Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Polow op ma, 25 jun 2007, 10:12:01
-
Bij de inbouw van de G40 in de polo1 ben ik tot de vaststelling gekomen dat de radiator er niet meer tussen past...
Weet er iemand een 'kleiner' model in lengte van eventueel een ander type VW (of ander merk) dat eventueel zou kunnen passen.
De radiator van de G40 en ook polo 3 algemeen is 460mm lang. Het zou ongeveer een 50 à 100mm minder moeten worden.
thanks!
-
Een radiateur van een Polo 2 G40 zou waarschijnlijk uitkomst bieden.
Die is korter en staat bovendien met de bijbehorende beugeltjes iets verder naar rechts gemonteerd.
Is alleen lastig te vinden :)
-
Is ie van een Polo 2 G40 ook echt korter?
Ik dacht dat ie alleen meer naar rechts stond (of links zo u wilt), en dat het koelend vermogen groter is door een ander mazige radiateur?
De beugeltjes aan de bovenkant werken overigens alleen in combinatie met andere gaten in het voorfront..
-
vinden doe ik dit wel. ik moet gewoon de afmetingen dan zeker weten. met veronderstellingen ben ik niet veel.
toch bedankt voor de reacties.
-
Radiateur van een Polo 2 G40 is 380mm breed (althans: het koelblok zelf).
Koelblok daarvan is heel fijnmazig opgebouwd, zodat er toch genoeg koelvermogen is.
Zijn aftermarket wel te krijgen, maar die zijn naar mijn weten niet fijnmazig opgebouwd, dus of die voldoende koelen?
Originele VW is of niet meer nieuw te krijgen, of flink aan de prijs.
-
Je kunt een radiateur toch in ieder formaat laten maken??
Wij hebben hier zo'n bedrijfje zitten die dat doen...
-
jep;
radiateurenservice in Eindhoven doet dat ook geloof ik.
Heb ik zelfs een keer een aluminium radiateur laten maken (behuizing ook van alu).
Kwaliteit was redelijk.. De behuizing was redelijk lomp uitgevoerd, waardoor het er niet netjes uit zag.
Wel erg licht!! Ook duur..
-
eentje op maat laten maken zal wss over budget gaan. ik ben ook niet van plan 1000 euro te betalen voor een radiator hé.
kan er mij iemand vertellen hoe breed een radiator is van een polo2 1.0 of 1.1 van '82/'83?
-
kan ik wel, maar pas vrijdag. Heb er eentje op zolder liggen bij mijn ouders.
Met de vuldop aan het radiateurhuis vast..
Die radiateur gaat je zeker geen 1000 euro kosten hoor..
Koelblok is niet zo bijzonder, en een behuizing wordt naar je wensen gemaakt..
-
heb er nog 1 liggen van een polo 1/2 1100cc
kan m morgen wel ff voor je meten, voor 20E mag je m hebben, is nog erg netjes.
-
@ berendd, bezorg mij even de afmetingen.
ik heb gisteren ook nagemeten... ik zou ongeveer 430mm ruimte hebben...
-
-
dus te breed...
toch bedankt voor de moeite Berendd...
-
helaas.. 43cm is ook echt niks trouwens..
-
-gert- 43-5=38 TOCH?
-
Dit is een Polo 2 G40 radiator:
-
Let op de indeling:
-
@ marcel86c, kan je mij de volledige breedte doorsturen?
ik vermoed dat dit ongeveer 42/43cm zal zijn?
alvast bedankt voor de moeite..
-
ligt dat aan mij, of is die net zo breed als de radiateur die berend opgemeten heeft?
Berend: incl behuizing +/- 44cm; koelblok = 38cm
Marcel: koelblok = 38cm, behuizing is optisch net zo breed, dus zal ook wel 44cm zijn..
De koelcapaciteit van de G40 zal wel groter zijn, als deze anders opgezet is (meerdere rijen met lamellen..)
Als je het dus wilt proberen kan je beter die van berend kopen, als het dan nog niet goed past is er geen man over boord! :P
-
is dus inderdaad net zo groot -klus-
-
in principe is het probleem opgelost... hopelijk...
ik kan het enkel nog niet volledig uittesten.
Hoe heb ik dit opgelost...
Radiatorrooster genomen van een polo1 en de zijkanten (aansluitpunten) overgebouwd van een polo3. En past er juist tussen.
-
En nu maar hopen dat deze standaard koeler genoeg koelt.
-
Zet je er een dubbeltraps fan op, die je kan inschakelen vanuit dashboard.
Maar eh..
Laat eens foto's zien?? -prut-
-
Zet je er een dubbeltraps fan op, die je kan inschakelen vanuit dashboard.
Ik heb deze radiator in combinatie met de originele G40 fan gemonteerd. Dus ik veronderstel dat deze dubbeltraps is. Wat ik ook nog ga monteren is een thermostaat die vroeger open gaat. eentje van 72°.
OF is da mss niet nodig?
Foto's volgen nog.
-
zou ik niet doen.. Waarom?
Als je motor warm wordt gaat bij (dacht ik) ongeveer 80-82° de thermostaat open. Dan gaat je externe koelsysteem pas in werking.
Warmer worden dan 90° heeft dus niet zoveel te maken met je thermostaat, maar met de capaciteit van je externe koelsysteem (radiateur+fan dus!!).
Goede koeling is belangrijk, zorg er dus voor dat zoveel mogelijk lucht van voren naar je radiateur geleid wordt. Bij originele polo's zitten er al kartonnen schotjes aan de zijkant van de radiateur, zodat alle lucht van voren "door" de radiateur geforceerd wordt.
G40 fan is tweetraps btw..
-
Dit is nu eens het voordeel van een forum... bepaalde ideeen uitwisselen en af en toe goeie raad.
Bekijk onderstaande link maar eens... misschien kan ik er beter een 2.8 turbo inleggen en dan dezelfde vraag stellen... wie weet krijg ik dan WEL een antwoord.
@ allen die mij geholpen hebben, THANKS.
KLIK HIER !!!!
-
gheghe.... Rare belgen :)
Tjsa, ieder zijn mening inderdaad. Ik denk graag met anderen mee, en heb het ook vaak genoeg fout. Voordeel daarvan is dat anderen je wel op tijd corrigeren en je weer wat bijgeleerd hebt! -klus-
Waarom zou je geen gebruik maken van andermans kennis en/of ervaringen..
Succes met de inbouw: en nogmaals:
Laat es ff een foto zien van je projectje..Ben zeer nieuwsgierig geworden! -prut-
-
ach ja... ik maak mij op dat forum niet echt meer belangrijk vermits het daar enkel gaat om ditjes en datjes maar probleempjes gaan ze zeer mooi uit de weg.
Genoeg gezeverd over dat "forum".
Betreft de pictures... ik ben bezig een projectje te openen met de nodige foto'kes...
-
Op cleaned zeuren ze alleen maar over polieren en de breedtst mogenlijk velgen plaatsen...
werkzaamheden laten ze bijna allemaal in de garage doen, en het liefst bij de dealer...
vroeger was t daar leuk, tegenwoordig niks meer...
-
Op cleaned zeuren ze alleen maar over polieren en de breedtst mogenlijk velgen plaatsen...
werkzaamheden laten ze bijna allemaal in de garage doen, en het liefst bij de dealer...
vroeger was t daar leuk, tegenwoordig niks meer...
Toch leuk zo'n vooroordelen -moon-
-
Op een groter en meer algemeen forum heb je minder kans op een bruikbaar antwoord,
als op een gespecialiseerd klein forum zoals deze: kwestie van 't juiste forum vinden.
-
Op cleaned zeuren ze alleen maar over polieren en de breedtst mogenlijk velgen plaatsen...
werkzaamheden laten ze bijna allemaal in de garage doen, en het liefst bij de dealer...
vroeger was t daar leuk, tegenwoordig niks meer...
Toch leuk zo'n vooroordelen -moon-
de BIJNA gelezen -nana-
-
een vooroordeel is toch als je er geen snars van weet en toch je oordeel klaar hebt???
volgens mij zit Folkert toch ookal weer een tijdje op cleaned en kan bovenstaande mening derhalve niet worden opgevat als vooroordeel..
-dunno-
-
Ook wel een waargenomen conclusie genoemd...
-
kheb hier precies wat gelanceerd :D
@ folkert... ik deel uw mening.
-
ach gelanceerd, die mening waren wij al veel langer toebedeeld..
-prut-