Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: polo 3 op zo, 25 mei 2008, 10:27:15
-
Van een ander forum...
Beste Volkswagen forum!
Ik ben Rootje van de Ford Probeclub NL
Wij hebben jullie hulp nodig!
Zou je onze site willen helpen promoten?
Alvast bedankt! www.Kwartjevankokterug.NU
Team, Wij zijn het ZAT!
Hieronder het nieuwsbericht.
STUUR DIT AAN IEDEREEN DOOR!!!
ZET DIT OP ALLE FORUMS!!!!
Beste lezers.
Wij zijn het ZAT! Is de actiegroep die wij opgericht hebben om deze regering een HALT toe te roepen!
www.KwartjevanKokterug.NU
****TEKEN DE PETITIE EN STUUR DEZE EMAIL AAN IEDEREEN IN JE LIJST DOOR************
Wij willen het kwartje van Kok terug NU.
De benzine prijs gaat richting de 2 Euro
per liter!!
Wist je dat er per dag 23 miljoen aan accijns wordt verdient door onze overheid??
Iedereen klaagt maar er is geen centraal punt van samen komen!
Teken deze petitie en wij gaan naar Denhaag hiermee.
Doen ze er niks mee? dan worden er op deze site HARDE actie's aangekondigd!
(http://i48.photobucket.com/albums/f205/Angringo/kok.jpg)
Dit is slechts het begin. Meer protesten zullen volgen.
HET is NU tijd voor ACTIE!!
STRIJD MEE STUUR DIT BERICHT AAN IEDEREEN DOOR!!!!
Mvg Team, Wij zijn het Zat.
Rootyah
-
Als je een beetje gaat googlen kom je dus wis en waarachtig mensen tegen die
beweren dat dit nooit een als tijdelijke maatregel "ingevoerd" is....tuurlijk joh. -gert-
Hoor het hem nog roepen...ehm..nee..ik lieg... ik hoorde alleen maar blablablablaablaa -wanker-
Kok...dat spel je toch met C-o-c-k ?
Heb geen woonplaats in NL, dus kan ik niet meedoen...
Zal straks ff een donut met de V8 maken als protest :)
-
Zal straks ff een donut met de V8 maken als protest :)
Foto's!! :)
BTW: Kwartje van Kok: dat is dus omgerekend 11 a 12 eurocent: Doet 't nog steeds goed hoor, daar niet van, maar echt heel veel van het totaal is 't ook weer niet.
-
25 guldencent in 1990, en net zoveel als nu -in 2008- bijna 19 eurocent, dus het gaat wel degelijk schelen Jaap.
-
25 guldencent in 1990, en net zoveel als nu -in 2008- bijna 19 eurocent, dus het gaat wel degelijk schelen Jaap.
nee, 25 guldencent = 0,11 eurocent. Inflatie correctie toepassen? Dan eerder de andere kant op: denk eraan: 't is 't haagse pluche dat aan het rekenen is he?
0,11 eurocent, daar kocht je vroegah nog geen kauwgumbal voor, dus nu al helemaal niet meer: Gerrit Zalm zou zeggen: "0,5 eurocent correctie dan maar? Lijkt mij prima, als 't niet te veel is". Wouter Bos zou zeggen: "0,5 cent Gerrit? Dat is bijna niets! Kunnen we net zo goed niet compenseren!" Of weet je wat: we doen d'r gewoon nog 0,5 cent op: de stuiver van Bos!
-
Lekker boeiend . Al leggen we het hele land plat dan nog gebuert er niks .
62 procent van elke euro die aan benzine wordt besteed gaat naar de staatskas . 62 procent ...
Als jij en ik meer uitgeven dat er binnenkomt doen we het verkeerd en gaan we failliet na verloop van tijd .
Hier in Nederland geven we eerst alles uit en gaan daarna zoeken waar het geld vandaan moet komen .
Dus de omgekeerde wereld . Elke liter benzine spekt de staatskas .
De rijksbegroting is een wassen neus .
Creatief boekhouden heet dat .
p.s. @ Jaap : 0,5 eurocent is geen stuiver . Dat is 0,5 euroduppie
-
En ook de diesel wordt stervensduur. -wtf-
Zal straks ff een donut met de V8 maken als protest :)
Doe mij dan maar lekker een V8 van meer dan 25 jaar oud op LPG, laten ze dan maar lekker de klere krijgen in Den Haag. -moon-
-
Oldtimers op LPG zijn tegenwoordig ook niet meer te betalen.
-
oldtimer op ppo (jaap is zo gek nog niet )
-
pff.. ppo doet ook al bijna een euro de liter, of méér
aktueller Preis (aufgrund der drastisch gestiegenen Energiesteuer ab 2008) :
1,08 € / Liter (inkl. MwSt & Energiesteuer)
Tijd voor APO / GPO ( afgelopen plantaardige olie / gebruikte plantaardige olie ) -thumbsup-
-
Lekker boeiend . Al leggen we het hele land plat dan nog gebuert er niks .
62 procent van elke euro die aan benzine wordt besteed gaat naar de staatskas . 62 procent ...
Als jij en ik meer uitgeven dat er binnenkomt doen we het verkeerd en gaan we failliet na verloop van tijd .
Hier in Nederland geven we eerst alles uit en gaan daarna zoeken waar het geld vandaan moet komen .
Dus de omgekeerde wereld . Elke liter benzine spekt de staatskas .
De rijksbegroting is een wassen neus .
Creatief boekhouden heet dat .
p.s. @ Jaap : 0,5 eurocent is geen stuiver . Dat is 0,5 euroduppie
Volgens mij is 0,5 eurocent maar 0,05 euroduppie :P
Blij wordt je inderdaad niet van die benzineprijzen :(
Reken maar niet dat ze die 0,11 euro er nu ineens afhalen..
-
kok en de rest van de plukkers in denhaag
(http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_guillotine.gif)
-
Die benzineaccijnzen maken nog geen 7% uit van de totale inkomsten van Het Rijk.
Accepteer het nou maar: oorlog en schaarste zorgt gewoon voor steeds hogere benzineprijzen wereldwijd. Het laag houden van de prijs is alleem maar uitstel van executie: Uiteindelijke raakt het goedje gewoon op en moeten onze kinderen met paard en wagen oorlog voeren om de laatste zoetwater-reserves...
Niet zeuren maar meer -fietsen- ;)
-
Die benzineaccijnzen maken nog geen 7% uit van de totale inkomsten van Het Rijk.
Accepteer het nou maar: oorlog en schaarste zorgt gewoon voor steeds hogere benzineprijzen wereldwijd. Het laag houden van de prijs is alleem maar uitstel van executie: Uiteindelijke raakt het goedje gewoon op en moeten onze kinderen met paard en wagen oorlog voeren om de laatste zoetwater-reserves...
Niet zeuren maar meer -fietsen- ;)
en ik maar denken dat we dan allemaal met polo'tjes op zonne-energie rijden....
Weer een droom aan diggelen, wilde net mijn 1f gaan ombouwen -nana-
-
(http://www.hanze.nl/NR/rdonlyres/2D221C32-BD6B-4630-BF3B-710B2D77ED55/0/kringloopPPO_400x295.jpg)
-
(http://www.hanze.nl/NR/rdonlyres/2D221C32-BD6B-4630-BF3B-710B2D77ED55/0/kringloopPPO_400x295.jpg)
leuk plaatje, maar was nu niet de qlue dat de ene pijl in werkelijkheid dikker is dan de ander. Met andere woorden: hij is niet in balans
-
Welke pijl?
In balans is ie misschien niet ( 1 koe op 1 auto), maar de kringloop is een stuk korter dan de kringloop(?) voor benzine/diesel... en als we het dan toch over een scheve balans hebben....
-
Welke pijl?
In balans is ie misschien niet ( 1 koe op 1 auto), maar de kringloop is een stuk korter dan de kringloop(?) voor benzine/diesel... en als we het dan toch over een scheve balans hebben....
haha...ha, das zeker waar. die sin nog veeeel dramatischer.
Maar goed, stap straks toch wel weer in mijn heilige koe (das dus niet hetzelfde als die op het plaatje) en geef eens lekker gas. -nana-
Ook al rijd ik dan op LPG :D :D
-
withstupid : PPO is koel
Alleen: er is een grote 'maar': om alle auto's die nu op de wereld rondrijden, plus de te verwachten auto's die nog gaan rijden (China, India) te voorzien van PPO, is er lang niet genoeg landbouwgrond. Of we moeten alleen vrachtverkeer nog toestaan (op PPO): Einde Polo-tijdperk. Dus: uit die luie bank/autostoel en lopen naar je werk.
In de tussentijd rij ik rustig verder, zij het wat minder hard en niet te vaak.
-
Ik kijk al niet maar naar de rekening, ik tank, ik pin en ik vertrek. Als ik later thuis de afschrift zie dan schrik ik me pas de tering, maar dan zit ik tenminste veilig thuis. :P
-
ok benz kost veel -boehoe- maar tis me hobby :) (niet alleen mijn hobby gezien een heel forum rond dit fenomeen wat met hier polo noemt) en hobby's kosten nu eenmaal geld hoe je het ook draaid of keert :P
-
Het wordt gewoon een sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Ergo; wanneer mogelijk altijd op de motor. Pas bij nat weer of veel zooi auto. En dan het liefst de GT, want die is het zuinigst :)
-
tja lpg is ook stijgende ,aardgas wordt nog vaak op de olie boor platforms als afval verbrand (lees dan de gasresten boven de oliebron )
-
Tja..
Reken maar uit.
Rijd al meer dan 20.000 km per jaar alleen van en naar mijn werk.
Heb een pug205 op lpg.
Rijdt 1 op 13
wegenbelasting 32,50 per maand.
Huidige prijs voor lpg hier om de hoek: 59 cent
En ik kan het nog net lappen. -boehoe- -boehoe-
per maand bijna 300 euro lpg kosten (voor mij en mijn vriendin samen) -gert-
Wat rest is tranen als ik 1 x per jaar benzine gooi omdat je toch af en toe op benzine moet rijden.
-
met woon werk verkeer is het een 15000km op jaar basis ,verbruik nu 1 op 9 = 1666,7l benzine in theorie is op jaarbasis 2566,70 euro is maandelijks 213 euri aan peut .
maar roel als ik jou was zou iki voor een g3 installatie gaan als de originele motor injectie is
-
met woon werk verkeer is het een 15000km op jaar basis ,verbruik nu 1 op 9 = 1666,7l benzine in theorie is op jaarbasis 2566,70 euro is maandelijks 213 euri aan peut .
maar roel als ik jou was zou iki voor een g3 installatie gaan als de originele motor injectie is
g3? euh... dei pug kost 32,50 op lpg.
Das op g3 niet zo veel minder. Het ding weegt tenslotte nauwelijks iets.
Hij is trouwens niet om te bouwen. (heeft niet de goede motor. een pug205 bestaat / mag niet op g3 volgens rdw)
Probleem is dat je eerst de extra aanschafwaarde moet wegwerken voordat het uberhaupt goedkoper is.
De nieuwe auto's wegen daarnaast meer dus is de wegenbelasting weer hoger en het verbruik ook.
De g3 van mijn vriendin kostte (voor de verhoging van de wegenbelasting in april) al circa 60 euri per maand. Wil niet weten hoeveel dit nu is.
Nee, heb het lang en breed uitgerekend. En rijd dit dingetje helemaal op.
En aangezien die nu al dik meer dan 4 ton op de teller heeft en nog geen kik geeft.....
Zal dat nog wel even duren (hoop ik)
ps. alles is wel zo'n beetje veranderd hoor.
Interieur, dynamo, steekassen, verdampers enz enz.
Enige originele aan de bak is de motor en het chassis volgens mij.
-
Ik maak 25.000 woon/werk km's. Gem verbruik 1 op 18, dus zo'n 1.390 liter per jaar. FF uitgaande van de huidige dieselprijs hier in de omgeving komt dat neer op 1.960 euro per jaar om op me werk te komen. -gert-
Daar komen dan nog een kleine 10.000 km prive km's ook nog eens bij (+/- 785 euro). Wegenbelasting zit tegenwoordig op 240 euro per kwartaal voor de Ibiza, dus 960 euro per jaar. -wtf-
Ik moet zeggen dat ik niet echt me best doe om zuinig te rijden, maakt voor de TDI niet echt uit. Pas op de echt lange afstanden heeft een rustige snelheid op de cc effect op 't verbruik. Hoewel ik misschien met wat moeite nog wel zo'n 2 km verder zou kunnen komen op een litertje, maar daar kan ik me toch niet genoeg voor beheersen.
-
En wat kost de PPO of ander frituurvetolie per liter ? Is daar een beetje goedkoop aan te komen ?
-
Moet ik ook ff met (Candadese) cijfers gaan gooien ? :)
Liter regular is hier momenteel 0,83 eu.
De V8 verbruikt 1 op 4,8 gem.
14630km gereden in 1,5 jaar
zeg maar 9753 km p/jaar
Voor het eerst in m'n leven dat ik zo weinig km's gemaakt heb met een daily :)
Werkgevers in NL waren veelal 20-50km verwijderd, huidige 6,5km :D
Dus: 48 weken * 5 werkdagen * 13km per dag = 3120 woon werk km's per jaar.
Blijft over: 6633km privé
3120 / 4,8 = 650,00 ltr*0,83 eu = 539,50 eu p/jaar woon werk
6633 / 4,8 = 1381,87 ltr*0,83 eu = 1146,96 eu p/jaar privé
Autoregistratie = 584.24 eu p/jaar ( = belasting, verzekering en kenteken in mijn provincie )
Totaal = 2270,70 eu p/jaar
Ochja, geen APK kosten -nana-
-
Moet ik ook ff met (Candadese) cijfers gaan gooien ? :)
Liter regular is hier momenteel 0,83 eu.
De V8 verbruikt 1 op 4,8 gem.
14630km gereden in 1,5 jaar
zeg maar 9753 km p/jaar
Voor het eerst in m'n leven dat ik zo weinig km's gemaakt heb met een daily :)
Werkgevers in NL waren veelal 20-50km verwijderd, huidige 6,5km :D
Dus: 48 weken * 5 werkdagen * 13km per dag = 3120 woon werk km's per jaar.
Blijft over: 6633km privé
3120 / 4,8 = 650,00 ltr*0,83 eu = 539,50 eu p/jaar woon werk
6633 / 4,8 = 1381,87 ltr*0,83 eu = 1146,96 eu p/jaar privé
Autoregistratie = 584.24 eu p/jaar ( = belasting, verzekering en kenteken in mijn provincie )
Totaal = 2270,70 eu p/jaar
Ochja, geen APK kosten -nana-
6,5km kan je ook wel fietsen.. Een V8 om 6,5 km af te leggen; geen wonder dat de olieproductie omhoog moet om aan de vraag van 'jullie volk' te kunnen blijven voldoen -uitlachen-
-
Alleen: er is een grote 'maar': om alle auto's die nu op de wereld rondrijden, plus de te verwachten auto's die nog gaan rijden (China, India) te voorzien van PPO, is er lang niet genoeg landbouwgrond.
Grotere maar: Olie raakt op, PPO is oneindig op nieuw te verbouw. Door een (groter) deel op PPO te laten rijden, kan een ander deel langer met de benzine doen die nog resteert.
Er is ook voldoende voedsel op de wereld om iedereen van voldoende voeding te voorzien, en toch lijden er hele volksstammen al jaren honger. Heeft niets (weinig) met bio brandstof vandoen, maar meer met opleiding/infrastructuur/machtspostities. Ik voel mij dan ook niet aangesproken: PPO uit koolzaad dat bij de boer in duitsland op 't veld staat: De verbouwer = perser = verkoper.. en ik zie hem geen honger lijden :)
-
Jaap,
Je hebt natuurlijk een ijzersterk punt.
Het is makkelijk om over iets te klagen.
Het is moeilijker om een betere oplossing te verzinnen.
Kijk maar naar onze Geert Wilders.
Zie hem nog niet iets structureel oplossen, maar klagen dat ie kan....
Zou je PPO van Geert kunnen maken? Motortje moet dan volgens mij gaan als de brandweer zo veel woede als hij in zich heeft :D :D :D. En daar gaat zeker niemand honger door leiden. :)
-
En wat kost de PPO of ander frituurvetolie per liter ? Is daar een beetje goedkoop aan te komen ?
Nog maar een keer -gert-
-
Nog maar een keer -gert-
pff.. ppo doet ook al bijna een euro de liter, of méér
Tijd voor APO / GPO ( afgelopen plantaardige olie / gebruikte plantaardige olie ) -thumbsup-
Lezen Gertje,. net als wij -nana-
-
Ochja: omdat je het waarschijnlijk wat meer op de komma wilt weten:
Albert Heijn 2 liter zonnebloemolie: 1,58 ( 79 cent/liter)
Lidl / Aldi : Sinds kort 1,29 liter (no go)
Duitsland: PPO (koolzaad) rond 1,05 de liter
GPO: prijzen uiteenlopend van gratis tot 80 cent (van ongefilterd tot gefiltert en direct bruikbaar)
Geld toe zit er niet (meer) in: voor de biodiesel productie wordt er overal reeds olie opgehaald tegen ca. 15 a 25 cent de liter, om vervolgens verwerkt te worden tot biodiesel.
-
Kijk dat is info die ik niet eerder tegenkwam : volgende keer zal ik mijn vraagstelling duidelijker formuleren -klappen-
Hierheen rijden kost me dus hooguit 10 euro voor je dieselt ;)
-
Kan goedkoper:
(Jaap snapt hem wel ;))
-
6,5km kan je ook wel fietsen.. Een V8 om 6,5 km af te leggen; geen wonder dat de olieproductie omhoog moet om aan de vraag van 'jullie volk' te kunnen blijven voldoen -uitlachen-
Fietsen....in de winter met -40....nee dankje :)
Zomers is het te doen, maar fietspaden hebben ze nog nooit van gehoord...
Daarentegen kun je wel overal fietsen waar je maar wilt, ook op de highway -gert-
-
Ik zeg perslucht motoren (http://www.mdi.lu/eng/affiche_eng.php?page=moteurs) !!
Ik zou zo'n blokkie best in m'n bus willen met een verbruik van 1:50.
-
Ik zeg perslucht motoren (http://www.mdi.lu/eng/affiche_eng.php?page=moteurs) !!
Ik zou zo'n blokkie best in m'n bus willen met een verbruik van 1:50.
ja, laasts gezien op discovery, maar die 1:50 was toch alleen bij die superlichte bakkies, niet echt geschikt voor die bus van je lijkt me. of de prestaties dalen natuurlijk weer
-
-nana- (http://www.ns.nl)
(voor de niet-snappers: nana-smiley is clickable)
-
Leuk ja openbaar vervoer, alleen jammer dat mijn woon/werk reistijd dan meteen 3x zo lang is... -moon-
-
Tja, mobiliteitsprobleem zit 'm ook in woon-werk-afstand -ja-
Dus het is ook een kwestie van keuzes maken...
Neemt niet weg dat ik ook enorm stink van die brandstofprijzen! -wanker-
-
Leuk ja openbaar vervoer, alleen jammer dat mijn woon/werk reistijd dan meteen 3x zo lang is... -moon-
En ook nog eens leuk dat ze de afgelopen tijd zoveel staken -gert-. Moet bijna elke dag naar school en ga normaal altijd met de bus (gratis OV), maar nu ze staken ben ik ook genoodzaakt om met de auto te gaan :(
-
Ik geef het op, de benzineprijs wordt alleen maar hoger en dat komt nooit meer goed.
Mijn oplossing: TN-PS-65
-
Ik geef het op, de benzineprijs wordt alleen maar hoger en dat komt nooit meer goed.
Mijn oplossing: TN-PS-65
LPG -nana-
-
Check!
Gezocht: Labrador... -wtf-
-
Check!
Gezocht: Labrador... -wtf-
? -wtf-
Is hier toch een polo-site. Wat moet je met een hond? Heb je minder tijd om aan je polo te sleutelen!!
:D :D :D
-nana-
-
LPG
Ondanks dat tov de benzine mijn TDI nog steeds goedkoper is zit ik hier ook steeds meer aan te denken. Want de reiskostenvergoeding stijgen natuurlijk niet mee met de brandstofprijzen.
-
APK vervaldatum: 06-06-2008
Ga eens keuren joh!
-
Check!
Gezocht: Labrador... -wtf-
:)
-
Ondanks dat tov de benzine mijn TDI nog steeds goedkoper is zit ik hier ook steeds meer aan te denken. Want de reiskostenvergoeding stijgen natuurlijk niet mee met de brandstofprijzen.
Das dan ook de enige reden dat het LPG is geworden, diesel is me de afgelopen maanden ook veel te hard gestegen qua prijs.
@Jaap: donderdag!
-
Klein lichtpuntje aan de horizon ?
Irak wil olieproductie fors verhogen
Uitgegeven: 21 juni 2008 16:52
Laatst gewijzigd: 21 juni 2008 16:53
BAGDAD - Irak wil de productiecapaciteit voor olie op grote schaal uitbreiden. Dat zei de belangrijkste olieadviseur van de Iraakse premier Nuri al-Maliki zaterdag in het Duitse weekblad Der Spiegel.
ANP
"We hebben de vraag, we hebben de reserves en nu hebben we ook het geld om de productie van olie op de middellange termijn te verhogen met vier miljoen vaten per dag", aldus Thamer al-Ghadban.
Olievoorraad
Irak heeft één van de grootste olievoorraden ter wereld, maar door de oorlog en de conflicten in het land en door jarenlange economische sancties is de productie teruggelopen en zijn de faciliteiten sterk verouderd.
Op dit moment produceert Irak circa 2,5 miljoen vaten per dag.
Shell
Enkele dagen geleden werd bekend dat vier grote olieconcerns, waaronder Shell, op het punt staan na 36 jaar terug te keren naar Irak.
(c) ANP
http://www.nu.nl/news/1622721/32/Irak_wil_olieproductie_fors_verhogen.html