben. -love-
Terug naar de circuitdag auto, de afgelopen avonden heb ik in hoog tempo de G40 gestript. Zodat ik die vanochtend voor de diploma uitreiking nog weg kon brengen naar de sloop, ik heb hem gewoon met een kettingtakel opgehesen en toen op een gehuurde tandemaster gezet.
Aanhanwagentje gehuurd bij boels, auto-ambulance kostte het dubbele en met een tandemaster ging het ook. :D
Sommige polo's worden oud, andere sterven jong.... Alhoewel de techniek natuurlijk wel doorleeft. :)
-
Hmmm: bye bye draagarmpjes dus?
Krom? Ik zoek eigenlijk de rubbertjes nog om de binnenste uni-balls... Te laat?
-
Gefeliciteerd met je diploma (én met je vrije tijd)! -prut-
-
withstupid
Nu lekker vakantie zeker? Oftewel: -klus-
-
Bedankt voor de felicitaties! -prut-
En ja Dennis nu lekker vakantie -klus-, ik wil in elk geval de GT helemaal klaar hebben aan het eind van de zomer. Ik ga namelijk door naar het HBO in Zwolle, en dan is het wel zo prettig als die auto weer gebruiksklaar is.
Hmmm: bye bye draagarmpjes dus?
Krom? Ik zoek eigenlijk de rubbertjes nog om de binnenste uni-balls... Te laat?
Jep bye bye draagarm, deze was krom maar volgens mij heb ik die andere nog wel liggen. Als je daar belang bij hebt dan wil ik nog wel even kijken in de oudijzerbak. :)
-
ik heb alleen de stofkapjes van de uniballs nodig :)
Belang: Ja
-
Jaap Pm me even je adres gegevens, dan doe ik ze morgen op de post. Ik heb ze er al voor je afgehaald.
-
komen ze m van de sloperij niet gratis halen?
naja zo ben je er ook vanaf, goed kaalgetrokken ieg die kan zo omgesmolten worden in een nieuwe :)
-
Nope, ze komen hem alleen halen als die kan rollen zodat ze hem op een autotransporter kunnen laden.
-
Jou donor auto heb ik inelkaar gereden :( (op de achterruit zat een sticker met ogen)
Was me eerste autotje , blijkbaar heb toch harder dan mijn beschermengel gereden :p
Grtz
-
Jou donor auto heb ik inelkaar gereden :( (op de achterruit zat een sticker met ogen)
Was me eerste autotje , blijkbaar heb toch harder dan mijn beschermengel gereden :p
Grtz
Aha, blij dat je er goed vanaf gekomen bent. -thumbsup-
Het blokje van deze auto staat nog altijd bij mij in de schuur, kan jij me iets vertellen over de staat daarvan? Ik heb hem nooit horen lopen namelijk.
-
ik kon zo uit stappen moest alleen wel via de bijrijderskant :P
over het blokje voor zo ver ik weet was die helemaal goed .
bij het ongelukje heb ik de motor zelf uit moeten zetten , hij liep alleen hoog in toeren denk dat de gas kabel ofiets bleef hangen (door het ongeluk) ,
de G-lader was/is na mijn mening ook nog goed , de versnellings bak heeft dacht ik wel de bekende kwaal (moeilijk in zn 1ste versnelling willen )
kort gezegd ik vond het een fijne , snelle (1ste) auto .
ik heb de auto maar een half jaar (van 12/08/2006 tot 14/02/2007 ) in mijn bezit gehad .
als ik toen de technische weet en ervaring had gehad die ik nou heb , had ik de G40 zelf gestript ,
dus kort gezegt ik durf jou/ mijn ouwe blok zo in 1 van mijn polo's te legen i.c.m. grote beurt aan gezien je nu toch overal goed bij kunt komen .
ik hoop dat je wat aan deze info heb , heb dacht ik ook nog ergens in mijn het tellerhuis met km stand of ik moet hem er bij hebben gegeven toen ik de auto verkocht .
mocht je het blok ooit nog in een vw bouwen , dan wil hem zeker nog wel een x willen horen lopen ! ( het blijft toch het hard van mijn eerste autotje ;) )