Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: rekordc op ma, 05 feb 2007, 11:38:55
-
En hier begint dan het verhaal. Alleen ff een topic starter de tekst en foto's volgen nog.
Martin
-
De witte :
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/Laylasauto.jpg)
aan deze gaat niet veel veranderen denk ik. Auto van 't vrouwtje, alleen wil ze hem een andere kleur geven en mag er van haar wel iets meer power uitkomen. Misschien dus een blok wissel.
Martin
Update: foto link aangepast
-
geen nieuw kleurtje.. zonde..
Ziet er nog lekker origineel uit, houden zo!
hang je er toch een HH in, of een MH blok, dan heeft ie al gauw meer vermogen, rijdt een stuk prettiger!
-
geen nieuw kleurtje.. zonde..
Ziet er nog lekker origineel uit, houden zo!
hang je er toch een HH in, of een MH blok, dan heeft ie al gauw meer vermogen, rijdt een stuk prettiger!
withstupid
-
Put your Polo in the air, put your Polo high... in the air
Ofwel: moet dat hok niet zakken? :P
-
Weinig veranderd aan de polo, alleen een andere buitenspiegel aan de bijrijders kant, deze was kapot nadat iemand er tegen aangeschopt had. (Tijdens een ritje op de snelweg er spontaan afgevallen).
Ook is de voorruit gebarsten, vervanging staat klaar maar het moet eerst een paar dagen mooi weer worden want er moet ook een beetje roest weg gehaald worden bij het raam.
Nieuwe krachtbron opgehaalt uit Duitsland, blokje met dynamo, starter, carb en bak voor slechts 6 euro.
ff poetsen en het nr is zichtbaar : 2G, baknr nog niet bekeken maar denk iets van 8P. (dat hoort toch bij een 2G?)
Blokje een beetje schoonmaken en dan er in hangen.
Bestaande blokje is toch te langzaam zegt Layla, ze kon me niet bij houden terwel ik ook maar een 1.0 er in heb. Alleen de mijne is een '87 met net een pk meer.
Martin
-
2G is hier MH, meen ik.
8P op een MH kan goed
-
GL is 29KW
HZ is 33kw.
Is dus 5.45pk meer!!
2G incl. 8P bak voor 6 euro is echt een koopje!
-
FF in de koffer gedoken
Motor : GL
Bak : GU
Kleur : L90E
Martin
edit : bak code zal GU ipv CU moeten zijn
-
Yes weer een nieuwe APK. Omdat mijn vaste keurmeester even niet mag keuren -dunno- maar naar een ander keurstation. En weer de opmerking wat ziet die er goed uit voor zijn leeftijd.
Maar een paar afkeurpuntjes, lampje, ruitenwissers, uitlaat lek, en trekken bij remmen. Ander lampje en ruitenwissers waren snel geplaatst, gumgum voor de uitlaat.
Advies voor de remmen was de banden goed oppompen, gedaan maar dat leverde niet genoeg op. Keurmeester vond hem wel goed remmen maar hij trok iets opzij. Hij vond het binnen de norm en keurde hem goed. Zo nu kan Layla weer een jaar rijden.
-
Huppekee: weer een jaar legaal cruizen. -prut-
Maaruh: remmen wel ff nakijken denk => stukje veiligheid he.
Stel dat ze een noodstop mot maken......
-
remmen na kijken ligt nog wel in de planning, als het andere blok er eindelijk in komt moet het toch iets meer worden.
-
Gisteren de uitlaat eindelijk vervangen, toch handig zo'n donor auto.
Alleen de donor is een classic en dus moest van de eindpijp een stuk af geflext worden.
-
Omdat deze al een tijdje stil stond ivp kapotte koppeling/ druklager maar eens begonnen met de motor swap. Vanmiddag alles losgehaald zodat morgen het blokje er uit kan en ik ook een sjonshot kan posten. Lastig als je geen sleutel hok hebt en alles aan straat moet doen. Gelukkig een kennis die een beetje ruimte heeft zodat het blokje er uit en er in niet aan straat hoeft. Afdeling Milieu vindt dat niet goed. Mannetje van milieu reed net door de straat toen ik van de Rekord het blok er uit wou trekken, hij vertelde mij dat dat niet mocht aan straat. Blok zat er nog in, en kreeg geen bon als ik stopte.
Rekordc
-
Was ik nog helemaal vergeten, deze zomer eindelijk een nieuwe voorruit geplaatst.
Rekordc
-
Van middag andere blokje op gehaald uit de schuur, oude blok er uit. Ging wel lastig, dacht ff snel het blokje er uit te halen maar dat viel tegen. Maar uit eindelijk was hij er uit. Helaas had mijn sleutel maatje geen tijd meer en kon het ander blok er nog niet in.
Rekordc
-
Wat voor blok komt er in dan?
-
2h
-
2H zal een tikfout zijn: er wordt 2G bedoeld,
maar ook die kennen wij in NL niet echt => gelijk aan MH
-
een project topic zonder foto's is net zoiets als een bh zonder borsten .
-
withstupid
-
een project topic zonder foto's is net zoiets als een bh zonder borsten .
Foto's zijn verdwenen ze stonden bij mijn oude provider. Zal ze eens opnieuw ergens plaatsen.
-
Hier zijn dan wat foto's.
Oude motor
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3451.JPG)
Nieuwe motor
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3453.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3452.JPG)
Leeg onder de kap
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3454.JPG)
kleine oeps, deukje gemaakt met uithalen.
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3455.JPG)
Sjon Shot
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3457.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3458.JPG)
Blokje er weer in.
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3460.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3459.JPG)
Alleen nog waterslangen (eentje minder nodig want ik heb geen vaatje), vacuum (hmm nog een rembekrachtiger ook eentje minder nodig) en de kabelboom aansluiten en waarschijnlijk een andere carburateur er op, zit er naar uit dat deze niet compleet is.
Rekordc
-
goed bezig -thumbsup-
-
Vandaag kabelboom er uit, dan tijdens het aansluiten van de andere tot de conclusie komen dat er minder aansluitingen op zitten. Geen kabel voor de remvloeistofnivosensor. Grrr boompie er weer uit en de originele er in en zoveel mogelijk aangesloten, alleen nog een paar verloopjes en verlengstukjes maken want sommige onderdelen zitten bij dit blok op een andere plek of hebben een andere stekker.
Aandrijfassen en stabi vast gezet, kachel aangesloten, radiator slangen passen natuurlijk ook niet dus morgen maar in de schuur zoeken naar hydrokop slangen en een mh ontsteking.
-
-thumbsup- Vooral doorgaan!
-
Zal wel moeten, apk komt er aan.....
-
je thermostaathuis vamn je sleeptuimelaar past ook op de mh kop ,mocht dit makkelijker zijnh ivm slangen en kabelboom . 12 v voeding voor de ontsteking kun je wegtrekken bij de achteruitrij schakelaar op je bak -thumbsup-.
-
Bedankt voor de tips! -thumbsup-
Naar het huis heb ik gekeken maar dacht dat ik dan een slang aansluiting te kort kwam ivm choke, zal het nog eens bekijken. Helaas het regent nu dus kan ik niet verder.
Ontsteking is compleet met eigen kabelboom waar ook een 12V aansluiting aanzit. Hmmm heb ook op de bobine 12V nodig bedenk ik op eens.
-
Vandaag de auto naar Layla gesleept, daar hebben we een parkeer vergunning. Hij stond bij mijn sleutelmaatje en daar moest elke dag een nieuw kaartje in de auto. (Wat ik dus een keer vergeten ben a €51,40)
Weer vanalles aangesloten, gekozen voor radiator met expansievat, moet alleen nog een beugel voor het expansievat vinden. Verder de bekabeling wat bij gewerkt, temperatuur sensors aangesloten.
Heb nu alleen wat draden over, die normaal naar de carburateur lopen en naar de groene bol. Kan ik deze los laten of kan ik dan niet rijden?
Ontstekingskabelboom heeft 12v die naar de bobine loopt, hoef dus nix aan te passen volgens mij.
Wat mist nog :
uitlaat eerste stuk vanaf het blok.
Een luchtfilter bak maar een pierburg 2e3 is ook in een golf gebruikt dus die kom ik wel tegen, voorlopig maar een panty er over hahahaha.
Todo list:
een slang (expansie -> radiator) zoeken en aansluiten
achteruit rijverlichtings kabel maken (Nee ik ben hem niet vergeten los te halen maar hij heeft klem gezeten tussen koets/ blok klein breukje)
expansie vat vast zetten
kabels/ slangen/ leidingen netjes vast maken
Pook afstellen
km tellerkabel vast maken
-
Inmiddels is het 4-2 uitlaat spruitstuk vervangen door een 4-1 van de 1.0 zodat de zelfde uitlaat er weer onderpast. Helaas is bij het vast zetten een draadeinde afgebroken, dus de kop moet er nog eens af. Radiator vervangen door de oude, nu geen tankje meer want de koets heeft geen beugel voor het tankje.
Luchtfilterbak geplaatst, vacuum aangesloten en de slang naar de rembekrachtiger afgesloten met een boutje.
Draadjes een beetje vast gezet, lijstje is dus weer wat korter geworden.
Todo list:
achteruit rijverlichtings kabel maken
Pook afstellen
km tellerkabel vast maken
uitlaat plaatsen
Temperatuursensorkabel voorzien van een stekker.
Expansietankslang afdoppen.
-
Na een mislukte start poging zondag, benzine op, vandaag met een verse accu en benzine een start poging gedaan. Hij loopt wel maar niet lekker, kom ik er later achter dat ik een bougie kabel los heb liggen. Hij rookt wel een beetje, maar dat kan komen om dat het blok een tijdje heeft stil gestaan.
Morgen maar eens flink wat in de tank gooien en dan opnieuw starten. Benzine pomp werkt, potjebenzine is zo leeg.
To do:
Pook beter afstellen en vast zetten
achteruit rijverlichtings kabel maken
Temperatuursensorkabel voorzien van een stekker.
Dan laten keuren voor APK.
-
Zonder benzine: zo jammer he.......
Todo-list wordt wel steeds korter -thumbsup-
-
Yes weer een jaar APK. Veel moeite om bij het keurstation te komen, pook nog niet goed afgesteld. Alleen een 3 en 4. En geen achteruit maar was voor de keuring niet erg, geen apk puntje -dunno-
To do:
Pook beter afstellen en vast zetten.
Achteruit rijverlichtings kabel maken.
Temperatuursensorkabel voorzien van een stekker.
Alles na lopen want :
er rammelde wat aan de voorkant
de motor wordt te warm (bijna max op de schaal). Mogelijke oorzaak afgedopte slang deze sist.
-
Pook afgesteld, nu hebben we weer alle versnellingen, temperatuursensorkabel voorzien van een stekkertje en aangesloten.
Bougies, rotor, verdelerkap vervangen, die lagen toch nog nieuw op de plank. Alleen nog een ander luchtfilter.
Uitlaat goed vast gezet, dat was de rammel. Achterdemper vervangen, maar 't is eigenlijk geen gezicht.
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3544.JPG)
Ik moest het achterscherm onder een beetje 'helpen'
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3545.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/4/3/1/8/DSCN3549.JPG)
-
Todo:
achteruitrij verlichting (12V zit nu op de bobine)
Alles nalopen ivm de hoge temp (thermostaat behuizing lekt volgens mij, afgedopte slang sist)
-
die pijp vergt nog wat werk
-
't ziet er inderdaad niet zo fraai uit zo.
Dan toch maar de regenpijp erafhalen, normaal diameter pijpje eraan lassen en het achterschort weer terugbuigen?
-
Ik ben zelf nooit zo kapot van die dikke brul pijpen. Ik hou het origineel of bescheiden.
Maargoed het kan ook wel eens mooi zijn natuurlijk alleen jammer dat je voor de pijp je achterpaneel hebt moeten slopen. Dat had ik er niet voor over gehad.
Kun je de pijp niet wat lager hangen met andere rubbers ofzo?
Succes nog -thumbsup-
-
Achterpaneel druk je zo weer terug. Andere rubbers kan ik nog wel eens proberen.
'T is ook niet mijn smaak. Layla heeft hem wel gezien maar ik heb nog niet echt een antwoord gekregen of hij er onder moest blijven of niet. Wordt vervolgd....
-
langere rubbers = meer slingeren van de pijp. Je kan er beter een brugje op laten lassen, zodat de aansluiting van de rubbers hoger komt te zitten. Zo heb ik het ook gedaan.
Ik heb dan ook nog in de hoek/kromming van de pijp (bij de achteras) een stuk ingeslepen, zodat de pijp niet meer omhoog loopt, maar parallel aan de bodem blijft.
-
Vandaag de blauwe deurpanelen vervangen door zwarte met deurbakken. Alleen een achterpaneel is beschadigt en moet nog eens vervangen worden.
Ook maar eens koelvloeistof ontlucht en bijgevuld, nu maar eens kijken de temperatuur constanter blijft.
Rekordc
-
Vlak voor de vorst periode radiator vervangen door een zonder vuldop en het tankje aangesloten. Koelvloeistof ipv de troep die er in zat. Stukje gereden allemaal kvs onder de auto, dus ergens een lek. Het lijkt de radiator te zijn, kan geen andere plekken vinden die nat zijn. Auto dus maar weer in slaapstand gezet.
Vandaag de radiator vervangen door een van een golf 1.3, meteen een stukje groter dan de 1.0 van de polo. Fan en temperatuur sensor vervangen door de Polo versie. Golf had een 2 traps fan en sensor. Deze misschien toch gaan gebruiken, alleen de fan is een stuk groter waardoor hij nogal ver richting de bak uitsteekt en dus lastig te plaatsen is. Helaas geen kvs meer op voorraad dus afvullen gaat vandaag niet. Tankje opgehangen, zweefde nog los. Zit nog niet helemaal lekker, komt net/ net niet tegen de motorkap aan. Dus daar moet nog wat aan gedaan worden.
Nu is het tijd om de hele auto weer leeg te ruimen, zo dat er weer mensen in kunnen ipv opslaghok.
Dan binnenkort ff de spuit er over.
Rekordc
-
wat heb je gedaan met de blauwe deurpanelen? :)
-
Blauwe panelen -> in de schuur, de mijne is een blauwe. Met kidz en hond is het wel handig iets op reserve te hebben liggen voor later....
Rekordc
-
Klep raakt toch het expansievat, hij zit iets hoger aan een kant. Vaatje maar vervangen door een ander want lager kan het niet ivm ruitensproeier tank. Maar ff op de sloop kijken of er nog iets te vinden is wat kleiner is. Probleem is de auto is zonder expansievat geleverd dus heeft de beugel niet aan het schutbord zitten anders was het plug and pray geweest.
Rekordc
-
Ik heb nog wel een leuk vaatje van een Ibiza, mag je gratis hebben.
PM me maar!
-
Ik heb nu een rond vaatje (oa 2f, golf3) maar die is dus te groot. Denk dat een Ibiza vaatje het zelfde is.
Rekordc
-
Vaatje toch maar ingelaten. Op de sloop diverse auto's (merken, modellen) bekeken maar niet iets kunnen vinden wat ik passend vond. Alleen een fiat geloof ik die had een vierkant expantievat met boven aansluiting, die zou bv naast de accu kunnen maar dan moest ik te veel slangen verleggen dus maar alles een beetje omlaag gebogen en aangesloten. Koelvloeistof er op, ontlucht en rijden maar.
Komt het volgende probleem, heb ook de remblokjes, maak ik een proef rit, bijna geen remdruk. Met een beetje pompen doet hij wel meer. Maar er kan volgens mij geen lucht in zitten (hij deed het altijd redelijk) en met blokjes vervangen is er nix losgeweest. Ik verdenk de HRC, want ook de remlichten deden het al een tijdje niet meer goed. Alleen bij helemaal intrappen van de pedaal. Opgelost door een >86 binnen schakelaar te plaatsen.
Plan was toch al om er een bekrachtiger in te zetten. Hopelijk past dat allemaal.
Rekordc
-
doe toch maar ontluchten weet zeker dat het helpt
je hebt de cilinder toch teruggedrukt voor het plaatsen van de nieuwe blokken?
-
Ontluchten heeft niet geholpen. Helaas had ik dat al verwacht. Ik heb het gevoel dat de HRC defect is. Omdat ook de remlichtschakelaar niet werkt.
De andere radiator is helaas ook lek. Lijkt er op dat hij onder de klem waarmee hij aan de auto vast zit lekt.
Dus nu of een pil of een andere plaatsen.
Rekordc
-
heb nog wel een HRC+bekrachtiger+pedalen liggen voor je ;)
-
Was die radiatorklem erg roestig?
Bij mij had zo'n klem door het uitzetten van het roesten het plastick van de radiator gescheurd. Enig optie was toen een andere radiator erin. Na het ontroesten en in de menie zetten van de klem dan! -klus-
-
Vorige 2 radiators had er geen moeite mee, maar ik zal ze eens goed bekijken.
@FOZ bedankt voor het aanbod maar HRC kan ik zo op de sloop meenemen, maar denk dat ik deze een revisie setje geef
Zijn de pedaal aansluitingen anders van een met bekrachtiger?
Rekordc
-
Zo weer een andere radiator opgehaald, polo 2 en golfjes <=1300 zijn een beetje zeldzaam aan het worden, maar gelukkig kwam er een 2F binnen. Hele mooie trouwens, helaas afgemeld en afgetapt. Radiator is totaal anders dan die van een 2 met maar 2 slangen, heb ook de thermostaat behuizing mee genomen anders kom ik aansluitingen te kort (expantievat)
Morgen maar er ff indrukken.
Dan nogmaals naar de remmen kijken, nogmaals ontluchten, hopen dat dat helpt anders HRC vervangen door een met bekrachtiging. Die 2F heeft genoeg onderdelen die ik kan gebruiken. (Handig zo'n kennis met een demontage bedrijf)
Rekordc
-
Zo de HRC vervangen door een met bekrachtiger, alleen nog vast draaien en de linker remleiding plaatsen (deze is nu te kort)
Pedalen wel mee genomen maar niet vervangen, het lijkt plug en pray. (Auto was al eens voor zien van >1986 pedalenset)
Radiator is vervangen door een uit een 2F 1990 (@ Sjon deze heeft wel aan 2 kanten die gleuf). De NZ thermostaat behuizing had afgedopte pijpjes voor de spruitstuk verwarming. De doppen van de behuizing af en wat zie je dan? Een doodlopend pijpje, maar snel de boormachine er ff door.
Rekordc
-
(@ Sjon deze heeft wel aan 2 kanten die gleuf).
Dan is 't maar de vraag wat origineel is. -dunno-
Wel handig om te weten dat 't in sommige gevallen wel uitwisselbaar is
-
Omdat het kleppendeksel zo roestig was ff een ander geplaatst, helaas zat het helemaal onder de drap. -boehoe- -boehoe- waarschijnlijk de koppakking er uit, maar ff kijken als alles er weer inzit. Misschien valt het mee, omdat ik er nog niet echt mee gereden heb alleen korte stukjes.
Rekordc
-
Hiervoor ook alleen maar korte stukjes?
Kan een verklaring zijn voor wat mayo onder 't kleppendeksel:
als motor nooit goed op temp komt, verdampt de aanwezige vocht niet
-
Precies: een keer een goed eindje rijden ( en dus niet een kwartiertje, nee, dan begin je net) en daarna nog eens checken..
met een halfuurtje snelweg is de hele boel echt gewoon goed warm en mag er geen water meer bij de olie zitten..
-
Ik hoop ook dat het probleem de korte stukjes zijn. Er zat geen troep in de oliedop toen ik hem plaatste dus dat schept hoop. (Het nieuwe kleppendeksel had veel en veel meer mayo.)
Verder heb ik vandaag de HRC en bekrachtiger vast gezet. Alle leidingen vast gedraaid en de linker leiding verlengt (originele 2F leiding door geknipt en een vrouwelijk wartel erop laten zetten)
Nu alleen nog ff de thermosstaatbehuizing overzetten, vullen, ontluchten en hopelijk rijden.
Rekordc
-
Denk je ff snel 2 boutjes los te draaien, breekt het kopje van de inbussleutel af, zit vast in die bout en steekt niet uit.
Nu toch maar voorlopig dus deze behuizing laten zitten en de extra slang aansluiting maar ergens anders maken.
Gezien de drap in het kleppendeksel en de afgebroken bout van het uitlaatspruitstuk moet de kop er eigenlijk toch af, zien we dan wel weer verder. Maar ff kijken of er nog een lekker kopje op de sloop ligt.
-
klap met de hamer op de kopse kant van de bout geven en daarna met griptang losdraaien
-
Zal dat dan de volgende keer proberen, ben het nu ff zat met die kop. Heb nog wel een andere slang met extra aansluiting liggen, kijken we later wel weer verder naar de kop.
Zocht naar een inbusdop voor de ratel maar die kon ik niet vinden en heb maar een setje lange inbus sleutels gekocht voor te weinig naar nu blijkt.
Rekordc
-
Zo ff geprobeert met de moker en beitel maar boutje heeft geen zin. Heb het opgegeven, dan maar strax een keer de hele kop vervangen.
Slang door gesneden en een t stuk geplaatst. 2F Expantie vat vervangen door een originele polo2, alleen nog vast maken. Tijd van de oude golf2 en polo2 is bij ons voorbij dus nog geen passende bevestigings beugel kunnen vinden.
Beetje koelvloeistof en remolie er op. Proef draaien, meteen starten. Dit gekke ding start beter dan de mijne ondanks dat hij al een paar weken stil staat. Maar ja na een tijdje sloeg de motor af, kijk op de meter -> tank leeg.
Nog ff mijn dochter of vrouwtje laten helpen met de remmen dan kan er weer gereden worden.
-
Remmen nog steeds niet klaar, of het regent of ik ben alleen thuis. Tijd voor een remmen ontluchtingspomp, alleen die krengen zijn zo duur...
Heb nog eens gekeken naar diverse carbs op de sloop, het lijkt er op dat ik wat onderdelen mis bij mijne. De meeste die ik zag hebben nog een vacuumschakelaar aan het schutbord zitten, weet niet waar deze voor is. 2e trap inschakelen? Ik had een paar aansluitingen, daar staat nu 12 V op moet die misschien via zo'n schakelaar. Verbruik lijkt nu wel hoog.
Rekordc
-
Heb ik ook werkt super! (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-oldtimers/253306213-automatische-remontluchter-oldtimers-auto-s.html)
wel ff de eerste keer afstellen indien nodig ;)
-
withstupid
Maar volgens mij heb ik geen instelbaar drukventiel? -dunno- Iig nooit afgesteld... Heb er ook maar de helft voor betaald of zo?!
-
withstupid
Maar volgens mij heb ik geen instelbaar drukventiel? -dunno- Iig nooit afgesteld... Heb er ook maar de helft voor betaald of zo?!
heb ik wel der zit bij mij een klein inbusje in waarmee je m insteld ;) heb er ook minder voor gegeven idd maar dit was de 1e die ik vond op MP dus ff verder zoeken voor een nog goedkopere :D
-
op ebay staan ze voor 8 euro volgens mij. Dacht dat dat nix was maar als het goed werkt zal ik er maar eentje halen.
-
Vandaag ff met martin 2 rukhaakjes gemonteerd hier bij mij in de garage -klus-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/2009_07180004.JPG)
-
-thanks-
wat een verschil in toch dezelfde modellen. Bij mij zit links een rubber dop als trekhaak voorbereiding, rechts moest wel geboord worden. Bij die van Arjan zat aan beide zijden een putje in het plaatwerk welke natuurlijk niet precies boven het onderste gaten zaten.
Nu alleen nog een kabel doorvoer boren en kabels trekken.
-
jah net een bijelkaar geraapt zooitje :D welkom in de wondere wereld van de polo zeg maar -klus-
-
geen dank trouwens ;) de kids hebben zich intussen prima vermaakt dacht ik en volgens mij vonden ze de patat heerlijk :D
-
Zo weer een jaartje legaal. Keurmeester vond het een mooie harde auto. -thumbsup-
Rekordc
-
Wordt weer eens tijd voor een update. Wat is er afgelopen week: slot achterklep weer gangbaar gemaakt, zat helemaal vast. Eerst werkte hij (soms) nog met een van de sleutels nu met geen een meer. Slot losgemaakt ff ontvetter erin, alle slot plaatjes gepoetst en alles weer in de olie gezet.
Helaas was er geen vet bij Layla in de schuur anders had ik dat er in gedaan ben bang dat de olie er uitloopt.
Witte knippers geplaatst, heeft toch een betere look vind ik. Sport stuurtje erin, had ooit eens een doos met zooi van GG gekocht en daar zat een stuurtje bij met kapotte kabels, kabeltje gesoldeerd en hij toetert ook nog.
Kleppendeksel en luchtfilterdeksel ff kennis laten maken met een potje hamerite, lijkt het wat mooier. Helaas glans, denk dat mat beter staat onder de kap. (Stond nog een restje in de schuur van het frame van de Honda MT)
Dacht laat ik eens de accu vast zetten, breekt de bout af. Mooi k*t, ik heb geen lasapparaat om er ff een nieuwe in te bakken en om nou voor een bout/moer een gat te boren lijkt me ook niet handig.
-
-goodjob-
-
Auto heeft een tijdje stil gestaan en was nogal vies geworden, bagger wou er niet af in de wasbox met de borstel. Dus Layla de opdracht gegeven om klei of zo te halen maar ze vond dat een schuursponsje ook wel werkte. Dus gisteren heeft ze de auto met een schuursponsje gedaan, als de regen voorbij en de auto weer droog maar eens kijken hoe erg de schade is. -gert-
Als ze nog niet mijn ex was dan was ze dat nu wel geworden.
-
Gevalletje verzekering? -dunno-
-
oef.... das minder!
-
aargh.gif .....damn..... -gert-
-
doet me denken aan m,n moeder -gert- die waste de Ford ook effe met een schuursponsje -boehoe-
wagen kon meteen weer gelakt worden :)
-
t is alleen jammer dat ze de verkeerde geschuurt heeft.....
-
?? aargh.gif
hopen dat je dat nog gepolijst krijgt...
wat een ellende
ben blij dat ik er niet bij was toen je daar achter kwam .....
-
zo heeft ook iemand mij auto al eens gewassen, Ja, zei ie, die lak van die audi's is toch keihard `t valt wel wat mee. nou dat viel tegen. Alles is er weer uitgepolijst, maar ik was wel blij dat er een metallic kleur op mijn auto zit.
-
?? aargh.gif
hopen dat je dat nog gepolijst krijgt...
wat een ellende
ben blij dat ik er niet bij was toen je daar achter kwam .....
Als je een krasje nat maakt en hij verdwijnt is het weg te poetsen! Tenminste dat is me verteld door een zeer goed schadeherstel bedrijf
-
?? aargh.gif
hopen dat je dat nog gepolijst krijgt...
wat een ellende
ben blij dat ik er niet bij was toen je daar achter kwam .....
'T is niet mijn auto en volgens mijn dochter glom hij nu weer.
Denk dat er maar goed wax over moet omdat hij anders misschien gaat roesten.
-
Zo ook maar ff APK gedaan vorige week, afkeur remverschil achter, wiellager achter, een bandje voor.
Goed ontluchten, lager aangedraaid, zat helemaal los (nu is hij weer stil), een ander bandje geplaatst en goed gekeurd weer een jaartje legaal dus.
@Jaap, ze gaat er geld instoppen dus voorlopig blijft hij.
-
Voorlopig heb ik andere dingen aan mijn hoofd(pijn), dus dat scheelt :)
Wel jammer, maar misschien dat ze m juist op t goede moment weg gaat doen,. ooit in de toekomst! -thumbsup-
-
't zwabberde met de andere band, 2 verschillende velgen, maar vervangen door 2 dezelfde velgen/ banden.
En vandaag begonnen met een beurtje, helaas gooide de regen roet in het eten.
Stabi bevestiging (in de wielkast, bijrijderskant) was iets los, die ook maar ff gezet.
Bougies vervangen, hmm had ik die niet nog maar 5K km geleden vervangen, maar ja ze waren besteld dus toch maar vervangen. Vers luchtfiltertje en ruitewisserbladen, net alle boutjes los van de distributie toen begon het me te nat te worden buiten.
Morgen maar verder.
-
Vandaag lekker bezig geweest, alles erin. Toen kvs bijvullen, drup, drup, drup......
Graaft in geheugen, hmmm, O-ring toch niet vergeten, kijkt in doos en idd de O-ring van de waterpomp vergeten.
Maar ja ik had al een regenbui en een hagelbui op mijn dak gehad dus geen zin meer om 't vandaag weer los te maken.
-
Niet fijn nee. -hug-
-
kddc
kijken denken doen controle ,blijft een gouden vuistregel -thumbsup-
-
Layla had eerst het idee hem roze te rollen maar heeft toch iets anders gedaan.
Bestickeren...
-
tja ach.... creatief is het wel
en als iemand na het zien van die auto nog steeds agressief is moet hij maar een weekje vrij nemen.....
-
Vandaag maar de remmerij aan de voorkant aan gepakt.
Kapotte lager achter vervangen en een natte remcilinder gevonden.
Dus nog een klus er bij.
De dames meteen verteld dat de remklauw voor ook niet helemaal fris is maar daar kan mijne op als ik strax de andere pootjes plaats.
-
Vorige week ff snel een andere carburator plaatsen werd een ramp. Met de 2E3 liep t wel, maar constant de choke er op werd te duur.
Andere carburator van de plank gepakt en geplaatst, liep voor geen meter. Dus de 2E3 terug gezet, rammel rammel tijdens het starten, blijkt dat van de andere carburator de voetpakking los te zitten en is er denk ik een ringetje in de inlaat gevallen -boehoe-
Carb & inlaat eraf, geen ringetje te zien. Bougies er uit, is van een de punt verbogen dus is iets tegen aangekomen.
Vanmorgen uit een golf een MH kop geplukt, met een 2E3 carburator weet nog niet of ik die er op zet. Als ik iedereen zo hoor over de 2E3 denk ik dat ik maar wat anders zoek. Voor de zekerheid maar vast de inlaat en 2E3 eraf geschroeft.
Nu alleen nog het uitlaat spruitstuk los zien te krijgen en dan is de nieuwe kop kaal genoeg voor de auto.
-
Zo andere kop is geplaatst, hij loopt weer. Zat toch iets van een ringetje in de kop. Kleppen leken nog goed, alleen de bougie was kapot. Voor de zekerheid toch maar een andere kop geplaatst.
Alleen nu wordt hij veelste warm en warme start is ook bijna niet mogelijk (lijkt wel of alle brandstof uit de carb verdampt is).
Pakking blok/ uitlaat spruit stuk moet ook nog geplaatst worden maar hij was weer verplaatsbaar.
Toch maar weer een 2E3 geplaatst, die zat bij de kop. Maar weet niet hoe deze verder is en of ik die er op laat zitten, als ik het zo hoor heeft iedereen hier problemen mee.
-
Zolang die 2E3 werkt: niks aan de hand. Prima mee gereden tot de wissel met motorcarbs -thumbsup-
-
Zolang die 2E3 werkt: niks aan de hand. Prima mee gereden -thumbsup-
withstupid
-
Grrr deze begint een beetje een ongeluks bak te worden, neem ik hem vanavond mee om naar te gaan kijken waarom hij zo warm wordt, valt ineens het licht uit. Gelukkig vlak voor huis. Contact uit -> licht aan. Richtingaanwijzer of alarmlichten nix. Hopelijk alleen de lichtschakelaar anders wordt het zoeken.
-
Oh ooh, das minder, weer eens -klus-. Succes!
-
Accu weer aangesloten, zolang ik geen licht aan doe alles ok. Handel getest, parkeerlicht werkt. Relais 21 er uit getrokken, lichten nu OK. Ander relais geplaatst, probleem opgelost. Relais was sinds aanschaf al een beetje snel, als of er een lamp stuk is. Nu is de verlichting weer zoals het hoort.
-
Mooi wark!
-
Ontsteking bij gesteld, contacten van de sensor in de radiator schoongemaakt, nu gaat alles goed qua temperatuur.
Lijkt erop dat ik weer klaar ben voor de winter en APK.
-
Zo vanmorgen andere banden er ondergezet, daarna naar de APK meneer. Layla was mee en daar had de APK meneer meer oog voor dan de auto, toch nog snel wat aandacht puntjes op papier gezet en goed gekeurd.
Kan Layla weer een tijdje rijden.
-
mooi toch :) -sturen-
-
-thumbsup-, mooier compliment voor de vrouw kan je niet krijgen toch? (Valt wel tegen dat hij er dan wel een paar aandachtspuntjes opzet -naughty-) Co dus wel goed gekregen met de 2e3, aandachtspuntjes waren? .........
-
Hahaha, CO kweenie heeft hij niet eens naar gekeken, hoeft niet bij oude auto's zegt hij altijd.
Hij deed bijna nix, liet iemand een remmentest doen op de remmat, lampen, claxon, onder de auto door gelopen en ff de wielophanging bekeken.
Tja wat stond er op -dunno- volgens mij claxon en remmen.
Ach mijn ex is wel wat gewend, er wordt heel veel naar haar gekeken.
-
De mijne zegt altijd, als je maar thuis eet....we gaan wel eens uit eten maar -dunno-
Claxon? Die doet het of hij doet het niet toch?
-
Belletje van Layla, auto doet nix meer. Uitgevallen en niet meer willen aanslaan, lijkt op een lege accu. Dus er naar toe en maar ff de accu aan de lader gegooit. Hij werd al minder maar denk dat het nu afgelopen is voor hem.
-
Zit je niet mee hé!
-
Als het alleen de accu is , valt de schade nog te overzien :)
-
Onderblok leek me met de kopwissel ook al niet zo best meer dus maar hopen dat hij de winter door komt. Ook deze andere 2E3 geeft problemen, misschien maar voorzien van handchoke.
-
Hij is dus de winter door gekomen, inmiddels heeft Layla de auto haar broertje gekregen. Dus de Polo is weer op mijn naam. Nu maar ff kijken wat we er mee gaan doen.
Roest aanpakken zowiezo. Zakken, ander blok of ander kleurtje komt allemaal als daar geld voor is.
-
hoe had je die handchoke gepland?
Dat wil ik ook nog (ivm combi met lpg)
-
Die plannen staan in de ijskast, voorlopig.
Maar het idee was om door het uiteinde waar normaal de autochoke zit een koppeling met de choke kabel te maken.
Kwam er achter dat de originele choke kabel te kort is om aan die kant van de carb te komen. Zat te denken om de originele kabel een stang te laten bedienen die dan aan de andere kant uit komt. Maar verder dan in mijn hoofd is het nog niet uit gewerkt omdat het niet mijn auto was en hij weer redelijk liep.
Hoopte eigenlijk dat jij een goedkoop adresje had gevonden voor een ombouw setje. -nana-
-
Zo weer ff vers apktje op deze, moest aan t werk bij t keurstation meteen maar ff laten keuren. (Wiellagertje achter slecht, komt waarschijnlijk doordat de remcillinder gelekt heeft.)
-
Als dat alles is dan zeg ik -thumbsup-
-
Huh, dat is wel heel weinig -thumbsup-
-
pech onderweg. T weekend familie feestje in Duitsland, heen reis onderweg op de snelweg een paar keer het gevoel dat de motor een slag miste. Nadat we de snelweg af waren, was helemaal gebeurd. Starten, even met volgas ok dan afslaan. Familie gebeld, hulp troepen waren er vrij snel. Starten en blijven lopen. Omdat ik de brandstof van de sloop verdacht naar de pomp en verse brandstof er bij. Nix meer aan de hand.
Gisteren de terug reis eigenlijk zonder problemen tot 5 km voor huis. Afslaan en niet meer lopen. Starthulp er in en Gaby starten, af en toe pakte hij een slag maar niet lopen. Na denken wat gaat er vaak stuk juist electronica, wat is er electronisch in deze auto. De halgever, bougie kabel los, schroevendraaier er in, Gaby starten, geen vonk tegen t blok. Dus de verdachte gevonden. Layla nogmaals gebeld, die heeft haar vader naar ons gestuurd.
Schoonpa heeft ons gesleept, ander probleem onderweg ook weer last van. Richtingsaanwijzer relais wat niet goed werkt, heb t eerder gehad. Dan werkt de raw niet, gaan de stadslichten aan en je dynamo lampje branden. Contact af zetten heeft geen effect, ook licht aan zetten niet. Lostrekken en herplaatsen van t relais hielp nu voldoende.
Thuis snel de andere Polo inelkaar gezet, lag uitelkaar ivm accuwak noodfix. Die ervoor want de accu was leeg na t slepen en de vele startpogingen. Andere ontsteking erop en met de eerste draai van de sleutel aanslaan.
Voorlopig houden we het maar op de ontsteking en niet op de E5/E10/E85/Super/Euro/91/95/98/101 mix die ik tank op de sloop.
-
op basis van je verhaal. loop ook even je zekeringen en massa na. klinkt als onvoldoende plus of onvoldoende massa
(combi knipperlicht en slechte onsteking komt me heeeel bekend voor)
-
Lijkt me dat je Hallgever overleden was. Knipperlicht-issue is een massa-probleem!
-
trust me. een slecht contact van je plus (bijvoorbeeld bij de zekering) levert precies hetzelfde probleem op :)
-
Lopen we strax ff na, vorige keer was na tvervangen van t relais t probleem opgelost.
-
Zelfde probleem weer, starten maar niet aanslaan. Halgever weer stuk leek me niet dus ff verder gekeken. Blijkt de massa kabel van de ontstekingsmodule los te zitten (bij de accu). Vast gezet en met de eerste draai van de sleutel aanslaan. (Oude ontsteking gelukkig nog niet in de ton gegooid, dus die kan op t schap)
-
-thumbsup-
quick fix.... maar moet je natuurlijk eerst vinden. :)
-
Idd en door oa jou reactie ook eens deze richting op gekeken.
-
Was toevallig bij de APK-boer meteen maar ff laten keuren.
Vervaldatum APK 22-10-2015
-
-thumbsup-
En sinds 24-9-'12 is er hier niets aan gedaan? :)
-
Behalve af en toe wat rare problemen op proberen te lossen is er idd nix aan gedaan. --> Je rijdt en ineens lijkt t of hij niet reageert op de gaspedaal en slaat af. Verdachte punten : verstopte brandstof aanvoer, halgever, ontstekingsmodule plus/ min kabel of contact blokje. Meestal is t : benzine filter los draaien, wiebelen aan de kabels van de module en hij wil weer starten.
-
Onder het kopje betrouwbaar 4 sterren dus -thumbsup-
-
En t is hier al weer een tijdje stil in dit topic. Wat is er gebeurt in die 2 jaar?
De midden en eind demper vernieuwd.
Na pech onderweg, enorme olie lekkage, een van de oliesensors vervangen. In plaats van meten van de druk liet hij de olie door.
Vloertje gemaakt om in de auto te kunnen slapen.
Mr Steilheck bracht me op t idee.
Nog een paar puntjes voor de apk aanpakken en dan kunnen we hopelijk weer een tijdje rijden.
-
Pix van het vloertje graag -thumbsup-
-
Ben ook erg benieuwd -thumbsup- -thumbsup-
-
Zal ik moeten maken, heb alleen deze op t moment.
-
-thumbsup-
Dus hout als constructiemateriaal
-
Ja. 9 mm multiplex en een raamwerk van 2*4 cm latten (dacht ik)
Achterbank eruit, voorstoel kan dan helemaal plat en dient als drager voor de vloer. T deel valt precies om de stoel. 61*95 cm en in de kofferbak 49*100
Had eerst 41*95 maar t kon nog een paar cm breder. De lengte van 100 was geen handige zet, past nu alleen met de pook in de achteruit.
-
Gespot door AW-forumlid:
(https://farm2.staticflickr.com/1524/24357078031_832cc41f1a_c.jpg)
Extra wit