Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: VW86c op za, 21 aug 2010, 17:41:05
-
Deze is op 20 Juli vervangen vanwege lekkage, nu precies een maand later begint hij weer versnellingsbak olie te lekken langs de schakelas keerring. Is er bij de garage iets verkeerd gedaan hoe kan dit ?
-
Kan bij montage stuk gegaan zijn.
De as zelf is niet ingesleten?
-
Heb nog eens beter gekeken de boel schoongemaakt en hoogstwaarschijnlijk lekt hij via het carter of de pakking hiervan. Dus dat word de pakking vervangen ? Of kan het zijn dat het carter een klein beetje los is getrild en dus even aangedraaid of iets dergelijks moet worden?
-
Ter check even de carterboutjes aandraaien op moment en dan nog eens kijken wat er gebeurt. -klus-
-
Okee met hoeveel Nm ?
-
Zoekt en gij zult vinden :)
Magische woord: Aanhaalmomenten -thumbsup-
-
Carterlekkage verholpen, begint hij ineens uit de bak te lekken godver -boehoe-
Hij lekt bij het pijltje op de foto:
(http://img837.imageshack.us/img837/122/43285961.jpg) (http://img837.imageshack.us/i/43285961.jpg/)
(http://img576.imageshack.us/img576/5979/82016958.jpg) (http://img576.imageshack.us/i/82016958.jpg/)
Het boutje heb ik al aangedraaid maar hielp niks
-
Dat is het boutje van het kapje dat tegen je bak aan zit, zodat er geen rommel bij je vliegwiel komt enzo. Als er daar veel olie weg lekt...dan zou dat misschien wel bij je krukaskeering weg kunnen komen...of je carterpakking is daar gewoon lek.
-
Het is volgens mij niet de krukas keerring want het ruikt echt sterk naar versnellingsbak olie en de olie is gewoon doorzichtig
-
dus dan is het volgens het lampjes theorie de bakolie :) oftewel je priceaskeering is wat incontinent
-
Okee en hoe vervang ik deze keerring
-
heb ooit eens een draadje gemaakt ,hoe je een keering vervangt iningebouwde toestand
-
voila (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3959.0.html) 2 minuten zoekwerk
-
Ja dat is voor de krukas keerring maar hoe zit het met de price as keerring waar serge het over had, moet hiervoor de bak gedemonteerd en hoelang zou de garage hier over doen ?
-
als zelfdoen geen optie is ben je over het algemeen je auto een dag kwijt
-
Nou hij staat bij de Profile ik laat het nog wel even weten wat het probleem was...
-
profile? onwetende randdebielen... Daar laat ik nog geen remblokken vervangen, woor een nieuwe set banden oke, maar geen garageklussen. Daar zijn ze dat verleerd. (uitzonderingen daar gelaten)
-
De Profile in Sneek voldoet altijd prima zolang je het maar bij reparaties houd. 1 keer mijn APK laten doen met als resultaat 5 adviespunten waarvan minstens 3 niet waar waren, bijvoorbeeld zogenaamd waren mijn veren geknapt nou ik nieuwe gehaald ouwe eraf toen bleek dat er niks aan de hand was met de veren -gert-
-
Geldt voor al die grote ketens: je hebt goeie en slechte vestigingen.
-
Geldt voor al die grote ketens: je hebt goeie en slechte vestigingen.
withstupid
(het blijft tenslotte mensenwerk)
-
Godver net gebeld, blijkt er in de bak een scheur te zitten -boehoe- Iemand een idee wat een gebruikte bak kost? Kan niet veel op marktplaats vinden.
-
varieert tussen 50 en 150 euro.
eerste vind ik reeeler dan de laatste
Ook afhankelijk of je vijf of vierbak wilt.
maar als het een vierbak is dan heeft hier vast iemand nog wel zoiets liggen.
-
Ja ik wil uiteraard wel weer een 5 bak, of zijn die zeldzamer en duurder ?
-
5 bak is wel ietsje moeilijker te vinden denk ik ja..
Geen idee wat een 4-bak zou kosten, maar denk dat je die wel voor minder hebt als 100.
Ik zou op de sloop in Groningen (100) en Uithuizen (125) euro moeten lappen voor een 5-bak.
Heb ik nog niet gedaan... wil nog wel een keer een 5 bak ergens scoren ergens, maar dat komt vanzelf.. in de mijne zit geen scheur :)
Maar volgens mij zat je dan ook nog met een baksteun? (van 4 naar 5 bak?) -dunno- Of ligt dat nu alleen aan het feit dat als je van een 1.0 / 1.3 naar een 1.6 blokje gaat uit een 6n / golf o.i.d.? -dunno-
-
baksteun is geen probleem.
hij zegt tenslotte zelf: "ik wil uiteraard wel weer een vijf bak" dus die steun heeft hij al
-
geen idee of het voor jou in de buurt is (en wat de vraagprijs is):
http://link.marktplaats.nl/350226077
-
De hoofdprijs vraagt hij er voor :
Beschrijving TE KOOP5BAK POLO COUPE GT .1.3
VERSNELINGSBAK 200euro
-
De hoofdprijs vraagt hij er voor :
bwahaha.....
die vraagprijs is zo idioot dat ik em niet eens zag staan. las er zo overheen :)
nou ja. verder zoeken dan maar. dat vind ik veel voor een bak zonder enige vorm van garantie
-
Bakje gescoord en morgen word het spul weer inmekaar geknutseld
-
-klappen- -klappen- -klappen-
succes
-
Alleen nu vraag ik me af, hoe kan er een scheur in je bak komen? Heb het zelf nog even bekeken de scheur zit in het buitenste gedeelte dat over je koppeling heen gaat maar daar komen verder toch geen rare krachten op te staan ?
-
scheef monteren en toch aandraaien
-
Ja oke dat kan, maar het is 178 duzend kilometer goed gegaan en ineens een scheur?
-
zal er vast langer gezeten hebben en meestal is een koppeling er echt wel vervangen na een ton op de tellert.
ik schakel zelfs zonder koppeling soepeltjes op de toeren .
-
Nou de bak zit eronder en hij lekt niet meer MAAR uit de versnellingsbak komt nu een soort van schavend geluid wat verdwijnt als je de koppeling intrapt. Dit geluid hoor je ook als je rijd in iedere versnelling. Ik ben bang dat de bak er weer af moet wat kan dit zijn ?
-
Druklager.
Edit, ik denk dat het druklager een beetje speling heeft als ie vrij loopt, zodra hij tegen de drukgroep wordt geduwd is die speling weg en het geluid voorbij, of je er mee wil blijven rijden is aan jou, maar ik denk niet dat `t veel kwaad kan.
-
Oke, nou dat ga ik in elk geval even vervangen dan maar nu nog iets: als ik hem van de 4 naar de 5 schakel gaatie een fractie van een sec keihard tandepoetsen en met gasgeven in de 5 voel je de pook ontzettend trillen dus ik denk dat er sowieso een andere bak op moet ?
-
naaldlager van de5