Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Paul op za, 22 nov 2003, 21:21:53
-
Even een vraagje voor een homie van me (nog zonder internet) met een snelle Scirocco:
Onderblok: 1.8 (we weten niet welke kennbuchstaben, maar oorspronkelijk injectie en van na '86). Kop: 16v met twee dubbele 45-er webers. Loopt goed, maar onsteking kan anders... (ik weet niet wat hij nu precies heeft... ik weet dus eigenlijk heel weinig en hij ook :(). Wat we wel weten is dat de onsteking van GL niet past (al geprobeerd: heeft 2 vacuümbuisjes). Volgens zijn Rocco-vriendjes moet hij een onstekingshuis van een Polo 1.3 GTI (ze zullen wel GT bedoelen :D ) hebben met injectie: met paddo, maar met één vacuüm-slangetje-aansluiting(?) en een 3-pins stekkertje (...?).
Weet iemand van welke Polo-motor de onsteking zoals boven beschreven, bedoeld wordt?
Alvast bedankt voor het oplossen van dit megalomane cryptogram voor deze VW Sport-Tank rijder... ;)
-
ze zullen de nz onsteking bedoelen daar zit een paddo op en een hall gever.
zonder paddo zou het de 3f onsteking zijn.
heeft ook een hall voeler.
-
Moet er een zijn van een SLEEPTUIMELAAR motor;maar deze zul je niet snel meer vinden.Beter is een electronische van een BX :P :P :P
-
Dus dan is nodig:
- onstekingshuis GK en/of HH?
- onstekingshuis van alle BX-en? (ik moet zo nog even kijken in die topic daarover...)
-
Beter is een electronische van een BX :P :P :P
Die heb ik dus liggen maar ik ben nog steeds op zoek naar een elektrisch schema van een BX. Heb jij die toevallig liggen Douwe?
-
of je gaat bingo spelen zo als serge altijd doet. :P
-
of ff zelf bouwen .zie opic electronische ontsteking van michiel een maand of 2 terug .heb ik het uitgelegd hoe te doen .maare 1.8 8v onderblok met 16 v kop geeft eig een te lage compressie ,zuigers van een 16v zijn hoger .
maar mh of nz ontsteking kun je goed als basis gebruiken