Het Polo86c Register

Algemeen forum => Wagenpark [ verleden tot heden ] => Topic gestart door: Lowrida op vr, 10 feb 2012, 00:58:25

Titel: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 10 feb 2012, 00:58:25
Ik ga hier niet alle auto's neerzetten waar ik ooit in gereden heb.. als ik naar mijn doos met vrijwaringen
kijk dan word ik er al moedeloos van!  :P
Just the ones i still got.

--

Chrysler Newyorker 2-door Hardtop Coupe uit 1968, heeft een 440cui (7,2L) motor en 727 Torqueflite automaat.
In 2008 gekocht met complete history vanaf de eerste koper. Inclusief eigendoms papieren vanaf 1968, org kenteken platen
en alle onderhouds papieren. Ik ben officieel 2e eigenaar (vorige eigenaar heeft hem alleen ingevoerd) en heb er 2 jaar dagelijks
in gereden. Uiteraard de nodige onkosten aan gehad ondanks dat mijn kennissen altijd roepen dat het toch maar lekker goedkoop
rijden is zo'n oldtimer (duh). Sinds 2010 staat hij stil nadat de motorkap is opengewaaid tijdens een proefrit na wat sleutelwerk..
Deze zomer moet hij weer de weg op, want ik heb in augustus 2 bruiloften! (pressure!!)
Inmiddels zijn er al diverse modificaties uitgevoerd aan de ophanging om hem als een verlaagde mof de hoek om te laten
gaan! Alle ophang rubbers zijn vervangen door poly-urethaan, achter 2 extra bladveren aan beide zeiden en 3inch verlaagd, zwaardere
schokbrekers rondom, street-strip torsions bars voor, extra swaybar achter, benzine systeem verwijderd, zware IMPCO 425 gasmixer
gemonteerd op een 4 barrel kleppenplaat zodat ik geen vermogens verlies meer heb, dubbel rvs uitlaat systeem, nieuwe timing chain
op max koppel, nieuwe headers liggen al klaar, nieuwe motorsteunen, nieuw tapijt, nieuw hemeltje, chromen kleppendeksels, oliedruk
en temp en watertemp meters, een boel audio,.... lots of shit to do!
Ok, niet zo veel lullen, foto's!!  -gert-  -nana-

(http://cobrasoft.nl/mycars/chryslernewyorker/big/004.jpg)

De chromen smooties heb ik verkocht aan een maat van me. De orginele velgen zitten er weer onder met een chrome
ring en white-walls. Oldskool!!

(http://www.cobrasoft.nl/mycars/chryslernewyorker/real_whitewalls.jpg)

Rest van de foto's -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/chryslernewyorker/index.htm)
Foto's van de schade -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/chryslernewyorker/motorkapschade)
Foto's van mijn gare distributie -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/chryslernewyorker/distributie)  -gert-

--

Dan de classic Mini Cooper uit 1988 met een 1275cc MG metro motor Stage 1 getuned. RVS Playmini uitlaat systeem,
big bore LCB (spagetti), MiniSpares intake, HIF44 met aangepaste BFY naald en open K&N cone. Harde veerbollen,
koni rood (op de stugste stand), verstelbare trekstangen, lots of poly-urethaan rubbers, 7x13 starmags, kuipstoeltjes,
special painted dash, etc etc.. In 2005/2006 volledige gerestaureerd..
Dit is nou luxe karten! Ik hoek hiermee zo hard door bochten dat de vloeistof uit mijn ruitensproeier pist door de g-krachten! :D

(http://cobrasoft.nl/mycars/mini/ombouw1300/finnish02.jpg)

(http://cobrasoft.nl/mycars/mini/ombouw1300/finnished_103.jpg)

Complete roestauratie! -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/mini/ombouw1300/index.htm)
Finnished foto's -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/mini/ombouw1300/finnished.htm)

--

De VW Golf MK1 uit 1983 met gekietelde 1100cc. Voorzien van 1300 in- en uitlaat spruitstukken en dubbeltraps carb. In combi met
de 13", platte bandjes en een 4 bakje staat dat garant voor veel rpm. Leuk in de stad, om gek van te worden op de snelweg!
Overgenomen van me neef omdat ie de rekeningen niet meer kon betalen en dat ding al 2 jaar voor de deur had laten verslonsen!  -gert-
In 2008 overhauled, volgepropt met audio en wat wedstrijden en meetings mee gedaan. Zelfs nog 2 prijzen mee gewonnen.
Echter na een half jaar begon her en der de lak spontaan los te laten. Foutje van de spuiter, veel gezeik mee gehad, de liefde ervoor
een beetje verloren en verdwenen in de stalling.... maar ooit!!  (iets met ABF en 4 kelken -naughty-)

(http://cobrasoft.nl/mycars/golf1/finnished/big/038.jpg)

(http://cobrasoft.nl/mycars/golf1/big/122.jpg)

Overhauling -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/golf1/index.htm)

--

Der Opel Rekord B Coupe uit 1965. Gekocht in 2000 van een Corvette dealer in Dronten. 10 jaar lang in een showroom gestaan.
Echt in concour staat! Heerlijke ouwe knar om in te rijden, kon met zijn 1900 motor lekker met het verkeer meekomen.
Tot op een dag mijn ouwe heer besloot om de handrem van zijn Dodge Ram Van niet goed in te trappen en deze met een vaartje
de oprit afrolde en in de achterkant van mijn coupeetje dook!!  -boehoe-
Behoorlijke schade, maar ook goed verzekerd. En na een lange zoektocht alle delen nog kunnen vinden. De restauratie begon
maar eindigde ook net zo hard weer.. ik besloot om aan huis mijn eigen garage te gaan bouwen en dus verdween de Opel in 2004
"tijdelijk" in de stalling. Waar hij nu al weer 8 jaar staat...... zucht...

(http://cobrasoft.nl/mycars/rekord/image11.jpg)

(http://cobrasoft.nl/mycars/rekord/opelcrash1.jpg)
(http://cobrasoft.nl/mycars/rekord/opelcrash2.jpg)

Nog wat fotootjes -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/rekord/index.htm)

--

En dan heb ik nog een Opel Kadett C1 coupe 1.6S uit 1976. Echter staat deze al vanaf 1995 in een stalling en toen waren er
nog geen digitale camera's. Sterker nog, volgens mij had ik nog niet eens een analoge camera??  -dunno-
Ik heb er iig geen foto van, maar zo spannend is het ook weer niet.. iedereen kent de C coupe wel. Het enige bijzondere eraan
is dat het een 1.6S is.

--

Dodge W100 van 1976 met getunede 440cui, ±450pk en 570Nm koppel, headers, flowmasters, 850ci edelbrock carb., MSD Pro4x4
ignition (programmeerbaar), compleet pro 4x4 klaar gemaakt, 25cm gelifte body, Skylift Nitro, dubbele stuurdempers, extra heavy
duty swaybars, 38.5 Ground Hawg bandjes, BBM quickshifter met shiftlight. Offroad een beest, op het asfalt scheet je bagger!  -uitlachen-
Sleutelen aan de motor hield in dat ik de neus moest insteigeren anders kon ik nergens bij! Motorkap was ooghoogte...

(http://cobrasoft.nl/mycars/dodgew100/big/018.jpg)

Nog wat picca's -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/dodgew100/index.htm)

--

Ik ben niet erg eenkennig wat merken en modellen betreft. Elk merk heeft wel eens een model uitgebracht waar ik een wel een
kloppend hart van krijg. Het ene merk wat meer modellen dan de ander...  -nana-
Maar duitse auto's hebben toch wel meer mijn voorkeur. Opel tot 1980, VW tot 1990, mercedes tot 1985 zo'n beetje.
Wat betreft de amerikanen ben ik wel een liefhebber van de MOPAR groep! Dodge, Plymouth, Chrysler...
Waar ik een schijthekel aan heb zijn die franse gebakjes!!! Met name die renault meuk!!  -fu-

Hier nog wat speelgoed uit mijn verleden -> klik (http://cobrasoft.nl/mycars/index.htm)


..en nu ga ik de binnekant van mijn ogen bekijken!  -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: abje op vr, 10 feb 2012, 06:45:28
zit wel heel mooi spul tussen  -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Raymon op vr, 10 feb 2012, 06:57:22
Gave W100 , mocht ik ooit een keer meer ruimte bij huis hebben komt er hier ook 1  :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 10 feb 2012, 09:24:57
En voorzien van VW parts!  :)  (koplampen)

Maar als je voor een een dodge pickup gaat zou ik voor de W200 gaan. De W100 heeft in nederland geen type goedkeuring.
Met alle aanpassingen heb ik het ook niet voor elkaar gekregen, moest alles terugbouwen waar ik geen zin in had.
Voor deze was dat niet zo'n heel groot probleem omdat ik hem had voor off-road rijden en er een kenteken van een W200
opgekocht. Het voordeel van off-road rijden met een W100 is de kortere wielbasis!

Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Steilheck op vr, 10 feb 2012, 12:43:48
Die 65-er Opel Rekordis nice. Tja heeft het hetzelfde bouwjaar als ik dus dat zit wel snor ..  :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 10 feb 2012, 16:31:23
Jij ook belastingvrij?   :)

Wou er een lowrider van maken, maar denk dat als ik er nu weer aan begin dat hij toch helemaal orgineel word.
Alleen een moderner motortje en een paar leuke wielen.. orgineel is hij champagne bruin.



Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Steilheck op vr, 10 feb 2012, 16:36:37
Gezien de post van vandaag: ik ben niet belastingvrij  :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: mk1-madness op vr, 10 feb 2012, 16:51:23
 -hitit-,  -love- the golf
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 10 feb 2012, 20:58:49
Kopen?  :)


Gezien de post van vandaag: ik ben niet belastingvrij  :)
Breek me de bek niet open!  ??

Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op za, 11 feb 2012, 19:32:29
Lepel er een V8  in die reckord :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op zo, 12 feb 2012, 00:23:18
Nou... ik heb een 3.0i lijn 6 uit een senator met 4 traps automaat klaarliggen (87.000 gelopen). In mijn C Rekord was die ombouw vrij simpel.
Dat dacht ik dus ook bij de B Rekord, maar daarvan is het motorruim zo'n 20cm korter. Na heel wat meetwerk is het dus een k#tklus om dat
erin te krijgen. Dan zou ik het schutbord moeten verzagen, kom ik in de knoop met mijn kachel unit en de radiateur moet helemaal in het front
gepropt worden. Dus... zat er zelf aan te denken om er dan een C20LET motor van opel in te peuteren, alleen is dat weer niet period correct.
Aan een smallblock chevy heb ik ook al zitten denken..
Die gast op de meeting in Eelden had ook een chevy smallblock in zijn C Rekord liggen! (die donkergroene coupe)

Maar goed, dat is een project wat nog wel een jaar gaat duren voor ik er weer aan begin... of 2?  :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: mk1-madness op zo, 12 feb 2012, 10:30:21
Niet te enthausiast hé  -uitlachen-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: C1Rob op zo, 12 feb 2012, 11:55:57
Hehe die corvette handelaar in dronten "ken" ik wel, is de buurman van mijn opa en oma (als die gast ook nieuwe corvettes in elkaar zet).

Leuke autos ;) Die D100 is leuk :P vrienden van mij in amerika reden ook allemaal zo rond, kon ze aan het begin van de straat al aan horen komen door de banden en daarna door de motor :P
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op zo, 12 feb 2012, 13:42:18
Niet te enthausiast hé  -uitlachen-
Ja sorry, heb gewoon te veel projectjes staam!  -klus-
Deze zomer eerst de yank aanpakken, vanwegen de bruiloften die ik in aug. moet rijden. Dan wil ik een ABF in mijn golf 1 lepele en daarna komt de opel aan de beurt..
"Zoo veel te doen, ik heb nog zooo veel te doen..."  :P


Leuke autos ;) Die D100 is leuk :P
Correctie, W100.. Alle 4 de wieltjes hebben powah! ;)
Een D100 zou wel een stuk aangenamer op het asvalt zijn geweest!!  :)

Of die corvette dealer ook nieuwe corvettes bouwde durf ik niet te zeggen. Toen ik mijn opel op ging halen stonden er zover ik kon zien alleen
2e handse in zijn showroom. Maar kan me vergissen. Weet de naam van het bedrijf ook niet meer?  -dunno-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Der Ghopmeister op zo, 12 feb 2012, 14:01:25
mooi liedje voor in de w100 :D

http://youtu.be/X6nxHNrIwJA

Verder leuke wagens -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op zo, 12 feb 2012, 14:09:42
Daar had ik ook wel een keer willen baggeren ja!!  :D
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Steilheck op di, 14 feb 2012, 22:21:27
Motorcarbs in de Rekord  -naughty-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op wo, 15 feb 2012, 13:08:31
Eerst maar eens een blok scoren wat er dan fatsoenlijk in kan..
C20LET motor van opel is ook erg leuk speelgoed!  -naughty-
Of de rest van de body en techniek dat net zo leuk vind?  -dunno-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: fons op vr, 13 apr 2012, 12:15:03
zeer mooi spul! -thumbsup- zal wel een grote garage hebben -nana-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: rekordc op vr, 13 apr 2012, 12:25:27
Mocht je nog interesse hebben in Rekord C onderdelen, heb nog een en ander liggen wat ik wil verkopen.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: martijn op vr, 13 apr 2012, 12:34:03
 -hitit- Die Mini!!!  -naughty- -sturen-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op vr, 13 apr 2012, 17:58:24
-hitit- Die Mini!!!  -naughty- -sturen-
Is in het echt wel een gaaf ding,ik heb die een keer in het echt gezien.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 18:43:15
zeer mooi spul! -thumbsup- zal wel een grote garage hebben -nana-
Aan huis 41m2, 2 minis strak achter elkaar.. maar nu staat er strak 1 chrysler in!  ??
Heb samen met pa (ook oldtimer fanaat) een stalling waar we een paar auto's neer kunnen zetten.


Mocht je nog interesse hebben in Rekord C onderdelen, heb nog een en ander liggen wat ik wil verkopen.
Neuh eigelijk niet.. B rekord is heel anders als een C rekord.
Auto verkeerd verder in prima staat van onderhoud, alleen de schade...  -boehoe-


-hitit- Die Mini!!!  -naughty- -sturen-
Als je iemand kent wie intresse heeft? Na lang overwegen heb ik besloten dat hij in de verkoop gaat..

Zit een beetje in tweestrijd, misschien hou ik de polo wel?  -dunno-
Ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest en hij staat er echt vet bij!! (vind ik dan :D)

(http://www.garagekoen.nl/occasions/1991_vw_polo/div/vwpolo.jpg)


Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: JJ op vr, 13 apr 2012, 18:46:39
wow  aargh.gif

Dat ziet er verdomme dik uit -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 19:09:14
Dankje! Die van jouw mag er ook wezen.. (zag ik net op je FB)

Omdat je zo aandringt dan nog maar een paar foto's..  -nana-

(http://www.garagekoen.nl/occasions/1991_vw_polo/div/vwpolo2.jpg)

(http://www.garagekoen.nl/occasions/1991_vw_polo/div/vwpolo3.jpg)

(http://www.garagekoen.nl/occasions/1991_vw_polo/div/vwpolo4.jpg)

Zit nog wel te denken aan spoorverbreders achter, ze mogen best nog een cm of anderhalf naar buiten komen in vergelijking met voor!

Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: JJ op vr, 13 apr 2012, 19:13:34
Echt super dit -thumbsup-
Ja, voorkant is altijd breder op een of andere reden  -dunno-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: mk1-madness op vr, 13 apr 2012, 19:13:58
Ik vind het achter precies goed eigenlijk  -dunno-
Voor ff wat van de velg draaien  -nana-  :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Raymon op vr, 13 apr 2012, 19:16:47
Alleen de uitlaat (te fors) vind ik niet zo , voor de rest een mooie Polo  -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 19:33:34
Echt super dit -thumbsup-
Ja, voorkant is altijd breder op een of andere reden  -dunno-
Klopt, bij een hoop vw's is dat zo.. idem bij mijn mk1 golf!



Alleen de uitlaat (te fors) vind ik niet zo , voor de rest een mooie Polo  -thumbsup-
Nou, ik was eigelijk aan het bieden op een gruppe A auspuff systeem, maar dat liep in de papieren na tig biedingen. Dus uiteindelijk deze maar besteld. En ondanks dat ik de maten heb gezien had ik zelf verwacht dat het eindstuk langer zou zijn.. dus dat de demper verder onder de auto zou vallen. Zo is het meer jap-style. In het begin ff wennen, maar ik ben er nu wel tevreden mee. Hij klinkt in ieder geval goed!  :)
(en toen ik deze gekocht had kwam de gruppe A weer op ebay omdat de vorige koper schijnbaar niet op kwam dagen  -dunno-)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Steilheck op vr, 13 apr 2012, 19:52:40
Pho Ku! Voor een 2F een mooie Sedan  -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op vr, 13 apr 2012, 19:57:21
Ik zou achter proberen eerst met een halve centimeter of max een centimeter per kant.
Verder een heule dikke polo,deze combinatie heb ik al een geruime tijd in me kop, rood met zwarte delen.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 20:09:00
Meen je dat nou? Persoonlijk ben ik meer van zilver of anthracyt.. eigelijk een beetje anti rood!  -gert-
Ik vind jouw combi met die kleine velgjes juist super!! Heb je die er zondag ook onder?

(btw, kom je zondagochtend ook hier een bakkie doen?)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op vr, 13 apr 2012, 20:20:19
Mijn wieltjes liggen nog op stal,en ik rij denk ik rechtstreeks daar heen.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: sprint26 op vr, 13 apr 2012, 20:21:59
Het wordt nog eens wat met die sedannetjes  :D :D :D.

Ik vind m dik, alleen die uitlaat is indd minder, maar moet je mij horen, heb er een gewoon potje onder. Zo'n mooi uitlaatje kost wah op ebay -boehoe-

 -thumbsup-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op vr, 13 apr 2012, 21:42:42
Ramon....ik heb ook maar een standaard dempertje hoor,alleen onder de kap niet :)
Dat maakt al lawaai zat.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 21:45:53
Als ik hem toch hou, dan gaat de monopoint eraf en komen er ook 4 kelkjes op!!

Heb je een foto van onder de kap Pat?
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op vr, 13 apr 2012, 21:53:47
Ja....in me projecten topic en volgens mij op me hyves.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 22:08:29
Nice! Toch maar eens in verdiepen hoeveel werk en geld daarin gaat zitten..
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Steilheck op vr, 13 apr 2012, 22:16:33
Even zo uit mijn hoofd:

Motorfietskelkjes:  100/150 of minder afhankelijk van de staat
Inlaatspruitstuk: zelf lassen of laten 100/150
Chokekabel: sloop
Brandstofpomp: 100
Aansluitrubbers<->carbs spruitstuk: of zitten bij de carb of 50
Als je wilt: Kop bewerken: 150 of meer

Elektra aansluiting creëren brandstofpomp
Chokekabel aanleggen
Vloeibare pakking
Carteronluchting aanpassen
Brandstofslang
Aanpassen gaskabel


Zelfs ik kon het  -thumbsup-

 -klus- KLIK (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,963.0.html)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op vr, 13 apr 2012, 22:28:54
Pomp is niet eens nodig bij injectie,ik draai ook nog steeds op die AAU pomp.
Je mag zondag we ff onder de kap loeren Remon.
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: rekordc op vr, 13 apr 2012, 22:54:56
Ik heb voor mijn carb ook gewoon een NZ pomp gebruikt. Heb vorige week (voor reserve) nog 2 pompen gekregen van een citroen, (BX ofzo).

Vanaf de pomp naar een overloop potje van een 2e3 carb. Hierop kun je de retour aansluiten en stroomt je carb niet over. (Dit potje in een iets grotere variant zit ook op oudere audi 100? modellen.)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op vr, 13 apr 2012, 23:01:58
Dus voor je het weet ben je 600 euro lichter... en dan volstaat uiteraard de ABU nokkenstok ook niet meer?!  -dunno-
Als ik zoiets ga doen dan stap ik wel over een drempel heen waarin ik dus geen winst meer op de polo kan maken..
Dan is de vraag of ik bedrijfstechnisch nog wel goed bezig ben, of dat ik weer eens met mijn hart aan het sleutelen ben!  -gert-

Maar ik wil zeker wel eens bij jouw onder de kap kijken Pat.. en vooral ook horen!!  -naughty-
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: patrick86c op za, 14 apr 2012, 10:32:49
Horen??
Dat wil je niet eens horen. :)
Titel: Re: Wagenpark van Lowrida
Bericht door: Lowrida op za, 14 apr 2012, 16:29:54
Da zedde gij keh!