Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: 86c2003 op do, 20 jan 2005, 23:44:51
-
Zaterdag heb ik een brug beschikbaar waardoor ik de tellerkabel kan gaan vervangen.
Nu kan ik 2 dingen doen:
1) ik kijk gewoon van waar tot waar de kabel loopt en ik haal em bij de bak los en tellerunit
2) ik kijk gewoon van waar tot waar de kabel loopt, en hou er een instruktieboekje bij waarin staat wat ik moet doen om em te kunnen vervangen.
Ik doe het 't liefst (veilig) met het boekje (werkplaatshandboek) erbij. Heeft iemand voor mij een beschrijven hiervan/plaatjes?
-
Optie 1.. gewoon kijken waar hij loopt, loshalen en nieuwe plaatsen.
-
Ennuh: daar heb je echt geen brug voor nodig........
-
Nou...
Bij het uitbouwen van het originele blok uit de polo 1 heb ik de kilometertellerkabel pas los kunnen maken toen het blok boven de motorruimte bungelde.
Kon er ingebouwd niet bij komen met gereedschap.
Bij een 2 is al wat meer ruimte (bij de G40 aangesloten terwijl het blok erin zat).
Ook op de brug trouwens, bedenk ik mij net.
-
afgezaagde steeksleutel doet wonderen...
-
Idd: met een ingekort stukkie gereedschap kan ik er wel bij......
Is een soort aluminium? aansluiting: zat bij mij niet erg vast ofzo.....
-
korte steek 19 /22 deed wonderen met ingebouwde motor en wieltjes op de vloer
-
Zo moeilijk is het dus helemaal niet!!!
Auto op brug is toch wel handig, van bovenaf kon ik er niet bij. Met de hand moertje losdraaien eventueel met behulp van sleutel 22.
Gelukt!
-
Zo moeilijk is het dus helemaal niet!!!
Auto op brug is toch wel handig, van bovenaf kon ik er niet bij. Met de hand moertje losdraaien eventueel met behulp van sleutel 22.
Gelukt!
ben je pigmee of lilliputter dat je er niet bij kon komen -gert-
heb er anders nooit problemen mee .
maar gefeli dat het gelukt is -prut-
-
het rare is dat het witte plastic puntje in het uiteinde van de kabel zit wat de cockpit in gaat afgebroken was.....
Ik heb een teller die tot 220 gaat, heeft die misschien een andere kabel nodig?
-
g40?
-
nee kabels zijn allemaal gelijk
-
nee kabels zijn allemaal gelijk
_ZOEMER_
Fout. Niet alle kabels zijn gelijk. Kabels voor auto's zonder rembekrachtiging zijn korter, maar dat maakt voor het 'puntje' niet uit.
De aansluiting aan de achterkant van de kilometerteller is wel veranderd; de oude modellen hadden een ander klik systeem dan de latere.. Polo 1 had schroef systeem; dat werd in de 1f 'rot-klik-systeem'. Dat systeem bleef bij de Polo 2, maar werd vervangen door 'helemaal verschrikkelijk klik systeem ergens rond 1986'
palletje dat de kilometerteller in gaat is wellicht iets veranderd in de jaren, maar voorzover mij bekend wel uitwisselbaar.
-
nee kabels zijn allemaal gelijk
_ZOEMER_
Fout. Niet alle kabels zijn gelijk. Kabels voor auto's zonder rembekrachtiging zijn korter, maar dat maakt voor het 'puntje' niet uit.
De aansluiting aan de achterkant van de kilometerteller is wel veranderd; de oude modellen hadden een ander klik systeem dan de latere.. Polo 1 had schroef systeem; dat werd in de 1f 'rot-klik-systeem'. Dat systeem bleef bij de Polo 2, maar werd vervangen door 'helemaal verschrikkelijk klik systeem ergens rond 1986'
palletje dat de kilometerteller in gaat is wellicht iets veranderd in de jaren, maar voorzover mij bekend wel uitwisselbaar.
_zoemer_
Fout , mijn 1F heeft wel degelijk een schroefkoppeling....
Bij montage van de Golf Pirelli klokkenwinkel heb ik deze
vervangen door die van een 83er GL zonder bekrachtiger en zit niet helemaal tof idd. ( m'n 1F heb namelijk wel bekrachtiger ).
Kliksysteem is in dit geval iig gelijk.