Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: MichaelG40 op zo, 07 nov 2010, 17:46:40
-
Hallo allemaal,
Zal me eerst even voorstellen, Ik ben Michael 19 jaar oud en sinds 3 maanden in het bezit van een polo G40.
Nou heb ik afgelopen week helaas een ongeluk gehad waarbij de zijkant van de auto behoorlijk in elkaar zit.
Nu wil ik het motorblok eruit gaan halen en in een normale polo hangen,dit omdat deze auto's vaak minder versleuteld zijn dan de G40. Nu heb ik een mooie polo fox 1.05 uit 94 op het oog. Maar nu is mijn vraag of deze ophangpunten van de motor hetzelfde zijn?
Verder weet ik dingen zoals; remmerij, computeren,brandstofpomp en dergelijke allemaal moet overzetten.
En was ik benieuwd op wat voor grote dingen ik nog meer kan lopen?
Alvast bedankt,
Groetjes Michael
-
plug & play!
-
Kijk is aan, dat is goed om te horen, ophangpunten zijn dus allemaal hetzelfde van dit model?
Klopt het ook dat de benzinepomp van een G40 anders is?
En zijn er nog grote dingen waar ik tegenaan kan lopen?
-
achteras overzetten van de G40, deze heeft een stabilisatie stang.
Draagarmen voor overzetten, die hebben andere gewrichten.
Motor draadboom overzetten, brandstof pomp, de stekker van de G40 brandstofpomp is anders dan die van een 1.0, die moet je over solderen.
Stabilisatie stang is voor een 5 bak, dus overzetten.
Remmen voor zijn geventileerd.
Vaak zijn de raampjes van een 1.0 niet dezelfde als die van een G40, daarbij zit het rubber over het raamstijltje heen, dit scheelt veel herrie tijdens het rijden.
En natuurlijk de kilometer teller.
Bumper is waar de intercooler komt nog dicht, dit moet je dan open zagen.
Dat was t wel zo'n beetje d8 ik.
Ben je er zelf een beetje handig in?
Arno
-
Stabilisatie stang is voor een 5 bak, dus overzetten.
Vanaf 1986 zijn ze allemaal geschikt voor 5-bak
-
het betreft een 2f ,kuch -nana-
-
Ja en? Had ook kunnen zeggen dat alle 2f-stabi's gelijk zijn:
als extra info vertel ik dat ze vanaf 1986 geschikt zijn.
-
je hebt dan nog enkelt dikte verschil
-
Bedankt voor de informatie heren, hier heb ik iets aan. Ik ben zelf vrij handig ( ben van beroep bromfietsmonteur), is alleen wel voor het eerst dat ik zoiets bij een auto ga doen. Maar dat gaat vast wel goed komen. Alleen dat met die kabelboom, moet dat ook gesoldeert worden, of is het een kwestie van stekkers?
En die draden solderen van de brandstofpomp, worden gewoon de zelfde kleuren gebruikt?
Alvast bedankt.
-
Michael, ik heb eventueel een schadevrije G40 carrosserie staan zonder motor, interieur en dashboard. Meer info in dit topic:
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5106.0.html
Mocht je er belangstelling voor hebben dan hoor ik het graag!
EDIT: Zit je dus ook niet met verkeerd vermogen op kenteken enz. Later ook beter te verkopen. -thumbsup-
-
Martin heb je even toegevoegd op msn.
-
Ben online, en dat is zeeeeer zeldzaam :)