Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: peter1975 op vr, 25 apr 2008, 20:53:35
-
Hallo
Ik kan een vw 1,4 t-fsi touran met zware zijschade kopen via een oom van me,
maar ben me aan het afvragen of ik dit in mijn polo krijg gebouwt.
Heeft iemand ervaring/ideeën of dit mogelijk is.
Heb van div. mensen van die indianen verhalen gehoord dat het onmogelijk is.
Alle info is welkom.
-
DAt lijkt me een hele flinke klus. Maar als het mogelijk is zou dat wel leuk zijn.
Maar heb niet zo gek veel verstand van motoren.
Succes -thumbsup-
-
Zal afhangen van al dan niet kunnen gebruiken van 86(C) motorsteunen en de bak.
De versie met compressoor is al eens aan bod gekomen: http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1904.0.html (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1904.0.html)
-
zoekterm TSI doet 't ook goed (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,642.0.html)
-
Heb idd alleen de zoekterm t-fsi gebruikt omdat dat de naam van het blok is en idd niet op tsi of andere.
Maar heb ook graag concrete info, zonder dat ik veel onbelangrijke chat van andere hoef te lezen. (no offence)
Maar ik ga het gewoon proberen heb al meerdere blokken in auto´s gebouwd waar men van zei dat gaat niet. Maar nu, gezien mijn gezin heb ik wat minder tijd en wil dan graag wat meer weten voor ik begin.
-
Onmogelijk is het niet: Alles valt immers pas te maken.
Maar zoek eerst uit wat voor versnellingsbak erachter hangt/erachter hangt: Als en een 085 bak achterkan (zoals nu al in je Polo hangt), dan heb je in iedergeval 2 van de 3 motorsteunen gereed.
De laatste is altijd nog zelf te maken. Zomaar hangen of motorsteunen overschroeven zit er in iedergeval niet in omdat daar waar bij een 2f de motorsteun zit, nu een oliefilterhuisje zit.
-
Ik zal maar eens een zeepbel doorprikken! :D
085 bak past er niet achter.
Volgende probleem is dat de turbo aan de voorkant van de motor
BOVEN het kleppendeksel uitsteekt, je zul dus een redelijke bult in je
motorkap moeten maken.
Blokhoogte van de motor is al hoger als van de bekende Polo motoren,
dus het ding gaat echt redelijk uitsteken. -klus-
-
Dus ff wat ingewikkelder dan de inbouw van een 1.6 16v, maar niet onmogelijk.
Mocht je besluiten het te doen, neem dan wel de hele auto over ivm canbus...
-
1,6 16v is hiermee vergeleken appletje-eitje -uitlachen-
-
:( :( :(
Dan is het toch wel aardig wat werk, aangezien de 1.6 16v dat ook al was...
Wel een leuk project, het zal rap gaan -ja-
-
Pics
-
pics2
-
Dan zou je de turbo al moeten verplaatsen, dus bijv. en inlaat maken die wel in de 86c past. Vele zetten een turbo op hun g40 motor dus aan een geschikte inlaat komen lijkt me niet al te moeilijk.
-
Dan zou je de turbo al moeten verplaatsen, dus bijv. en inlaat maken die wel in de 86c past.
Vele zetten een turbo op hun g40 motor dus aan een geschikte inlaat komen lijkt me niet al te moeilijk.
Inlaat? Je bedoeld uitlaatspruitstuk?
8v uitlaatspruitstuk op een 16v => dat gaat h'm nie worden denk
-
withstupid
edit: Niet geheel onbelangrijk qua elleboogruimte ; over wat voor polo hebben we het überhaupt, 2F hoop ik ?
-
withstupid
edit: Niet geheel onbelangrijk qua elleboogruimte ; over wat voor polo hebben we het überhaupt, 2F hoop ik ?
topic title: 92 polo coupe
Maar dan nog: krap-an
Leuke intercooler op water: hoe werkt dat dan? Skeptisch: Koel je het koelwater met inlaatlucht?
-
ik blijf van mening dat het niet gaat passen (en anders heb je echt een hele kluif eraan om pas te maken)
het is zelfde blok als de compressor versie alleen die is dan weg gelaten.
verder is het een kompleet opnieuw ontwikkelde 16v blok dat in geen opzicht (behalve boring/slag) hetzelfde is.
zoals al gezecht is hij is hoger, uitlaatspruitstuk zal ook best anders zijn dan de uitlaatspruitstukken van de oude 16v's.
het gaat om fsi techniek met canbus bekabeling die gecombineerd moet worden met een instrumenten paneel omdat anders de wegrij blokkering niet vrijgegeven word. en kan nog wel eff zo door gaan.
als je toch besluit het uit te gaan voeren veel succes en plezier met het project
ik zou het je afraden
-
Bekabeling eraf slopen en als er inspuiting via eletronische weg perse op moet zitten via Megasquirt ?
-
Inlaat? Je bedoeld uitlaatspruitstuk?
8v uitlaatspruitstuk op een 16v => dat gaat h'm nie worden denk
Oja stom, bedoel eigenlijk uitlaatspruitstukken van 1,4 16v's enz.
-
Cockpitje in een dashboard meubelen is niet 't grootste knelpunt, lijkt mij.
Maatvoering/motorsteunen/versnellingsbak -dunno-
Als de kap al niet eens dicht kan.........
-
Leuke intercooler op water: hoe werkt dat dan? Skeptisch: Koel je het koelwater met inlaatlucht?
[/quote]
Dit koelsysteem staat los van je gewone koelvloeistof systeem. Het werkt met een eigen electronisch waterpompje en radiateurtje
-
bedankt allemaal voor de info
Kijk ik krijg de hele auto met echt alles erop en eraan, en was van plan zelfs navi en airco om te bouwen, maar heb de auto nog niet hier. Dus ik kan nog niks gaan opmeten.
Maar past het niet in de polo dan misschien in de golf 1 ren 2 die ik nog op stalling heb staan. En ja bekabeling is niet mijn sterkste kant verstorven vriend van me was daarin een genie.
Heeft me ook geholpen met het bouwen van de golf 2 1.8 20v turbo en mijn golf 1 vr6
En dingen zelf maken is niet zo´n probleem heb werktuigbouw gedaan en ben een volleerde lasser.
Maar als ik de auto hier heb dan weet ik pas echt waar ik aan ga beginnen.
En ja , als ik besluit om het te doen dan horen jullie het wel.
-
De auto's die je opnoemt waren nog een makkie om in een ander voertuig te verplanten.
Je zult hier echt een hele kluif aan hebben; de startblokkering is nog het simpelst in dit geval.
Er zit tegenwoordig zoveel electronische bende in zo'n VW, en straffeloos iets weglaten?!?? -gumuz-
-
Als het niet past gaat de hele handel in een golf twee met echt alles erop en eraan
dashbord en echt alles
-
Als jij denkt het te kunnen; onmogelijk is het niet... Als je de complete auto hebt, en electrische schema's van de Touran, dan moet je met een hoop tijd en moeite (en geld) de boel wel in kunnen. En alles wat niet past; kan worden gelast!
Om een beroemde leus te verkrachten;
Leuker kunnen we het maken, niet makkelijker... :)
-
Die vriend van jou, is dat van Valo trading uit Ridderkerk?
-
Bekabeling eraf slopen en als er inspuiting via eletronische weg perse op moet zitten via Megasquirt ?
dat kan je echt wel vergeten!!!!!! fsi is namelijk niet een eenvoudig ingespoten motortje.
en douwe stukje elektronica weg laten op een huidige vw is vragen om moeilijkheden mits het al lukt.
ik ben met jullie eens dat grootste uitdaging in de manier van in hangen word met welke bak en en motorsteunen terweil je de ruitme eig nie heb.
golf 1 of 2 zou wel kunnen kwa ruimte daar lepelen ze ook een 2.0t-fsi in.
ik zal het heel knap vinden als je het gaat doen en het lukt!!
gr maikel
-
Vanwaar die felheid en uitroeptekens steeds ? -gert-
Aandelen VW die je wil beschermen ?
Als er mensen zijn die een V8 in ene Fiatje 500 hangen zal dit iemand ook wel gaan lukken ...
-
Er is licht aan het eind van deze tunnel.
Ben vandaag met iemand in contact gekomen via een garage, die gast is een diagnose expert en komt van de TU cumlaude afgestudeerd , dus dat geeft hoop.
Hij vertelde me dat het zeker niet onmogelijk is en hij zou bij mij komen kijken of het daadwerkelijk mogelijk is.
En electronica weglaten, ja ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat je dan problemen gaat krijgen en zeker met dit soort motoren.
Maar ik ga daadwerkelijk alles ombouwen inclusief de complete kabelboom en wil ook de navi en de airco aan werken hebben. Maar het grote probleem blijft de ophanging
inderdaad. Maar binnenkort heb ik meer duidelijkheid hierover.
-
sorry voor de felheid en uitroep tekens das mijn manier van typen.
nee heb geen vw aandelen, ja ik ben wel skoda monteur van een grotere vw dealer organisatie
weet dus hoe die dingen in mekaar zitten en hoe de electronica werkt (of juist hoe het niet werkt)
als je de airco en navi er ook in wilt hebben denk ik dat je echt ruimte te kort komt om het in een polo te hangen.
die heeft nie zoveel plek.
verders blijf ik het appart gewaagd en knap vinden als je er aan gaat beginnen en ook daadwerkelijk lukt!!
grz maikel
-
Alles past: zelfs dit!
http://www.mustangblog.com/index.php/2007/70-mustang-with-1100-ci-sherman-tank-engine/ (http://www.mustangblog.com/index.php/2007/70-mustang-with-1100-ci-sherman-tank-engine/) -gert-
*edit link fix*
-
Draadboom zou allemaal wel kunnen, en die computers zijn wel te "kraken" dat het wel werkt.
En anders KMS erop, daar kun je nog meer mee dan met de orginele computer.
-
En anders KMS erop, daar kun je nog meer mee dan met de orginele computer.
Ik denk niet dat je er in dit geval (de 1.4 FSI is -softwaretechnisch- een vrij complexe motor) veel voordeel mee zult behalen.
-
Heb vandaag diegene gesproken die me wil helpen met het electrische gedeelte,
heeft vandaag gekeken naar mijn polo en denkt dat het zeker niet onmogelijk is.
Hij had gisteren bij hun op het werk een 170 pk versie voor reparatie (afkomstig van de vw dealer)en heeft daar het een en ander gemeten en gekeken, maar zegt dat het inderdaad in de polo niet met navi en airco gaat ivm plaatsgebrek, maar het zal bijna zeker helemaal in de golf passen. Maar daar kom ik pas achter als ik daadwerkelijk bij mij in de garage heb en de auto heb gesloopt en alles eruit heb liggen. Maar zoals ze zeggen" gaat niet, bestaat niet" Laat ik hopen dat deze uitspraak altijd klopt.
Meer info volgt
-
ja mensen ik heb goed en minder goed nieuws
Het blok krijg ik erin gebouwd alleen geen navi en airco in de polo, alleen het grote probleem is de bak en de wielophanging voor volgens alles en echt heel veel werk.
Heb het advies gekregen het niet in de polo te bouwen. ??
Dus ik zit nu met een dilemma, zou ik het doen of luisteren naar iemand die van de TU komt en er dus echt verstand van van zaken heeft als het om auto´s gaat.
Maar ik heb nog een golf 2 G60 met een kapotte motor staan en daar krijg ik echt alles ingebouwd incl. dashb. van de touran met navi en airco werkend en al.
Grote voordeel is dat de auto een onderstel heeft dat al klaar is.
Maar het dilemma blijft dat ik het eigenlijk in de polo wil bouwen.
Want bij de golf ga ik 20 pk terug en bij de polo 85 pk vooruit.
Maar dat is dus voor mij een dilemma waar ik me eens goed over moet buigen.
Maar als ik met de tweestrijd klaar ben hoort men meer.
-
of luisteren naar iemand die van de TU komt en er dus echt verstand van van zaken heeft als het om auto´s gaat.
hmm, mag ik ook wat zeggen? -nana-
-
:)
M'n broer heb ook TU gedaan...maar die heeft echt de ballen verstand van auto's -ja- :)
-
idd hoe hoger geschoold ,hoe meer papier kennis en dus geen praktijk inzicht
-
idd hoe hoger geschoold ,hoe meer papier kennis en dus geen praktijk inzicht
Serge is alles ook weer over 1 (botte) kam aan het scheren, ken ook genoeg lager geschoolden die geen praktijk inzicht hebben. Onder andere mijn moeder -nana-
Ruim 90% van de TU studenten die hier in Delft rondlopen zou ik met geen vinger aan mijn auto willen hebben zitten ??
-
T U? Die leveren toch alleen maar materialen? -nana-
http://www.technischeunie.com/servlet/Index.do (http://www.technischeunie.com/servlet/Index.do)
-
materiele boekkennis was het toch :D
-
Nou ik zou juist wel die mensen die zich in de verschillende richtingen van de auto-techniek hebben gespecialiseerd op de TU aan mijn auto laten de meeste monteurs die ik tegen kom in de garages hebben naar mijn mening niet genoeg verstand van auto´s en al helemaal niet de passie voor auto´s.
Meestal zijn het mensen die alleen een grote beurt of een uitlaat, banden enz. kunnen fixen, maar laat die eens een blok reviseren of een bak dat kunnen ze weer niet.
Of ze rennen de hele tijd naar de computer om te kijken hoe het allemaal in elkaar zit (zoals ik dat ook wel eens moet).
Maar als ik die verstorven kameraad van me pak die begonnen is op de LTS MTS HTS auto techniek en ook aan de TU heeft gestudeerd ik denk dat die meer wist dan wie dan ook in de garage wereld. En als ik die kerel nu pak die me wil helpen , die heeft ook alle diploma´s van alles wat met auto´s heeft te maken en in zijn vrije tijd alleen maar aan auto´s werkt en gespecialiseerd in diagnose en zijn eigen ecu en alles kan maken. Maar ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest nu.
Beetje meer respect aub voor de mensen om ons heen.
-
respect verdien je bij mij . dus eerst zien dan geloven -nana-
-
...
ik heb ook diploma,s van het zwemmen. ma ik zink nog aLS een baksteen..
lts autotechniek gedaan zonder diploma,s en m,n vrienden zijn doorgegaan. ik weet nu meer van auto,s en ik verdien meer kwa loon -wanker- dus wat is wijsheid?
-
Voor diegene die niet weten wat respect betekend.
Respect hoor je niet te verdienen, je kunt het alleen kwijtraken.
Vooroordelen behoren aan die groep, waar de domme zich aan mogen toevoegen.
Ps Hebben diegene die zo´n commentaar hebben op de beter geschoolde dan ook al iets gepresteerd ????
-
ja autodidact , en de jonge garde vraagt aan mij hoe het moet ,ondanks alle papieren .
en sorry ja wat hoge geschoolden betreft ik spreek uit ervaring
-
withstupid
Ik kom genoeg zogenaamde techneuten tegen die in de praktijk nogal eens een steekje (of wat) laten vallen!
Zo'n papiertje zegt echt niets over je praktische kwaliteiten.
-
Blabla......kap es met dat geneuzel........
Vol interesse lees ik mee: stock 1.4 met 170pk in een 86c -hitit-
Grootste knelpunt voor nu is ff 't blok & bak in een 86c.
Wat voor een bak hangt eraan?
Hoe zit die bevestiging? Kan er stiekum een 085-bak opgeschroefd worden?
Of bijv met een pasplaat ofzo? (ik lul ff hardop he)
Motorsteun rechtsvoor is altijd wel een mouw aan te passen, volgens mij
-
er zijn 085 bakken met de 020 flens .
enigste is en blijft de steun rechtsvoor idd
-
even zonder te bitchen
Serge wat heb je voor een achtergrond, even puur interesse.
Kijk de meeste liggen te bitchen over hooggeschoolde, maar daar gaat het hier niet om. We zijn gelijkgezinde die van polo´s houden en niet een of ander wijven clubje die liggen af te geven op andere, anders zit ik hier echt verkeerd.
Het gaat of ik een 140 pk T-FSI blok in een polo ga bouwen, en welke problemen het gaat geven. En zoals mijn kameraad al zei, de bak en de ophanging zijn het grootste struikelblok de rest is te doen.
Dus ik zit alleen nog met mijn twijfels of ik het in mijn polo ga bouwen.
-
Blabla......kap es met dat geneuzel........
Vol interesse lees ik mee: stock 1.4 met 170pk in een 86c -hitit-
Grootste knelpunt voor nu is ff 't blok & bak in een 86c.
Wat voor een bak hangt eraan?
Hoe zit die bevestiging? Kan er stiekum een 085-bak opgeschroefd worden?
Of bijv met een pasplaat ofzo? (ik lul ff hardop he)
Motorsteun rechtsvoor is altijd wel een mouw aan te passen, volgens mij
Lezen Sjon, antwoord op de meeste vragen heb ik al gegeven!
-
even zonder te bitchen
Serge wat heb je voor een achtergrond, even puur interesse.
Kijk de meeste liggen te bitchen over hooggeschoolde, maar daar gaat het hier niet om. We zijn gelijkgezinde die van polo´s houden en niet een of ander wijven clubje die liggen af te geven op andere, anders zit ik hier echt verkeerd.
Het gaat of ik een 140 pk T-FSI blok in een polo ga bouwen, en welke problemen het gaat geven. En zoals mijn kameraad al zei, de bak en de ophanging zijn het grootste struikelblok de rest is te doen.
Dus ik zit alleen nog met mijn twijfels of ik het in mijn polo ga bouwen.
Je zou de motor met bak d.m.v. een Salzman frame er in kunnen meubelen.
Aandrijfassen zul je moeten laten maken, ik vermoed dat je een 100mm flens aan de bak hebt welke niet past aan een Polo as. Of zit de hele dikke zesbak eronder die ook voor de dikke diesels (zoals bij onze Cupras en Cup Golfen) wordt gebruikt?.
In dat geval ben je helemaal kansloos om iets met een bestaande as te doen, zelf de splines waar de homokineten op zitten zijn veel groter!
Airco en andere zooi die niet gebruikt gaan worden valt nog wel weg te coderen uit de ecu.
-
Daar ga ik eens meer research naar doen , naar dat salzman frame.
Assen maken doe ik zelf, heb alles in huis om het te maken en ook de kennis.
Moet alleen mijn onderdelen dan bij elkaar zoeken, maar dat is mijn minste probleem.
Ik zit gewoon met het probleem bak en of ik mijn eigen tevreden kan stellen met het feit geen airco en navi in de polo.
-
http://www.vwtuningsalzmann.de/
-
Ik zit gewoon met het probleem bak en of ik mijn eigen tevreden kan stellen met het feit geen airco en navi in de polo.
Vanuit het oogpunt dat je niet zonder kunt, of dat anders het maar een half geslaagd project is ?
PS: Wat betreft m'n broer, die deed architectuur op de TU :D
-
ja , dat is idd mijn probleem een beetje. Geen airco en navi = geen compleet geslaagd project achteraf.
-
wel grappig want ik zat hier ook aan te denken,
ik denk dat je het kale blok eerst alleen erin moet zetten, dus zonder turbo, koeling aircopomp enz maar wel de onsteking enz.en daarna alles zelf eromheen fabriceren ik denk dat het dan wel moet lukken
is 140 pk alleen niet wat teveel voor de goeie ouwe POLO???? (ivm verwringen frame enz)
zelf doe ik dit alleen niet omdat ik geen donor TFSI kan krijgen
dus ik ga eerst een G40 proberen misschien met turbo
-
was ik weer
over hoog opgeleide auto technischie (over het algemeen loop ik in de werkplaats regelmatig te vloeken over de niet handige of gedoemt kapot te gaan construkties!! die deze mensen hebben bedacht in een fabriek) verders blijven zij ook mensen en in eerste instantie heb ik respect voor iedereen!! ( je kan het alleen met gedrag bij mij verliezen)
verders lees ik dat sommige nog steeds denken dat het een simpel motortje is met en stukje onsteking en nog net geen caburateur.
(nee ik bedoel niet jou peter1975 en nog meer mensen die weten dat ik ze best hoog heb zitten)
voor de andere eff voor de duidelijk heid:
tfis is afstammeling van fsi motoren
deze motoren zijn vrij ingewikkeld kwa elektronica! en buisjes slangetjes etc.
dit komt omdat ze nog net niet de hele verbranding kunnen regelen met de computer.
onsteking is niet meer een simpel rotortje met verdelerkap.
en injectie ook geen simpele systeem met injectoren een lambda sonde en een kat.
(het is dus niet mogelijk om zomaar iets te rommelen met in en uitlaat traject cq injectie systeem en computer)
020/02x bakken passen denk ik ook niet (correct me if i'am rong) deze bakken worden ook nie meer gemaakt
in de huidige a plat-vorm. (golf 5, octavia 2, touran, jetta, a3, etc)
als er mischien de 6bak aan hangt ben ik zelf bang dat hele verhaal wel een pittig zwaar voorin kan worden.
ik weet uit ervaring dat die 6 bakken niet te tillen zijn.
nu peter1975: ik vind moedig en knap dat je ubberhaupt over denk om het te gaan proberen.
in polo zou leuk zijn om te doen alleen ja ik zelf zou die airco zoizo weg laten (is alleen maar vermogen snoepend)
en mij vraag is dan hoe graag wil je dat dan hebben in een niet daily (of ga je met zo iets dagelijks rijden???)
navi is wel wekrend te krijgen alleen of je het mooi in het orginele dash krijgt is weer ander verhaal.
(btw welke navi is het??)
andere vraag is het je ook al opgemerkt dat de abs sensoren van de touran voor het snelheidsignaal zorgen voor je km teller en je navi??
al enig idee hoe je dat dan gaat oplossen??
owh eu als je hem in golf wilt bouwen gaat je mischien op vermogen achteruit maar ook kwa koppel en lol??
bedenk ook dat je dan iets unieks heb (denk namelijk niet dat iedereen dit gaat doen in golf 1 of 2)
mij lijkt dat ook al wat waard om het dan toch in de golf te lepelen.
ik ga jou veel succes wensen en als je toch in de golf 2 hangt lijkt mij leuk dat je toch ook hier een topic erover bijhoud
ik zal hem dan zeker volgen!!
grz maikel
-
Golf of Polo:
De kans dat je 't tegen (gaat) komen in een Golf 2 (of 3) is vele malen groter dan in een Polo. Zeker als ik jouw overwegingen zo lees: 't is perfect of 't is 't niet (omdat je 't een half geslaagd project vind zonder airco en navi).
Alles is uiteindelijk op te lossen: Marcel86c heeft bijv. ook ABS in z'n Polo gebouwd: Ja, dat was wel wat werk ja.
Maar: in een Golf zul je 't zoveel makkelijker hebben: Airco (niet zozeer de pomp, maar ook de warmtewisselaar, kachelhuis, ventilatiekleppen), ABS, passing van de motor; bijna álles is voor een Golf 2 'af-fabriek' leverbaar geweest. Als je niet 101% polo-minded bent, zou ik je aanraden 't niet in een Polo te bouwen: te grote kans dat je halverwege besluit dat t te veel werk is om 't allemaal passend te krijgen.
-
Vanuit het oogpunt dat je niet zonder kunt, of dat anders het maar een half geslaagd project is ?
PS: Wat betreft m'n broer, die deed architectuur op de TU :D
Ik heb ook op heel wat scholen gezeten : dat was ook meteen het probleem .
Zat een keer op een school .. moesten ze de brandweer bellen .
Durfde er niet meer vanaf te klimmen
Voor de rest : repsetc swa !!
*edit* plaatje aangepast qua grootte
-
groter gaat niet?
-
Zag het later pas sorry
Zie het maar als een antwoord op het ellenlange geneuzel over wie wat wel en niet kan : ik kan alleen wat met mijn mond
-
Size does matter: fixed
-
Hey Gert wat kan jij dan zoal met je mond -wtf-
Beetje een vreemde uitspraak.
-
Ehm.. ouwehoeren :)
En verder wil ik het niet weten -nana-
-
Hey Gert wat kan jij dan zoal met je mond -wtf-
Beetje een vreemde uitspraak.
Dat je niet eerder aan de bel hebt getrokken : zag wel wat meer vreemde uitspraken .
(http://tn3-2.deviantart.com/fs14/300W/f/2007/008/f/6/Burp_by_HumanDescent.jpg)
-
:D
-
Nou, ik had nu na lang beraad met de techneut toch besloten, ook om de kosten te drukken, om het in mijn golf te bouwen.
Maar nu heb ik een bod op de touran gekregen en dat is te interessant. En ja,van 3500,- 10000,- te maken is ook niet verkeerd en mijn vrouw zegt ook verkopen dat ding. Geen gezeur over wanneer je uit de garage kom enz. Maar ja dat zijn vrouwen -gert- .
En nu is hij verkocht en het goede is dat ik een G40 op het oog heb die maar 55000km heeft gelopen met onderhoudsboekjes, aankoopnota en van de eerste eigenaar een vrouwtje altijd als 2 auto gebruikt, maar wel met duits kenteken.
Dus bij deze is dit project gestorven.
Maar Polo G40 komt eraan! -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
2 -thumbsup-
-
3 -thumbsup-? -naughty-
-
4 -thumbsup- dan maar
-
Ain´t life a bitch
Bel ik net de eigenaar van de polo om door te geven dat ik zaterdag de polo kom halen, heeft die duitse......... de auto aan haar neefje verkocht.
Familië geht ja uber alles, zegt ze ook nog.
De vieze ...
............................................. wijf
-
(http://www.wegotcards.com/cards/fun/news/sucks.GIF)
-
:(
Toch geen neefje van nèt 18 jaar oud die een beetje "tjoening" wel "cool" vind? -wtf-
-
Hmm, verkocht is verkocht.....óók in in Braadworstenland -ja-
(http://brainden.com/images/i-object.jpg)
-
Wat een k*t weif.
-
het leven gaat niet over rozen.
En als dat wel zo was....dan zaten de doornen er vast nog aan...
Balen zeg.
En nu maar hopen dat je wat anders leuks tegenokmt om je winst van de touran aan uit te geven ;)
-
het leven gaat niet over rozen.
En als dat wel zo was....dan zaten de doornen er vast nog aan...
Balen zeg.
En nu maar hopen dat je wat anders leuks tegenokmt om je winst van de touran aan uit te geven ;)
Nou ik denk dat het geld uitgeven niet zo´n probleem is, ga mijn polo die ik nu heb gewoon een beetje opknappen, en me een motor halen. En ja, als ik iets in de tussentijd tegen kom wat me bevalt, wie weet.
-
Nou ik denk dat het geld uitgeven niet zo´n probleem is, ga mijn polo die ik nu heb gewoon een beetje opknappen, en me een motor halen. En ja, als ik iets in de tussentijd tegen kom wat me bevalt, wie weet.
wat is het leven toch zwaar.......