Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: op di, 18 mrt 2003, 13:46:39
-
Ik reed van het weekend een uur lang in de file...het viel me op dat mijn temperatuurmeter steeds na een paar minuten aardig rechts van het midden ging zitten waarna de ventilator aansprong...dan was het blijkbaar wer een paar minuten koel genoeg...lipe toch de temperatuur weer op en herhaalde dit zich een uur lang een keer of 10 ofzo...is het normaal dat het motortje zo snel al warm wordt als er even wat weinig rij wind voorhanden is? Wellicht relevante details: tis een Steilheck uit 1987 met 1.3 motor...
-
Heb ik ook in de file, maar de ven slaat wel aan.
Die koelt de hap tot de temp weer gezakt is,
dus ik dacht dat zal wel zo horen.
Hebben andere mensen dit ook?
-
Ja, mijne heeft dat ook als ik in de file sta dan wil mijn temp wel eens over het midden gaan. nog net voor het 3kwart van de meter. Je kan ook gewoon ff je verwarming op heet zetten, en je raam opendraaien.
-
als de fan aanslaat en de temp gaat terug naar zijn plaats , dan is er niets aan de hand ( normaal ) je kan ook een beetje gas geven zodat de waterpomp iets sneller draait en zo zorgt dat het water sneller door de radiator stroomt.
-
Wat is eigenlijk "normaal" qua temp?
Afgelopen zomer ging ie bij mij wel es een keer richting 110 graden,
daarna ging de ven draaien en zakte de temp naar 90 graden.
Deze temperaturen is alleen bij stilstaan (file), tijdens rijden zakt ie nog verder (80 a 70 graden ofzo).
Of mijn temperatuurmeter is nie helemaal lekker meer.
-
temp meters (in het dash) zijn echt niet zo precies..
En het zooitje staat onder druk, dus 110 is niet gelijk aan koken..
-
en daarbij verbrandingstechnisch en warmte ontwikkeling bekeken is stationair de rottigste toerental voor een motor .
-
idd :)
-
Bij de Polo van mijn vreindin (1300), loopt de temp altijd voorbij het ledje uit. Ik keek es ff onder de motorkap en toen zag ik dat er een kleinere radiateur in zat! Voor zo ver heeft de auto nog nooit met een kokende motor gestaan. Zal het verstandig zijn om er evengoed nog ff een 1300 radiateur in te zetten? Ik heb er een liggen dus kleine moeite, en het lijkt me wel beter voor het motortje vooral nu de zomer weer voor de stoep staat!
-
Hoop germanen gebruiken juist de kleine Polo radiateur als ze een G60 met intercoolerdingetje monteren .
Valt reuze mee qua koeling als die maar nergens verstopt zit .
Wat altijd helpt is om je kachel aan te zetten in noodgevallen als die erg hoog oploopt .. dan zie je de temp meter snel teruglopen .
-
dat doen ze toch ook een de tourwagen race??
meen ik ooit een keer te hebben gehoord.
-
dat doen ze toch ook een de tourwagen race??
meen ik ooit een keer te hebben gehoord.
Mwah,lijkt me niet echt handig.'T is al warm in zo'n hok,ga je er nog meer warmte in stoppen;je zal dan maar twee uur moeten rijden.....