Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Rogier88 op za, 13 nov 2010, 20:24:51
-
Goedenavond.
mijn polo 1300 coupe fox uit 93 met aav motor vertoont rare kuren, heb hem net 3 dagen en ben het nou alweer zat.
De eerste paar uur dat ik hem had reed i helemaal perfect maar daarna sloeg hij zo in 1 keer af.
na 3 kwartier in de regen en de kou te hebben gestaan deed hij het ineens weer dus gauw weer verder gereden.
Later op de avond toen ik naar huis wou rijden kreeg ik hem niet eens meer aan het lopen, starte wel maar sloeg niet aan. dus toen toch maar eens even gekeken wat het toch zou kunnen wezen.
bleek dus dat de bobine uit eindelijk geen vonk gaf en dat de ontsteking flink versleten was.
dus nieuwe bobine erop en complete ontsteking.
en deed het weer prima voor een tijdje.
vanochtend na het werk gereden en weer terug geen probleem .
tot aan vanmiddag, even boodschappen gehaald ging allemaal goed.
tot aan de terug weg, reed lekker na huis en zo in 1 keer pats weer uit en kreeg hem dus weer niet aan.
Heb nou eigenlijk geen flauw idee meer wat het zou kunnen zijn, aangezien de bobine en de complete ontsteking al zijn vervangen!
-
Tja moeilijke kwestie.
Kan van alles zijn, maar ontsteking en brandstof zijn meestal de eerste dingen die je controleerd. Als je vonk hebt dan brandstoftoevoer controleren. Hoor je de brandstofpomp als je het contact aanzet? Ik heb ook eens het brandstoffilter verstopt gehad, dan krijgtie ook kuren.
-
ik hoor de brandstofpomp inderdaad een paar sec als ik het contact om draai.
dan zal ik morgen het brandstof filter eens controleren, neem aan dat de bobine en de ontsteking nog gewoon goed zijn aangezien ik die gister heb vervangen!
-
Anders even bougie er uit draaien en kijken naar de kleur. Misschien rottige injector?
Ik heb eventueel een ontsteking liggen mocht die van jou toch niet goed zijn. Injectie volgens mij ook nog -thumbsup-
-
als hij eenmaal loopt, dan rijd de polo geweldig, dus rottige injector lijkt me niet.... en heb 75 euro betaald voor een zeer goed uitziende ontsteking dus neem aan de het probleem daar ook niet ligt... maar toch bedankt!
-
anders is de ecu naar zijn grootje
-
Comtactblokje kan ook rare kuren veroorzaken.
-
oke en hoe kom ik erachter dat m`n ecu aan z`n eind is..?
en zo`n contact blokje hoe vervang ik dat?
-
Contactblokje? Zoekfunctie! -ja-
Enneh: hoe zie je aan een ontsteking dat de Hall-gever goed is? -dunno- Want ik vind de klachten wel erg klinken als Hall-gever (al sluit ik het contactblokje ook niet uit)
-
hmmm...
als het probleem hetzelfde is en je hebt een compleet ontstekingshuis vervangen dan zou ik het daar niet meteen zoeken.
contactblokje enz.....
begin eerst eens bij het begin. controleer of hij goed vonkt als hij niet wil starten.
vandaar terug werken.
Even niet aannemen, maar controleren.
Als er geen vonk is hoef je ook niet verder te kijken naar brandstof enz en visa versa
als de hele ontstekingsspullen vervangen zijn komen dan een paar dingen in beeld zoals idd contactblokje en (als serge het zegt, ik heb die high tech spulletjes niet in mijn polo) de ecu.
last but not least. nu even niet opgeven, maar even systematisch uitsluiten.
van een polo hoor je geen slechte zin te krijgen. en waarschijnlijk is het een klein probleem. Hierna zit je weer met een glimlach achter het stuur. :)
-
Niet t zelfde als ik had? blauwe temp sensor?
-
Check inderdaad ook even de blauwe tempsensor op het thermostaathuis. Die verziekte de boel bij mij als het koelwater warm werd. De blauwe sensor gaat naar het motormanagement, de zwarte naar de temperatuursensor in het dashboard. Misschien dat je iemand in de buurt kent met ook zo'n polo, dan kan je 'm ff snel omwisselen (met koude motor). Platte schroevendraaier is alles wat je nodig hebt. Wrik het klemmetje omhoog en wiebel de sensor er uit.
Koude motor zou dus geen probleem zijn, warme motor geeft kuren. (was bij mij het geval).
-
Abrupt afslaan ligt meestal niet aan de blauwe sensor. Verrot lopen, dat is blauwe sensor :)
Heb je een toerenteller? Doet ie raar slaan? Hall-sensor!
Is het ' in een keer ' uit? contactblokje
Alle andere zaken kan ook, ennuh: vertrouw 2e hands spullen niet voor de volle 100%: die delen die bij jou kapot gaan, gaan bij een andere polo net zo goed stuk.
-
ik heb geen toerenteller, maar de polo valt wel in 1 keer uit.... dus dat lastige contact blokje kan de reden zijn dat de polo dus niet vonkt? dan ga ik morgen het contact blokje maar even vervangen! Thxn allemaal!
-
Ga eerst proberen te testen voordat je geld gaat uitgeven. Geloof me, dat kan je veel geld schelen... -boehoe-
-
Nou probleem is gevonden, het bleek toch de hallgever te zijn...!
maar jaah nou probleem 2... de dynamo laad niet meer op dus ik dacht even een geriviseerde erop te zetten.
maar met demontage bleek dat de dynamo steun gescheurd is... kan ik deze gewoon loshalen en vervangen of is deze tegelijk een motorsteun en denk ik er iets te makkelijk over?
Thxn voor alle reacties!!
-
is gelijk een motorsteun dus wel even een garage krikje onder je motor
-
Dus als ik 't goed begrijp al reeds 2 ontstekingen gesloopt?
Dan zou 't transistorblokje (is 1 blok met je bobine) welles kapot kunnen zijn.
Is dat te meten mensen? (weet ik ff zo gauw niet)
Zou ik wel ff controleren voordat je ontsteking nr.3 monteert (en sloopt.....)
-
jawel dan moet er meer dan 5 voltop je ontsteking komen
-
Nou dan ga ik dat blokje ook gelijk even doormeten! -thumbsup-
de hallgever van de onsteking die ik gekocht had bij de sloop bleek ook niet goed te zijn volgens de monteur , vandaar dat er nou een gloednieuwe in zit....
dus ga er een beetje vanuit dat ik daar verder geen problemen mee krijg!
nou moet ik alleen vanmiddag nog de dynamosteun vervangen aangezien het ophangpunt van de dynamo geknapt is....
en ik heb gister nog een polotje erbij gehaald voor een kratje bier! helemaal compleet alleen met kapotte koppelingsplaten!
met nog een heel mooi interieur en andere kleine dingen... :)
dus ben nog druk vandaag -thumbsup-
-
en ik heb gister nog een polotje erbij gehaald voor een kratje bier! helemaal compleet alleen met kapotte koppelingsplaten!
hoeveel koppelingsplaten zitten er in die polo dan :)
-
ligt er aan hoe ver hij kapot is. Misschien is hij wel in meerdere delen gebroken -nana-