Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Folkert op do, 22 nov 2007, 15:57:43

Titel: Het remmen topic
Bericht door: Folkert op do, 22 nov 2007, 15:57:43
Mischien leuk om en topic te hbben over de verschillende mogenlijkheden qua remmen, iedreen hier weet dat de vw2 klauwen erop passen (was toch een faq van? misschien hierin kopieren?), maja dus ook andere klauwen/ideen of wat dan ook..

Kwam dit topic tegen:
http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=69647 (http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=69647)

en heb ook ooit polo poten op ebay gezien waaraan 2 klauwen te bevestigen waren???
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Jorp op di, 12 aug 2008, 21:07:45
Laat ik eens verder gaan in deze topic. Ik ben weer eens begonnen aan mijn derby G40. Nu ben ik bij de remmen aangekomen. Ik ga zelf nieuwe remleidingen maken.

Ik vroeg me af welke maat leidingen ik voor de polo nodig had. Ik heb al op internet gezocht maar kan er niet veel wijzer van worden.

Als ik een voorbeeld had van een oude remleiding had ik wel naar een autoonderdelenzaak gereden. Dus ik moet het wel zelf maken.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Jaap op di, 12 aug 2008, 21:15:53
@ Jorp: De lengten van de remleidingen staan in etka aangegeven: ligt even aan de type hoofdremcilinder die je gebruikt, wel of geen remkrachtverdeler aan de achteras, en welk type. Als je ALLES van een G40 overzet, past alles als je de lengten aanhoudt van zo'n nieuwerwetse G40.

Ik vind deze veel interessanter: waarschijnlijk meer dan voldoende,.. alleen een stukkie zwaarder dan wilwood klauwen.
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t104557.html
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Jorp op di, 12 aug 2008, 21:24:37
Jep zeer leuk! Maar ik wil wel 13" blijven rijden.

Remmerij is allemaal van G40 onder de derby. Incl last verdeler op achteras. Ik vraag me af is deze nodig? Anders laat ik deze gewoon achterwege.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Jaap op di, 12 aug 2008, 23:33:40
Ja is nodig.

Remmen achter ook overgezet? Zijn 19 mm remcilindertjes.. en dat werkt heel goed zonder verdeler.. te goed,.. voor je het weet, sta je zonder die verdeler achterstevoren!
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Jorp op wo, 13 aug 2008, 18:53:30
Oke en als ik de standaard remcilindertjes monteer?
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: martijn op wo, 13 aug 2008, 19:09:20
waarom zou je dat doen als je toch alles hebt?
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 12 dec 2008, 17:47:14
Deze weer eens uit de grot trekken:

Ik wil komende week de remmerij aanpakken van de Polo Coupé, die bij de vorige eigenaar een G40-onderstel heeft gekregen.
Ik ga rigoreus, in de zin dat ik nieuwe schijven én blokken wil monteren.
Graag ontvang ik jullie advies welk merk te halen, gezien de prijs/kwaliteit-verhouding. Ik heb (hier) regelmatig gehoord over Ferrodo, heb zelf eigenlijk alleen ervaring met Hitec en Brembo. Ik wil hoe dan ook bij G40-remmerij blijven, het hoeft geen toekomstig Turbo-project aan te kunnen, maar wil ook niet terug naar de halve maantjes?!

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Der Ghopmeister op vr, 12 dec 2008, 19:06:41
heb ook ferodo's opgehaald was 33,- oid kwijt voor de blokken ;)
(http://album.partyflock.nl/51980365.jpg)
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 12 dec 2008, 20:19:09
En waarom heb je gekozen voor Ferodo?
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Der Ghopmeister op vr, 12 dec 2008, 20:20:19
omdat er geen andere leverbaar waren  :D -nana-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Gekke Gerrit op za, 13 dec 2008, 22:25:22
Niemand iets zinvols over te melden?  -dunno-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Dennis op wo, 17 dec 2008, 22:41:40
Heb zelf al een aantal keren voor weinig een setje geventileerde schijven van ATE van ebay getrokken.
Dat is originele kwaliteit.
HITEC is het merk wat je veel in automaterialenzaken tegenkomt, kan ook niet echt slecht zijn, maar bekend is het voor mij niet.

Gewoon spul van een bekend merk nemen, dat is voor normaal gebruik goed genoeg.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Steilheck op wo, 17 dec 2008, 22:48:59
Simpele vraag met enorme gevolgen:

Vanaf welke aanpassing op je Polo zou je andere remmerij nodig hebben?
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Dennis op wo, 17 dec 2008, 23:05:19
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5699.0.html
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Steilheck op wo, 17 dec 2008, 23:07:03
Insert hit "my own head" emoticon here ...

Dank je wel Dennis.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 17 dec 2008, 23:15:09
Zoiets? (http://www.citroen-forum.nl/images/smiles/d08.gif)

Mag van mij wel in de emoticon-lijst opgenomen worden... :D
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Steilheck op wo, 17 dec 2008, 23:21:14
 -thumbsup-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Sjon op wo, 17 dec 2008, 23:22:14
Volgens mij heb ik momenteel Hitec remblokjes onder m'n classic icm standaard
geventileerde schijven van ebay => remt prima.
Hitec ook bij andere auto's gemonteerd: heb niemand horen klagen tot nu toe.
Is in de aftermarket volgens mij toch wel een beetje bekend.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Bas op do, 18 dec 2008, 11:06:45
Ik rijd met (standaard) brembo schijven en heb na een setje TSW blokken nu originele ATE blokken erop zitten. Behalve dat het lijkt dat de ATE blokken veel meer remstof produceren merk ik qua remprestaties geen verschil. 
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Steilheck op do, 18 dec 2008, 12:06:42
@Sjon: wat versta jij onder standaard geventileerde remschijven? Merk/Model?
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Sjon op do, 18 dec 2008, 12:29:49
@Sjon: wat versta jij onder standaard geventileerde remschijven? Merk/Model?
Standaard als in: geen extra groeven/sleuven/gaten, gewoon aftermarket voor G40.
Merk weet ik niet meer.......had ooit een doos remmerij aangeschaft via ebay.de
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Rétrokroezer op do, 18 dec 2008, 16:23:58
Ik zou willen gewone VWI remzaldes met ATE powerdiscs en blokken gaan gebruiken.

http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/60_high_performance/10_powerdisc/pd_index_en.html

Zie ook topic hieronder;

http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=7490&hilightuser=590

http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=8877&hilight=Ate+powerdiscs
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Sjon op do, 18 dec 2008, 16:47:40
Ik zou willen gewone VWI remzaldes met ATE powerdiscs en blokken gaan gebruiken.
Jouw zinsopbouw kom ik niet uit......

Maar heb wel alvast een linkje voor je: VWII klauwen op VWI zadels (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3955.0.html)
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Rétrokroezer op do, 18 dec 2008, 16:51:13
Ow, gaat hier alleen om VW II klauwen mss? Ik wil namelijk m'n vwI's behouden. Daar passen die Powerdiscs ook op.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Sjon op do, 18 dec 2008, 16:57:08
Die link naar ATE powerdiscs vertoond geventileerde schijven:
die passen NIET tussen VWI-klauwen => VWII-klauwen zijn breder, juist om
de dikkere geventileerde schijven kwijt te raken.
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Serge op do, 18 dec 2008, 19:07:45
hitec grootste rotzooi ooit
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: RoelG op do, 18 dec 2008, 21:12:55
Hitec ook bij andere auto's gemonteerd: heb niemand horen klagen tot nu toe.

hitec grootste rotzooi ooit

bij deze  :D :D :D
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Der Ghopmeister op do, 18 dec 2008, 21:18:17
morgen de G40 klauwen en schijven maar eens monteren begint nu wel erg te schuren -gert-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Rétrokroezer op vr, 19 dec 2008, 12:11:37
Die link naar ATE powerdiscs vertoond geventileerde schijven:
die passen NIET tussen VWI-klauwen => VWII-klauwen zijn breder, juist om
de dikkere geventileerde schijven kwijt te raken.

Ah , zo bedoel je. Foto' is maar een afbeelding als voorbeeld hoor. Die schijven heb je ook met da patroon in zonder dat ze geventileerd zijn, samen met de 'bijhorende' blokken.  -thumbsup-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Der Ghopmeister op di, 23 dec 2008, 10:18:11
morgen de G40 klauwen en schijven maar eens monteren begint nu wel erg te schuren -gert-

Bij de blokken zitten van die stripjes moeten die er ook op? zo ja hoe? heb al ff zitten pielen maar -dunno-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Der Ghopmeister op di, 23 dec 2008, 10:37:12
 -dunno-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: rekordc op di, 23 dec 2008, 10:44:03
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/1990/9/54/149140/

Ploatje bi ut proatje

Rekordc
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Der Ghopmeister op di, 23 dec 2008, 16:09:36
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/1990/9/54/149140/

Ploatje bi ut proatje

Rekordc

thnx maar was er al uit gekomen  :D
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: olop op di, 27 okt 2009, 21:41:31
ik heb een apart probleem, de remmerij op mijn crosswagen (polo) is erg zompig tot dat het pedaal onderin is, doet wel wat maar is niet jofel.  dit komt waarschijnlijk doordat er achter te grote klauwen op zitten. daarom zoek ik een grotere hoofdremcilinder.  kan iemand mij zeggen of er bijv. iets van een golf passend te maken is?  edit( is natuurlijk een polo 2)

groetjes theo
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: Serge op di, 27 okt 2009, 21:43:20
ja van een 16v kr gof 2 .kost wel wat moeite  -klus-
Titel: Re: Het remmen topic
Bericht door: olop op di, 27 okt 2009, 21:48:03
ja van een 16v kr gof 2 .kost wel wat moeite  -klus-
ok bedankt. ga ik daar snel naar opzoek -thumbsup-