Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: polo_boy op zo, 07 mei 2006, 09:50:27
-
Wij rijden als 2de wagen met een polo 3 van het bouwjaar 1990 rond.
We hebben deze wagen aangekocht van iemand,die deze heeft gekocht van de politie wegens in beslagname voor geen verzekering.
Nu zitten wij dus met een redelijke grote olielek.
Op foto 4 via deze link kunnen jullie zien wat ik bedoel : http://www.kapaza.be/detail/2443831/.
Volgens sommige is het een joint de cullas,maar volgens men broer kan dit al niet,want dan zou er ofwel blauwe rook moeten zijn,olie in het water of zou de tepratuur van het water zeer hoog moeten komen en de motor zo hard roken dat dit ziet van binnen uit,en dit is dus allemaal het geval niet.
Men broer denkt eerder aan te dunne olie dat we hebben gebruikt.
Wie heeft dit probleem ook al gehad aan zijn polo 3?
Zou 1 van de meest voorkomende probleemkes zijn die olielek bij een polo 3 volgens die garagist die de kost op 300 euro schat.
-
Als ie daar precies boven de dynamosteun lekt is 't vermoedelijk een lekke koppakking.
Er zit daar een oliekanaaltje, meestal slaat ie daar als eerste door.
-
nokken as keering of klepdekselpakking
-
En wat zou de herstellingsprijs hiervan zijn in België dan alleziens?
-
Als je zelf enigzins hand bent, doe je t zelf.
Aan onderdelen ben je, met originele delen) ongeveer 100 euro kwijt (op de goedkoopste manier).
Tenminste: als t de koppakking is.. 't kan inderdaad ook de nokkenaskeerring, of klepdekselpakking zijn.
Tip: spuit t blok een keer GOED af met de hogedruk spuit, en ga op zoek WAAR de olie naar buiten komt.
Tip 2: is het de koppakking Klik hier
-
Als je zelf enigzins hand bent, doe je t zelf.
Aan onderdelen ben je, met originele delen) ongeveer 100 euro kwijt (op de goedkoopste manier).
Tenminste: als t de koppakking is.. 't kan inderdaad ook de nokkenaskeerring, of klepdekselpakking zijn.
Tip: spuit t blok een keer GOED af met de hogedruk spuit, en ga op zoek WAAR de olie naar buiten komt.
Tip 2: is het de koppakking Klik hier
Waar de olie vandaan komt weet ik maar al te goed.
Je ziet bovenaan de alternatorsteun op de foto een verdikking,daaruit komt de olie miniem.
-
Kben net naar een niet vw garage gaan horen voor te herstellen en dat zou max 300 euro zijn volgens hen.
Laat doen of niet?
Bij een vw garage kost het max 500 euro.
-
Niemand meer nee?
-
Als t daar bij de alternatorsteun lekt (links tussen de 'join de cullas' uit ) dan is 300euro een redelijke prijs. Voor 200 kan t ook, maar weet dat je dan op kwaliteit wat moet inleveren.
hoge kwaliteit = hoge prijs = alle pakkingen vernieuwen
goede kwaliteit = redelijke prijs = zo min mogelijk lossen en niet meer dan noodzakelijk vervangen.
Als je t werk laat uitvoeren, kost je dat extra. Je kunt t ook zelf (proberen), maar zonder ervaring, zou ik je afraden het voor 1 maal te proberen: Je moet toch wat gereedschap hebben dat je wellicht niet in huis hebt. (Momentsleutel, speciale doppen, etc) Als je dat alles voor 1 maal moet aanschaffen, kan dat niet uit.
Also: voor 2 a 300 laten maken. Verzeker uzelf er van dat de koppakking origineel van VW wordt betrokken en u kunt weer 100.000 km vooruit!
-
Als t daar bij de alternatorsteun lekt (links tussen de 'join de cullas' uit ) dan is 300euro een redelijke prijs. Voor 200 kan t ook, maar weet dat je dan op kwaliteit wat moet inleveren.
hoge kwaliteit = hoge prijs = alle pakkingen vernieuwen
goede kwaliteit = redelijke prijs = zo min mogelijk lossen en niet meer dan noodzakelijk vervangen.
Als je t werk laat uitvoeren, kost je dat extra. Je kunt t ook zelf (proberen), maar zonder ervaring, zou ik je afraden het voor 1 maal te proberen: Je moet toch wat gereedschap hebben dat je wellicht niet in huis hebt. (Momentsleutel, speciale doppen, etc) Als je dat alles voor 1 maal moet aanschaffen, kan dat niet uit.
Also: voor 2 a 300 laten maken. Verzeker uzelf er van dat de koppakking origineel van VW wordt betrokken en u kunt weer 100.000 km vooruit!
Wat als de koppaking misschien niet origineel van vw is?En kan die koppakking "maar" 100.000km aan?Ik kan de wagen ook bij vw laten maken maar is de prijs 500 euro.
-
100.000, 200.000... Bij wijze van he.
Als t goed gemaakt wordt, kan t er weer minimaal 100.000 km tegen.. misschien wel 300.000 km..
zie 't topic dat ik al eerder linkte: daar had ik een niet originele koppakking gebruikt, welke er na 3 jaar alweer de bruil aan gaf. Maar: niet echt representatief gebruikt: lang stil gestaan, of door de slechtere kwaliteit. Feit blijft dat t rubbertje dus niet zo goed tegen olie kon, dan t zou moeten kunnen..
-
Wie zou er de kost doen van een nieuwe koppakking?
Volgens het polo86C forum in België is deze lek meer dan normaal
Ze noemen het daar : Het zweten van de motor.
-
Ik zou hier absoluut niet moeilijk over doen. elke polo heeft dit.
-
Ik zou hier absoluut niet moeilijk over doen. elke polo heeft dit.
Wat ik me dan afvraag.
Als jullie naar de keuring gaan en ze zeggen : Mr.u heeft wel een grote olielek zo te zien.
Wat zeggen jullie dan?
-
Dat hij 'm van mij best mag fixen als het hem zo stoort. :D
Aantal weken terug heb ik een 2F gekocht...is er net zo aan toe.
Zolang ie niet onnozel veel olie verbruikt/lekt, doe ik er niks aan.
-
Voor de keuring het blok goed met de hogedrukspuit afspuiten (daarna even een droog doekje door de verdelerkap halen), en voila: klaar!!
Duur weer minimaal een week voor ie er weer zo uit ziet.. Zolang de auto niet ieder dag een druppel op de oprit laat vallen (maar zo eens in de week ofzo), is er nog niet zoveel aan de hand.
-
Hij drupt al wel :(
-
Dat hij 'm van mij best mag fixen als het hem zo stoort. :D
Aantal weken terug heb ik een 2F gekocht...is er net zo aan toe.
Zolang ie niet onnozel veel olie verbruikt/lekt, doe ik er niks aan.
Hij verbruikt bij ons niks van olie,en na iedere rit ligt er wel een plekje olie op de grond :(
-
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie
-
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie
Wat bedoel je ermee dat het vanzelf leuke wordt als je het laat zitten?
-
Gaat langzaam aan steeds erger lekken, leuk hoor: olie op de achterruit -naughty-
-
Gaat langzaam aan steeds erger lekken, leuk hoor: olie op de achterruit -naughty-
Het minder precies bijmij :) .
De steun van de alternator is terug kurkdroog.
-
Alternatorsteun in de gaten houden: Als het erger wordt (en de alternator gaat zwemmen in de olie, dan moet de jounjoin du culasse vervangen gaan worden.
-
Alternatorsteun in de gaten houden: Als het erger wordt (en de alternator gaat zwemmen in de olie, dan moet de jounjoin du culasse vervangen gaan worden.
Ik begrijp nog steeds niet als alles in de olie zwemt waarom er geen olieverlies is.
Het oliepeil staat nog steeds op het max en er is ook geen waterverlies,maar toch lekt de culas.
Ik begrijp het niet,en jullie waarschijnlijk ook niet.
-
echt wel.
Op 3,5 liter olie,.. en er drupt elke dag 1 druppel olie weg..
das zeker 1 milliliter per 24 uur..
das dus op 1 jaar 365 ml = 0,4 liter..
het verschil tussen het bovenste streepje en het onderste streepje op de peilstok = 1 liter.
Op 1 jaar zul je minimaal 1 keer je olie verversen: daarbij vul je weer tot t bovenste streepje af.
Let wel: je denkt nu waarschijnlijk: hij lekt meer dan 1 ml per dag: nee hoor. 1 ml is eerder veel dan weinig: 't verdwijnt niet meteen: 't blijft plakken aan t blok. Veeg alles eens goed schoon, en je zult zien dat t minimaal 1 dag duurt voordat alles weer met een laagje olie bedekt is.
Toch?
-
echt wel.
Op 3,5 liter olie,.. en er drupt elke dag 1 druppel olie weg..
das zeker 1 milliliter per 24 uur..
das dus op 1 jaar 365 ml = 0,4 liter..
het verschil tussen het bovenste streepje en het onderste streepje op de peilstok = 1 liter.
Op 1 jaar zul je minimaal 1 keer je olie verversen: daarbij vul je weer tot t bovenste streepje af.
Let wel: je denkt nu waarschijnlijk: hij lekt meer dan 1 ml per dag: nee hoor. 1 ml is eerder veel dan weinig: 't verdwijnt niet meteen: 't blijft plakken aan t blok. Veeg alles eens goed schoon, en je zult zien dat t minimaal 1 dag duurt voordat alles weer met een laagje olie bedekt is.
Toch?
Heb ik reeds gedaan en idd het duurt min 1 dag voor de blok weer vol hangt :( .
Maar hiermee ben ik er dus niet uit wat we oeten doen he!
-
Serge
Group: Register Lid
Posts: 4942
Joined: Dec. 2002 Posted: June 01 2006,21:31
--------------------------------------------------------------------------------
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie
--------------
no airbags ...wir sterben noch wie manner
FUCK PLASTIC ! GOT HORSEPOWER?
ik ben een dealer van drugs ,pouwuhr genaamd
lees je wel ?
-
Serge
Group: Register Lid
Posts: 4942
Joined: Dec. 2002 Posted: June 01 2006,21:31
--------------------------------------------------------------------------------
vervangen die pakking ,wordt vanzelf leuker als je het laat zitten ,dynamo kan er ook niet tegen ,een teveel aan motorolie
--------------
no airbags ...wir sterben noch wie manner
FUCK PLASTIC ! GOT HORSEPOWER?
ik ben een dealer van drugs ,pouwuhr genaamd
lees je wel ?
Ja,maar ik begrijp je niet sorry.
Zou zo een goedje helpen dat je bij iedere autoshop kan kopen voor olielekkages?
-
nee dat helpt niet ,is kwak zalverij die zooi ,enigste remedie wat iedereen hier zegt VERVANG DIE KOPPAKKING
-
nee dat helpt niet ,is kwak zalverij die zooi ,enigste remedie wat iedereen hier zegt VERVANG DIE KOPPAKKING
Dit kreeg ik als antwoord op een mail vanmij gericht aan een vw garage:
Voor alle zekerheid zou ik eerste deze olielek afstomen,want is dit de moeite om deze herstelling tedoen?Het risico is dat de cilinderkop kan krom zijn /ouderdom van wagen.
Dit houdt me dus tegen een herstelling te laten uitvoeren,de euro's niet want die zijn er.
-
antwoord van mij zelf doen niks garrage .kop vlakken een 40 euro ,setje kopbouten +pakking set ongeveer een 120 euro
tip www.h-base.nl daar vind je alle prijzen
-
antwoord van mij zelf doen niks garrage .kop vlakken een 40 euro ,setje kopbouten +pakking set ongeveer een 120 euro
tip www.h-base.nl daar vind je alle prijzen
Zelf doen is gemakkelijk gezegd he.Je moet het nog kunnen ook he.
En de kop vlakke zou al niet moeten buiten proper maken.
Het vlakke zou enkel moeten als de culas warm heeft gelopen en dat is al niet dus...
En eerlijk gezegd zal het heel jammer vinden als de wagen van de handen zouden moeten doen hiervoor.
Maar we hebben wel reeds een jonger model op het oog van '92 voor 850 euro.
-
tja das ook zo je moet wel kunnen sleutelen
-
tja das ook zo je moet wel kunnen sleutelen
En de plaats en tools ervoor hebben,het meeste hebben we wel behalve een nm sleutel.
-
Motor is afgestoomd vandaag.Alles is terug voorlopig olievrij.
Hoeveel dagen of km's moet de blok minstens olievrij blijven voor we van een erge lek spreken aan de joint de culas?
Ja ok,normaal moet hij olievrij blijven,maar in dit geval zal het nog moeilijk gaan tenzij de culas vervangen waar dat ik geen zin voor heb en geen geld wil nog aan spenderen aangezien de leeftijd van de auto.
-
1 halve dag
-
1 halve dag
Heb daarnet na het ritje al eens gekeken naar de lekkage,en er lag een mm nat vanuit de culas en liep zo door naar de uitlaat.
Spreken we dan van een ernstige lek?Mijn vermoeden is van niet,alsook dat de kost eigenlijk niet nodig is.
Of vergis ik me?
-
Dat vind ik wel een ernstig lek ja, zeker geen zweten meer. Of de reparatie voor jezelf uit kan moet je zelf bepalen. Zou toch het lek verhelpen als ik jou was. Een nm(momentsleutel) is toch ook wel te huur in Belgie?? Dan kan je het zelf misschien doen.
-
of ff lenen bij een garrage
-
Dat vind ik wel een ernstig lek ja, zeker geen zweten meer. Of de reparatie voor jezelf uit kan moet je zelf bepalen. Zou toch het lek verhelpen als ik jou was. Een nm(momentsleutel) is toch ook wel te huur in Belgie?? Dan kan je het zelf misschien doen.
Wat vindt jij dan een ernstige lek?
En of een momentsleutel hier te huur is weet ik niet hoor,heb ik nog niet bij stil gestaan.
-
Nou ja, als jij het na een kort ritje al ziet stromen is het foute boel. Veel polo`s zweten iets bij de dynamosteun, dan zie je dat het ietsjes vettig is, maar zeker geen stromende oliesporen. Maar lenen van zo`n sleutel is ook vaak mogelijk denk ik, wat Serge zei.
Op dit forum staat enkele keren een uitgebreide beschrijving met foto`s van hoe het in zijn werk gaat.
-
Nou ja, als jij het na een kort ritje al ziet stromen is het foute boel. Veel polo`s zweten iets bij de dynamosteun, dan zie je dat het ietsjes vettig is, maar zeker geen stromende oliesporen. Maar lenen van zo`n sleutel is ook vaak mogelijk denk ik, wat Serge zei.
Op dit forum staat enkele keren een uitgebreide beschrijving met foto`s van hoe het in zijn werk gaat.
Stromend is het nu ook wel niet echt hoor.
-
ik denk dat het beter is om de koppakking te vervangen, aangezien je toch met het olielek in je maag zit..
Vervang die handel, of maak het schoon en denk er niet meer aan.
-
ik denk dat het beter is om de koppakking te vervangen, aangezien je toch met het olielek in je maag zit..
Vervang die handel, of maak het schoon en denk er niet meer aan.
We maken het dagelijks schoon dus...
En nu zeggen ze ons,als we het niet laten vervangen die culas dat we onze cilinderkop van de wagen wel is krom gaan rijden.
Maar hoe kan dat als er nog steeds tot het max olie aanwezig is?Of heeft dat er niks mee te maken?
-
-dunno- Nou, mischien lekt er ook weel koelvloeistof in de olie,zodathet op peil blijft?
Drai je olievuldop eens los, en kijk eens of een zo'n snotterbellen 8ig goedje onder zit.
Beetje begie kleur 8ig stroop zootje.
Als dat zo is, dan kijk maar vast in de gouden gids waar die sleutel te huur is.
-
-dunno- Nou, mischien lekt er ook weel koelvloeistof in de olie,zodathet op peil blijft?
Drai je olievuldop eens los, en kijk eens of een zo'n snotterbellen 8ig goedje onder zit.
Beetje begie kleur 8ig stroop zootje.
Als dat zo is, dan kijk maar vast in de gouden gids waar die sleutel te huur is.
Das al gedaan,en het ziet ZWART en niet beige dus geen vloeistof bij de olie zeker?
-
Nee, dat had je duidelijk moeten kunnen zien in dat geval.
Mischien lekt die toch niet zo heel veel?
Het is 1 van beide.
Hij lekt weinig,of lekt wel,maar er komt wat bij in,zodat het op peil blijft.
Ik denk het eerste.
Maar waaromniet gewoon vervangen die zooi?
Alsikmet zo'n gammele koppaking rond reed,dan ging het welelke keer aan mijn hart als ikhemeen keer flink doortrok...
En geloof me,hetis niet leuk om ineens te zien dat er allemaal blauwe rook uit je uitlaat komt,en er dan ineens witte rook komt, en dan blauwe en wite rook tegelijk, en ineens maar 3 cylinders maar dienst doen...
Uit eigen ervaring dan...
-
Nee, dat had je duidelijk moeten kunnen zien in dat geval.
Mischien lekt die toch niet zo heel veel?
Het is 1 van beide.
Hij lekt weinig,of lekt wel,maar er komt wat bij in,zodat het op peil blijft.
Ik denk het eerste.
Maar waaromniet gewoon vervangen die zooi?
Alsikmet zo'n gammele koppaking rond reed,dan ging het welelke keer aan mijn hart als ikhemeen keer flink doortrok...
En geloof me,hetis niet leuk om ineens te zien dat er allemaal blauwe rook uit je uitlaat komt,en er dan ineens witte rook komt, en dan blauwe en wite rook tegelijk, en ineens maar 3 cylinders maar dienst doen...
Uit eigen ervaring dan...
Naar mijn mening,en ook naar de mening van de eerste garage waar ik geweest ben,komt er minimaal olie tussen de culas uit.
Nattrulijk als je er blijft mee rond rijden en de culas nooit afkuist zal het na een tijdje wel een vettig boel worden he.
Wat ik al wel gemerkt heb,is dat het potje waar de koelvloeistof inzit met dat min en max streepke redelijk zwart ziet.Mss door den ouderdom ook?
En voor hetzelfde geld dat we enkel de koppaking laten vervangen kunnen we een andere motor kopen met 40.000 echt km's op,en laten plaatsen voor 350 euro,dus laten herstellen is eigenlijk uit ten boze,buiten een motorswap dan.
-
sorry hoor..
Je hebt nu al heel veel informatie en tips gehad.
Optie 1:
koppakking vervangen. Geen lekkage meer en direct een mooi moment om de motor even goed te inspecteren. De kosten zijn echt geen 350,-.....
Optie 2:
Lekkage aanvaarden en doorrijden. Blijf oliepeil controleren. Zoals Jaap als uitgelegd heeft is een kleine lekkage over een heel jaar nog geen halve liter olieverlies.
Optie 3:
motor vervangen voor en andere, dan heb je het risico dat hetelfde gebeurt. weinig kilometers betekent niet dat het blok in topstaat is!!
Ik zou zeggen: kiezen maar!
-
sorry hoor..
Je hebt nu al heel veel informatie en tips gehad.
Optie 1:
koppakking vervangen. Geen lekkage meer en direct een mooi moment om de motor even goed te inspecteren. De kosten zijn echt geen 350,-.....
Optie 2:
Lekkage aanvaarden en doorrijden. Blijf oliepeil controleren. Zoals Jaap als uitgelegd heeft is een kleine lekkage over een heel jaar nog geen halve liter olieverlies.
Optie 3:
motor vervangen voor en andere, dan heb je het risico dat hetelfde gebeurt. weinig kilometers betekent niet dat het blok in topstaat is!!
Ik zou zeggen: kiezen maar!
Bij optie 2 zeggen ze mij dat ik de cilinderkop dan krom rijdt,als hem dat al niet is.
-
dan valt optie 2 dus af, simpel toch?
-
lijkt me stug.. De motor lekt niet heel veel olie, het is niet te merken in je oliepeil in ieder geval.
De kop trekt pas krom als hij te heet wordt(warmlopen van auto..) en daarna afkoelt tot omgevingstemperatuur. Ook moet er enige mate van bewegingsvrijheid zijn om krom te kunnen trekken. Door dat kleine olielekje gaat dat niet gebeuren denk ik.
Maar goed:
ik zou gaan voor optie 1. Je weet dat de koppakking nieuw is, ook andere randsystemen kan je inspecteren. Dan heb je iig de zekerheid dat met die delen alles in orde is.
-
Nog even iets vermelden in optie 3.
Bij optie 3 kunnen we een blok kopen met : Nieuwe kop en kleppendekselpakking en een nieuwe distributieriem.
Volgens mij gedacht dan,is die blok toch wel in topstaat.
Volgens mijn gedacht,maar ik kan mis zijn.
-
doe dat maar.
-
Ik weet niet wat voor blok je in gedachten had, maar je gaat toch wel dicht bij die 350 eurie grens komen...
Bovendien zie ik nog steeds het voordeel er niet van, als je toch je blok eruit gaat halen (voor de wissel) kun je net zo goed je oude eruit halen en daarmee doen wat je wilt: koppakking/kop/distributieriem
Volgens mij bespaar je je daarmee de kosten van een nieuw blok. Daarbij weet je gelijk wat je hebt. -dunno-
-
Ander blok weet je niet wat je hebt. Bestaand blok weet je de onderhoudhistorie van. Dus gewoon de koppakking vervangen lijkt mij het goedkoopst. -klus-
-
Ander blok weet je niet wat je hebt. Bestaand blok weet je de onderhoudhistorie van. Dus gewoon de koppakking vervangen lijkt mij het goedkoopst. -klus-
De andere blok komt van men nicht haar vriend uit zijne polo dat per total gereden is,dus weet het er toch min of meer het fijne van.En een koppaking vervangen het goedkoopste?
Alleziens bij D'Ieteren in Vilvoorde niet die vragen hiervoor : 950 euro.
-
Vervang het blok nou maar, je hebt de keuze toch al gemaakt.
iemand die 950 euro voor een koppakking vervangen vraagt kan je niet serieus nemen. de onderdelen kosten ongeveer 100,-. Meer dan een ochtend is een monteur er niet mee bezig.
P.S. ik doe het voor 700,- :)
-
Vervang het blok nou maar, je hebt de keuze toch al gemaakt.
iemand die 950 euro voor een koppakking vervangen vraagt kan je niet serieus nemen. de onderdelen kosten ongeveer 100,-. Meer dan een ochtend is een monteur er niet mee bezig.
P.S. ik doe het voor 700,- :)
Zou volgens enkele garages een ganse dag werk zijn.
-
tja. dat kan. Ligt er net aan hoe hard je werkt..
in België?? -nana-
-
En een koppaking vervangen het goedkoopste?
Alleziens bij D'Ieteren in Vilvoorde niet die vragen hiervoor : 950 euro.
950 euro??? Dan ga je echt naar de verkeerde garage. Bij mijn vorige polo is de koppakking ook vervangen bij een vakgarage en de totale kosten incl. BTW waren 345 euro. Dan moet je toch echt opzoek naar een andere garage
-
tja. dat kan. Ligt er net aan hoe hard je werkt..
in België?? -nana-
Kweet,we hebben dit weekend het kleppendeksel van een golf 2 TD eraf gehad,en als het bij de Polo het zelfde is zoals bij die TD van werkwijze,kleppendeksel eraf,dan zie je daaronder de bouten zitten,die los doen en andere pakking tussen steken en terug toe maken,dan is het idd volgens mij maar een ochtend werk.
Maar moet het wel dezelfde wijze zijn als een TD.
-
Volgens wat ik gezien heb bij de golf 2 TD motor heb je het volgende nodig :
Pakking kleppendeksel
Pakking culas.
De bouten dat bij de kleppen zitten en de culas snap ik dus niet waarom die vervangen dienen te worden.
Misschien ook een nieuwe distributieriem omdat de wagen toch al 160.000km op de teller heeft staan.
En dan zou ik idd aan een kost komen van +/- 100 euro door het zelf te doen,maar er is dus 1 groot probleem : GEEN momentsleutel.En daarvoor heb ik is gehoord en is nergens te huur waar ik geweest ben.
Misschien dat ik die bij men werkgever tijdens ons groot verlof kan lenen,maar dan moet ik 1 wel weten of men broer tijd heeft dan om mee te helpen,daar hij ook nog met verbouwingen zit aan zijn woonst,en ik wacht eerlijk gezegd ook tot na de technische keuring om de wagen te maken,want wie weet waarvoor krijgt hij mss nog een rode kaart.
-
Ruwweg heb je gelijk. Het is niet zo simpel, maar het idee klopt.
Heb je geen vraagbaak? Daar staat alles heel duidelijk in beschreven.
Zoals Vincent zegt: 350 euro,- bij een garage moet zeker lukken.
-
Ruwweg heb je gelijk. Het is niet zo simpel, maar het idee klopt.
Heb je geen vraagbaak? Daar staat alles heel duidelijk in beschreven.
Zoals Vincent zegt: 350 euro,- bij een garage moet zeker lukken.
Noppes geen vraagbaak van deze wagen,al naar gezocht en niet gevonden -dunno-
Net is op het net gezocht en kvind daar ook niet direkt iets van terug,van een vraagbaak boek.
-
Haynes,
Olieslager,
Jetzt hilfe ich mich selbst.
Dat zijn vraagbaken voor de polootjes. Je kan voor het technische gedeelte vaak ook uit de voeten met die van een polo 1987-1990.
De techniek is hetzelfde, het uiterlijk een beetje anders.
Beetje beter zoeken en gij zult vinden!
-
Als dat het enige probleem is... Conrad verkoopt ze vanaf 24,95 en een iets betere voor 81,50
Bespaart je toch ff 950 minus 100 minus 24,95 -gert-
-
Als dat het enige probleem is...
Klik
Dat bespaart je toch ff 950-100 euries... -gert-
Wat zou ik hier moeten vinden?
-
Haynes,
Olieslager,
Jetzt hilfe ich mich selbst.
Dat zijn vraagbaken voor de polootjes. Je kan voor het technische gedeelte vaak ook uit de voeten met die van een polo 1987-1990.
De techniek is hetzelfde, het uiterlijk een beetje anders.
Beetje beter zoeken en gij zult vinden!
Die van de Polo 2 heb ik gevonden met vraagbaak in te typen bij google,maar voor de Polo 3 niks.
-
Linkje wilde niet werken, nu wel...
Bij produkt zoeken "momentsleutel" invullen
-
Linkje wilde niet werken, nu wel...
Bij produkt zoeken "momentsleutel" invullen
Wel een duur tooltje voor eenmalig gebruik hoor.
Toch is vragen op men werk.
-
Als dat het enige probleem is... <a href="www.conrad.nl" target="_blank">Conrad[/url] verkoopt ze vanaf 24,95 en een iets betere voor 81,50
Bespaart je toch ff 950 minus 100 minus 24,95 -gert-
Nog steeds verkeerd -dunno-
-
Sorry hoor, maar eenmalig 24 euro vind ik iets anders als 950 euro!!
Op marktplaats staan ze ook te koop voor weinag
-
withstupid
1 topic; 5 pagina's; veel tekst; weinig vooruitgang.....
-
withstupid
1 topic; 5 pagina's; veel tekst; weinig vooruitgang.....
Stilletjes aan komt dat wel op gang en dan is het terug -sturen-
-
De bouten dat bij de kleppen zitten en de culas snap ik dus niet waarom die vervangen dienen te worden.
In een woord samengevat : Pang !
Het geluid van een rekbout die 1 keer teveel is gerecycled.
In dat geval heb je een "iets" groter probleem dan de aanschaf van een momentsleuteltje.
-
De bouten dat bij de kleppen zitten en de culas snap ik dus niet waarom die vervangen dienen te worden.
In een woord samengevat : Pang !
Het geluid van een rekbout die 1 keer teveel is gerecycled.
In dat geval heb je een "iets" groter probleem dan de aanschaf van een momentsleuteltje.
Ok ikke begrepen,dan zullen we hier maar nie op besparen :D
-
Nog een keertje dan :) Conrad
-
Op hoeveel nm moeten die bouten aangedraaid worden?
Op het werk hebben ze een momentsleutel maar dit gaat tot 50.
-
1e fase: 40Nm
2e fase: 60Nm
en dan naar keuze:
3e fase: + 180 graden (halve slag)
OF naar keuze:
3e fase: + 90 graden (kwart slag)
en
4e fase: + 90 graden (kwart slag)
Dus met een momentsleutel die tot 50 Nm gaat, ben je d'r NET niet. Je moet er 1 vinden die tot 60Nm gaat.
-
1e fase: 40Nm
2e fase: 60Nm
en dan naar keuze:
3e fase: + 180 graden (halve slag)
OF naar keuze:
3e fase: + 90 graden (kwart slag)
en
4e fase: + 90 graden (kwart slag)
Dus met een momentsleutel die tot 50 Nm gaat, ben je d'r NET niet. Je moet er 1 vinden die tot 60Nm gaat.
Kdacht hier ergens gelezen te hebben,dat je ze moest aandraaien tot 90nm.
-
Jaap z'n antwoord in twijfel trekken -gert-
40 => 60 => 180 graden of 2x 90 graden is echt correct hoor.
-
Jaap z'n antwoord in twijfel trekken -gert-
40 => 60 => 180 graden of 2x 90 graden is echt correct hoor.
Tzal dat zijn dat ik verkeerd gelezen heb ipv graden nm gelezen.
Sorry :)
-
Vervang het blok nou maar, je hebt de keuze toch al gemaakt.
iemand die 950 euro voor een koppakking vervangen vraagt kan je niet serieus nemen. de onderdelen kosten ongeveer 100,-. Meer dan een ochtend is een monteur er niet mee bezig.
P.S. ik doe het voor 700,- :)
Zou volgens enkele garages een ganse dag werk zijn.
mag ik even lachen een ganse dag ,das geen monteur maar een mafkees die zuurstof tekort heeft gehad bij zijn geboorte en zijn fietsen makers papieren heeft gehaald na zijn gynacologen diploma .
eerder 4uurtjes als je het rustig aan doet ,2 uur met koffie komt eerst
-
Jaap z'n antwoord in twijfel trekken -gert-
40 => 60 => 180 graden of 2x 90 graden is echt correct hoor.
terwijl die gene juist zijn klepdekselboutjes met 60nm aanhaalt..................... -gert-
:D
-
PANG....
die houden geen 60Nm.
-
nokkenaslagerkappen.
De klepdekselboutjes moeten met 10Nm vast.
De nokkenaslagerkappen met 6Nm + 90 graden.
D'r staat een drukfout in de vraagbaak! Daarin staat inderdaad de door mij ooit uitgevoerde 60Nm: dat gaat dus NIET goed. Tja, wist ik veel..
-
Kan er nu is ff iemand met ervaring die de culas al heeft vervangen het int kort uitleggen hoe je juist te werk gaat.
THX.
En dus die momentsleutel van men werk kan ik gebruiken die tot 50nm gaat?
-
KOOP EEN VRAAGBAAK!! daar staat met afbeeldingen in wat je moet doen om alles te vervangen.
ALs je leest wat er als reply komt:
Een momentsleutel tot minimaal 60Nm heb je nodig!!!!!!!!
Huur/koop/leen er eentje.
-
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.
En ja: er wordt meegelezen op andere forums......
En voor de rest: ik hobbel weer verder naar een volgend topic,
deze ben ik klaar mee. -moon-
-
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.
Wegens een hernia ja,anders was hij het nu nog!!!!
-
kort gezegd ,
water er af ,spruitstuk los van kulas,waterslangen los van thermostaat huis ,pouly van nokkenas verwijderenen dis riem los van pouly,kleppendeksel los,diverse benzine en vacuumslangen los,steun inlaatspruitstuk los ,kap distributie los,kopbouten verwijderen ,et voila ,inbouwen omgekeerde volgorde ,laatst in 1,5 uur gedaan
-
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.
Wegens een hernia ja,anders was hij het nu nog!!!!
met of zonder hernia, zijn kennis is toch genoeg?
hij kan jou vertellen wat je moet doen als ie er op z'n gemakje naast staat/ligt lijkt me..
-
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.
Wegens een hernia ja,anders was hij het nu nog!!!!
met of zonder hernia, zijn kennis is toch genoeg?
hij kan jou vertellen wat je moet doen als ie er op z'n gemakje naast staat/ligt lijkt me..
Zijn kennis is idd genoeg ja,maar hij kan wel het beroep van : Automekanieker niet meer uitvoeren voor de kost he.
En hij zou een gedeelde wel willen doen zei hij,maar zijn rug ervoor overbelasten niet.
En een ganse dag als automekanieker gebogen staan met je rug is ook niet ideaal en zeker niet als je een dubbele hernia hebt gehad.
En jullie spreken hier van max 2u werk,maar overal waar ik geweest ben,die spreken allemaal van een ganse dag werk -boehoe- .
En hier zit per ongeluk geen belg zeker die het wilt doen voor een zacht prijsje :) ?
-
rugklachten is zowieso kut ,welk beroep dan ook
-
rugklachten is zowieso kut ,welk beroep dan ook
Idd,maar als je een rugoperatie achter de rug hebt,ga je wel is 2x nadenken he?
Hij had de keuze: Automekanieker blijven en tussen dan en aantal jaren in een rolstoel belanden,want welke remedie er gedaan is voor zijn hernia te herstellen,is daarna niet meer herstelbaar.
Of een ander beroep uitoefen en naar een rugdokter gaan om oefeningen te doen om de rug minimaal te belasten.
Wat kies je dan?Ik alvast het laatste.
Mar toch kan hij het niet laten hoor om aan wagens te werken,zit in het bloed denk eens automekanieker altijd automekanieker denk :)
-
klopt withstupid
-
Serge een momentsleutel van hoeveel nm heb jij gebruikt?
Moet de oliefilter ook vervangen worden eigenlijk?
Want iedere garage zei tot nu toe van wel.Maar waarom weet ik niet.
En vermits het kleppendeksel eraf moet,moet er hier ook een nieuwe pakking tussen zekers?
-
yoo chris da kunde gij toch wel zelf zeker he een cilinderkoppakking steken ?
Anders wil ik wel helpen
christophe
-
yoo chris da kunde gij toch wel zelf zeker he een cilinderkoppakking steken ?
Anders wil ik wel helpen
christophe
Ik noem niet chris.
En vanwaar zijde gij?
-
Serge een momentsleutel van hoeveel nm heb jij gebruikt?
Moet de oliefilter ook vervangen worden eigenlijk?
Want iedere garage zei tot nu toe van wel.Maar waarom weet ik niet.
En vermits het kleppendeksel eraf moet,moet er hier ook een nieuwe pakking tussen zekers?
heb hem van 30 tot 140 nm ,deze is voor de meeste dingen toereikend ,alles wat losser zit als 30nm vertrouw ik niet
-
Serge een momentsleutel van hoeveel nm heb jij gebruikt?
Moet de oliefilter ook vervangen worden eigenlijk?
Want iedere garage zei tot nu toe van wel.Maar waarom weet ik niet.
En vermits het kleppendeksel eraf moet,moet er hier ook een nieuwe pakking tussen zekers?
heb hem van 30 tot 140 nm ,deze is voor de meeste dingen toereikend ,alles wat losser zit als 30nm vertrouw ik niet
En de rest van men vragen -hitit-
En op hoeveel nm heb jij die bouten vastgezet?
-
kop bouten
fase 1 = 40nm
fase 2 = 60nm
fase 3 = 90 graden (dwz kwartslag)
fase 4 = nogmaals 90 graden
de kopbouten dienen van binnen naar buiten gelijk matig aangehaald te worden
9 5 1 3 7
10 6 2 4 8
in deze volgorde
klepdeksel bouten hand vast
spruitstuk bouten hand vast
-
Zal het nogmaals vragen:
Dient de pakking van het kleppendeksel vervangen te worden?
Dient de oliefilter ook vervangen te worden?
Want kmoet eerst alles tegoei weten voor ik eraan begin se.
-
zolang er geen water bij de olie komt ,olie lekker laten zitten en filter ook .klepdekselpakking zou ik wel vervangen ,tevens ook nokkenaskeering ,uitlaatspruitstuk pakking ,inlaatspruitstukking
-
zolang er geen water bij de olie komt ,olie lekker laten zitten en filter ook .klepdekselpakking zou ik wel vervangen ,tevens ook nokkenaskeering ,uitlaatspruitstuk pakking ,inlaatspruitstukking
Die pakkingen wordt niet van gesproken bij een garage zodus die het maken zogezegd voor 300 euro.Spreken alleen van de koppaking en meer niet,ja nog een oliefilter,sommige een distributieriem en andere dan weer niet ze zouden hem hergebruiken (wat ik NIET zou willen)anti-gel,bouten en olie.
Over de rest spreken ze niet.
Maar ik denk dat het 1 van de 2 oplossingen zal worden :
-Motor aankopen met 40.000km,met reeds een andere koppaking,kleppendekselpakking en distributieriem.
-Zelf de culas vervangen als we een momentsleutel vinden.
-
HALLOOOOOO!!!!!
Je valt in herhaling.
-gert-
Breng dat hok gewoon naar de garage, dan slaap je zelf ook een stuk rustiger.
Naar mijn idee heb je genoeg informatie gehad, je doet er alleen geen ene moer mee.
Maak een keuze en voer die uit.
PUNT
-
HALLOOOOOO!!!!!
Je valt in herhaling.
-gert-
Breng dat hok gewoon naar de garage, dan slaap je zelf ook een stuk rustiger.
Naar mijn idee heb je genoeg informatie gehad, je doet er alleen geen ene moer mee.
Maak een keuze en voer die uit.
PUNT
Nee ik twijfel.
PUNT
-
ben het met martijn eens, alle ideen en tips die worden aangedragen sla je in de wind. dat heeft weinig nut..
je broer heeft er verstand van, maar zit met zijn rug, jij bent gezond maar hebt de kennis niet.. dan combineer je die toch? jouw broer verteld jou wat je moet doen, lijkt me ideaal! kun je die pakking zo zelf vervangen..
verder denk ik ook dat als je broer monteur is geweest dat ie ook wel weet welke pakkingen er wel of niet vervangen moeten worden???
verder wil ik nog opmerken: een nieuwe d-riem betekent in mijn ogen een nieuwe waterpomp of in ieder geval een nieuwe waterpomp pakking (rubber ring)
-
Ik ben aan het twijfelen of het zelf te doen met mijn broer zijn kennis als ex-automekanieker.
Ofwel het blok te kopen met 40.000km en nieuwe distributieriem,nieuwe koppakking en kleppendeksel pakking voor 250 euro zonder montage natuurlijk.
Het laatste lijkt mij het meest aantrekkelijke -uitlachen- en ik zou de persoon eventueel waarvan we de motor kopen, +/- 100 euro moeten geven voor de montage ervan -nana-
-
Ok doe dat. Topic closed.
-
Ok doe dat. Topic closed.
Ben jij mss meer dan een ander?
-
Nee zeker niet, maar dit topic gaat al 8 pagina's lang over jouw twijfels.
Ik dacht eigenlijk naar aanleiding van je naam (poloboy) dat we met iemand van het mannelijk geslacht te maken hadden, maar ik begin toch te twijfelen -nana-
-
Dusss... :)
Maar ik heb het een paar pagina's terug al gezegd: "veel tekst, weinig vooruitgang."
-
denk dat een motorwissel langer duurt dan een koppakking
-
Dit topic duurt langer dan wat dan ook.
Tip: Geen woorden maar handen vuil maken.
-
Nu nog een keer een vraagske.
Ik heb het volgende gemerkt.
Bij koude motor kruipt er dus olie tussen de culas uit.
Kuis ik die natte plek op als de motor warm staat,en ik start de motor terug komt er geen olie meer tussen uit.
Iemand hier een verklaring voor?
-
Jup, pakking lek. Vervangen en probleem is opgelost.
Rest staat in de vorige 8 pagina's.
Bij deze topic gesloten.