Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Siroj. op ma, 15 sep 2008, 17:42:00
-
heb een paar dagen terug mijn cilinderkop beetje na de klote geholpen met het vv van een oliedruk sensor. nu zit er een haarscheurtje in de rechter hals waar de sensor in gedraait wordt. Zoals op onderstaande afbeelding
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-B6UGVS8U.jpg)
Nu wil ik hem na de lasser brengen, maar mijn vraag is wat voor materiaal is het.Van Alumium, gietijzer of een andere vage legering -dunno- . Dan weet ik tenminste ook waar ik voor moet bellen.
dus iemand die mij kan vertellen wat voor materiaal dit is? ik hoor het graag!
-
Aluminium
-
Wij danken U -thumbsup-
-
alu maar om hem daar te lassen is nogal een pokke klus door dat er evt olie uit lekt en dus het alu vervuilt
-
En het ook nog gietwerk is.. Dat is lekker poreus, blijft de olie lekker in zitten :(
Ik hoop voor je dat het lukt.
-
ja heb een mail gestuurd met afbeelding naar een lasbedrijf hier in de buurt, dus is even afwachten :(
-
anders miss dit goedje er op doen? http://www.industrielijm.nl/winkel/product_info.php?cPath=8&products_id=39&osCsid=5573cb22b9c3e6af336386a34a9a4e2f
of is dit niks?
-
spul is goed ,maar enkelt de plaek waar het toegepast moet worden is minder ,olie namelijk ,daar hecht niks op . en met het zelfde gemak verstop je een olie kanaal(bin there ) en loopt je nokkenas vast in de kop .
ik zou persoonlijk de kop demonteren .stompje afslijpen tot voorbij het scheurtje , draad tappen (m10x1). de kop laten wassen bij een revisie bedrijf of in je eigen vaatwasser .kop weer monteren .
want zelfs lassen aan de kop ,kan deze krom van trekken en je koppakking laten lekken .
als je voor lassen kiest zelfs je nokkenas verwijderen en je kleppen .kop moet gevlakt worden daarna
-
ja denk toch dat ik ga proberen de sensor er terug in de draaien, heel goed ontvetten en dan toch eens met kneedbaar aluminium ga proberen. In prencipe kan ik geen olie kanaal dicht duwe als de sensor er eerst weer ingezet wordt toch?. Zo'n revisie gaat me denk ik te veel kosten ( arme studente ook altijd! ) Baal hier echt van :(
-
lekt het scheurtje olie ,met de sensor er in ?
-
jup. telkens als even de motor heeft gelopen ligt er olie rond om de bougie.
-
denk dat ik toch maar eens die ga proberen met kneedbaar aluminium. Sensor er terug in, van buiten het scheurtje dichtsmeren en een randje vloeibare pakking om de sensor. En dan kijken hoelang dit het uit houd. Zo'n revisie zit er voor mij echt even niet in :(
Als ik van buiten alles zo goed mogelijk schoonmaak en ontvet zou de aluminium toch wel moeten hechten toch?
is het wel de moeite waard om te probere?
-
je kunt het proberen
-
heb je perse beide sensoren nodig dan? weet niet hoe diep de scheur is, maar mischien kun je er een plaatje op maken dat het gat afdicht. en dan gebruik je de andere sensor-aansluiting
-
normaal zit de sensor in dat gat, dus een plaatje er op maken heeft geen effect. Zal het alleen nog maar meer door de haarscheur gaan lekken.
met een dremeltje de scheur iets uitdiepen (zodat je een V-groefje krijgt) en dan zeer goed ontvetten, dan is het best de moeite waard om het met kneedbaar/vloeibaar alu te proberen.
Ik zal eens vragen hoe het spul heet, een vriend van mij was laatst bezig om een alu carterpan te repareren met 2 componenten aluminium smeersel, dat zeer goed zou hechten. Misschien is dat iets??
Het was iig geen goedkoop spul, en zeker GEEN Motip :)
-
Als je dat even na zou willen vragen martijn, zou heel fijn zijn! -thumbsup- hoor ik het graag van je!
-
http://www.carlogic.nl/Page/sp4/CID=13/SCID=111/PID=22/Index.html
dit moet het zijn, wordt keihard, en als je het goed voorbehandeld schijnt het ook zeer goed te hechten.
-
ke bedankt Martijn! -thumbsup- ga ik dit maar eens proberen.
-
scheurtje in de kop is weer gedicht. Iemand uit mn klas had toevallig nog iets liggen hier voor.
(http://www.nonpaints.com/contents/media/DEB%20+.jpg)
Alsi nr 12
Hervormen van hoekige randen.
Barsten in de karter,
gescheurde cilinderkoppen en motorblok,
lekken in benzine-, diesel- of waterreservoir.
Voor de waterdichtheid van een gekraste vijzel.
Om draad op stukken te repareren.
Bestand tegen temperaturen tot 500 graden
Ik ben weer even gelukkig, ben alleen nog beniewd voor hoelang :D
-
ben benieuwd
-
klinkt alsof je precies dat nodig had! Mooi werk.
-
ben benieuwd hoe lang het houdt
-
mij 2 :) ja ik vond het toch het proberen waard. Als het nu nog een keer gaat lekken gaat de kop er gewoon af en naar revisie.
-
kan best lang goed gaan. Het hoeft alleen een beetje olie binnen te houden. Als het goed hecht, dan blijft het ook wel een tijd zitten.
Dus heel goed ontvetten/opruwen en misschien nog een beetje met een dremeltje een groefje proberen te maken. Dan kan je er een mooi hechtvlak van maken.
-
kan lang goed gaan ,maar bij cylinderkoppen heb ik met 2 componenten en kneed alu (ook de dure soort) geen goede ervaring op lange duur . hopenlijk zit ik nu fout
-
precies wat ik vanmiddag gedaan heb :).. heb eerst met een dremel van het scheurtje een v-groef gemaakt. vervolgens met een redelijk grof schuurpapier het gedeelte opgeschuurd, vervolgens ontvet. En toen de meuk er op gesmeerd.
-
ik hoop het je hopen , maar alu in de kop werkt nogal door warmte wisselingen . maar ik hoop voor je dat het goed gaat . meestal wel de 1e 2 maand , maar daarna .hopelijk heb jij beter spul -hug-
-
tja we zulle zien Serge, op internet stond dat het ook geschikt was voor gescheurde blokken en cilinderkoppen, carters enz.. Dus we zullen zien :)
-
scheur in de kop is opgelost -thumbsup-
-
Zeker weten! -thumbsup- Gaat weer helemaal goed komen