Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: FuriouZ op za, 13 jun 2009, 16:38:55
-
heb zojuist de serals gemonteerd, naafkapjes zijn nog in bestelling.. maar wat me opviel tijdens het rijden dat de auto nog even "uitzwaait" na terug sturen. alsof de banden spanning te laag is.
heb ze nou op 2 bar staan, orgineel reed ik met 1,9 bar. het kan zijn dat de meter een verkeerde waarde aangeeft(zal deze dagen eens een andere proberen..). of moet hier nog meer lucht in?
kan het zelf bijna niet geloven, maar deze banden rijden fijner dan de orginele ballonbanden
(dunlop sp sport 2000)
[edit] als je je eigen bandenspanning verteld, zet er dan ook de velg + banden maten bij. anders heb je er nog niks aan..
-
2 bar moet voldoende zijn. Rij zelf met voor 2.1, achter 1.9 met 165/55/13 op 6inch velgen.
-
ik heb er 2,3 in zitten rondom.
-
met welke maat?
zou het verschil in breedte/hoogte v/d band en de velgbreedte wat uitmaken dan? heeft toch wel kleine invloed dacht ik..
-
Ik heb met mijn golfje een tijdje met een iets te hoge bandenspanning rondgereden, waardoor de band in het midden al op de slijtageindicatoren zat, maar aan de randen nog niet..
@ Patrick, heb jij daar geen last van? Of is 2.5bar wel een normale waarde?
-
2,3 bar rondom op contisportcontact en een vlak slijtage beeld .
velg breedte en banden maat heef zelfs een grotere invloed dan menig niks van banden afwetende personen denken .gewicht van auto is ook een zeer grote factor
-
-thumbsup-
-
Had 175/50 altijd op mijn smoortjes en verbreed staal en had er altijd 3 bar in -klappen-
-
de buurman is wakker, zal hem eens vragen naar zijn bndnspnnngsmtr..
tankklep al weer wit, polo is te mooi voor 'n ratlook :D
-
Nette sedan, ik zou persoonlijk eens een coupe bumpertje (kortje) proberen, zoals de eerste generaties classics hadden.
-
Wieltjes staan 'm goed iig! -goodjob-
-
vond aan het begin de langere mooier, maar begin nou ook te twijfelen aan een kortere, maar heb ik dan niet 2 lelijke steunen in het zicht zitten? (verder naar voren dan de classic?) kan namelijk wel een andere achterbumper gebruiken, kan ik de trekoog er ook af slijpen
-
De lange versie heeft ook wel iets voornaams, hoor, vind ik althans...
-
maakt de achterkant wat langer..
bandenspanning was idd te laag,... 1,7 bar. ga het nou eens met 2,3 proberen..
-
houdt er wel rekening mee ,dat een sedan of classic na stevig een bocht in sturen wel degelijk het kontje na schudt.persoonlijk heb ik hier geen enkel probleem mee
-
Nette sedan, ik zou persoonlijk eens een coupe bumpertje (kortje) proberen, zoals de eerste generaties classics hadden.
En dan bij 't proberen er achter komen dat een coupe bumper echt wel breder is
-
dat heb ik gemerkt toen ik overstapte van een 2fsteilheck. drempels zijn een stuk fijner, vindt ik zelf dan.
maar gewoon op het rechte stuk, 80 km/h en dan bijv. uitwijken voor een fietser. dan voel ik de kont toch echt te veel nazwaaien.
heb het net geprobeerd met 2,3 maar mag nog wel wat meer denk ik. morgen 2,6 bar proberen
-
Heeft dit dan nog wel met bandenspanning te maken? -dunno-
-
ik rijd ook op 2.8bar :D
-
met welke band/velg maten ?.?.?.?
-
Lijkt me heel sterk dat dat "uitzwaaien" met bandenspanning te maken heeft, 2.3 is al aan de hoge kant.
Leuke wielen trouwens,zitten er bij mij ook onder zo te zien,maar iets minder mooi gepolijst....
-
ga maar eens rijden met 1,5 bar in je achterwielen.
je stuurt al weer rechtuit, maar de auto zwiept nog opzei (profiel v/d band blijft op z'n plek, velg + auto "zwenkt uit")
-
met welke band/velg maten ?.?.?.?
175x65 13'' continental ecocontact 3
-
lezen is ook zeer moeilijk voor de meesten hier
-
www.houddespanningerin.nl maar eens een mailtje gestuurd. benieuwd wat hun berekening zal zijn..
-
zoals ik al zei -blabla- en luisteren ( haal die banaan uit je oren ) :)
-
Als het mooi weer is rij ik met 8 bar in de banden.
in mijn Wolber LX20 racefietsbandjes
-
Als het mooi weer is rij ik met 8 bar in de banden.
in mijn Wolber LX20 racefietsbandjes
klopt ,fietsbanden behoren wat dat betreft in een andere cato ,net als landbouw en truck banden
-
:D -marcel-
-
zoals ik al zei -blabla- en luisteren ( haal die banaan uit je oren ) :)
:D :D
Eén banaan in twee oren.
Das knap :D
Zal aan mij liggen maar antwoord is idd al gegeven.
Of furiouz wil je antwoord nog even controleren :)
-
:D :D
Eén banaan in twee oren.
Das knap :D
Zal aan mij liggen maar antwoord is idd al gegeven.
Of furiouz wil je antwoord nog even controleren :)
nee hoor is niet knap ,als er niks tussen de oren zit schuif je hem zo door :D
-
(http://www.wotif.com/webdata/image/promotion/big_banana.jpg)
deze een beetje bijbuigen :D
-
-gumuz-
-
houdt er wel rekening mee ,dat een sedan of classic na stevig een bocht in sturen wel degelijk het kontje na schudt.persoonlijk heb ik hier geen enkel probleem mee
heeft te maken met meer gewicht achter de achterwielen , daarom heb ik ook de trekhaak verwijderd. deze zit 40 cm achter de achterwielen en weegt een 20kg
-
dat voelt dus hetzelfde aan als mijn polo met een motorblok in de achterbak..
:D :D :D
-
ja -thumbsup-
-
Dat gevoel ken ik ook: blok en bak en gereedschap!
-
zit nou op 2,6 -sturen- prima
-
ik nog steeds op 2,3 op geeikte meter .
ben er wel achter waarom mijn classic in de linker bocht spectaculair drift en rechts om niet .
zit een gaatje in de tank ontluchtingsslang . bochtje links en voila benzine voor achterband , resulteert dus in tijdelijk grip verlies (klote geintje koste me een maand om te vinden )
maar dat komt goed tijdens kriksteun herstel en dorpel vervangen (moet de tank toch weg )
met 2,6 zal je band in het midden harder slijten en gebruik je dus niet de optimale bandbreedte .
tenminste als je niet een habbie babbie pinda pangang meter gebruikt , dan zal de 2,6 op de meter best een 2,2 of 2,8 kunnen zijn
-
habbie babbie pinda pangang meter
:D
-
Dus 1 band sleet ook sneller ....
-
was er al vanuit gegaan dat de meter niet 100% zal zijn.. maar weet iig dat er meer in moet dan standaard
het rijdt natuurlijk ook heel anders aangezien er nou meer profiel het wegdek raakt
-
of minder? als de spanning te hoog is rij je op ballonnetjes. Je merkt het vanzelf als je genoeg gereden hebt:
Banden aan binnnenkant versleten, maar aan buitenkant nog ok= te hoge bandenspanning.
Banden in het midden nog OK, maar aan buitenzijde versleten = te lage bandenspanning.
-
of minder? als de spanning te hoog is rij je op ballonnetjes. Je merkt het vanzelf als je genoeg gereden hebt:
Banden aan binnnenkant versleten, maar aan buitenkant nog ok= te hoge bandenspanning.
Banden in het midden nog OK, maar aan buitenzijde versleten = te lage bandenspanning.
een goed bandenspanning metertje is goedkoper :D :D
-
Ik rij altijd langs de pomp en breng daar mijn banden op spanning. Nog nooit gecontroleerd of dat enigzins klopt met de werkelijkheid..