Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jorp op di, 10 feb 2009, 18:34:50
-
Ik heb laatst weer een 1.3 AAV coupetje aangeschaft.
Ik kon hem kopen, koper vertelde mij dat het motortje niet liep. Ik heb daar de ontsteking verwisseld en de polo liep. Vervolgens 150km naar huis gereden zonder enige problemen.
Ik probeerde hem vandaag weer te starten maar dat lukte niet. Lijkt op het zelfde probleem als toen ik hem kocht.
Ik zit te denken aan contact problemen. Ben er nog niet aan toe gekomen om er serieus naar te kijken.
Aan het begin lijkt hij even aan te slaan. 2 of 3 pufjes. Vervolgens slaat hij niet meer aan, als ik de sleutel weer los laat puft hij wel 1 of 2 keer. Nadat ik de luchtfilterdeksel er af had gehaald zag ik dat er uit de carter ontluchting er rook uit komt bij het puffen na het loslaten van de sleutel.
Distibutie riem staat op tijd, ontsteking ook.
Tank is lek en er zit weinig benzine in, toch gaat de wijzer omhoog bij het contact omdraaien. Dus moet er toch wel wat benzine inzitten om hem in ieder geval even te laten lopen.
-
En jouw vraag?
Mijn AAU wilde (vlak na aankoop) vaak ook niet starten.. volhouden hielp niet.. beetje met de sleutel spelen terwijl ie in ' start ' stelling stond hielp dan weer wel. Remedie; contactblokje wisselen. Is er wel een vonk terwijl je start? Bij mij dus niet, terwijl de vonk er WEL was als je NIET startte (gewoon contact aan).
Betere tip: Zet m op contact, en duw m eens aan :)
-
bobine mischien?
-
Ik dacht bij het lezen van je verhaal ook meteen aan het contactblokje?
-
Gaan we die vervangen. En hopen dat dat het probleempje is.
Luie mode stond ff aan, had ff geen tijd en zin om uren te zoeken naar de storing.
-
2 draadjes aan elkaar -dunno- :D
-
Hoor je wel de brandstofpompen zoemen?
-
en als je een hulpdraadje legt van de plus acu naar 15 op bobine en dan starten ?
-
Heb vandaag even gekeken, als eerst natuurlijk even proberen te starten, warempel hij loopt een paar seconde op een paar poten, en daarna niet meer.
Stekker van contactblokje los getrokken en een ander contactblokje er op geklikt en met schroevendraaier proberen te starten, helaas geen verandering.
Vervolgens weer even alle ontstekingsdelen verwisseld, helaas ook geen resultaat. Alles vonk gewoon wel.
Ik begin toch echt te denken dat er gewoon geen puit inzit, dan zou ik me echt dom voelen. Vindt het trouwens wel raar, ik rij 150 km zet hem bij me garage uit en probeer hem vervolgens 4 weken later weer te starten. Benzine verdampt toch niet zo snel uit een iets wat lekke tank bij de vulhals.
-
Hoeveel zat er nog in de tank?
anders gewoon ff een kan benzine erin en dan kijken wat ie doet of zou het michien de hallsensor wezen -dunno-
-
Hallsensor zal het niet zijn denk, zal sterk zijn als die in eens ook stuk is op de andere ontsteking. Ik gooi er binnenkort ff wat puit in!
-
Ik begin toch echt te denken dat er gewoon geen puit inzit, dan zou ik me echt dom voelen. Vindt het trouwens wel raar, ik rij 150 km zet hem bij me garage uit en probeer hem vervolgens 4 weken later weer te starten. Benzine verdampt toch niet zo snel uit een iets wat lekke tank bij de vulhals.
je zou niet de eerste zijn....ikzelf heb het al 2x gehad.
rustig naar huis rijden met het idee "tanken doe ik morgen wel"
wil ik hem weer starten de volgende dag....wil hij niet starten....peut erin -> gaaan -ja-
-
Als de benzine niet op is:
Benzinefilter? of injector verstopt? Moet je met luchtfilterhuis eraf kunnen zien of er ingespoten wordt tijdens starten.
-
Zo vandaag weer even gesleuteld, eerst even proberen te starten en ja hij loopt ...... even 3 seconde. Blub uit.
De tank vervangen en vol gegooid, maar weer niet willen starten.
Ontsteking nogmaals gecontoleerd, alle bougies eruit, ontsteking los van kop, bougies in kabels en aan massa leggen, met de hand draaien en ze vonken ook mooi op tijd 1,3,4 en 2.
"Carburateur" compleet overgezet (had er nog 1 liggen). Ook niet willen starten.
Morgen ga ik de ontsteking overzetten van mijn rijdende polo AAV. Misschien is de Hallsensor wel stuk. Als dat niet wil lukken ga ik de computer overzetten.
Als dit niet gaat werken weet ik het niet meer.
Als de benzine niet op is:
Benzinefilter? of injector verstopt? Moet je met luchtfilterhuis eraf kunnen zien of er ingespoten wordt tijdens starten.
Dit heb ik nog niet gekeken, zal ik morgen ook even doen.
en als je een hulpdraadje legt van de plus acu naar 15 op bobine en dan starten ?
Wat heeft dit voor nut? Kun je uitleggen wat je hiermee doet? Bougies vonken dus ga er vanuit dat de bobine het doet.
Hoor je wel de brandstofpompen zoemen?
Bij contact aan gaat de pomp even zoemen. en stop weer. Bij de "carb" verwisselen moest ik de brandstof toe- en afvoer los maken en daar kwam benzine uit, ook kwam en benzine uit de "carb"
-
benzinedruk
-
en als je een beetje remmenreiniger tijdens het starten rechstreeks in je carb spuit?
-
Ik heb al geprobeerd gewoon benzine in me carb gegoten.
-
het lijtk wel of ie na t opvoeren van de benzine er mee uitschijt met benzine toevoeren.
dus ik denk dat serge aardig in de richting zit,ga eens kijken in de richting van de pomp.
-
aav en carb -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-
-
Ik heb al geprobeerd gewoon benzine in me carb gegoten.
als hij dan ook niet start lijkt me het aan de benzinedruk niet te liggen
-
aav en carb -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-
Ik noem het maar ff een carb, daarom staat het ook tussen haakjes. Ik weet ff niet hoe ik het anders moet noemen.
-
normaal wordt de zogenaamde carb gevuld met benzine vanuit de tank zodra je m op contact zet.
dus hij zal starten en als de druk weg valt is er dus geen toevoer meer dan valt hij stil........
-
Als ik het contact aanzet hoor ik vanuit de tank de pomp ff zoemen. Dit ken ik 10 keer achterelkaar doen en nog wilt hij niet aanslaan. Echt bij de eerste keer starten wil hij ff pruttelen, daarna helemaal niet meer.
Komt wel goed hoor, we zullen het probleem wel vinden! Daarom hebben we toch een club! Morgen zet ik beide polo's naast elkaar en ga het een en ander uitwisselen en vergelijken.
Het is gewoon zo raar dat ik hem rijdend neer heb gezet en een paar weken later gewoon niet aanslaat.
-
BENZINE DRUK
-
Jaha Serge, morgen ga ik naar de benzine druk kijken! -thumbsup-
-
en en en en en en????????
-
en en en en en en????????
Sow, eerst een avond vol gezelligheid verwerken. -prut-
-
Ik heb benzine druk, hallsensor weer gewisseld, injector spuit genoeg in bij het starten maar slaat gewoon niet aan.
Zal de computer stuk zijn? Helaas heb ik geen andere omdat het een nieuw type is met schuif stekker, en ik heb alleen de ouwe.
-
vraag sjon,die heeft volgens mij nog wel 1 liggen.
-
Nope: ik heb geen AAV-regelapparaat met schuifstekker liggen.
-
Ik heb benzine druk, hallsensor weer gewisseld, injector spuit genoeg in bij het starten maar slaat gewoon niet aan.
Zal de computer stuk zijn? Helaas heb ik geen andere omdat het een nieuw type is met schuif stekker, en ik heb alleen de ouwe.
benzine druk hoeveel? dat ie spuit doet ie ook al bij 0,5 bar terwijl je stationair een 2,5 moet hebben
-
Ik weet niet hoeveel bar hij moet spuiten, wat zal er dan stuk zijn? De pomp in de tank of naast de reservewielbak?
-
naast de bak is de druk pomp. maar meten is weten ,kan zelfs met een beetje handigheid mbv een bandenpomp
-
Ga ik dit proberen
-
Lees in een ander topic net eenzelfde probleem. Hier was het brandstofrelais de boosdoener van afslaan vlak na het starten/niet aan willen slaan van de motor.
-
daarom druk meting ,dan weet je gelijk waar je kunt zoeken
-
Een relais inspecteren op corrosie/ werking is toch net ff wat makkelijker/sneller dan een drukmeting lijkt mij -dunno-
Is officieel natuurlijk de verkeerde volgorde -moon-(eerst oorzaak zoeken voordat probleem duidelijk is), maar zonder een volledige garage aan tools moet dat soms.
-
-klappen-
Tnxz allemaal weer! Het was het relais! Dit had ik zonder jullie hulp niet gevonden. Ik ging er vanuit dat ik gewoon benzinedruk had.
-
Top -thumbsup-
Die weekjes stilstaan icm regen was net genoeg om de boel te verstieren blijkbaar -dj-