Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: martyn_86c op vr, 02 apr 2010, 15:08:27
-
Sinds een paar dagen heb ik een Polo Coupe uit 1994... Nou werk ik al bijna 6 jaar voor Volkswagen en dit is mijn eerste VW... Moest er een keer van komen... De polo ga ik dagelijks rijden voor woon-werk verkeer, maar moet net als mijn andere auto's (Lancia Delta HF en een MX5) wel een hobbie object worden...
De auto is helemaal orgineel en verkeerd in een nagenoeg nieuwstaat! Ik heb em overgenomen/gekregen van de zoon van de overleden eerste eigenaar... Gister heb ik alvast de schakelaskeerring vervangen die lekte ietswat en morgen staat het linker wiellager op de planning... Daarna wil ik em verlagen en een paar mooie retro wieltjes erop monteren... een 60-40 verlaging lijkt mij het mooiste icm 15 inch?!
Ik zal eens wat gaan spitten hier op het forum, en als ik vragen heb dan horen jullie het wel! ;)
-
Okee dan! -thumbsup- Welkom...... en eh... -foto-
-
Welkom!
en eh..:
Had je mijn mailtje al ontvangen?
-
en eh .... -welkom-
-
ehhhh -welkom- -foto-
Uit welke regio kom je?
-
Uit welke regio kom je?
Noord Brabant vlakbij Den Bosch
Had je mijn mailtje al ontvangen?
Jazeker, heb zojuist gereageerd
Foto's volgen...
-
-welkom- -foto- -thumbsup-
-
Zo staat ze er nu nog bij... Moet nog ff goed gewassen worden en de stripjes weer zwart gemaakt...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2004.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2005.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2007.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_2006.jpg)
-
-thumbsup- karretje
-
Wauw... -thumbsup-
Maar is 15 inch niet ietwat groot inclusief verlaging?
-
Hangt van de bandjes af. Ik heb er nu ook 15inch onder zitten met 60mm verlaging.
-
`
Hangt van de bandjes af. Ik heb er nu ook 15inch onder zitten met 60mm verlaging.
Wou ik ook net iets van zeggen.... :) Mijne gaat 70/50 naar beneden met 15"
-
-welkom- ziet er top uit, 15inch retro -dunno- Wat noem jij retro, aangezien de meeste retro wielen toch 13inch zijn.
15inch met 60-40 gaat dat lukken?......... We horen het wel van jou -thumbsup-
-
-welkom- -foto- ook van de hf graag -naughty-
-
-welkom- -foto- ook van de hf graag -naughty-
Nou vooruit dan maar... van de HF! Maar dan van de MX5 ook... ;)
De HF staat momenteel stil met troubles, moet een nieuw blokkie in... alle lagers zijn ingelopen, nokken van de nokkenassen af, turbo vergruist... een bak ellende... ;) Nieuw / gereviseerd blok ligt al te wachten op inbouw..
De Mx5 is bijna klaar... die heb ik helemaal gerestaureerd en de motor gereviseerd, hoeft nu alleen nog maar gespoten te worden. Dat gebeurd na deze zomer, eerst de Jackson Racing M45 Charger erop (ligt al een tijdje te wachten tot ie weer mag janken)...
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Photoshoot%2025-1-2008/DSC03605.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Mazda%20MX5/IMG_1125.jpg)
-
jammer dat t het nieuwe type is :( mx5 kun je wel leuk dwars mee -thumbsup- heb zelf t oude type delta GT i.e gehad :)
-
jammer dat t het nieuwe type is :( mx5 kun je wel leuk dwars mee -thumbsup- heb zelf t oude type delta GT i.e gehad :)
kijk dan heb je ook wat haha, lancia delta hf intergrale of HF turbo, dat zijn leuke wagentjes. Nieuwere type heeft wel wat, maar vind ik wat minder
15" en 60/40 verlaging? Moet vast kunnen, maar waarschijnlijk niet zonder aanpassingen (wielkuiprandjes rollen)
Issie trouwens groen? Die van mij ook. Al ziet die van jou er beduidend beter uit dan die van mij.
-
Het oude type is inderdaad onwijs gaaf, mits het een van de latere evo's is! Die zijn helaas onbetaalbaar... en zeeeeer onderhouds gevoelig...
De MX5 is een leuke drifter, glijdt lekker als het nat is! En straks met de supercharger ook op droog! haha
Ik hoop snel een paar mooie goudkleurige 15 inchjes onder de FOX te zetten... Ben een beetje op ebay aan het kijken naar een sportkit... Ik wil er niet al te veel aan uitgeven, zag al een paar gebruikte gele koni's voorbij komen... maar snap ff een paar dingen niet, die ik zo 123 niet via de zoekfunctie kan vinden...
De voordempers zijn één geheel met het fussee, hoe krijg je daar andere dempers in? maak je die open en zet je er dunnere kortere dempers in?? en wordt daarmee de dempingsslag korter? of moet je dan nog wat aanpassen als je 60mm wil verlagen?
't is een groene idd... speciale kleur volgensmij stond zoiets in ELSA... zal dinsdag nog een nakijken op het werk
-
Is inderdaad 1 geheel met het fusee-stuk, mits het nog de originele dempers zouden zijn... Vervangende dempers zijn inderdaad dunner die je er ín steekt (met een beetje olie tegen roestvorming). Daarmee wordt de dempingsslag niet automatisch korter, je moet voor 60 mm verlaging echt verkorte dempers gebruiken.
Je schijnt de originele demper wel zelf nog te kunnen korten, maar daar moet je voor bij de specialisten zijn, weet ik onvoldoende van. Jaap en/of Marcel hebben dat geloof ik wel eens gedaan? -dunno- -klus-
-
mja vind die evo's dan weer niks, maargoed.
Dempers zitten idd in de fusee. Die zijn dus wel los te halen. lagers eraf, veren eraf (ja verenspanner nodig) dop van de fusee af en de demper kan eruit worden gehaald. Zou zeker een complete kit zoeken, met dempers en veren. En vergeet bumpstops niet. Als die bij mij er niet op zaten, kon de auto geneens rijden, moet m toch maar een keer verhogen want anders heb ik achter totaal geen demping.
kleurcode toevallig LC6U?
-
-welkom- ziet er top uit, 15inch retro -dunno- Wat noem jij retro, aangezien de meeste retro wielen toch 13inch zijn.
15inch met 60-40 gaat dat lukken?......... We horen het wel van jou -thumbsup-
lezen is lastig he -nana- Nogmaals: Ik rij met -60mm en 15inch.
@TS: de MX-5 is echt een leuke auto om te rijden. Vriend van me heeft er 1 gehad, is helaas over het hoofd gezien door een Merc. ML, die walste er zo overheen....
-
Zo... weer even een vraagje... een rare misschien... -gert-
De gordel van de bijrijderskant is altijd nat... vochtig, ik knijp er geen water uit, maar toch... ben bang dat ie gaat schimmelen dus heb em afgerold en Linksachter in het gordelslot gestoken... Maar is dat een bekend probleem? Dorpels zijn niet rot en alle rubbers rond ramen en deuren lijken ook in orde te zijn!
Iemand tips of ideeetjes wat ik nog kan controleren? -klus-
-
zijn de deurrubbers echt goed? Ik had een flinke lekkage afgelopen winter, omdat het deurrubber onder in de hoek niet helemaal goed op zijn plek zat. Rubber er uit halen, goed schoonmaken en terugplaatsen was bij mij de oplossing.
Optie2;
Folie achter de deurpanelen die niet goed meer is, dan kan er ook water naar binnen komen. Dan zou de onderkant van je deurpaneel ook vochtig moeten zijn denk ik.
-
Deurrubbers zijn volgensmij gewoon goed, niet uitgedroogd en dichten volgensmij wel af... Ik zal zo nog eens gaan kijken of ik iets kan zien.
Maar daar kan sowieso het probleem ook niet in zitten, want het oprolmechanisme van de gordel zit onder in de B-stijl.
-
Ok, daar wordt de gordel nat. Ik dacht bij de bevestiging aan de bodem. :)
Gordel nat bij oprol mechanisme = lekke afwateringslang van het schuifdak??
-
Gordel nat bij oprol mechanisme = lekke afwateringslang van het schuifdak??
-thumbsup- Nog niet aan gedacht... -gert-
Weet je ook hoe die loopt? behalve dan langs de gordel... -naughty-
-
komt uit bij je achterschort, onder in de hoek geloof ik ( via dak/C-stijl). Of dat was alleen bij de golf1.. -dunno-
-
Kijk eens in het hoekje bij het zijraampje. Til het rubber daar eens omhoog. Bij mijn coupe uit 1985 zit daar ook een klein gaatje.
-
De afwatering loopt naar voren heb ik zo gauw gezien... zal er eens met een kleine trekveer doorheen friemelen...
-
Ebay is stiekem best slecht voor je portomonee.... -boehoe-
2 keer klikken en het is gekocht, 3 keer klikken en het is betaald... haha! En het nog leuk ook!!!
- Compleet ABU blok gescoord (140dkm)
- Verstelbare Nokkenas Poelie
- Koni hardheidverstelbare dempers rondom!
- FK 80/60 veren
Wat er nou nog moet gebeuren:
- onderstel 80/60 veren proberen
- blokkie ophalen bij Frankfurt
- Dan ziet ie er voorlopig tof uit en kan ik langzaam aan in de schuur aan de motoropbouw beginnen!
- opzoek naar sportief nokkenasje, zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz...
De bedoeling is om naar het volgende toe te werken...
Motorisch: ABU met Carbs, bewerkte en gevlakte kop, 276 nokstok (mss wilder en dan zonder HLA's), CAI, GroupeN uitlaat...
Buitenkant helemaal orgineel (op wielen/lipje/verlaging na)
Van binnen (halve)kooi erin, 2 vaste kuipjes, vloerbekleding eruit, onderste deel van dashboard eruit en het bovendeel laten flocken!
Beetje dit idee...
(http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Golf_22_12_2007_2.jpg)
(http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Golf_14_10_2007_07.jpg)
-
Weet er alles van van de ebay verslaving:D:D
Mooie plannen iig.. -thumbsup- ben zelf ook van plan de bekleding eruit te halen, abu met carbs, stoelen, kooi erin..
-
Is dat niet een beetje zonde van een originele Polo in die staat?
Verder hou ik je niet tegen hoor :)
-
Tijd dat je een project topic gaat openen
-
Mezelf kennende... Zal ie er alleen maar mooier van worden! -naughty-
Maar ach... wanneer is iets zonde... het blokkie heeft een lekke koppakking, dat is de reden om er iets anders mee te doen... dan is een sterkere motor snel gekozen! Daar hoort dan een sneller fahrwerk bij... En zo val je van het ene idee in het andere....
Dus.... is het zonde om een auto lichter en stugger te maken? Is het zonde om een auto sneller te maken? I don't know... -gert- Ik draag italiaanse schoenen, geen air-max! Dus no worries, het wordt netjes, strak en zoveel mogelijk orgineel!!!
Voor een project-topic moet je geregistreerd zijn, hoe werkt dat? Ik wil hier graag de vorderingen bij houden, en zo ook waar nodig van de kennis en ervaring op dit forum gebruik kunnen maken!! -klus-
-
info over lidmaatschap vind je hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4255.0.html)
-
Ik draag italiaanse schoenen, geen air-max!
:D
-
Geen slechte worden over airmax!!! -nana-
ben fanatieke airmax drager -nana-
-
Ik draag zowel Italiaanse als Nike schoenen -gert-
-
Hahaha, no offence!!!
Ik heb zelf ook nog wel ergens een stoffig paar staan, zitten heerlijk lopen fantastisch! 't ging om het punt dat het niet richting de "foute" kant op gaat! ; ) Even tussen de letters doorlezen dus... Haha!
-
ik heb air max en michelin's -nana- :)
maar ik ben benieuwd naar het resultaat.
-
Zo.... Gistermorgen terug gekomen van een familie-weekje in spanje... We zouden een vroege vlucht pakken, maar het is uiteindelijk een nachtelijk ritje met de Passat van mijn oom geworden... -sturen-
Gistermiddag en vandaag was ik vrij en heb wat eBay spul gemonteerd op de Polo... -naughty-
- Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren...
- Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt
- Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt
- knipperlichtunits gecleaned en gesmoked
- US Driving Lights ingebouwd
- en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped
Ziet er nu volgensmij wel wat minder opa-achtig uit... haha
-hitit-
Volgende week ga ik een stukje duitsland in om de 140dkm ABU motor op te halen... Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen / kijken naar welke carbs ik het beste kan kopen... Denk aan 40mm voor de 1.6?! Vooral omdat de meeste op een 1300 soms al 38mm monteren... Ik weet niet hoe groot de inlaatkleppen van een ABU kop zijn... Spruitstuk maak ik van alluminium omdat ik dat zelf het mooiste kan lassen!
Ontsteking ben ik al wel helemaal uit, het wordt een programeerbaar MegaJolt V4 systeem.
Hieronder maar een paar foto's van hoe ie er nou bij staat... Want wat zijn praatjes zonder plaatjes?! haha
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0358-1.jpg)
(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/IMG_0356.jpg)
-
Vette Polo? G40 (aan lichten te zien)?
Hoe laag staat ie daar op de foto?
Lancia Delta vind ik ook vet. De Delta Integrale is eigenlijk m'n favo Lancia:
(http://www.autogaleria.pl/tapety/img/lancia/lancia_delta_integrale_1991_03_s.jpg)
-
80/60 verlaagd zie vorige post
-
Vette Polo? G40 (aan lichten te zien)?
Hoe laag staat ie daar op de foto?
Lancia Delta vind ik ook vet. De Delta Integrale is eigenlijk m'n favo Lancia:
(http://www.autogaleria.pl/tapety/img/lancia/lancia_delta_integrale_1991_03_s.jpg)
er zijn veel meer polos met die smoke achterlichten verkocht dan er g40 polos zijn ;) Was volgens mij zelfs een optie in die tijd? Of kleur afhankelijk.
-
Vette Polo? G40 (aan lichten te zien)?
Hoe laag staat ie daar op de foto?
Lancia Delta vind ik ook vet. De Delta Integrale is eigenlijk m'n favo Lancia:
als je zijn verhaal goed leest,dan zie je dat ie bezig is met een ABU motor op carb's.
ik neem aan dat ie geen g40 er uit gaat gooien om daar een ABU op carbs terug in te stoppen.
(http://www.autogaleria.pl/tapety/img/lancia/lancia_delta_integrale_1991_03_s.jpg)
-
-klappen- Ik ben geregistreerd lid geworden... -klappen-
Uitgangspunt is dat het wel iets bijzonders moet zijn... misschien wel een G60 op de ABU, multipoint injectie, KMS.... genoeg gedachten... -cool-
Maar eerst te ABU reviseren en setje carbs zien te vinden... Ik wil graag 40mm CV Carbs, weet iemand nog iets te liggen?
-
-thumbsup- Nogmaals -welkom- :)