Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: jeremiah1992 op vr, 27 aug 2010, 13:33:24
-
hallo allemaal,
het gaat om een:
VW Polo Classic 1.3
Bouwjaar:1984
Motorcode: HK
vorige week vrijdag mijn eerste auto gekocht maar sinds de aankoop valt deze regelmatig uit.
als ik de auto start loopt deze verschrikkelijk laag stationair, de hele auto schud dan, en na een tijdje valt deze vaak uit.
ook als de auto gewoon aanstaat en stil staat en ik geef ff gas dan valt de motor na het loslaten van het gas regelmatig direct uit.
wanneer ik bijvoorbeeld de rijksweg afga en aan het einde van de afrit een stoplicht staat druk ik van tevoren mijn koppeling in waardoor de motor direct terugvalt in toeren en dus gelijk uitvalt.
schakel ik een versnelling terug en laat de koppeling opkomen dan staat de motor natuurlijk weer gelijk aan.
ik heb vandaag de stationairschroef ongeveer een hele slag ingedraaid met 0 resultaat.
dit uitvallen gebeurt heel vaak maar eergister deed de auto het bijna probleemloos, hoger stationair lopen enzo maar vandaag is het weer een ramp.
ook is mijn alarmlicht niet lekker, ik zette laatst mijn alarmlicht aan en ging binnen wat pakken, kom ik daarna terug staat mn alarmlicht uit)schakelaar nog ingeschakeld en controlelampje op het dashboard stond wel aan maar knipperde niet.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
b.v.d.
-
Heb je enig idee wanneer er het laatste iets aan onderhoud gedaan is?
-
geen idee.
ik ga hem wel een keer een grote beurt geven denk ik, maar waar zou ik specifiek op moeten letten.
btw de accu is 5 jaar oud.
-
Vacuumvervroeging/paddo? -dunno- Of contactpuntjes?
Alarmlicht zou goed je relais kunnen zijn. Maar schakel eerst weer eens even je gewone knipperlicht in, soms pakt-ie dan in 1 keer weer, weet ik uit ervaring van vroeger...
-
hoe moet ik die vacuumvervroeging en contactpunten controleren? heb in de zoekfunctie gezocht maar kan niks vinden.
b.v.d.
-
hmm.... dat zijn meer vragen die je hier kan vinden
http://link.marktplaats.nl/360594620
als je echt beginnende bent is dit een zeer goede investering
-
ik heb al een vraagbaak liggen maar daar denk ik niet zoveel in als in die werkplaatshandleiding.
die handleiding is alleen in het engels, hmm, ga m wel kopen denk.
op het forum staat niks over hoe ik die dingen moet controleren?
-
in een vraagbaak geen uitleg over contactpuntjes ? ?
lijkt me wel
met een vraagbaak hoef je naar mijn mening geen haynes te koop.
wel leuk maar niet noodzakelijk
-
Ik denk ook dat je de zoekfunctie niet goed gebruikt hebt: let daarbij op dat je op de startpagina staat, anders zoekt hij alleen in het subforum (of zelfs topic) waar je op dat moment in zit...
Zo kom ik bij het zoeken naar 'paddestoel' o.a. dit topic van mezelf (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,1117.0.html) tegen waar ik ook met probleempjes met m'n toenmalige HK liep... :) (maar dat is maar 1 van de resultaten)
Zoek je op 'contactpuntjes' krijg je wel 3 pagina's met resultaten...
-
Loopt die wel op alle pitjes?
-
Ik ga morgen ff de bougies controleren en aan dat slangetje zuigen.
-
zojuist aan het slangetje gezogen en kan blijven zuigen (wordt je lekker high van van die benzinedampen:P) maar er komt geen vacuum hoe moet ik dit oplossen? membraan kapot?
b.v.d.
-
ik kom er net achter dat ik het verkeerd heb gedaan, ik heb aan de carburateur gezogen en niet aan dat kastje.
morgen weer verder kijken.
-
hoop voor je dat je niet vaker aan de verkeerde dingen moet zuigen -nana-
-
vandaag bij de dealer geweest en de vacuumregelaar(036905271G) is niet te krijgen.
complete ontsteking(036905205T) ook niet.
ik heb net een gezocht-advertentie op onderdelenlijn.nl gezet dus is ff afwachten.
vraagje over de onsteking, hoe is deze te demonteren?
verdelerkap eraf en dan de 2 schroeven waar je je grondplaat mee vastzet los en dan komt de hele ontseking eraf?
b.v.d.
-
vraagje over de onsteking, hoe is deze te demonteren?
verdelerkap eraf en dan de 2 schroeven waar je je grondplaat mee vastzet los en dan komt de hele ontseking eraf?
b.v.d.
De verdeler zit met 2 of 3 boutjes op de cilinderkop geschroefd. Verder alleen even de verdelerkap of bougiekabels loshalen en je pakt de verdeler er zo af.
-
ik heb dat nog wel liggen voor je, voor 50 euro krijg je een kompleet lopend blok met 4-bak er gratis bij :)
-
vandaag de vacuumvervroeger vervangen, is nog niet uitgevallen is dus waarschijnlijk weer in orde.
kan niet echt testrijden want mn hele dashboard ligt eruit.