Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Brinky op do, 14 mei 2009, 21:30:48
-
Zoals jullie elders misschien al hebben gelezen, pak ik een koppakkingsprobleem aan. De kop is er nu uit:
(http://www.toernooimanager.net/pics/polo/CRW_6264-border.jpg)
Cilinder 1 is lekker schoon - koppakking was daar duidelijk kapoeters.
Na minitieus het stuk alu onderzocht te hebben stuitte ik op het volgende:
(http://www.toernooimanager.net/pics/polo/CRW_6261_org-border.jpg)
Zie daar een scheurtje.
(http://www.toernooimanager.net/pics/polo/CRW_6261-border.jpg)
Iets dichterbij gehaald.
(http://www.toernooimanager.net/pics/polo/CRW_6261_crop2-border.jpg)
Nog iets dichterbij.
Vraag:
* Wat kost het om dit te laten lassen?
-
lassen zou ik niet doen .de klepzetel kan dan losser gaan zitten .
en daarbij een scheurtje tussen de klepzetels is niet schokkend , voor een standaard motor . als de motor getuned gaat worden is het een ander verhaal (meer warmte werking )
-
OK, Serge, maar wat is dan jouw advies? Deze kop terugplaatsen?
-
wat voor een motor is het ?
-
Een HZ.
-
terugplaatsen ,is geen probleem . wel ff laten vlakken en afpersen . anders staat ie een jaar vlater weer met een koppakking
-
OK, dank voor het advies... maar ben daar toch wel een beetje bang voor - het scheurtje.
Gezien lassen dus ook niet zo bijzonder handig is, ga ik toch maar op zoek naar een ander exemplaar.
-
dan is het of motorcode mh of hz welke je kunt pakken ivm de benzine pomp op de kop . mh is ook in de golf 2 gelevert. ff slopen afstruinen
-
Thnx, ik had me al zover ingelezen dat HZ en MH inderdaad the way to go is.
Vraag: is er nog wat te doen met de nokkenas om iets meer pep uit het torretje te krijgen?
-
standaard stok van de hz zou ik dan rechterhand linker schouder doen . hiervoor zou ik dan een 3f stok plaatsen .nu zit je wel met het nadeel dat de 3f stok geen nok heeft voor de pomp . dit is op te lossen met een universele pomp voor carbs (scooty heeft beiden liggen )
-
Hoeveel levert dat op?
-
ga niet uit van het 8e wereldwonder ,maar een lekker doortrekkende hz heb je dan wel . een hz heeft 45 pk (zo uit mijn fontanelletje) je zult er dan een 50 ongeveer verkrijgen
-
Past de kop van een AAU ook?
Edit: ik zie het al... da's monopoint dus geen gat in de kop voor benzinepomp.
-
maar past desalnietemin net zo goed als die van een NZ of 3F.
alleen geen gat voor brandstofpomp, helaas.
-
en aau heeft kleinere inlaat kanalen
-
OK, heb een HZ cilinderkop gekocht. 61.000km op de teller. Ding ziet er als nieuw uit. Koppakking van het blok was nog in perfecte staat.
Straks ff naar dealer of onderdelenmaterialenboer voor:
kopbouten, koppakking, spruitstuk pakkingen en een nieuwe distributie.
-
Ik zou zeggen: koppakking bij de dealer, de rest bij onderdelenboer.
Originele koppakking is vaak betere kwaliteit. Verschil zit dan met name in afdichtingsring van het oliekanaal tussen onderblok en kop.
-
Kopbouten moeten ook nieuw, bij volkswagen? En monteren met een likje kopervet, of zonder?
-
Vernieuwen, zonder kopervet.
-
ik doe met , klem kracht zit op de kop van de bout ,niet op je schroefdraad
-
heb alles voor mīn MH toen bij de dealer gehaald was iets van 220,- kwijt voor alle onderdelen die je nodig bent bij een lekke koppakking en dat was voor mij 20,- goedkoper dan immitatie maar jah weet niet wat de onderdelen kosten voor een HZ
-
MH is toch bijna hetzelfde als HZ... maar ik hoop toch wel iets goedkoper uit te zijn dan 220.
-
tja dat hoopte ik ook maar goed had al eens eerder een immitatie koppakking etc gebruikt en die is ook weer gaan lekken ;)
-
kopbouten zowieso de originele pakken
-
Ja goed, maar heb nu 28 euro uitgegeven aan een originele VW koppakking. Op het lijstje staat nog distributieriem (15?), kopbouten (25?), inlaatspruitstukpakking (10?) en uitlaatspruitpakking (10?). Dan kom ik aan 60, laten we zeggen 75 euro + 28 euro + kosten kop + beetje olie + beetje koelvloeistof.
Hum ok, telt toch al aardig op. :(
-
imitatie kopbouten hebben een lagere treksterkte en dus drukken ze de pakking minder in voor afdichting
-
tja dat hoopte ik ook maar goed had al eens eerder een immitatie koppakking etc gebruikt en die is ook weer gaan lekken ;)
Kan me ook herinneren dat je de eerste keer niet had laten vlakken?! Dan zou het wat simpel zijn om te zeggen dat het aan het imi-materieel heeft gelegen? -dunno-
-
Kost een setje kopbouten bij de dealert dan?
-
Even een plaatje bij het praatje. De nieuwe kop die ik vanochtend gekocht heb:
(http://www.toernooimanager.net/pics/polo/CRW_6275-border.jpg)
(http://www.toernooimanager.net/pics/polo/CRW_6278-border.jpg)
Ben er erg blij mee!
-
Kan me ook herinneren dat je de eerste keer niet had laten vlakken?! Dan zou het wat simpel zijn om te zeggen dat het aan het imi-materieel heeft gelegen? -dunno-
laat altijd de kop vlakken kost maar 30,- ;) en de kopbouten kosten geloof ik iets van 32,-
-
Kopbouten 32,-
Koppakking 40,-
Kleppendekselpakking 15,-
Inlaat & uitlaat spruitstuk pakking 20,-
Klepveren 16 stuks 32,-
Klephoedjes 40,-
Nokkenkeering dunno 8,-
totaal ongeveer 225,-
dit was ik bij de dealert kwijt ;)
-
Ja ok, maar dan doe je ook ietsje meer dan alleen een koppakking.
-
niet heel veel meer hoor -dunno- klephoedjes/rubbers zou ik ook mee pakken aangezien je t kopje toch los hebt ;)
-
vriezeveen kwam je weg toch? zo ja kan ik je eventueel wel ff helpen aangezien ik een klepverenlichter en kleprubberstempel heb ;)
-
bij mijn weten is 1 kopbout iets van 6 euro bij de dealer
-
bij mijn weten is 1 kopbout iets van 6 euro bij de dealer
dan hebbie een dure dealer daar :D heb echt 32 euro betaald voor 10 stuks ;)
-
vriezeveen kwam je weg toch? zo ja kan ik je eventueel wel ff helpen aangezien ik een klepverenlichter en kleprubberstempel heb ;)
Dank voor de bijzonder vriendelijke aanbieding... maar hij zit er alweer op. Ben benieuwd hoe-ie straks loopt (nog ff afmonteren).