Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: alwin op wo, 01 jun 2011, 22:46:32

Titel: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op wo, 01 jun 2011, 22:46:32
als het onder de +/- 13 graden buiten is loopt de polo g40 als een zonnetje maar daarboven loopt ie stationair matig zo gauw als je het gas maar aanraakt duikt het toerental een eind naar benden tot bijna afslaan soms valt ie dan gewoon uit. tijdens het rijden heeft ie nergens last van.

als je dus bij het stoplicht wilt wegrijden moet ik eerst ff het gas aantikken tot ie wat omhoog komt en dan pas kan ik de koppeling laten opkomen.

wie weet misschien wat dit kan zijn?
stationairklep en gasklep zijn al een keer schoongemaakt.
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: btracing op do, 02 jun 2011, 00:15:17
blauwe temp sensor?
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op do, 02 jun 2011, 15:38:13
nee het is niet de blauwe temp sensor
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Serge op do, 02 jun 2011, 15:40:43
wat is je mengsel bij deze temperaturen stationair ?
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op do, 02 jun 2011, 19:15:15
850 gemeten op de buitenste pinnen van de potentiometer.
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op di, 07 jun 2011, 10:44:27
of bedoelde je dat niet? :)
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Serge op di, 07 jun 2011, 12:23:43
nee datgeen wat er uit de pijp komt ,het kan zijn dat hij te warm wordt door te arm mengsel en dus gaat afslaan
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op di, 07 jun 2011, 20:11:23
het ergste is het nog als ie koud is...als ie warm is wordt het iets beter maar nog niet echt goed.
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Serge op di, 07 jun 2011, 22:40:02
co hoger zetten ,lijkt mij zo te horen ,of je ontsteking staat niet lekker
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op wo, 08 jun 2011, 05:08:29
ik zal het ff nakijken en wat proberen vanmiddag :)
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: alwin op wo, 15 jun 2011, 12:28:56
potentiometer naar 650ohm gedraaid en probleem is zo goed als weg -thumbsup-
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Sjon op ma, 30 mei 2016, 10:02:58
Gevonden dmv zoekfunctie -thumbsup-
Nagenoeg hetzelfde probleem, hetzij minder ernstig:
bij koude motor en gas los duikelt ie onder stationair t/m dreigen afslaan
om vervolgens daarna gewoon netjes stationair te draaien,
maar met optrekken eerst een toefje gasgeven.
Met warme motor heb ik (nog) nergens last van.

Co maar es meten en eventueel opnieuw afstellen -klus-
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Sjon op di, 07 jun 2016, 13:29:38
Gisteravond stond de stofzuiger toevallig voor de deur: eindelijk es gemeten.
CO stationair 0,1% en potentiometer stond ingesteld op 610 Ohm.
Heb CO naar 0,15% geschroefd (had ff geen idee waarop ik h'm moest afstellen, alleen apk <0,5%),
daarna gemeten dat 't potmetertje dan op 650 Ohm staat.

Vanmorgen had ik 't idee dat ie iets minder onder stationair daalde bij gas los en koude motor.

Eerst maar weer es aankijken + bovendien eerstvolgende apk (dat groene kadaver) even vergelijken
of m'n Co-kast nog oke is (mijn manier van 'ijken' :) )
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Audioholic op wo, 08 jun 2016, 19:59:29
Mijn. G40 wilt soms ook wel soms bijna uitvallen tijdens het wakkerworden. Co pot is fabrieks op 750. Rond de 680 staat de mijne afgesteld.

Maar sjon. Des te hoger de weerstand. Des te rijker die loopt dus? Dan heb ik al die tijd al verkeerdom zitten beredeneren -gert-
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Sjon op wo, 08 jun 2016, 20:35:01
"Bijna uitvallen tijdens wakker worden": doet mij gelijk aan blauwe tempsensor denken.
Startproblemen heb ik niet: dat werkt gewoon zoals 't hoort.

Euh, dit zijn mijn bevindingen vooralsnog. Nu ik teruglees in deze topic zou 't andersom moeten zijn.....
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Audioholic op do, 09 jun 2016, 07:54:46
Meer zo van ff duikelt en daarna goed stationair loopt. Rest is alles nieuw aan sensoren. Loopt ook verder prima. Meer dat dat ff duikelen in toeren normaal is -klus-
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Sjon op do, 09 jun 2016, 08:21:17
Ff duikelen normaal ja -dunno- als in: origineel G40 -dunno-

Bij veel auto's ben ik 'gewend' dat ze bij gas los duikelen tot net boven stationair
en 't laatste stukje langzamer zakken naar stationair.
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Audioholic op do, 09 jun 2016, 11:33:19
Ja. Als die nog niet helemaal wakker is dan is het normaal. Warm mag die dat niet doen

Loopt hier keurig stationair rond 14.5 /15 afr
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Sjon op di, 26 jul 2016, 17:15:57
Voor de volledigheid hier nog even posten:
onder stationair toerental t/m afslaan problemen kwam nadien toch weer terug.
Koud start = geen probleem, slaat netjes aan + verhoogd stationair
Half warm t/m warme motor = geen probleem, reed zoals 't moet.
Ging om de fase ná de start, ik reed hier de wijk uit en bij de uitgang met verkeerslichten
en de verkeerslichten erna deed 't probleem zich voor.
Extra luchtschuif ('stappenmotor' die onder de inlaat op de waterpijp zit geschroefd)
gedemonteerd, gereinigd, terug monteerd => probleem weg.
Er zat wat olie en vuil in: ik vermoed ooit een lekke/zwetende g-lader of veel carterdamp.
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: patrick86c op di, 26 jul 2016, 20:18:44
Dat kan ik bij de steilheck ook eens bekijken naar de extra luchtschuif.
De problemen worden net zo omschreven zoals jij het beschrijft Sjon.
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Audioholic op di, 26 jul 2016, 20:19:03
Ga ik ook maar eens schoonmaken . sinds de swap valt die soms uit -klus-

Kom je ook zo lekker bij trouwens.. -gert-
Titel: Re: bij warm weer slecht stationair
Bericht door: Sjon op di, 26 jul 2016, 21:25:03
Vantevoren dacht ik ook dat 't klote klusje zou worden:
uiteindelijk zowat langer bezig geweest met 't hengelen naar een gevallen boutje, dan met de klus zelf.
(*kak* boutje valt, alleen ik hoor h'm niet op de grond vallen *kak x2* ja leuk, maar waar is ie nou?
Uiteindelijk 'blind' hengelen met een magneetje *klik* jaaaaaa, ik heb hem!!!!)
2 boutjes zijn bereikbaar: ff bougiekabel aan de kant.
1 slangeklem op stappenmotor loshalen (originele klem terugzetten zag ik niet zitten: zit nu een universele klem op).
Andere slangeklem is rottig bereikbaar, maar slang naar inlaatbuis kun je bij de die buis gemakkelijker loshalen
en zo met stappenmotor en al uitbouwen.