Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: PoloCoupeGT op ma, 23 mrt 2009, 19:36:02
-
Ik heb zojuist mijn accu gewisseld met een nieuwe en net opgeladen accu.
Nu start mijn auto niet meer... Wat kan ik hier aan doen?
Start moter loopt mooi rond alle verlichting doet het maar de auto start niet.
Wat kan dit wezen? Voordat ik de accu wisselde starte hij nog netjes.
Help!!
Ik moet me auto morgen weer gebruiken om op me werk te komen. -boehoe-
-
vermoedt wat losgetrokken massa kabels van de minpool (die van je kabelboom )
-
Keej waar moet ik dan kijken... Aangezien alles voor de rest het nog doen...
Heb verder niks losgehaald. op de accupolen na.
-
op de accu pool van de massa . zitten nog een paar draden bijgestoken ,deze lopen voor de acu langs
-
Die heb ik gecontroleerd maar die zitten allemaal nog goed vast...
Iig bij voorbaat al dank voor het snelle antwoord...
Er zitten idd 2 bruine draden 1 dunne en een wat dikkere maar daar is niks van losgetrokken.
-
Alle zekeringen nagekeken?
-
Niet gechecked.... Kijk ik nu even naar.
Edit: Alle zekeringen zijn intact
-
zet eens een [plus draadje van acu plus naar aansluiting 15 op bobine ?
-
en dan starten
-
Aansluiting 15? ? Zal even zoeken waar die zit.... Ik zou niet echt weten waar aansluiting 15 zit.. Weet aardig wat te vinden maar dat weet ik net niet...
Staat ook niet op de bobine zelf.
Heb al proberen googlen voor aansluiting 15 maar kom niks tegen.,
-
Staat wel op de bobine, kunt 't alleen wss niet lezen?
-
4kante of ronde bobine ?
-
aansluiting 15 gevonden maar nog geen startende auto.
Vierkante bobine... Onder het klepje zit ie.. had hem gevonden idd
-
goed nu de vraag ,heb je wel vonk of benzine . aangezien je kabels goed zitten (volgens jou berichten )
-
Zoals ie klinkt heeft ie geen vonk.. Benzine is er genoeg.
-
Misschien te stomme vraag voor woorden: plus en min verwisseld?
indien nodig ga ik mij in een hoekje staan schamen ....
-
Kan zijn dat je bobine dood is wel eens meegemaakt met een 6n.
-
Plus en de min zijn zoals ze horen... De verlichting doet het ook gewoon startmotor doet het goed...
-
Hij starte nog voordat ik de wissel deed en daarna niet meer.
-
Onvoorzichtig loskoppelen of aansluiten met kortsluiting kan je je bobine hebben gekost, maar neem aan dat je wel de juiste volgorde hebt aangehouden met loskoppelen/aansluiten... :(
-
Keej... Was niet zo voorzichtig eigenlijk... Dus de bobine kan kapot zijn hoe sjek ik dat?
-
dat er benzine in je tank zit wil niet zeggen dat dit op de plek komt waar het juist nodig is . en horen of een motor vonk heeft .zou eerder een bougie kabel loshalen .een bougie in de kabel stoppen .deze op kleppendeksel enigzins vast leggen ,en dan starten (zien is weten )
-
Ja maar als je blok naar benzine ruikt dan krijgt ie toch aardig benzine.. Ik snap je idee met de tank... Ik heb helaas geen bougies liggen maar dan zal ik morgen moeten kijken ben buiten bezig met een lamp om dit kreng weer aan de praat te krijgen.. -dunno- Normaal zou ie hem namelijk al gepakt hebben met vonk en starten..
-
Je hebt als het goed is 4 bougies liggen -dunno-.
Wat je kunt doen als je niet tegelijk kunt starten en naar vonkjes kijken:
Ontsteking van de kop halen,
Bougie(s) uit kop schroeven,
Bougies in kabel steken en op blok leggen,
Vervolgens contact alleen aan en aan ontsteking draaien.
-
Je hebt als het goed is 4 bougies liggen -dunno-.
Wat je kunt doen als je niet tegelijk kunt starten en naar vonkjes kijken:
Ontsteking van de kop halen,
Bougie(s) uit kop schroeven,
Bougies in kabel steken en op blok leggen,
Vervolgens contact alleen aan en aan ontsteking draaien.
leg wel je ontstekingshuis dan tegen je blok aan als je dat doet
-
Loshalen it is dan maar... Vraag me vriendin wel even of ze wil starten
-
Nou gechecked Vonkie vonkie benzine ook. Maar geen leven in de brouwerij.,
-
Versopen?
-
Dacht ik ook aan, verzopen omdat er geen vonk was, nu lopen prutsen en wel weer vonk ?
-
Lijkt me gek... Hij heeft verder de hele dag stil gestaan... Alleen vanavond voor de accuwissel nog gestart en daarna deed ie het niet meer.. Maar hij heeft alles maar slaat niet aan...... Ik weet het nu ook niet meer...
-
Vonk was er wel... Enige wat ik heb gedaan is de bougiekabel log gemaakt en gekeken of ie vonk had... En dat was er.
-
Hoe start je? Benoem alle handelingen eens en hoe lang doe je wat?
-
Draai het contact om en laat de startmotor draaien hij lijkt wel te haperen soms maar hij draait verder goed rond dan blijft ie even hangen en dan draait ie weer rond dat probeer ik 2 keer maar hij start niet terwijl hij voorheen starten lopen deed.
-
en wat doe je met je gaspedaal?
-
Niks
-
Oh, en lid van de ANWB? -dunno-
-
Neen helaas niet... Mijn vriendin wel maar dan moet de auto een stuk buiten het dorp gezet worden om daar wat aan te hebben...
-
Voor je start een keer gaspedaal tot aan de bodem indrukken, terug op laten komen en dan starten?
-
Geen sjoege... -boehoe-
Morgen weer een dag en meer licht dan maar weer proberen.
-
succes morgen! -ja-
-
Dank u! Hoop dat het wat meer geluk brengt... Laat het weten... Iedereen in ieder geval super bedankt voor de snelle reacties!!!! Ben zo blij dat Fora's zoals deze bestaan!! Anders was ik sowieso nergens!
-
Kan het ook zijn dat de nieuwe accu te weinig Ampere heeft? Oude Accu had 50ampere en de nieuwe 44ampere.
-
Daar moet hij het wel op doen. Laad de accu eens goed op.
-
auto op contact gehad tijdens accu wissel?
zo te horen heb je een injectie
heb wel eens vaker mee gemaakt dat dan de gasklep uit positie is en deze weer opnieuw ingeleerd moet worden met vag-com. de motor liep hierdoor beroerd/afslaan/toerental zoeken/ maar niet lopen nog niet mee gemaakt, maar aangezien je het gaspedaal ook niet aanraakt...
edit, wat een gebrekkig nederlands :D
-
nou het lijkt mij dat rinse niet zijn auto op contact heeft gehad tijdens de wissel.
-
Neej had de auto niet op contact staan tijdens de wissel... hahahahah... Maar heb nu mijn oude accu er weer in en starten lopen hoor...
Wat ik wel zag toen ik de bougies eruit had gehaald dat ik van die 3 punts bougies heb.... Misschien dat ie daardoor meer amp. nodig heeft ik gok ook maar wat. De nieuwe accu zat vanmiddag helemaal vol en toen starte ie nog niet.
-
Ik denk echt dat er iets mis is met je accu,die 3punt bougies heeft niks met je accu te maken.
-
cel kapot van de nieuwe accu ,gevalletje garantie
-
jep dat dacht ik ook serge.
-
withstupid
Budget-accu? -dunno-
En waarom terug naar 44Ah? Was jij niet iemand met een uitgebreidere geluidsinstallatie in de auto? -dunno-
In ieder geval fijn om te weten dat er met je torretje niets mis is?
-
Accuspanning van nieuwe accu al gemeten?
En inleren van een gasklephuis is bij een 86C echt niet aan de orde hoor...
Mooi iig dat de oplossing zo simpel was -thumbsup-
-
Zijn er geen accu's waarbij de polen omgedraaid zitten? Zo hoorde ik een keer bij cartal de verkoper zeggen: oke de plus pool zit rechts. Ik heb nog nooit anders gezien eigenlijk.
-
Franse auto's hebben 'm meestal andersom, volgens mij?!
-
Zijn er geen accu's waarbij de polen omgedraaid zitten? Zo hoorde ik een keer bij cartal de verkoper zeggen: oke de plus pool zit rechts. Ik heb nog nooit anders gezien eigenlijk.
jups accu's zijn los van merk auto's . zijn los aan te leveren componenten , dus kun je zo krijgen zo als je wilt eigenlijk (binnen bepaalde normen )
-
Ooit eens een optimagel accu gehad waar de polen anders zaten,ik heb m maar weer doorverkocht.
Ik had geen zin om de kabels te verlengen.
-
Ja lever de accu weer in morgen... Wil ik gelijk 1 kopen met meer ampere. Qua geluidsinstallatie valt het wel mee.. Alleen een versterker voor me sub meer niet. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en meehelpen om dit probleem op te lossen.
-
Ik zelf ben wel tevreden over varta,moet binnekort ook maar eens een nieuwe aanschaffen.
huidige heeft het een beetje begeven. -dunno-
-
De accu die ik had gekocht is een Adelco. Maar na mijn werk zal ik die weer inleveren voor iets met meer power!