Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Marcel86c op ma, 31 dec 2007, 14:25:42
-
Op verzoek van Jaap een project geopend, zodat Jaap zijn foto's kan spammen :P
Toen ik de Polo kocht in september 2005 zag die er zo uit:
-
Incl. verfblik tjoening -gert-
Ik kocht de deze Polo eigenlijk voor onderdelen voor de 77er en als overbrugging om de Turbo klaar te maken.
En ik rij er dus nog steeds mee (Turbo is ook nog steeds niet klaar -marcel- )
Toen ik hem kocht zat er nog een paar maanden apk op (tot half november). Na een inspektie van de bodem en een partij laswerk, waaronder de kriksteunen voor en één achter compleet vervangen, er mee voor de apk: op een kleinigeitje na in goedgekeurd!
Vervolgens heb ik de auto van vele laklagen ontdaan, met dit als resultaat:
-
Vervolgens heb ik de auto geverfd met zinkverf.
Watercooled.nl Type 1 meeting 2007
-
deze heeft ook nog gelopen op een mix van diesel en benzine :)
-
Momenteel ben ik bezig met de achterkant. Want één van de vele vorige eigenaren vond het nodig om het achterschort eraf te slijpen, waarschijnlijk wat het een gemakkelijke oplossing om van de roest of te komen
Ik ben begonnen met het herstellen van de hoeken:
-
De hoeken zagen er zo uit:
-
stukkie spatbordrand rechsachter verlengd:
-
foto's spreken voor zich:
-
..
-
Het is een 75er dus uit het eerste bouwjaar, niet zo'n hele vroege, hij is van oktober.
Maar wel met een heel aantal dingen die specifiek zijn voor het eerste bouwjaar.
-vlakke ventilatie openingen
-
-bolle achterruit en daarbij behorende achterklep
-hoekige dakkanten
-andere uitlaat ophanging
-
-andere achteras U-profiel ipv L profiel
-
-Wissers zonder nulstelling,dus stop is stop. Twee standen aan en uit
-Teller onder tank- en temperatuurmeter
-
-Wissers zonder nulstelling,dus stop is stop. Twee standen aan en uit
-Teller onder tank- en temperatuurmeter
Maar wel met 3 knoppen links van 't stuur, dus "full-options"? :D
-
wel knoppen geen draadjes -gert-
-
Ruilen met minder knopjes? -naughty-
-
Volgens de laatste berichten hoeft deze auto voorlopig niet meer naar de APK...
VOLKSWAGEN 861011 POLO
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 861011 POLO
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 04-01-2010
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 26-09-2005
BPM € 0
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ROOD
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 685 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Datum eerste toelating 08-10-1975
Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-09-2005
Datum eerste afgifte Nederland 08-10-1975
Wacht op keuren Nee
Geldig tot 4-1-2010
Hoeneer? twee-duizend-tien!
-
tsja ,ben nog steeds geen voorstander van die nieuwe apk regel .maar makkelijk is het wel
-
a
dus ik ben dan niet de enige die er geen voorstander van is
gr maikel
-
Elke regeling, wet of voorschrift kent zo z'n 'misbruikers'...
Ik vind het grote onzin om na 1500 km weer naar de APK te moeten... En ja, sommige van mijn auto's rijden daadwerkelijk 'slechts' 1000 km per jaar.
Aan de andere kant ligt de weg open om 1 keer te drukken, en 2 jaar te rijden met je wrak.
Oldtimer berijders krijgen hiermee stukje bij beetje de status van motorrijders: Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid: Je rijdt een oude auto, met beperkingen qua veiligheid. Zorg er dus vooral voor jezelf voor dat deze goed in orde is. Rij je in een auto die niet in een technisch goede staat verkeerd? Dan heb je daar waarschijnlijk vooral jezelf mee, mocht 't tot een ongeluk komen....
-
Ik ga er eens een topic aan besteden .... snap weinig meer van die APK .
-
Ruilen met minder knopjes? -naughty-
-
wil best ruilen, deze is ranzig :P
-
Achterpaneel weer in orde:
-
wil best ruilen, deze is ranzig :P
Och, dan pis ik toch nog even over die van mij heen?! :D
It's a deal!
-
Achterpaneel weer in orde:
-thumbsup-
-
-thumbsup-2
-
En Gespot op Google-Earth Streetview.
Oude kenteken niet eens herkend als kenteken, en dus ook niet onleesbaar gemaakt..
-
uitlachen2 uitlachen2 uitlachen2
Och, dan pis ik toch nog even over die van mij heen?! :D
It's a deal!
-
Voor Jaap:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/29012010055_%28Small%29.jpg)
-
-thumbsup-
-
Schuur is volop in gebruik -klus-
Geen schrikbarende roest?
-
duss -thumbsup- -klus-
-
Schuur is volop in gebruik -klus-
Geen schrikbarende roest?
Niet meer... -naughty-
-
Niet meer nee:
-
...
-
...
-
Maar nu weer het mooiste stukje van de hele auto:
-
Lekker bezig! -thumbsup-
-
Allememaggies.......tijd voor een 'marcel' smiley => (http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/images/smilies/icon_las.gif) (http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/images/smilies/icon_las.gif) (http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/images/smilies/icon_las.gif)
-
Allememaggies.......tijd voor een 'marcel' smiley => (http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/images/smilies/icon_las.gif) (http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/images/smilies/icon_las.gif) (http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/images/smilies/icon_las.gif)
Die is er toch al, die is alleen blauw -marcel-
-
Je hebt het stukje roest toch wel in je vitrine liggen -ja- ?
-
WOAT...daar zat nogal wat roest....maar ziet er weer gooed uit!
-
Mooi kleurtje ook!
-marcel-
-
Allemamagisch...daar zat nogal wat roest....maar ziet er weer gooed uit!
-hitit- respect voor het laswerk wat daar in zit!
-
Volgens de laatste berichten hoeft deze auto voorlopig niet meer naar de APK...
Geldig tot 4-1-2010
Hoeneer? twee-duizend-tien!
hmm.. bijna zover?
-
Vakwerk weer -thumbsup-
Voorzijde binnenscherm komt later aan de beurt?
De gatenkaas zorgde vast ook voor natte voeten binnen of niet?
-
Vakwerk weer -thumbsup-
Voorzijde binnenscherm komt later aan de beurt?
De gatenkaas zorgde vast ook voor natte voeten binnen of niet?
Voorkant pak ik mee met het front.
Natte voeten viel wel mee, er zaten nog van die bitumen matjes overheen en binnen zit onder het stuur een lekbak :)
-
Mooi werk man,maar je had toch 3 projectjes ??
Welke van die zijn er nu al af dan ??
-
Mooi werk man,maar je had toch 3 projectjes ??
Welke van die zijn er nu al af dan ??
Ik had er vier (of meer.) Ik ben de tel kwijt.
-
Ik ben loers!!! -hitit-
-
Vervaldatum APK 22-02-2012
-thumbsup-
Weer een jaartje twee jaar onbezorgd rijden! Tijd voor de -klus-
-
-klappen-
-
en nu jij jaap -nana-
-
De APK zit er weer aan te komen.....
Deze keer maar eens serieus met de auto bezig.
Het plan is om de gehele bodem te vervangen, de dorpels, paravan, voorscherm en front.
Streefdatum gereed: 22-02-2012
Ik wil niet nog een polo geschorst hebben staan, dus moet gewoon een nieuwe APK op.
Ik heb al een donor geregeld, staat hier in Ede bij Ivo. Het is een donker blauwe coupe van 1990.
Het plan is om te beginnen met de bodem inclusief de binnenste wielkasten achter, lang en dwarsdragers. Gewoon compleet. -klus-
Als dat goed komt ga ik de rest aan pakken.
De polo staat inmiddels al gesloopt in de garage, het enigste wat er nog op zit is de wielophanging.
-
We zien en lezen het hier wel weer -thumbsup-
-
-goodjob-
-
Niet de gebruikelijke todo-list voor een apk -gert-
'Ff' de bodem vervangen, want hij mot over een kleine 2 maanden voor de apk aargh.gif
Maar ja: we heten niet allemaal Marcel :)
-
Goed bezig Marcel, -thumbsup-
Marcel heeft 2 maanden vrij af denk ik -nana- kan die dag in dag uit lassen en slijpen :)
-
Alvast 4 bladzijde respect voor topic / laswerk -klus-
Ben benieuwd naar déze megaklus .... hopenlijk blijft er nog wat origineel plaatwerk over na al dat gelas? :)
Heb je nog een recente foto van de wagen voor hij "geopereerd" werd?
-
Ik zie 'm alweer helemaal voor me bij de volgende meeting: volledig vervangen bodemplaat, maar nog steeds met een achterklep waar de gaten om de achterruit heen erin vallen... :D
-
Goed bezig Marcel, -thumbsup-
Marcel heeft 2 maanden vrij af denk ik -nana- kan die dag in dag uit lassen en slijpen :)
slechts 2 weken, waar al de nodige feestdagen en papa dagen van af gaan.
Maar goed morgen met de kids naar Ivo....
-
Ik zie 'm alweer helemaal voor me bij de volgende meeting: volledig vervangen bodemplaat, maar nog steeds met een achterklep waar de gaten om de achterruit heen erin vallen... :D
Achterklep ligt al bij het oud ijzer. Als er nog een liefhebber voor is..... :)
-
Zat er nog ijzer aan dan?
-
Zat er nog ijzer aan dan?
uitlachen2
-
Psst als er nog verstelknoppen in die donor zitten voor de voorstoelen ,Gaarne die van mij draaien rondjes om de as .
-
@me . schokkers mee nemen .
-
Zit sowieso steeds minder ijzer aan:
-
-hitit-, dat ziet er uit als een slagveld. Tsjonge..................
Ben ook wel benieuwd naar jouw wagenpark eigenlijk. (turbo'tje las ik ergens?)
-
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQx0P2uuvCRjUaIFm-_PwG_IxX3PpXgPehONWiFqkkc-jEHfO0OidcFj1yF)
-thumbsup-
-
Hahaha, ik zat ook al te denken: kentekenplaat 313 laten maken... :D
-
-klus- -thumbsup-
-
Een flintstone mobiel -gert- Succes met de wederopbouw :)
-
Een flintstone mobiel -gert- Succes met de wederopbouw :)
Een Flintstone heeft wél stoelen..
-
Ben ook wel benieuwd naar jouw wagenpark eigenlijk. (turbo'tje las ik ergens?)
Marcel: Doe je best!
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/board,62.0.html
-
Marcel: Doe je best!
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/board,62.0.html
Pfff, ik heb momenteel 7 auto's voor de deur staan waarvan 6 polo's.
Ik heb wel wat beters te doen. -nana-
-
Mietje -uitlachen-
-
6projecten waarvan er geeneen af is -uitlachen-
-
Nou,. die '75-er,. die is wel 'af' hoor :) -nana-
-
-foto- :)
-
Vorige week 30 december naar Ivo geweest om de motor uit de donor te halen.
Daarna s'middags is de donor afgeleverd met een LT oprijwagen. -thumbsup-
Daar staat die dan, in gezelschap:
-
ziet er nog prima uit -dunno- :)
-
En dan nu het resultaat van een week choppen:
Eerst maar eens slopen:
-
En dan hoppa!! :
-
Hoppa 2 :) :
-
ziet er nog prima uit -dunno- :)
Daarom juist :D
Is was een 90er zonder motor, een deuk in de deur en een half interieur zonder hemel.
Kost meer om 'm op te knappen als dat die waard is/word.
Mooie donor! -naughty-
-
[valt van stoel] Marcel die aan de lopende band berichten plaatst incl. foto's => goed bezig -thumbsup-
-
-thumbsup-
En nog degelijk onderbouwd ook nog... :D
Mooie klus! Restecp
-
[valt van stoel] Marcel die aan de lopende band berichten plaatst incl. foto's => goed bezig -thumbsup-
Nu even niet in de schuur, dus nu maar eens de topic updaten :)
-
Hoppa 2 is de 1 dus. Jij hebt er wel over nagedacht...........
-
De M van Marcel staat voor Madness,. zoveel is duidelijk..
Wel een leerzame ervaring: Wat nu eigenlijk echt de verschillen zijn tussen de Polo 1 en 2..
-
Je moet wel de ballen hebben om het te doen (en het kunnen natuurlijk :)), maar uiteindelijk lijkt me dit een stuk efficiënter dan het pasmaken van een plaatje/reparatiedeel voor elke rotte plek.
Gaaf om te zien wat er mogelijk is -thumbsup-
-
Hoppa 2 is de 1 dus. Jij hebt er wel over nagedacht...........
Denk er nog steeds over na....... aargh.gif
-
Wij denken wel mee (daar blijft het ook bij dan), maar knopen doorhakken moet je zelf doen. Wel eens eerder zoiets gezien/gedaan/ergens gelezen?
-
Soort van chassiswissel, alleen dan bij een zelfdragende constructie... :D
@Mk1: denk dat Marcel bedoeld met dat hij er nog steeds over nadenkt dat het een stukje do-as-you-move-along is...
(http://www.griffco.ca/interest/bodyon1.jpg)
-
Ben er mee bekend maar misschien specifiek deze wissel -dunno-
-
goed bezig Marcel.. Ik zou het niet aandurven :)
-
Marcel denkt,of de bodem oplappen met plaatjes lassen of kompleet een andere bodem. :)
-
[valt van stoel] Marcel die aan de lopende band berichten plaatst incl. foto's => goed bezig -thumbsup-
..dat is nog wel het meest opmerkelijke inderdaad :)
-
Wat een klus zeg -naughty-. Erg knap werk -thumbsup-
-
Zo dat is geen half werk , Dit verdient zeker een -thumbsup-
-
-goodjob-
-
Zo dat is geen half werk , Dit verdient zeker een -thumbsup-
Wel half werk: Hij is pas halverwege. :) :) :)
-
Jaap: wil jij Dhr. S fototechnisch goed ondersteunen zodat we hier allemaal van kunnen blijven genieten?
Heer S: u verdient mijn respect met deze operatie!
Groet, Jan.
-
Ja. fototechnisch ondersteunen: Marcel gaat veelste hard. Een fatsoenlijk fotostel komt er niet aan te pas.
-
Dit komt me erg bekend voor, hetzelfde trucje 18 jaar (!) gelden als eens uitgevoerd me de 1F GT, alleen net iets minder drastisch.
@ Marcel, ik heb nog een bodemplaat van een '93 Steilheck en een Audi 50 met een gare bodem -nana-......
Douwe
-
@ Douwe
Jij heb toen alleen de bodem vervangen of niet?
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden/ tegen aan ga lopen?
En -foto- :)
-
Ik ben nog steeds aan het 'pellen', maar dat is nu bijna klaar.
Ik ben van de week ook bezig geweest met het aanpassen van het rechter binnenscherm.
De ruimte waar je vulhals door loop is namelijk anders bij een 2.
Daar kwam ik dus achter nadat ik de slijptol in die van de 1 had gezet...zucht. -dunno-
Nog niet helemaal pas, maar dat komt later wel.
-
War bij een 1 ook anders is dan bij een 2 is de gordelbevestiging.
Omdat ik er nu bij kon heb ik ze gelijk aangepast.
Het is niet echt nodig, maar nu kan ik evt. het orginele gordelpunt gebruiken en de binnendorpel 'strak' maken.
Zoals het bij een 2 zit, gat zit er nog wel:
-
Van uit de dorpel gezien:
-
Ik heb de 'deuk' eruit gehaald met twee dikke strippen met een bout erdoor:
-
Resultaat:
-
En het gordelplaatje erin gelast:
-
En klaar:
-
Ik heb besloten de deling tussen de 1 en de 2 te maken achter de achterbankzitting.
Vanaf daar loopt de polo namelijk naar binnen, waardoor de bovenkant er niet overheen zou passen. Tevens is dit een mooi punt wat je nooit meer ziet.
Hier komt de deling:
-
Ook heb ik de A-stijl gepositioneerd:
-
Bovenkant van de binnenzijde A-stijl is anders en zal ik nieuw moeten maken:
-
Hey Marcel.
Foto's heb ik, maar zijn nog uit het analoge tijdperk -nana-.
Ze zitten in mijn fotoalbum geplakt!
Omdat jij een veel oudere een hebt zul je meer problemen ondervinden dan welke ik had.
Alhoewel het probleempje met devulhals van de tank me wel bekend voorkomt. Ook ik had het oude deel al vernietigd.
Heb later op de sloop nog een stuk uit een andere gehakt.
-
Ik de A-stijl ook nog ff gefixt, in de tussentijd.
Hij zag er namelijk zo uit:
-
Hey Marcel.
Foto's heb ik, maar zijn nog uit het analoge tijdperk -nana-.
Ze zitten in mijn fotoalbum geplakt!
Omdat jij een veel oudere een hebt zul je meer problemen ondervinden dan welke ik had.
Alhoewel het probleempje met devulhals van de tank me wel bekend voorkomt. Ook ik had het oude deel al vernietigd.
Heb later op de sloop nog een stuk uit een andere gehakt.
Goede ouwe tijd....Polo 1 op de sloop
Polo 2 zie je al nauwelijks meer op de sloop.
-
Laat je trouwens de voorste binnenschermen staan?
Deze zijn vervelend anders van maat dan een vroege 1.
-
Laat je trouwens de voorste binnenschermen staan?
Deze zijn vervelend anders van maat dan een vroege 1.
Klopt, die zal ik ook aan moeten passen.
Ik heb al reperatie delen voor de spatbordbevestiging.
Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar de aansluiting op het front, vooral rechts (absorptie koolfilter).
Als je nog wat heb liggen....
Deze:
-
Hmmmz, ik zal eens in de voorraad kijken..
-
Holy Crap!
-
More crappy phone pics?
-
Holy Crap: Het past nog ook!
Niet echt het moment van definitief aan elkaar bakken, maar voor een eerste proef passing past t redelijk. Eén van de (denkbeeldige) struikelblokken was de plaatsing: hoe hang je de koets over de bodem. Het achterschort loopt bij een 1 nogal terug naar binnen.. en de bodem van een 2 is vanachter misschien toch stiekem anders.
Maar dat blijkt allemaal reuzen mee te vallen.
Binnenkort de foto's ook hier te bekijken? -> http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=140&t=28358
-
Respect! -notworthy-
-
(http://collider.com/wp-content/uploads/beavis_and_butthead.jpg)
-
Stupid Question Moment takes over from crappy phone pic: krijgt de '1' zo niet het chassisnummer van de 2F? -dunno- :D
-
Kijk even naar de uitsparing voor de kachelmotor (en de rest van de regionen waar normaal een dashboard zou komen: Het neusje wordt nog aangepast.
(zie jij een paravan?)
De neus van een 2 (het is een 2 bodem, nog net geen 2f) is hoger met bol-lopende spatbordranden. Bij een 1 is het neusje in z'n geheel lager.. en zijn de voorspatborden recht.
Overigens leuk detail: De bodem-donor, ene late 2,. had achter de achterbumper dus gewoon al de uitsparingen zitten voor een 2f bumper!
(en voor de rest zijn er niet veel verschillen te zien tussen een 2 en een 2f, nu het front eraf ligt en de A-stijlen in de hoeken al weer ontbreken).
-
Crap! Ik zie 2x een verschillende kachelmotor-uitsparing? -hitit- Moet naar bed, geloof ik...
Overigens was mijn vorige post niet geheel serieus bedoeld, hoor Jaap, ik schat Marcel net iets hoger in...
-
@Serieneuze posting: Die van mij ook niet :) -nana-
Marcel had nog niet uitdaging genoeg aan alleen het dak/kontje... dus ik heb m gedrukt richting: dan pas je de neus toch ook gewoon aan?
Het dash bleek alleen redelijk enorm veel anders te zijn... dus dat wordt nog leuk. Overigens: kachel lijkt deels nog wel qua maatvoering overeen te komen... maar paravan gedeelte bij een 2 is wel echt anders: dubbel dik enzo.. we'll see.
-
-notworthy-
Als dit maar niet zo eindigd als in het modelbouwtopic
Hallo brouwers
Wegens een mengingsverschil tussen mij en een mod kan ik helaas deze build helaas niet afmaken
-
Respect voor dit project -notworthy-
-
Respect!
Noemt men dit trouwens niet gewoon ompoezelen in de volksmond! :)
-
Marcel = 'Wat niet past, kan worden gelast'
Holy crap? Holy shit, zul je bedoelen.... attelenooie zeg: 'even' een bodem vervangen -hitit- -notworthy-
-
Respect!
Noemt men dit trouwens niet gewoon ompoezelen in de volksmond! :)
Nee, dit heet donorplaatwerk gebruiken :)
Lekker bezig Marcel -klus-
-
1e reactie: -wtf2-
2e reactie: -notworthy-
-
Volgens mij moet je zelfs het nummer nemen van het voertuig waruit de auto het merendeel bestaat.
Bt who cares. Cool project -thumbsup-
-
RDW: Samengestelde voertuigen en het kenteken (http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over%20RDW/Brochures%20en%20folders/Samengestelde%20voertuigen%20en%20het%20kenteken.pdf)
-
Na weken van hakken, slijpen, pellen, passen en herstellen, eindelijk weer vooruitgang.
De afgelopen weken bezig geweest met het pellen van de bodem en body. De achterhoeken van de binnenschermen vervangen.
Het rechter binnenscherm aangepast voor de vulhalsruimte van een polo 2. En de A-stijlen grotendeels hersteld.
Van de week, zoals op Jaap z'n foto's te zien, de boel grofweg gepast.
Gisteravond begonnen met het 'echt' plaatsen van de bovenbouw op de onderbouw.
Veel meten en waterpassen.
Vandaag de laatste puntjes op de I gezet en de boel in elkaar gelast.
-
nog meer foto's:
-
Dat begint er al weer aardig op te lijken -thumbsup-
-
Waanzinnig?! Diep respect voor deze klus! -thumbsup-
-
-klus- -thumbsup-
-
Ik ben diep, diep onder de indruk -hitit-
Met hoeveel 'man' ben je hier mee aan de slag? Hoe vaak heb je jezelf nog gecontroleerd voordat je definitief ging lassen?! :)
-
verveling is hoog te zoeken in Ede zo te zien -thumbsup- Maar gaat helemaal goed komen zien ik.
Ik had het op een makkelijkere manier opgelost denk ik -naughty- :)
-
Respect, duidelijk een blijvertje -thumbsup-
-
Toch wel netjes van VW dat de bodem tussen 1975 niet verschikkelijk veel veranderd is,.. en dat de spanjolen ( spanbejaarden ?) die ooit de Ibiza in elkaar schroefden,. uiteindelijk in 1990 nog een redelijk maatvast een passende bodem in elkaar kunnen zetten.
@Marcel: toch maar niet schorsen maar gewoon keuren?
-
-klus- -notworthy- -notworthy- -notworthy-
Meer kan ik niet zeggen.