Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Geladenpolo op di, 12 mei 2009, 21:45:29
-
Hallo polo freaks,
Ik ben Maurice, 21 jaar en kom uit Apeldoorn.
Heb nu 3 polo's gehad, 1x 6n 2x g40
Hier een foto van mn beide wagens.
(http://img136.imageshack.us/img136/1048/polosklein.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=polosklein.jpg)
-
Welkom hier!
Ik had je nog even gesproken bij de Gamma in Beuningen.
Dat was jij volgens mij?
Mooi polo heb je!
gr Frank
-
Het wordt zwart voor m'n ogen...
Maar zien er goed uit! -thumbsup-
Stalen schuif/kanteldakjes?
Geef je nog wat meer details? Wielen/banden, evt verlaging, evt. motor- en interieurmods etc?
-
-welkom-
-
-welkom-
@koenG40:dat is gewoon een stalen schuifdak,schuif/kantel bestaat niet in een polo zelfs golf 1 en 2 niet.
-
Flexe polo! Echt lekker dik! Welkom op het forum :D
-
Welkom -thumbsup-
Je hebt ze nu beide in bezit?
-
Heb nu 3 polo's gehad, 1x 6n 2x g40
Ik was ook wat verward... -gert-
-
Bedankt voor t warme welkom,
Op de achtergrond van de foto zien jullie mijn 1e polo g40, met de grijze steffans.
Deze rijdt met een Schrik nokkenas, bewerkte kop/inlaat, gereviseerde en bewerkte lader (arno) en een RVS Supersprint uitlaat systeem. (Spaggetti 63mm met 1 demper)
Deze auto heb ik met veel spijt verkocht, en op Koninginnedag voor een leuke prijs terug kunnen kopen!!!
De auto op de voorgrond kwam direct nadat ik mn 6n had verkocht(niks voor mij een 6n!)
Deze auto rijdt met een Catcams nokkenas, bewerkte kop en inlaat by bolku, gereviseerde en bewerkte lader (arno), brede riem @ g-lader, chip,
en compleet orginele uitlaat van voor naar achter. Testbank uitdraai van ROC testbank, 133.8 PK. Binnenkort met de andere g40 erop als het kan!
Beide wagens zijn na mijn idee 60/40 verlaagd, hier weet ik niks zeker van want beide autos gekocht met huidige verlaging.
Op beide wagens Steffan BCW, beide 7 en 8 j
Aldus wel een lang verhaal over de polo's, nu heb ik ze beide.. er moet er wel 1 uit! die gaat ruimte maken voor een oldtimer.
Verder complimenten over dit forum, staan heel veel handige en mooie dingen op. -klappen-
-
-welkom-
Enne: Handig hè zo'n Koninginnedag rommelmarkt :D :D -nana-
Deze auto heb ik met veel spijt verkocht, en op Koninginnedag voor een leuke prijs terug kunnen kopen!!!
-
-welkom-
Enne: Handig hè zo'n Koninginnedag rommelmarkt :D :D -nana-
Hahah! Hij was wel heel erg groen van t mos wat op de raamrubbers groeide(stond 1 jaar onder een boom!)
Het was wel een rommeltje toen ik em kocht inderdaad -dunno-
-
Leuk te lezen dat je de motoren en één uitlaat met - naar me lijkt kennis van zaken - mooi zijn 'aangepast'.
@patrick: "schuif/kantel bestaat niet in een polo" ??
Zeker wél - in die van mij bijv. zit een electrisch bediend exemplaar van VermeulenHollandia.
Had ik speciaal besteld toen ik de auto in 1994 kocht (toen nog op naam van mijn bedrijfje).
Je bedoelt waarschijnlijk dat VW dat soort daken niet af-fabriek als optie had :).
-
Welkom hier!
Ik had je nog even gesproken bij de Gamma in Beuningen.
Dat was jij volgens mij?
Mooi polo heb je!
gr Frank
Dat kan kloppen inderdaad! Had jij die witte polo?
-
-welkom-
strakke polo -thumbsup-
-
1 polo heeft helaas vorige week dinsdag een beste tik gehad.. :( :( :(
(http://img38.imageshack.us/img38/2209/schadeklein.jpg) (http://img38.imageshack.us/my.php?image=schadeklein.jpg)
-
Oeii dat is een goeie tik geweest ja :(. Geen last van je nek overgehouden?
Het was wel een mooi ding. Zonde dus.
-
-wtf2- -dots-
damn beste klapper geweest -dunno- Zelf niks aan overgehouden?
-
-wtf-
Watskebeurt?
-
De g40 die nu stuk is, had ik pas enkele weken weer in mijn bezit(al eerder van mij geweest)
Had em net weer aan de praat en was echt blij dat ie weer terug was dus zonde is het zeker.
Gelukkig stapte ik zo de auto uit en heb er op wat spierpijn na niet echt wat aan overgehouden.
Helaas zat de man met een slok op achter het stuur, en is daarom mn wagen kapot -wtf2-
Morgen komt de schade expert.. ik ben heel benieuwd hoeveel ik ga krijgen!
-
damn wat is dat toch de laatste tijd met al dat volk wat gedronken heeft en toch achter t stuur stapt -gert- je hoort tegenwoordig bijna niks anders in t nieuws..... pas nog in staphorst nog een jongetje van 9 aan gereden die aan t skeeleren was voor t huis helaas heeft die de klap niet overleeft :(
-
Ja ik was ook echt kwaad wat een mongool!
Ik las in de krant dat hij 0.95 promil had. -lijntje- -moon- -moon-
Wat er gebeurde....
Ik reed op een 50 weg, een vrouw wou afslaan na links omdat ze aan een drukke weg woont, moest ze wachten op tegemoetkomend verkeer.
Ik stond daarachter stil te wachten, kijk in mijn spiegel en BENG klets.. een fijne opel vectra achterin de polo! Ook zonder iets te remmen of wat ook.... -dots-
Gelukkig heb ik de vrouw voor mij nét niet geraakt, die had 2 kids achterin... -notworthy-
-
ben je maar weer lekker mee :( gelukkig idd de vrouw met kids niet geraakt -thumbsup-
-
Let wel goed even op klachten van je lijf... Soms lijkt het spierpijn, maar openbaren zich later alsnog klachten. Ik leef nog dagelijks met klachten van een whiplash, en dat gun ik niemand!
Volgens het geruchtencircuit (het blijft gissen helaas) lijk je meer kans te lopen op letsel als je je schrap zet (de klap ziet aankomen). Zoals je het beschrijft behoor je dus wel tot de kanshebbers?!
Zuur dat je je auto op zo'n manier verliest, ook nog maar even afwachten of je überhaupt geld krijgt, want teveel gedronken betekent waarschijnlijk onverzekerd (niet gedekt vanwege drink-and-drive). Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt, want in dat geval moet je via een civiele procedure je geld gaan halen?!
Ik vind trouwens je laatste opmerking grote klasse, getuigt van realiteitszin & relativeringsvermogen en vind ik in de context ook helemaal top!
Succes/sterkte met de afhandeling!
-
Hey Gerrit, klote van je wiplash klachten.
Ik ben er eigenlijk al bang voor, want ik heb al de hele week wel een soort spierpijn die niet echt minder word.
Ik ben begin dat jaar ook geopereerd aan mn trommelvlies, die na de klap weer kapot blijft te zijn.
Dat word nog onderzocht, wat raad je aan om te doen om zeker te weten dat ik geen wiplash heb?
Ik kreeg vandaag gelukkig een brief en een telefoontje van mn rechtsbijstandsverzekering en volgens mij gaat alles goed komen.
Alleen blijf ik wel steeds gissen naar het bedrag wat ik kan gaan krijgen voor de materiële schade :(
-
Tja, is het een idee om je andere Polo te laten taxeren? Ze leken toch nagenoeg in gelijkwaardige staat? Op die manier zou je een goede documentatie kunnen aanvoeren om een waardebepaling aan te tonen... Taxatie kan sowieso nooit kwaad, kan ook handig zijn als je de andere Polo anders zou willen gaan verzekeren (all-risk/casco bij een youngtimer-verzekering bijvoorbeeld?).
Voor wat betreft je whiplash: helaas is het zo dat whiplash een aandoening is aan de weke delen tussen je nekwervels, en dus niet echt concreet is aan te tonen dmv röntgen. Wat dat betreft moet ik je het antwoord schuldig blijven en je doorverwijzen naar een specialist/je huisarts.
Begrijp me niet verkeerd: een week spierpijn na een dergelijke klap is ook niet raar, hoor?! Ik wil je geen whiplash aanpraten!!!
Punt is dat je hoofd/nek in korte tijd een versnelling en een vertraging heeft gemaakt, die niet 'normaal' is. Zie ook vele race-ongelukken: de body/kooi kan nog zo stijf zijn en krachten absorberen, op een gegeven moment zit er een maximum aan bewegingswisselingen die je lijf kan verwerken. Zie ook de karate-truc om met een snelle twist van het hoofd iemand te kunnen uitschakelen/doden...
Vooralsnog blijf ik in ieder geval voor je duimen dat je snel van je klachten afbent!
-
Ik heb een jaar of 3 terug mijn 206 om 2 bomen gevouwen. Eerste voor op de neus, toen rond getolt en de volgende boom in de linker deur gehad. De auto stond compleet krom en het boomschors hing in mijn haren. 2 weken overal spierpijn gehad en toch is dat daarna helemaal goed gekomen. Hoewel een klap van achter wel link schijnt te zijn. hoop voor je dat het gauw minder word.
Het schade bedrag is moeilijk te zeggen. Ik kreeg bij mijn 405 van 500euro 1250euro terug toen daar iemand in gereden was.
Een poosje terug hebben wij een G40 op mijn werk gehad met achterschade. achterklep, achterpaneel en achterbumper. Deze auto was niet totallos verklaard en rijd nou ongemaakt rond. Dit is meestal toch wel een flink schade bedrag dus het kan zijn dat ze nog best wel wat rekenen voor een G40. Als je het wrak zelf houd word dit bedrag wel wat minder natuurlijk.
-
En altijd onderhandelen over het bedrag. Even marktonderzoek doen wat jouw model met dezelfde leeftijd en km-stand doet in de verkoop.
-
Damn.
[ex-fysio modus aan]
symptomen
Even terugkijkend:
- het is één week geleden
- al die tijd nekpijn / spierpijn die niet weg lijkt te gaan
- geen grote beperkingen in de beweging (in ieder geval niets over gezegd)
- klap zien aankomen (Gigi had gelijk. het beste kun je zelfs dronken zijn of slapen als je de klap krijgt, Dan ben je namelijk te laat met aanspannen. Maar dat dronken zijn is in dit geval een beetje zuur)
Whiplash
Een deel is al gemeld door Gigi. (van alle markten thuis, helaas door ervaring)
Een whiplash is een verzameling hele kleine scheurtjes in de nekspier. In tegenstelling tot een grote spierscheur weet het lichaam daar helaas niet goed mee om te gaan. Doordat ditniet lukt wordt het herstel heel snel chronsich van aard. Als dat gebeurt zit je al snel in een cirkeltje. Maar. Als je er op tijd bij bent dan kun je er vaak nog wat mee.
Ongeluk
Meneer is onverzekerd aan het rondrijden. Je zult dus alle schade moeten aantonen om te kunnen verhalen aangezien het een rechtzaak wordt. Des te eerder je bij je huisarts hebt gemeld dat je nekklachten hebt des te eenvoudiger wordt dat. Na een maand wordt dat dan weer lastig
Conclusie
Voor je rechtzaak (uiteraard het minst belangrijk) en voor je gezondheid. Als de wiedeweerga naar je huisarts!!!
En als hij laconiek reageert. Naar een tweede toe gaan!
Sorry een beetje recht door zee. maar daar komt het wel op neer.
[ex-fysio modus uit]
Tsjee verdomd zonde van die mooie G40. Hoop dat je er nog wat voor terugkrijgt.
Belangrijkste is natuurlijk wat jij er zelf aan overhoudt maar zou zonde zijn als je ook nog financieel het schip in gaat.
Succes en sterkte
-
Damn....dat is flink balen. Van je auto en van je klachten. Hopelijk valt het mee met de klachten.
Zonde van de polo natuurlijk want hij was super vet! Maar ja die auto kan vervangen worden maar je nek niet!
Suc6 met alles! Hopelijk krijg je geld terug en kan je lekker gezond verder leven!
-
Porverdikkie das een aardige klapper geweest... Mensen die met drank op rijden, rijbewijs afnemen voor minimaal 5 jaar waarvan ze ieder jaar een cursus moeten doen..
Ik hoorde deze week dat de term whiplash niet meer gebruikt mag worden in de medische wereld..
-
Als eerste bedankt voor de reacties met de zeer bruikbare informatie!
Als het goed is krijg ik vanavond de auto thuisgebracht. Ik ben dik tevreden met het bedrag wat ik krijg, met behoud van de auto.
Van de nek heb ik nu bijna tot geen last meer. Dus ik kijk even hoe het na het weekend is en anders laat ik het hierbij..
Wél heb ik letsel aan mijn oor, het trommelvlies is gewoon weer stuk. Hiervoor word ik 8 juni onderzocht, dit kan nog weleens vervelend uitpakken.
Wat precies de plannen zijn met de polo is nog onbekend. Zowiezo blijft de complete motor in mijn bezit.
Er zijn dus wel diverse dingen te koop! Mocht je wat zoeken.. Mauricedijjers@Hotmail.com!
Greeets
-
Van de nek heb ik nu bijna tot geen last meer.
Goed nieuws! -thumbsup-
Als het goed is krijg ik vanavond de auto thuisgebracht. Ik ben dik tevreden met het bedrag wat ik krijg, met behoud van de auto.
Zowiezo blijft de complete motor in mijn bezit.
Ook leuk?! -ja-
-
-prut-
-
jij was vrijdag zeker ook in drachten of niet?
op de street legal, zag ik precies de zelfde auto.
jammer van de andere..
-
@ g40, sorry hele late reactie maar idd ben een paar keer met die op drachten geweest -thumbsup-
-
Hey Maurice! Nog een goede radiateur gevonden? :)
Wanneer je de steilheck goed aan het lopen hebt moeten we eens meeten. -thumbsup-
-
@ Martin, je merkt al wel hoe vaak ik op dit forum zit;) Ja radiateur zit erin..(nieuw) G40 heeft 300 km echt enorm goed gereden zit nu alleen met een storing waar ik niet helemaal uit kom! maar heb ook net weer een golf mk1 gekocht dus daar was ik evn druk mee, das nu mn daily :)Hoe ist met jou polos dan? greetz
-
Goed, alleen beetje jammer dat ik er nauwelijks in rijd. :) Zal je binnenkort eens bellen, ben erg benieuwd naar je steilheck. -thumbsup-
-
Om het voorstel topic eens op te schonen, heb nu nog maar 1 polo, en dat is mijn polo steilheck uit 82.
Daar heb ik de motor ingebouwd van mn laatste g40. En hier dus wat plaatjes:)
(http://img38.imageshack.us/img38/9374/steilheckmotor1.jpg)
(http://img25.imageshack.us/img25/3738/steilheckmotor2.jpg)
(http://img818.imageshack.us/img818/6898/steilheckg40.jpg)
Setup: PY g40 motor uit 92
- sport nokkenas van catcams
- G-lader gereviseerd en bewerkt bij arnoLader
- Kop + inlaat bewerkt door Bolku-tuning
- Bolku Spaggeti spruitstuk met 63mm groep A uitlaat + supersprint einddemper (rvs)
- 65mm pouli met 5pk riem
- 60/40 verlaging met compleet g40 onderstel + remmerij
Sorry voor de lage kwaliteit fotos -oops-
-
-thumbsup-
-
Gaaf!! Ik heb gisteravond nog precies hetzelfde gedacht; de G40 motor van mijn broertje opkopen, die in mijn steilheck lepelen en het oude torretje verkopen.. Wordt me alleen net ff te duur -hitit-.
Wat ik mij nog afvraag: Heb je ook een 'scoop' op de motorkap zitten? Zal je haast wel nodig hebben om de intercooler te benutten. Warme lucht stijgt op, moet toch ergens onder de kap vandaan kunnen :)
-
@ Martijn, nee er zit geen scoop op, ik twijfel inderdaad zelf ook heel erg of hij zo wel genoeg koeling krijgt..
Maar ik wil vind het eigenlijk echt geen porum zon scoop op de motorkap, dus misschien de achterkant van de kap iets omhoog zetten...
Ik wil t liefst dat je van de buitenkant niks ziet dat er een g40 in zit :)
-
Kan ik me voorstellen, zou ik ook niet willen -thumbsup- . Een golf2 GTD (tdIC) heeft de intercooler ook op die plek zitten, maar volgens mij ook geen scoop. Die intercooler staat alleen wat schuiner in de motorruimte zodat hij de rijwind van voren meepakt.
EDIT: is niet helemaal waar zie ik net..
(http://ripso.free.fr/titine/8.jpg)
-
http://www.youtube.com/watch?v=TcjMHjB8_Kc Sprintje tegen een goeie maat van me met een Jetta G60(origineel op 68mm poulie na)
-
@ martijn, klopt ja! maar kijk het filmpje maar, daar koelt ie volgens mij wel goed.. -sturen-
Denk alleen dat het straks met warm weer wel een stuk minder word, maar binnenkort misschien dan iets anders proberen :)
-
Hmm, ja soms had ik ook gehoopt dat ik zoveel ruimte onder de kap had als bij een golf type2! -nana-
Mocht het echt niet willen, moet ik dan misschien toch maar aan een heel bescheiden scoopje gaan denken -boehoe-
-
hoe beter die koelt hoe sneller die word/is -klus-
je zou eventueel zo,n ic zoals roger jetten in zijn polo1 16v kompressor heeft -thumbsup-
achter de gril een kleintje
goede koeling is wel van belang, al is die wel goed sneller tegenover die G60! weegt niks he zo,n steilheckje -naughty-
-
Ik durf niet te beweren dat de IC nu niet goed werkt -thumbsup-
Als ik naar de plek/oriëntatie van de intercooler kijk denk ik wel: het kan beter :D. De lamellen staan haaks op de stromingsrichting van de lucht én de warme lucht zit 'vast' boven de IC.
Echt een mooi ding trouwens!
-
@ richard-polo, Heb je misschien informatie of fotos van zijn intercooler? of zit ie hier ook op het forum? Ja steilheck weegt op papier 740 kg ofzo? originele g40 804.. -thumbsup-
@ martijn Thnx, ben nog op zoek naar een leuk setje zomerwielen, als mn aanstaande salaris het toestaat ga ik bij een setje 14 inch pirelli's kijken :)
-
Ik had wat foto,s van Roger zijn IC inbouw -klus- erg netjes gedaan alleen krijg ze niet meer gevonden helaas -boehoe-
De intercooler zal nu wel gewoon werken maar het kan natuurlijk altijd beter :)
Ziet er wel netjes uit indd De steilheck -thumbsup-
-
(http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=766.0;attach=312;image)
hier zie je hem ook nog net zitten -klus-
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4E6K8HG4.jpg)
-
Thnx richard voor de fotos, alleen jammer dat je ze niet heb van de inbouw.. kan er zo niet echt een heel mooi beeld van krijgen. Wel een heel mooi project zo te zien.
Is dat t zelfde als wat jij aan het bouwen bent? 1.6 16v g60?
-
zelfde principe andere componenten -klus-
geen gesmede zuigers, geen h-profiel drijfstangen en ander onderblok..
van de inbouw bestaan geen foto,s denk, roger is niet zo,n forumfiel :)
maar met deze info moet Jouw dat ook wel lukken..
Je kan ook een sleeper maken -thumbsup- dus dan moet dit ook goedkomen..