Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Gekke Gerrit op ma, 19 feb 2007, 01:05:07

Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 19 feb 2007, 01:05:07
Heeft iemand maten/verhoudingen van deze dreieckslenkers?
Misschien mogelijk om via via betaalbaarder na te laten maken?
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Dennis op ma, 19 feb 2007, 12:39:21
Ik vind die al aardig betaalbaar.

Maar het is mij niet helemaal duidelijk wat de verkoper bedoelt.
Is de versie in de advertentie de lichte (minder stabiele) uitvoering, en is de heavy-duty, weg-toegelaten (hier in NL geen issue) uitvoering voor ongeveer 1200 ook bij hem te koop?

Heb zo'n setje liggen als in de advertentie, met iets andere steun aan de voorzijde.
Een beetje constructiebedrijf kan die vast wel namaken.
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 19 feb 2007, 13:03:46
Zoals ik het lees:
Normaal gesproken bij hem te krijgen voor € 1200,=. Hij hanteert een ultra-lichte bouwwijze, speciaal voor de motorsport (gewicht=issue), waarbij hij geen goedkeur-certificaten kan leveren voor straatgebruik (maar bij ons inderdaad geen issue).
Werkt er binnen het forum niemand bij een constructiebedrijf die tegen vergoeding een batch betaalbare dreieckslenkers kan fabriceren (mogelijk naar voorbeeld van jouw setje?).
Als ik kijk naar de animo voor Wellems-blokjes, lijkt het mij dat er hier ook wel gegadigden voor te vinden zijn, mits het betaalbaar is/blijft?
Overigens weet ik ook niet precies waarom juist dit setje door de verkoper zoveel goeiekoper wordt aangeboden (misgelopen bestelling? waarom dan niet op voorraad houden?!)? -gert-
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Dennis op ma, 19 feb 2007, 13:18:44
Heb hem gevraagd hoe hij het precies bedoelt.
Ik denk dat je aan materiaal zo richting de 200 euro kwijt bent, dus 350 voor het hele setje is al heel scherp.

Misschien dat Marcel niks te doen heeft?  -marcel-
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Dennis op ma, 19 feb 2007, 18:17:53
Kiek:

"Hallo die leichte Ausführung wie sie im Ebay eingestellt, ist kostet normalerweise bei mir 1200,-- Euro, da der Aufwand für die Herstellung viel aufwendiger ist, als die schwere Ausführung,
die kostet nur 950,-- Euro. Gruß"

Erg interessante prijs dus... blijven we in de gaten houden..
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Dennis op ma, 19 feb 2007, 18:25:51
Verbindingsstuk triangel -> veerpoot wordt trouwens aan de veerpoot gelast.
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Jaap op ma, 19 feb 2007, 19:16:21
Verbindingsstuk triangel -> veerpoot wordt trouwens aan de veerpoot gelast.

Is dat handig?
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Dennis op ma, 19 feb 2007, 20:47:47
Bij het setje dat ik heb zit het gewoon zoals origineel geschroefd.
Lassen aan gietijzer is zowieso niet handig toch?
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: martijn op ma, 19 feb 2007, 21:57:38
nope, veel brosser dan gesmeed staal.
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Jorp op ma, 19 feb 2007, 22:15:31
Ik vindt die afstand ook zo groot van de kogel naar fusee! Hier komen naar mijn mening veel krachten op te staan waardoor de kans groter is op scheuren en breken van de lasnaad en het lassen aan een fusee lijkt me ook niet echt bevordelijk!

Waarschijnlijk hebben ze die afstand zo groot gehouden om de driehoek zo horizontaal mogelijk te houden bij een verlaagde polo.
Titel: Dreieckslenker
Bericht door: Sjon op ma, 19 feb 2007, 23:00:50
Zal ik es heel bescheiden de variant posten die ik onder me 2f coupe heb?
Yeah whatever: doe 't lekker toch -moon-

Men heeft een setje bestaande G40 draagarmen (binnenzijde uniball) gebruikt,
daarin een stuk stabi (of een qua maatvoering aardig overeenkomend stuk staaf)
vastgelast
en aan de uiteinden vzv een extra gewricht.

Veel minder stelmogelijkheden, maar hee: draagarmen zijn
natuurlijk gewoon goed qua maatvoering.
Extra gewrichten heb ik vzv stofkapjes ivm apk.