Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: tweet op zo, 04 mei 2008, 18:24:04
-
Wil mijn teller unit veranderen maar kom een geel met rode streep draadje te kort waar is deze voor?
-
Wat meer informatie zou handig zijn.
-
Jij hebt een vroege Polo 2 toch?
Ik schat dat je een later type cockpitje aan het inbouwen bent (met dynamische olie-druk-controle) en je dus een olie-druk-aansluiting-te-weinig-hebt.. of geen choke lampje.
Als je bij zo'n oude Polo een tellerbak wilt vervangen voor 1 met toerenteller ofzo, bouw dan in iedergeval de kilometerteller én de originele folie helemaal over van je huidige cockpit.
-
heb nu een unit met kilometerteller en temperatuur en bezine. Bij de lampjes heb ik ook een choke lampje . ik verder alle draadjes die ik alleen moet omzetten naar andere plaatsen maar ik kom het geel met rode draad te kort dus mijn vraag is waar is deze voor en waar kan ik die aftapen. Gaat mijn er alleen om de klok extra toe te voegen.
Dus geen toerenteller.
-
Waarop zat de geel met rode draad van origine? ( op de blauwe folie staat (als je het omhulsel van het 'stopcontact' verwijderd) geschreven waar de contacten voor dienen: zo is er een 'blink' een 'masse' en bijv. een oel-1
(want ik neem aan dat je een gedeelte van de oude kabelboom d'r bij hebt ofzo?
-
Ja ik heb er een afgekipte stekker bij gekregen.
en er staat op (heb er 2) unit's oel 1 en bij de andere oel 1.8.
Heb nog even gekeken of in de print over kon zetten maar dit kan helaas niet omdat de verbinding naar de klok is afgeknipt van de fabriek uit.
-
Ah: dan weet ik niet hoe je 't 1-2-3 goed krijgt.
Jouw motor heeft maar 1 oliedruksensor (lage druk) terwijl het dashboardje dat je nu wilt plaatsen, geschikt is voor motoren met 2 sensoren: 1 lage (zelfde als je nu hebt) en 1 extra, hogere druk sensor. Deze laatste is via de printplaat IN de kilometerteller en een klein IC'tje verbonden met de zoemer en 't oliedruklampje. Als je deze draad (die je dus niet hebt, en niet kunt trekken ook), niet hebt, wordt 't erg lastig..
* edit *
Volgens mij werkte de 'hoge druk' als een massa-maak schakelaar. Als je de missende draad nou eens niet aansluit, maar aan massa legt, dan zou het theoretisch goed moeten gaan.
-
bedankt ik ga het morgen even proberen.
Ga nu even spullen halen voor de polo van het forum.
prettige avond en bedankt ik laat het nog weten wat er werkt.
tweet
-
Op de oude folie kun je een draadje solderen, heb ik ook gedaan voor de auto van Layla, werkt perfect.
Zelf heb ik geen echte problemen gehad met het plug en play verwisselen. Wel heeft mijn Classic dat mijn "hot temp" lampje knippert als er te weinig olie is.
Maar nu ik er over nadenk, een van mijn slopers had wel dat er na een tijdje een zoemer afging, zal eens die tachofolie bekijken als ik hem nog kan vinden.
Rekordc
-
mijn "hot temp" lampje knippert als er te weinig olie is.
Dat is knap: zonder niveau schakelaar!
*persoonlijke frustratie*
-
Gelukkig het zit erin. alleen maakt het geen verschil of ik de geel met rode draad op de aard zet of niet. Wel gedaan altijd een goed advies op volgen.
Wat me wel opvalt is dat het temperatuur lamp nu niet knippert als je de auto gaat starten. wat wel knippert is het olie druk lampje. na dat hij is gestart gaat hij uit.
wat heb ik veranderd misschien heeft er nog iemand wat aan.
hoe zat hoe het nu zit
zwart zwart
blauw/rood blauw/rood
blauw blauw
bruin/rood blauw/zwart-----
leeg bruin/rood-------
blauw/zwart geel/rood--------
bruin/geel bruin/geel
blauw/wit blauw/wit
rood rood
rood/zwart rood/zwart
blauw/geel blauw/geel
paars/zwart paars/zwart
bruin bruin
bedankt voor de hulp.
tweet
-
Hier nog het bewijs dat het goed is gegaan!
Een ieder bedankt voor de mede werking.