Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: VWpolo op do, 23 apr 2009, 14:51:09
-
Hoi Vw polo 86 c forum
Heb een vraagje aan jullie allemaal
Ik heb een vw polo 1983 1000 cc benzine , 4 bak
ik een motor klaarliggen van een vw polo fox 1300 cc diesel 1993 , 5 bak
Normaal gezien zou deze zonder moeilijkheden erin geraken
wat moet er worden aangepast van bekabeling enzo............... -dunno- -dunno-
Schakelbak moet veranderd worden van 4 bak naar 5 bak
Hopelijk kunnen jullie mee ermee helpen !!!!
-
aha. dat verklaart.
Dit is de reden dat je de problemen die je eerder had niet meer hoeft op te lossen
(zie je eerdere topic)
Geen idee wat de bekabeling / motor doet maar voor de ombouw 4-bak --> 5 bak adviseer ik de zoekfunctie te gebruiken.
-
Maar zou deze motor erin passen denk je -dunno-
-
Geen idee wat de bekabeling / motor doet maar voor de ombouw 4-bak --> 5 bak adviseer ik de zoekfunctie te gebruiken.
Leek mij duidelijk.
Maar als ik ga gissen:
Het een betreft een typ 2 carb.
Het ander een polo 2f diesel.
Mij dunkt dat er qua bekabeling enz behoorlijk wat verschillen zijn.
Uitlaat, enz.
Geen idee hoe compleet je het blokkie hebt.
-
misschien niet helemaal het antwoord op je vraag. Maar waarom al die moeite? buite het ombouwen moet je hem ook opnieuw laten keuren. Ik verwacht namelijk dat een diesel niet goed presteerd bij een 4-gas meting -dunno-
-
misschien niet helemaal het antwoord op je vraag. Maar waarom al die moeite? buite het ombouwen moet je hem ook opnieuw laten keuren. Ik verwacht namelijk dat een diesel niet goed presteerd bij een 4-gas meting -dunno-
geen idee of dat in belgie ook zo is. -dunno-
Bart kwam zo ver ik mij herinner in ieder geval uit belgie
-
geen idee of dat in belgie ook zo is. -dunno-
Bart kwam zo ver ik mij herinner in ieder geval uit belgie
Geen idee wat in Belgie de regels daar voor zijn.. Maar geloof niet dat het in belgie de bedoeling is dat ze diesel rijden en benzine op kenteken. Ma je weet maar nooit daar :D
-
Geen idee wat in Belgie de regels daar voor zijn.. Maar geloof niet dat het in belgie de bedoeling is dat ze diesel rijden en benzine op kenteken. Ma je weet maar nooit daar :D
ach. als ze iedereen die een straf moet uitzitten die lager is dan 3(!) jaar gewoon laten rondlopen ivm een cellentekort dan kan alles.
Zie het voor me. Net zoiets als in nederland 49 km/h te hard rijden.
34 maanden cel krijgen en een diepe zucht van opluchting laten -gert-
hoppa. en we zijn weer off-topic. :D :D Wie deed dat? -dunno-
@ Bart,
De strooomschema's in de vraagbaak kunnen verhelderend zijn. Hoe ver verschillen die van beide modellen?
-
nou! ik heb even het één en ander na gekeken.
- motorsteunen zijn gelijk
- Kabelboom moet uiteraard vervangen worden :D
- schakelmechaniek moet vervangen worden
- brandstoftank vervangen
- koelsysteem is volgens mij het zelfde aangezien het thermostaathuis gelijk is ( miss. aantal kleine aanpassingen maar niks geks )
- uitlaatspruitstuk is volgens mij ook gelijk ( dit durf ik niet 100% zeker te zeggen )
verder heel veel succes!
-
nou! ik heb even het één en ander na gekeken.
- motorsteunen zijn gelijk
- Kabelboom moet uiteraard vervangen worden :D
- schakelmechaniek moet vervangen worden
- brandstoftank vervangen
- koelsysteem is volgens mij het zelfde aangezien het thermostaathuis gelijk is ( miss. aantal kleine aanpassingen maar niks geks )
- uitlaatspruitstuk is volgens mij ook gelijk ( dit durf ik niet 100% zeker te zeggen )
verder heel veel succes!
Motorsteunen zijn gelijk heb ik al opgemeten -thumbsup-
Kabelbak moeten worden veranderd van 4 naar 5 compleet de schakelbak -thumbsup-
complete uitlaatlijn wordt veranderd -thumbsup-
Brandstoftank blijft zitten krijgt een volledige spoeling -thumbsup-
Probleem gaat zijn de bekabeling hoor denk ik ??
Inderdaad RoelG de steilheck is gekeurd als Oltimer rij nu met 1.0 cc Benzine
Naar wordt een 1.3 diesel ingelegt omdat hij toch nietmeer gekeurd moet worden
Ma je weet maar nooit hier :D :D :D
-
Bij een '83er zal je denk ik ook de stabi moeten vervangen voor een latere aangezien de 5-bak anders niet past... zie zoekfunctie :)
-
Of zie Giesel-topic? Was ooit ook een peutverbrander, toch?
-
wat is een peutverbrander -dunno- -dunno- -dunno-
-
Ik bedoel een benzinemotor...
Jaap heeft een benzine-Polo omgebouwd naar Diesel (en beyond, uiteindelijk G 40 Diesel). Blader zijn topic eens door, zou ik zeggen? Met meer dan 90 pagina's ben je daar wel even zoet mee, denk ik?! :D
-
-locked-
-
-dunno-
(enige toelichting is welkom nadat er actief is meegedacht)
-
withstupid
We verwachten op z'n minst een foto verslag -ja-
-
withstupid
We verwachten op z'n minst een foto verslag -ja-
overdrijven is ook een kunst :D :D :D
(straks denk t hij nog dat je het serieus meent)
nee, maar laat even weten of je er mee doorgaat of dat je er vanaf ziet
Aan het eind een dankjewel voor het meedenken is eventueel ook niet verkeerd.
De toelichting heeft ook echt meerwaarde. (naast onze nieuwsgierigheid)
De volgende persoon die hier over nadenkt en hier over op het forum info zoekt weet dan of je er wat aan hebt gehad en wat je er mee hebt gedaan.