Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: douwegt op wo, 14 jul 2010, 23:18:38
-
hallo
ik heb sinds kort r6 carburateurs gezet op men polotje
eerst wat gegevens
standaard 3f motor
standaard r6 carburateurs 155 hoofdsproeiers, naalden zijn niet verhoogd
aav ontsteking -wanker- deze moet wel nog vervangen worden
aav brandstof pomp met t stukje naar reductie
nu het probleem:
als de motor stationair loopt en je geeft een beetje gas dan valt ie helemaal weg alsof ie helemaal verzuipt, dat vond ik zelf eerst nog niet zo vreemd tot ik een beetje ging spelen met de gasverstelling (dat kabeltje dat je kunt draaien) en toen kon ie wel ineens gewoon 5000 rpm draaien maar als je dan weer een beetje gas ging geven het zelfde probleem!
ik dacht eerst dat het aan de ontsteking lag maar toen bedacht ik me dat ik vorig jaar een setje solexen op had gehad met diezelfde ontsteking en die had dit probleem niet!
zou ie dan toch echt verzuipen?
groetjes douwe
-
is je cu wel aangesloten op je aav ontsteking ?
komen al je gasschuiven wel omhoog ?
gooi die aav ontsteking in een hoekje en monteer een mh ontsteking met kabelboom (komt qua vervroegingscurve beter uit de bocht )
-
en wat is de gasklep diameter van de r6 carbs
-
snelle jonge die serge -thumbsup-
is je cu wel aangesloten op je aav ontsteking ?
komen al je gasschuiven wel omhoog ?
gooi die aav ontsteking in een hoekje en monteer een mh ontsteking met kabelboom (komt qua vervroegingscurve beter uit de bocht )
-alles is aangesloten zoals normaal bij de aav alleen alle stekkers van de monogasklep niet en de lambdasonde niet
-gas schuiven komen omhoog, maar zeker niet hoger als de helft
-dat is voor morgen het plan maar bij gebrek aan een mh ontsteking heb ik wel iets liggen maar ook met een computer
en wat is de gasklep diameter van de r6 carbs
-37,5 ik meen de zelfde als martijn op de witte steilheck
-
ik was vandaag ook aant denken aan het probleem van furieus in het carburateur topic dat de veren te stug waren van de schuiven maar voor ik daar in ga knippen wil ik et wel een beetje zeker weten. anders word het weer een hele zoektocht naar nieuwe veren mocht het niet zo zijn of een heel duur grapje
-
gasklep diameter is goed ,155 sproeiers zijn te groot een 135 /140 zou beter zijn om te beginnen .
bij volgas geven zouden de schuiven geheel omhoog moeten komen , als deze maar half gaan ,dan klopt er iets niet of je hebt iets fout aangesloten .
-
gasklep diameter is goed ,155 sproeiers zijn te groot een 135 /140 zou beter zijn om te beginnen .
bij volgas geven zouden de schuiven geheel omhoog moeten komen , als deze maar half gaan ,dan klopt er iets niet of je hebt iets fout aangesloten .
-was ook mijn vermoeden
-volgas heb ik niet fatsoenlijk kunnen testen omdat ie dan meteen terug valt. en zover ik weet heb ik niet echt iets verkeerd aangesloten morgen avond weer even alles checken!!
-
en anders de schuiven foppen door ze zelf een handje te helpen (extra handje is dan wel handig )of je moet de gaskabel dan even tussen de tanden doen .
-
hehe en ik dacht dat ik gek was toen ik dat vanmiddag probeerde -gert- maar ik kwam idd een hand tekort
-
aleen een gek zoekt niet in oplossingen -thumbsup-
-
en geven alle 4 de carbs wel benzine en stromen ze niet over ?
-
aleen een gek zoekt niet in oplossingen -thumbsup-
das eentje voor op een tegeltje :)
en geven alle 4 de carbs wel benzine en stromen ze niet over ?
motor loopt op 4 pitjes, ik heb niks zien overstromen
-
en ?
-
vandaag nog eens geprobeerd met de schuiven omhoog te houden maar dat had geen effect!
ontsteking heb ik nog niet omgezet was helaas niet zo plug en play als ik gehoopt had en moet ik dus eerst eventjes allemaal uitzoeken met et schema erbij
sproeiertjes moet ik nog eventjes gaan zoeken want bij de lokale motorshop hier hadde ze die niet en moeste ze bestellen bij yamaha -gert- ik hoop morgen of overmorgen eventjes snel een paar te scoren!! ik denk dat ik dan ook meteen het probleem van de schuiven heb opgelost want hij krijgt niet eens de kans om fatsoenlijk in de toeren te klimmen!
-
Ik heb al eens een vereenvoudigd aansluitschema van een transistor ontsteking gemaakt.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MJQTLNJ8.jpg)
Misschien heb je hier wat aan.
`k moet er wel bij zeggen dat dit gewoon het complete kabelboompje is, zonder alle pennummers en draadkleuren.
-
wat ik vaak deed was een aantal boortjes halen(metaalshop of betere gereedschap shop) , sproeiers dicht solderen en boren maar .
-
morgen dan maar eventjes kijken in de bouwmarkten!! goeie tip
das trouwens een mooi schemaatje dat je in een oogopslag begrijpt en snapt -thumbsup-
-
bouwmarkten hebben enkel boortjes die per 0,5 mm omhoog gaan , als je nu boortjes haalt bij een echte ijzerwaren winkel (remmerden ,geha of fabory)kun je ze uitzoeken op 0,05mm opgaande voor een 50 cent per stuk (das nog altijd goedkoper als 4 sproeiers)
-
dat hebben we allemaal niet hier in het diepe zuiden. maar dan moet ik maandag naar onze lokale ijzerboer :)
-
Waar kom je vandaan dan? In Hoensbroek bijvoorbeeld (toch behoorlijk zuidelijk) zit een Fabory...
-
heerlen als ik het mij goed herinner ook.
Ooit nog eens speciale bouten gehaald voor 'speciale schoks'
-
Dat zal dezelfde Fabory zijn, vermoed ik... Ligt zo'n beetje op de grens (op industrieterrein bij Autoboulevard, McDonalds en Heuts). Heerlen en Hoensbroek is aardig één. :D
-
dat meen je niet dan gaan we daar morfgen eens kijken. woon zelf in landgraaf dus dat moet helemaal goed komen -thumbsup-
-
idd die bedoelde ik
-
geen bericht is goed bericht -dunno-
-
helaas pas morgen tijd om te sleutelen -klus- en vandaag wat spulletjes binnen gekregen dus ik hoop morgen meer nieuws. dus geen bericht niks gebeurd :)
-
ofja niks gebeurd ook niet! maar niks met het blok
kreeg men onderstel van men kuipstoeltje binnen, die is natuurlijk veelste hoog nu kan ik alleen maar met open dakraam rijden -nana-
-
dat ken ik ,als ik mijn bestuurdersstoel op normale hoogte zet dan moet ik idd echt het dak open zetten .
-
jullie hebben tenminste een dak om open te zetten met dit weer :)
-
Nadeeltje van een af-fabriek stalen schuifdak => binnen is 't lager.
-
helaas is de polo geschorst dus niks te open dak in de jetta :)
open dakje is aftermarket dus dat scheelt
-
Nadeeltje van een af-fabriek stalen schuifdak => binnen is 't lager.
maar zulks een lekker doorwaaien zonder dat geloei van een open raam -thumbsup-
-
hehe juist!
sproeiermaatje 135 gemonteerd geen resultaat!! vloeken geblazen ik dacht aan valse lucht. maar toen keek een collega die ook graag wat sleutelt en in het bezit van een gezond verstand, had de slangetjes boven op de carbs los gehaald en in eene keer kavoem!!
volgende week de ontsteking eens omzetten gaskabeltje vast zetten en na men vakantie naar de garage voor apk ed -thumbsup-
-
-thumbsup- -sturen-
-
moet ik deze openingen gewoon open laten of een filtertje voor zetten?
-
open laten
-
scheelt weer gewicht -thumbsup-