Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: rekordc op za, 09 sep 2006, 09:51:31
-
Als je een andere banden maat neemt moet je eigenlijk je teller aanpassen. Dus ik dacht ik heb een bak met tellers laat ik eens kijken welke banden er bij horen en dan de juiste in bouwen.
Ik heb nu een 935, 950 en 980.
Martin
-
mischien domme vraag daarom durf ik er geen topic voor te openen :)
Hoe haal je netjes de km teller van een polo 1.3i 1994 eruit?
1 schroef (rechts onder) dan schuiven?
Hoop dat (iemand) me kan helpen.
Greetzz Eric,
-
eerst ff zoeken!!!!!
Ik neem aan dat je de cockpit bedoeld?
Daar is een topic over.
uitbouwen die zooi
-
Die topic gaat over een oudere polo ik zoek een nieuwere type bvb een G40 km teller
Ik zie namelijk geen schroeven
ik maak wel even fotos van mijnteller.
-
Aan 't einde van de topic staat ook de 2f beschreven.......
-
Sorry ik zie hem,Maar die vergrendeling daat moet ik dus gewoon even voorzichtig in mieren met een kleine schroeven draaier.
Ik gaat het eens proberen.
Thanks.
-
Nou mislukt dus.
ff een nieuw voor plaatje halen er zit een barst in (sloop ofzo)
maar kan iemand mij vertellen wat ik ervoor kan gebruiken i.p.v die vergrendel pinnen ?
want kleine schroevendraaiertjes zijn niet lang genoeg.
En hoe haal je hem eruit.
ik zie de sleuf zitten onderaan waar hij door moet schuiven.
in de KM teller topic staan geen fotos en meerdere uitleg.
iemand tips?
-klus- :)
-
Misschien 4 spijkers met de juiste diameter?
-
Tsja, radio's verwijder ik ook dmv een stuk dik ijzerdraad in juiste vorm gebogen.
Ooit welles me cockpit gewisseld bij me 2f.......heb geen originele pinnen.
Wat ik me nog kan herinneren: radio weg, zodat je de rechtse clip sowieso kan losklikken.......
Mot er wel bij vermelden: keb kleine handjes die polo-approved zijn -naughty-
Toch 'dude lange'?: polo 2 cockpitje verwijderen is routine geworden -klus-
-
Polo 2f Cockpit (en autoradio's met pennen): Lange dikke spijkers d'r in duwen.
Klaar.
-
Ik ga het eens proberen en een nieuwe stukje plastic halen bij de sloop want ik heb het glaasje gemolt.
Klein vraagje :stel
Je plaast een ander blok in je auto (iets sneller)
moet je dan je hele Kilometer teller Unit vernieuwen(overzetten) nee toch? alleen G40 Teller platen plaatsen
1.3i eruit G40 blok erin maar moet ik de Km unit dus ook vervangen?of alleen de wijzer plaatjes??
-klus-
-
Hele G40 cockpit overzetten is handiger. (losse tellerunits zul je ook niet zo snel vinden)
Ben bang dat je met alleen een G40 wijzerplaat op "normaal" mechaniek een afwijkende uitlezing krijgt.
-
voor het loshalen heb ik 'luxe teelepels' gebruikt, voor in van die longdrink glazen! Daar zit een hele lange 'staaf' aan,die prima in de gaatjes past.
klinkt een beetje vreemd -moon- , maar het werkt wel!
De tip van de radio is sowieso erg handig, dan heb je iig 1 kant al los.
Die sleuf die je ziet zitten, daar moet je de cockpit over naar je toe trekken. Bij het monteren moet je er op letten dat je het huis daar weer in schuift!
-
Okej thanks ik gaat het morgen ochtend weer is proberen:)
Moet je er 4 thee lepels(spijkers) tegelijk in duwen in de 4 gaten of?
Om en om?
Ik haal ook me radio er wel even uit (is ook geen pretje)
hoop draden.
-dunno-
-
Wat? Hangen de vellen er bij? :)
In alle 4 de gaten een lange, dikke spijker; dan is de cockpit ontgrendeld. Je trekt de cockpit dan zo naar je toen (door bijvoorbeeld de spijkers naar elkaar te drukken heb je grip).
Misschien een handige tip: Als je niet weet hoe het los gaat: probeer het eerst eens op de sloop: Als 't dan daar kapot gaat, is het in je eigen auto tenminste nog niet stuk.
BTW: Voor een snellere motor heb je geen andere tellers nodig. Dat de teller bij een G40 iets verder doorloopt, heeft er alleen mee te maken dat ie theoretisch op top snelheid voorbij de 200 gaat. Zolang je daar in de praktijk niet eens bij in de buurt komt, zou ik mij er niet druk over maken.
-
Komt in orde :P
-
hoi
kennen jullie deze regel verwijderen was toch nie relevant
-
tip
-
tip
:D
Snap er ook nooit wat van! -gert-
-
De Km teller is gelukt om hem eruit te krijgen.
en op de sloop even een andere unit gehaald en daar zal ik voorzichtig het raampje eraf te halen en dan hem inbouwen in de teller van mij:)
Ik zal even de lijm warm maken met een fohn dan voorzichtig het raampje overzetten.
ik dank jullie.
-
Het lijkt mij eenvoudiger om de hele tellerbehuizing te wisselen.
-
Ik kan er geen vinden met een digitale teller erin:(
en dit koste mij ook niet zo veel18 eu.
maargoed.
-
vanaf 1 eurie op ebay.de
Martin
-
Een compleete teller?
Met 20 euro verzendkosten zeker.
-
Nope verzendkosten uit duitsland zijn 8,60 tot 2 kg.
Heb kort geleden nog 3 Polo dashboarden besteld á 1 euro, dat ging ook voor 8,60.
Een golf 2 dash met MFA, 1.99 euro en ook verzonden voor 8,60
Dan moet er verzonden worden als 'Päckchen'
Martin
-
Hmm maar mijn duits is al niet al te best -wanker-
-klus-
-
Heb kort geleden nog 3 Polo dashboarden besteld á 1 euro, dat ging ook voor 8,60.
Dashboard zal het niet zijn geweest: Sperr-gut.
Eerder:
Tellerbehuizing of 'cockpitje' of klokkenwinkel
-
klopt behuizing (kmteller & toerenteller)
Martin
-
Ik vind het een stunt.
-
Achter wat moet je dan juist zoeken op ebay voor zo een tellerunit.Willen de onze vervangen naar 1 met toerenteller.
-
DZM
Drehzahlmesser
Polo 86c
Polo 2f
of
polo 3
Die van een G40 niet zomaar kopen: Kon nog wel eens niet zomaar passen (andere elektronica?)
Edit:
Hiero heb je d'r al 1
-
Pff ik hoop dat het wel past.
enige wat anders is de teller gaat verder dan 200 (de G40 teller)
Maar waarom moet er dan een gehele andere teller(g40teller) op als er een G40 blok in mijn (1.3i uit 1994) ?
-
G40 cockpit kun je als het goed is (99% zeker) gewoon monteren, zonder extra tellerafwijking.
-
Gaat ook niet om de teller afwijking inderdaad..
maar ik dacht dat het cockpitje iets andere elektronica had?
Waarom heeft Douwe zijn 1f omgebouwd naar 2f techniek? (compleet dashboard gewisseld)
D'r zal een reden voor zijn geweest, toch? Een 1f GT dash met bijv. Polo 2 GT-G40 cockpit was 1) minder werk 2) mooier
(maar wellicht dat smaken verschillen/voorschrijdend inzicht/etc etc: Als Douwe 't nu nog eens moest doen, deed hij 't wellicht anders).
-
Gaat ook niet om de teller afwijking inderdaad..
maar ik dacht dat het cockpitje iets andere elektronica had?
Waarom heeft Douwe zijn 1f omgebouwd naar 2f techniek? (compleet dashboard gewisseld)
D'r zal een reden voor zijn geweest, toch? Een 1f GT dash met bijv. Polo 2 GT-G40 cockpit was 1) minder werk 2) mooier
(maar wellicht dat smaken verschillen/voorschrijdend inzicht/etc etc: Als Douwe 't nu nog eens moest doen, deed hij 't wellicht anders).
was het nie zo dat zijn halve neus en onderstel ook 2f g40 was?
dus ook de elektronica? dan in 2f dash makkelijker lijkt mij,
gr maikel,
-
Dus als ik het goed begrijp is het niet eens mogelijk een G40 teller erin te zetten?
Ik snap het niet want als de G40 (blok) erin komt dan gaat hij alleen sneller enzovoorts maar de teller hoeft niet persee over gezet te worden...
IK zie het wel als hij erin zit anders -up-
-
jawel, gaat goed.
Heb zelf een coupe uit 1992, met een toerenteller en rest van G40. Heb mijn eigen snelheidsmeter overgezet ivm kilometerstand
-
Okej maar wat is er anders aan alleen dat hij meer km kan dan 200 kmh maar waarom moet er meteen als je een G40 blok erinlegt een G40 teller in(is mij wijz gemaakt dan)
-
onzin.
wat heeft het blok met je teller te maken? De snelheidsmeter wordt op je bak aangesloten. Gewoon een kabel van je bak naar je snelheidsmeter.
De andere delen als toerenteller en benzinemeter/temp.meter werken in mijn CL prima, dus geen probleem
-
Krijg ik eigenlijk zo kilometerteller inc toerenteller ook geplaatst in een polo 3 coupe van 11/1990?
Want nu is onze teller zonder toerenteller en zouden eventueel een koopje kunnen doen bij iemand hier om een teller te kopen met toerenteller voor amper 25 euro.
Zoja gaat dit dus bij een polo 3 coupe van 11/1990.
En wat dient hiervoor gedaan te worden om de toerenteller te laten werken dan?
En hoe krijg je de fiche bij de oude teller achteraan eruit?
Want heb de oude teller al los getrokken zodat ik met men hand achteraan de teller geraak,maar krijg de fiche langs geen kanten los,ook niet als ik de vergrendeling van die fiche ingedrukt hou.
-
Het staat allemaal in dit topic uitgelegd. withstupid -moon-
Tellerbak past zo, toerenteller werkt gewoon, is reeds voorbereid in de kabelboom.
Het is lastig, maar met een beetje frutselen moet je de stekker en teller kabel gewoon los kunnen halen.
Tip:
haal je stuur er af, dan zit die niet in de weg!
-
Het staat allemaal in dit topic uitgelegd. withstupid -moon-
Tellerbak past zo, toerenteller werkt gewoon, is reeds voorbereid in de kabelboom.
Het is lastig, maar met een beetje frutselen moet je de stekker en teller kabel gewoon los kunnen halen.
Tip:
haal je stuur er af, dan zit die niet in de weg!
Dus maw is het plug and play?
En moet er dus niet zoals me wijs gemaakt is,een extra draad van de w aansluiting aan de alternator naar de toerenteller gelegd worden?
-
nope
das alleen voor diesels (toch?)
Mischien dat je een draad moet omdraaien van je olie zoemer, daar kan verschil in zitten meer nie.
gr maikel.