Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: richard-polo op do, 19 aug 2010, 11:47:22
-
Ik lees via polomagazin regelmatig over opel remklauwen{calibra} die 1 op 1 passen op de polo voorpoten! -dunno-
iemand hier al eens geweest die dat geprobeerd heeft?
van links na rechts.. Calibra Turbo, Opel Omega/Senator, Polo G40.
(http://www.bilder-hochladen.net/files/fw3b-4.jpg)
en gemonteerd op de voorpoten..
(http://www.bilder-hochladen.net/files/fw3b-3.jpg)
(http://i.ebayimg.com/01/!B0WHid!B2k~$(KGrHqN,!jUEw48e-zozBM,!JEZ1ow~~_12.JPG)
(http://i.ebayimg.com/05/!B0WHkb!B2k~$(KGrHqF,!h8Ew5OtIwq9BM,!JK2DE!~~_12.JPG)
(http://i.ebayimg.com/08/!B)bb6ogBWk~$(KGrHqJ,!hwEv1+0E9nqBMNdVIqttQ~~_12.JPG)
(http://00226.12trade.de/portal/artikel/pics/00226/057/2136151.jpg)
opel calibra remklauwen..
(http://www.autoteile-neue.de/img/E127/E2147119.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCS3X6PC.jpg)
polo G40 remklauwen
voor de polo2 zoek ik straks nieuwe remmen en dat worden dan schijven van ATE powerdiscs{63,10euro in huis}
met calibra turbo remklauwen -naughty-
-
Zijn ze groter dan G40?
Past er dan nog 13" onder de polo?
Remmen ze beter dan G40?
En zijn ze gemakkelijk te vinden.
-
Handig om te weten -thumbsup-
Maar als ik de afmetingen van de remblokjes bekijk, wordt ik er nog niet heel warm van......
Welke maat remzuiger heeft dat spul?
-
Hallo zeg, ben ik de enige hier die gaat stuiteren na het lezen van de topic titel? -dunno-
Opel onderdelen op een VW schroeven aargh.gif -gert- , niet vloeken hè! -boehoe-
-wtf2-
-
haha....we zijn hier niet zo 'zuiver'
Als het een VW maar ten goede komt lijkt me.
Waarschijnlijk is de remklauw trouwens gewoon ATE of zo dus daar hoeft helemaal geen opel op te staan.
Zoek nog wel naar de meerwaarde.
Remblokken lijken even groot of in de buurt van.
Schijven blijven even groot.
Dus zuigers groter? -dunno-
-
Hallo zeg, ben ik de enige hier die gaat stuiteren na het lezen van de topic titel? -dunno-
...
Vast niet de enige, maar de kans is groot dat je in de minderheid bent -ja-
We proberen het forum polo86(c) specifiek te houden, maar een x aantal mensen hebben naast het forum
ook nog een leven en zijn ook liefhebbers van andere merken / youngtimers.
Heb zelf jaren rondgeslentert op zowel (86c) polo meets als Kadett C meets -nana-
haha....we zijn hier niet zo 'zuiver'
Als het een VW maar ten goede komt lijkt me.
Psies..
Maar wat de remmen betreft, inderdaad: wat is de meerwaarde ?
-
Dezelfde maat remschijven als een polo onder een calibra turbo? Lijkt me een beetje werr bremst hat angst aanpak, of hebben we het hier over de achterklauwen?
-
nee het zijn de klauwen voor de voorkant -thumbsup-
als ik het goed gelezen heb kun je G40 schjiven gebruiken, dus het zou harder moet/kunnen remmen aangezien die opel klauw is gemaakt voor een 1200kilo!
volgens mij is de remzuiger iets groter! {wat is de maat van G40?}
ik las iets van 57mm {opel}
-
remt niks harder , wel hoef je minder kracht te zetten voor het remmen (polo zuiger is 42 mm uit mijn hoofd)
als je dus dezelfde banden houdt ,remt het niks harder , alleen de toegevoegde energie op het rempendaal zal een stuk minder zijn . de warnte ontwikkeling op de schijf wordt een stuk hoger . dus rem fading (dampvorming tussen blok en schijf) zal eerder kunnen optreden . nu is dit probleem te verschuiven door geboorde en of gegroefde scijven te nemen . ik zou wel voor geforceerde remkoeling kiezen (stukje stofzuiger slang ,langs de stabi van voorkant bumper naar remklauw en of schijf ) je moet je temperatuur enigzins in bedwang kunne houden , koud is niet gpoed (weinig remvermogen aangezien de blokken dan te hard blijven ) te warm is ook niet goed ,dan verharden de blokken door verglazing en dampvorming is dan ook een issue , tevens kan dan de remolie gaan koken en zorgt de dampbel voor faporlock waardoor je rem vast blijft staan .
maar als ik in richard zijn schoenen zou staan ,zou ik het net zo hard ook doen .
-
Nou, na dit allemaal gelezen te hebben stuiter ik niet meer zo ;). succes met 't inbouwen
-
Hallo zeg, ben ik de enige hier die gaat stuiteren na het lezen van de topic titel? -dunno-
Opel onderdelen op een VW schroeven aargh.gif -gert- , niet vloeken hè! -boehoe-
-wtf2-
-
Btracing en furiouz,, jullie hebben zeker ook zo,n embleem van opel waarop gepist word
-nana-
-
remt niks harder , wel hoef je minder kracht te zetten voor het remmen (polo zuiger is 42 mm uit mijn hoofd)
als je dus dezelfde banden houdt ,remt het niks harder , alleen de toegevoegde energie op het rempendaal zal een stuk minder zijn . de warnte ontwikkeling op de schijf wordt een stuk hoger . dus rem fading (dampvorming tussen blok en schijf) zal eerder kunnen optreden . nu is dit probleem te verschuiven door geboorde en of gegroefde scijven te nemen . ik zou wel voor geforceerde remkoeling kiezen (stukje stofzuiger slang ,langs de stabi van voorkant bumper naar remklauw en of schijf ) je moet je temperatuur enigzins in bedwang kunne houden , koud is niet gpoed (weinig remvermogen aangezien de blokken dan te hard blijven ) te warm is ook niet goed ,dan verharden de blokken door verglazing en dampvorming is dan ook een issue , tevens kan dan de remolie gaan koken en zorgt de dampbel voor faporlock waardoor je rem vast blijft staan .
maar als ik in richard zijn schoenen zou staan ,zou ik het net zo hard ook doen .
Dat moet wel want ik neem aan dat je zelf ook wel eens in een 1.0 polo2 hebt gereden..
maar van remmen is geen spraken, tenminste bij de polo2 die ik heb gekocht kan ik stampen tot ik een ons weeg maar echt remmen doet ie niet :) geeft soms nog wel eens wat schrik reakties.......
dus alles is beter dan de standaart HZ remmetjes -gert-
Heb hier nog een HRC van een g40 liggen die ik dan ook wel zal inbouwen..
-
Nee, opel heb ik geen hekel aan. Frans is de "shit" :) Had wel een renault logo dat over de grond sleepte aan mijn trekhaak hangen :
-
Dat moet wel want ik neem aan dat je zelf ook wel eens in een 1.0 polo2 hebt gereden..
maar van remmen is geen spraken, tenminste bij de polo2 die ik heb gekocht kan ik stampen tot ik een ons weeg maar echt remmen doet ie niet :) geeft soms nog wel eens wat schrik reakties.......
dus alles is beter dan de standaart HZ remmetjes -gert-
Heb hier nog een HRC van een g40 liggen die ik dan ook wel zal inbouwen..
-wtf2- Niet ouwehoeren met HZ remmerij hea?? :D
Als ik maar hard genoeg trap staat die zo stil :)
-
ja dat is niet mijn bedoeling!! ik trap bekant een gat in de bodem -gert-
ik ouwehoer liever dan dat ik tussen 6 planken terecht kom :) dus ik heb liever echte remdruk hahaha
hij moet al stilstaan als ik het pedaal aanraak ;)
-
of je ontlucht je remmen goed -klus-
-
dat ontluchten heeft dus 0,0 zin!!
der zit gewoon geen power op het rempedaal -boehoe-, ik vind het niks...
ben er nou achter welke schijven ik nodig heb -thumbsup-
256mm schijven
20mm dik
moet alleen nog effe zoeken naar het middendikte, die scheeld vaak!!
volgens leden van polomagazin is de G60 golf remschijf die maat..
dus dat ga ik nog effe nazoeken...
ondertussen koop ik wel een goedkoop setje om toch de winter door te komen,,
-
-wtf2- Niet ouwehoeren met HZ remmerij hea?? :D
Als ik maar hard genoeg trap staat die zo stil :)
als je echte remmen gewend bent dan hoef je niet hard te trappen -klus-
-
Je kunt met de originele HZ wel hard remmen, maar dan moet je na iedere remactie je rugleuning weer in de oude stand zetten.
-
Dan is je stoel niet goed! -uitlachen-
Je kunt met de originele HZ wel hard remmen, maar dan moet je na iedere remactie je rugleuning weer in de oude stand zetten.
-
Die oude VAG stoelen moet je iedere drie maanden sowieso al terug in de goede positie zetten. Wat natuurlijk niet hoeft als je de leuning standaard op de achterbankzitting hebt liggen.
'n beetje zelfVAGspot kan geen kwaad. -nana-
-
geen last van bij mijn HZ hoor die stoelen ;)
wel doen de ruitenwissers altijd raaar :)
opzich is erbest mee te remmenm hoor die HZ remmetjes...
alleen ik ben toch wel wat beters gewend :)
-
dat ontluchten heeft dus 0,0 zin!!
der zit gewoon geen power op het rempedaal -boehoe-, ik vind het niks...
ben er nou achter welke schijven ik nodig heb -thumbsup-
256mm schijven
20mm dik
moet alleen nog effe zoeken naar het middendikte, die scheeld vaak!!
volgens leden van polomagazin is de G60 golf remschijf die maat..
dus dat ga ik nog effe nazoeken...
ondertussen koop ik wel een goedkoop setje om toch de winter door te komen,,
Golf G60 heeft 280mm schijven, wat jij zoekt zijn 256mm van een 16v, zitten onder de nieuwe types Golf 2 GTI 16v, Passat, enz.
-
ja ik had ze al gevonden bij atp die van de gti 256mm -thumbsup- {blijkbaar bedoelde ze het G60 model type2}
-
@ Richard: 256ér geventileerd bij 4x100 steek zit onder heel veel vw'tjes. Bijv. de Golf 3 2.0 (niet GTI). Girling 54érs passen daar prima op, met houders van een Scirocco 16v (maar goed: dat wist je vast al wel)
G60 heeft toch juist NOG grotere schijven? (280érs?) Dan zou het pas echt interessant worden (alhoewel compleet overtrokken op een Polo), want de klauwen voor 280érs kan je alleen met self-made-adapters plaatsen: Ziet er eigenlijk altijd een beetje als beun werk uit.
-
maar het remt wel
-
Dat zal wel.
Maar Richard z'n HZ zal waarschijnlijk vooral een goede beurt nodig hebben op de achteras: De ToekToek remt (naar mijn gevoel) net zo goed als de Giesel. ToekToek: Volledig standaard (met vierkante blokjes) en 'alles nieuw en soepel werkend' op de achteras. Giesel; Girling 54 op de vooras, rembekrachtiger en verdeler aan de achteras met 'G40' zuiger. Okay: ik overdrijf, maar ontluchten + afstellen vrijeslag op trommels doet heel veel meer dan alleen maar rucksichtslos vernieuwen op de vooras.
-
ja dat al ,heb er zelf mee gereden -thumbsup-
-
Dat zal wel.
Als in: Ik neem aan van wel, maar kan d'r niet over oordelen, want tja: zelf niet mee gereden = geen referentie = gelul in de ruimte als ik er iets over zou zeggen.
-
Dat zal wel.
Maar Richard z'n HZ zal waarschijnlijk vooral een goede beurt nodig hebben op de achteras: De ToekToek remt (naar mijn gevoel) net zo goed als de Giesel. ToekToek: Volledig standaard (met vierkante blokjes) en 'alles nieuw en soepel werkend' op de achteras. Giesel; Girling 54 op de vooras, rembekrachtiger en verdeler aan de achteras met 'G40' zuiger. Okay: ik overdrijf, maar ontluchten + afstellen vrijeslag op trommels doet heel veel meer dan alleen maar rucksichtslos vernieuwen op de vooras.
de zooi voor de achteras is al besteld -klus-
dan nog denk ik dat ie niet naar mijn zin zal remmen ;)
Waarom? nou omdat ik nogal vaak wat zand laad en dan word je auto ontzettend zwaar :) en dus heeft ie ook hardere en betere remmen nodig{vind ik zelf gewoon veel prettiger rijden}
de info van de 256mm schijven is inmiddels binnen -thumbsup-
noem mij maar eigenwijs :P maar ik wil het..
280 schijven is geen optie!! daarvoor moet ik te grote wielen monteren....
-
256-ers = 14" wieltjes
-
zie ook deze -thumbsup-
-
enn de remklauwen goed gangbaar scheelt ook een hoop
-
256-ers = 14" wieltjes
dat kan ik nog accepteren -thumbsup-.. volgens mij lukt dat niet met 280 schijven!
remklauwen heb ik gereviseerd vanwege apk afkeur -klus-
nogmaals het remt redelijk maar het mag/kan altijd beter :)
-
280is 15 inch minimaal
-
dit is 256 met 14inch..
http://www.bilder-hochladen.net/files/big/1lf8-2a.jpg
{grote foto}