Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Maxxy op di, 09 mrt 2010, 17:43:26

Titel: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Maxxy op di, 09 mrt 2010, 17:43:26
dag mannen,

ik zit hier met twee motor blokken, en 1 koets....

- een 1045 hz, met een gebrek aan vermogen.
- een 12..cc nz, met een gare kop. (inc kabelboom, enz, enz en 2-delige koets...)
- en een bruine koets met roest en gaten  -nana-

nu was de bedoeling om van dit geheel een fatsoenlijk rijdend iets te fabriceren.
komende week wordt er iig aan het roest probleem van de koets gewerkt en in de loop der tijd een andere kleurtje, maar dat terzijde.

ik vroeg mij af wat mogelijk is met deze 2 blokjes....
is het mogelijk de hz kop op het nz blok te zetten?
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Jaap op di, 09 mrt 2010, 18:24:45
Ja. Als je het gat van de benzinepomp afdekt.. Enige verschil is (uit mijn hoofd) de doorvoer voor de opnemer van de brandstofpomp. Bij een NZ zit de elektrische drukpomp onder de auto, en daarmee vervalt de mechanische pomp op de kop.
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Maxxy op di, 09 mrt 2010, 19:46:26
is ook een optie.

ik dacht eigenlijk meer iets in de richting van een 1300 carb blok
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Serge op di, 09 mrt 2010, 20:42:47
kan ook ,maar dan zal de 32tla carb ernstig te kort gaan doen
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Maxxy op di, 09 mrt 2010, 22:46:38
is dat niet aftestellen dan?
met brommers werkte dat ook gewoon  -nana-
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Jaap op wo, 10 mrt 2010, 08:03:39

Als het met brommers werkt, dan werkt het bij polo's ook  -thumbsup-

 Succes!

*ja: het werkt vast wel, want mengsel = mengsel, alleen de hoeveelheid aangezogen lucht stijgt met 30%, en dus zal de carb ongeveer 30% meer mengsel moeten leveren dan normaal. Dus eerder aan z'n max, want ja, een HZ carb is NIET toerijkend voor een 1300. Werkt wel, daar niet van. maar een 34ér solex is beter op z'n plek. ( HH ) of een 2e3 Pierburg.
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Maxxy op wo, 10 mrt 2010, 08:07:16
dat is idd ook wat de brommers deden  -nana-
net geen max vermogen, maar ook niet te veel zuipen -uitlachen-

dus ik kom niet in de knoop met te ver uitstekende kleppen, of zuigers die te hoog eindigen?
denk dat ik eerst maar eens het topic over motorcarbs ga door spitten iig  -klus-

iig bedankt voor de info
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Sieperman op wo, 10 mrt 2010, 19:25:35
Maar hoe zit het dan met de dunne in-uitlaat poortjes "rietjes" van de HZ, of valt dat wel wat mee?
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Maxxy op wo, 10 mrt 2010, 22:09:46
eigenlijk nog geen idee, heb de kop of inlaat nog niet vanaf gehad.
 iemand anders een antwoord? of wordt het de dremel?  -klus-
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Serge op wo, 10 mrt 2010, 22:14:06
hz heeft normale poorten
Titel: Re: 1.0hz vs. 1.3nz
Bericht door: Maxxy op wo, 10 mrt 2010, 23:08:07
dankuw  -thumbsup-