Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Arno op ma, 13 okt 2008, 23:27:06
-
Ik heb destijds mijn einddemper vervangen van mijn polo (aau)
Is al een enige tijd al geleden dat ik dat deed, het demonteren ging vrij stroef.
Beugels waren zo los, alleen zat de einddemper nogal vast aan de middendemper!
Ach met een hamer kan je dus wel zo de achterdemper wel los tikken, dacht ik dus.
Aan het einde van het liedje had ik dus een einddemper met middendemper!
Wat bleek nou, het vlechtwerk van de middendemper was dus los gescheurd.(rood)
Het laatste gedeelte van de middendemper zit nu nog om de katalysator vast met een beugeltje (geel)
En deze bout krijg ik met geen mogelijkheid los, wat ik ook probeer.
Het lijkt er op alsof het gelast is of zoiets, of zou het door de warmte komen dat hij zo enorm vast zit?
Ik zat er aan te denken om die bout door te zagen mocht dat niet op een normale manier lukken.
Wie helpt er eens mee denken?
Ik heb er maar een tekening erbij gedaan, zodat het wat duidelijker word.
-
Doorzagen ( bout ) of klem stukkie moet je dŕ toch af krijgen me dunkt.
Als het goed is, zit er cement tussen de 2 in elkaar geschoven pijpen, is het lek dicht, en gaat t niet zomaar los. Zeker niet met de klem er nog op.
Denk aan de assteunen of een brug zoeken! Rammen met een hamer kan in dit geval niet veel kwaad meer.
-
wees maar niet bezorgd jaap, ik heb nu tegenwoordig van die bokjes zodat de de kont van de auto omhoog komt.
Is ook veel veiliger werken.
Dus geen gekloot meer met krikken etc, hup de polo met z'n twee wielen op de bokjes
-
een uitlaat demonteren zonder enig slijp/bik/breek werk kom je alleen tegen als de uitlaat bijna nieuw is. gewoon doorslijpen en een nieuwe klem (eventueel alleen nieuwe bout) zeker aangezien je er toch niks meer aan hebt... busje + klem gewoon in lengte doorslijpen. als je dit met een beetje mate doet blijft je kat ook heel (gaan zitten bateren met een hamer bij een kat = niet zo'n goed id)
-
een uitlaat demonteren zonder enig slijp/bik/breek werk kom je alleen tegen als de uitlaat bijna nieuw is.
Mwaoh: Beetje motivatie en elke pijp gaat los. 't helpt echter wel enorm als je de boel kunt draaien t.o.v. elkaar: In 1 keer uit elkaar schuiven, dat lukt eigenlijk alleen tot aan de eerste montage :)
-
trukk ios de uitlaatklemmen laten klemen en niet in elkaar drukken
-
Zoals ik jullie zo allen hoor is doorslijpen wel de beste optie, want om met een handzaagje te gaan zitten kutten zie ik niet echt zitten.
Ik heb nog zo'n dremel liggen waar ik dus met mate het busje + klem in de lengte kan doorslijpen.
Moet nog wel even een aanvulsetje(slijpschijfjes etc.) halen van de dremel, want ik ben daar geloof ik wel zo langzamerhand er wel er doorheen.
Maar het komt in ieder geval wel goed!
Enne om jaap z'n bezorgdheid nu helemaal te verminderen:
-
Toffe kleur!
-
op 1e blik dacht ik een actie foto te zien (zon onder auto leken wel slijpvonken) :D
-
withstupid
Zolang je gewoon de "vlakke" klemmen gebruikt ipv die ellendige draadklemmen, dan krijg je een uitlaat heel makkelijk weer los.
-
En gungum gebruiken, waar dat zit roest hij tenminste niet aan elkaar.
-
gungum uitlaatcement that is.
-
Om niet nog een nieuw topic te beginnen zet ik m'n vraag maar hier bij;
Bij een golf 1 heb je originele uitlaatlijnen voor 1100/1300's met middendemper en zonder (een gewoon stuk buis).
vb;
(http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/UitlaatgolfI.png)
Vraag 1; Heb je dit bij een polo I/86c ook?
Vraag 2;Heb je iets aan vermogenswinst zonder de middendemper,
of maakt dit niets uit?
-
ben ik de enigste die dit ook leest? -dunno- heb het zelf namelijk ook wel eens als ik iets post hier en dat is sinds de storing..... als je op de citaat knop klikt staat t er niet trouwens.
-
Klopt, is een verschijnsel sinds de storing. Wordt aan gewerkt.
-
Niemand een i.d omtrent m'n vraag? - -thumbsup-dunno-
-
Vroege Polo 2 1.0 is ook zonder middendemper, meen ik (1.3 heb wel middendemper)
Polo 1 weet ik niet zo goed, maar lijkt mij dat er genoeg motoren zonder middendemper.
Bij een standaard motor zal 't niet zoveel uitmaken:
ik heb niks gemerkt toen ik bij mijn 2f ooit middendemper ertussenuit haalde (toen nog standaard 1.3)
Bij een getuned blok kan 't wel wat vermogen tegenhouden, naar mijn idee.
-
Dus zonder middendemper mss toch beter?
Ja, wat is natuurlijk getuned..... Op de mijne komt een 2B2 ,280°nokker , licht bewerkte kop.
Maar omdat ik besloten heb toch m'n originele uitlaat collecteur te behouden dacht ik mss om de midden demper te vervangen door een rechte buis.
-
Waar zitten die specialisten? -thumbsup-
-
in nunspeet aan de soep -thumbsup-
-
Uitlaatspruitstuk is belangrijker, naar mijn idee.
-
Inderdaad. Maar ik dacht dat er mss wel meer mensen geexperimenteerd zouden hebben hier.
Ik dacht dat zo de tegendruk mss wat vermindert?
-
Ik heb onlangs mijn middendemper laten vervangen door een rechte pijp (polo 2 1.0) , net ff iets meer bodemspeling en iets minder vaak "klunk" geluiden bij drempels.
Qua vermogen merk je geen reet, is toch al nix dus veel minder kan het niet zijn geworden. Wel iets meer donker gebrom merkbaar. wel heb ik de standaard einddemper behouden.
-
Hmmmm, da's raar. Of niet?
-
Hmmmm, da's raar. Of niet?
tip van de kok ....................nassie
-
tip van de kok ....................nassie
komt de chefkok weer :D :D
die nasi van jou is zowat wereldberoemd -thumbsup-
-
Naja, proberen wordt dus de opdracht.
-
ik rijdt met 2 middendempers :)
mijn ervaring, er zit wel degerlijk verschil in middendempers. dacht dat dit niet veel kabaal zou maken (klant rijdt met zelfde opstelling) tot ik het zelf onder de auto had zitten :) mijn 2e middendemper (1e weet ik zo niet) heeft een tussenschot waardoor de gassen iets "geknepen" worden in vergelijking met de gassen in de demper (gat is even groot als buizen) waardoor je een extreem geplop krijgt :) het is net een v8. uitlaat wordt wel warmer en sneller warm dan normaal. heb er nog geen nadelen uit kunnen halen behalve dat ik 's nachts nogal wat mensen wakker maak :(
-
Moet jij 's nachts zelf niet slapen dan .... :P
-
Voor de geintersseerden, zag op de volgende site, dat ze bij de sportuitlaatlijnen ook middendemper 'rechte buis' vervangers gebruiken;
http://www.bkcustoms.nl/index.php?cPath=60_99_103&osCsid=65f22d64199e337aea8432660710cef3
-
Vraag 1; Heb je dit bij een polo I/86c ook?
Vraag 2;Heb je iets aan vermogenswinst zonder de middendemper,
of maakt dit niets uit?
Vraag 1; Durf ik je niet te zeggen
Vraag 2; Ligt eraan wat voor middendemper je hebt.
Als je een reflectie middendemper hebt, dan houdt deze vermogen tegen.
Als je een absorbtie middendemper hebt, met een even grote binnendiameter als de rest van je pijpen, dan houdt deze niets tegen. -prut-
-
De vraag is natuurlijk welk één zit er onder een polo86c /golf1?
Edit; Even wat info gezocht verschil tussen absorptie en reflex;
http://www.cartuning-guide.com/sportuitlaten.html
-
middendemper van een golf is absorbsie
-
-thumbsup- O.k.
Vervangen door een rechte buis zou dus eigenlijk bijna nix opbrengen.
Dan laat ik het maar zoals het is.
-
Heeft het weglaten van de middelste pot, op mss een wat 'ruiger' geluid, nog nadelen?
-
dreunt meer in de auto
-
Ja het enige wat het voor nut heeft is meer kabaal, leuk bij een dikke V8 ofzo, maar hier heeft het geen nut.
Voor de vermogenswinst hoef je het niet te doen, dat is wellicht een 0,01 pk ofzo :P.
-
Het kan schelen bij drempels en bij v8 is een cherrybomb wel vet.