Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Vincent op do, 17 nov 2005, 20:39:12
-
Vanavond (natuurlijk in het pikkedonker en in de stromende regen) kreeg ik ineens een bende herrie onder de polo vandaan en een vonkenregen.. resultaat; de einddemper was uit z'n haak gegaan. Al mopperend in de stromende regen snel een blik geworpen onder de auto, blijkt (voor zover ik kon zien dat de ophanghaak voor de einddemper afgebroken was. Niet aan de uitlaatzijde maar natuurlijk onder aan de auto afgebroken. Wat nu? hoe zitten die haken eigenlijk aan de auto? geschroefd of gelast?
Nieuwe haak aanlassen zeker? En.. zijn de haken los verkrijgbaar?
-
deze zitten gelast .
zou je bij de dealer ff moeten vragen of ze nog verkrijgbaar zijn ,een plaatje van 2,5 mm dik in de juiste vorm buigen en vast lassen werkt ook
-
Dankjewel Serge
Morgen even de schade opnemen en even de dealer bellen voor zo'n haak, anders inderdaad zelf wat handenarbeid uitvoeren
-
Is los verkrijgbaar: 867 803 785 ongeveer 12,50 euro.
-
een goede uitlaat specialist kan dat ook wel fixen voor je.
dit heb ik nog niet zo lang geleden onder mijn classic laten doen.
-
en dan een extra haak gaan maken zoals sjon heeft
en ook ik had anders heb je best kans dat het ooit weer eens gebeurt niet orginele uitlaten (zelf orginele uitlaten) zijn op den duur te zwaar voor het beugeltje (vertel ik ook uit ervaring)
groeten maikel
-
Zeker bij Kwik-Fit geweest?
Ik heb al eens eerder zoiets opgelapt bij een "Kwik-Fit auto"
Als het teveel moeite kost om de rubbers om de haken te krijgen, dan verbuig je toch gewoon de haken
-gert-
-
Die haken zijn niet berekend op 't grotere gewicht van een sportuitlaat.
Fuck die haken.......ik maak wel me eigen in hoogte instelbare ophanging -klus-
-
er zijn ook sportuitlaten die minder wegen ,dan originel dempers ,en toch beter dempen en meer vermogen doorlaten .
-
Zeker bij Kwik-Fit geweest?
Ik heb al eens eerder zoiets opgelapt bij een "Kwik-Fit auto"
Als het teveel moeite kost om de rubbers om de haken te krijgen, dan verbuig je toch gewoon de haken
-gert-
Kwikfit kom ik nooit, ook nog nooit geweest ook. De linkerhaak heeft het nu na 15 jaar waaronder 3 jaar sportuitlaat gewoon begeven. Vraag me niet waarom. Dinsdag weer een beetje vrije tijd, dan maar even een haakje scoren en monteren.
-
het waarom staat hier duidelijk in het topic beschreven.
en om eerlijk te zijn vind ik 15jaar een mooie tijd om er de brui aan te geven!!! het is natuurlijk nie leuk en het zou niet moeten, maar je moet bedenken dat die haak continu belast word door het reken en strekken en bewegen van rubber door door uitlaat trilt en hobbeld als je over hobbels heen gaat!!! en zo sterk is dat haakje nou ook weer niet dat blijkt wel uit je eigen verhaal mijn ervaingen met buurhalm demper en sjons ervaringen met racemus!!!!!
vind het dus nog knap dat de haak het zolang heeft uitgehouden!
groeten maikel
-
zelfs jaren met een orginal dempertje geven ze de brui er aan.
waar ik ben geweest zei de monteur dat het de normaalste zaak van de oude type polo is,net zoals de lekke accubak.
de een kan er 100 mee worden en de ander niet.
-
waar ik ben geweest zei de monteur dat het de normaalste zaak van de oude type polo is,net zoals de lekke accubak.
de een kan er 100 mee worden en de ander niet.
De oudste polojes gebruiken een heel ander ophangsysteem. Bij die polotjes komt de uitlaat te hangen aan die haken waarvan je je altijd al afvroeg waarom die aan je demper zitten.
-
volgens mij is dat beter dan wat ze later hebben gedaan,centraalpunt tegen over voor en achter kant van de demper.
-
Oude systeem is ook in mijn ogen beter:
Al flikkert 't blok met uitlaat en alles onder je auto uit: de einddemper blijft gewoon hangen.
-
het nieuwe systeem was productief goedkoper ,vandaar