Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jorp op zo, 05 sep 2004, 11:59:50
-
Als ik stationair draai met 1 polo, en de blower staat aan dan draait die blower langzamer dan normaal. Als ik gas geef gaat de blower ook harder draaien!!!! -gert-
Accu slecht of leverd de dynamo niet genoeg spanning?
-
Vreemde locatie voor deze topic maarreh... -dunno-
Je accu gebruik je alleen voor het starten dus het zit in je dynamo. Je zou even moeten meten hoeveel Volt ie nog levert. In ieder geval toen de koolborstels vervangen waren bij mij in de Derby had ik vele malen fellere koplampen.
Zoiets zou het wel kunnen zijn.
-
He shit! Ja verkeerde locatie!!! Naja oke ik ga mijn dynamo ff nakijken, tnxz
-
Hoe zo? Staat toch harstikke mooi zo?
-
Verder:
meten is weten...
Bij mij gaat de blower (vooral in de winter) ook harder draaien op het moment dat de dynamo inschakeld. Maar: 'meer gas' = 'meer blower' over het hele toerengebied is niet goed!
ff een voltmeter aansluiten en kijken wat ie doet!
-
Vandaag de voltmeter erop gezet! 14V, maar licht pingelend en dat zie ik ook in mijn verlichting. Maar ik heb het al gevonden, denk ik, verlichting pingeld licht 1/4 knippert ie. Beetje vaag uit te leggen. Maar goed. Met optrekken voel ik ook dat ie een beetje hapert. Motor hoor je ook stationair licht haperen ook weer 1/4 van de tijd. Dus lijkt me: 4 cilinders eentje of ergens wat mis. Kan dit de oorzaak zijn???
Mayo in de oliedop!! Zo wit heb ik het nog nooit gezien en zo veel ook niet. Motortje van deze polo heeft al 156.000km gelopen. En ik heb ook het idee dat hij wat vermogen mist en koelvloeistof erug lekker vindt
-
Koppakking -klus-
-
Jaja, weer een leuk klusje voor de avond uurtjes! Is het aan te raden om de kop te laten vlakken? Is een NZ kop eigenlijk wel te vlakken?? Want een verbrandingsruimte zit er niet in. Moeten dan de kleppen er uit? Ken ik gelijk ook weer de klepsealtjes vervangen.
-
als je hem er toch afhebt gewoon laten vlakken. ja kleppen moeten eruit. ja je kunt hem vlakken. (laat wel even goed nameten of het nog kan)
-
In de vraakbaak staat iets over het gereedschap, daar hebben ze het over 1 klepzittingfrees geloof ik! Ken dat ook met een ander stuk gereedschap? En ook gebruiken ze een handig ding om de kleppen los te maken. Vorige keer deed ik het echt op een beun manier, kop hoefde ook niet meer in elkaar, daarom. Maar is er ook een simpelere manier om de kleppen los te maken. Neem aan dat dat apparaat ook geen geeltje kost!
-
Motortje van deze polo heeft al 156.000km gelopen.
156.000 is dus net ingelopen -thumbsup-
wat die storing betreft ,meet eerst ff je massa punten na, tussen accu en chassis, desnoods ff schoonmaken. -klus-
-
Motor staat geheel in elkaar!! Jippie!! Starten en lopen!!! Maar goed, nog steeds het probleem van de knipperende verlichting. Zie hier het filmpje
Tnxz Dennis.
Hij is een beetje donker maar goed te zien!!! Ook mijn buitenverlichting knippert zo!!!