Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Dennis op za, 31 mrt 2012, 22:39:56

Titel: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op za, 31 mrt 2012, 22:39:56
[verleden]
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Martin op ma, 02 apr 2012, 12:38:17
 -thumbsup-
 
Na PPP I (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9455.0.html) & PPP II (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10513.0.html) is het nu tijd voor PPP III!

Ditmaal Dennis zijn polo G40 Genesis! Een auto met flink wat levenservaring, meer dan de polo's in voorgaande topics, en dat was ook wel te zien. Veel krassen en steenslag, maarrrr wel vrij van schades! Kortom een strakke polo ''in need of some TLC'' iets waar Dennis en ik wel voor konden zorgen. -hug-

Het slachtoffer van de dag. :)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2062Large.JPG)

Met vrij veel diepe krassen in de blanke lak o.a. veroorzaak door katten.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2086Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2063Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2082Large.JPG)

Het dak kon ook wel wat aandacht gebruiken.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2068Large.JPG)

Om te beginnen hebben we de auto helemaal schoongemaakt met klei.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2069Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2074Large.JPG)

En dat was zeker de moeite waard! Want damn wat kwam er veel rommel van de lak af. -hitit-

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2070Large.JPG)

Na het kleien konden we gaan afplakken.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2078Large.JPG)

Om te beginnen een mooie 50/50 op de motorkap uitgezet.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2085Large.JPG)

En Dennis maar eens aan het werk gezet met de Dap 500 :) :)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2092Large.JPG)

Wat lang geen gek resultaat gaf. -love-

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2095Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2097Large.JPG)

Check de weerspiegeling van het dak, links zijn de dakspanten goed te zien en rechts bijna niet.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2100Large.JPG)

Ook ik heb niet stilgezeten en het dak gepolijst met de rotary die Dennis had meegebracht. Een machine die zich niet zo makkelijk laat leiden als de Dap, maar met wat oefening kreeg ik het onder de knie. Wat mij betreft leverde het een prima resultaat op. -thumbsup-

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2106Large.JPG)

Linkerzijde, dak en motorkap helemaal gepolijst.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2110Large.JPG)

Auto omgedraaid om de andere kant aan te pakken.

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2118Large.JPG)

Na het polijsten kon de auto in de Collinite's No. 845

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2121Large.JPG)

En toen kon de auto naar buiten waar net een waterig zonnetje was doorgebroken. -cool-

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2135Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2145Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2158Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2132Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2127Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2150Large.JPG)

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2154Large.JPG)


* Even ter info, bumpers, wielen en het plaatwerk onder de sierlijsten hebben we wegens tijdgebrek helaas niet kunnen poetsen. Maar Dennis gaat dit vast nog in in orde maken voor het Polo treffen Holland. :)


Tevreden na een dagje hard werken?

(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_2143Large.JPG)

Jep!  -prut-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Sjon op ma, 02 apr 2012, 13:19:09
Definitief bevestigd: Martin is de poetshoer hier :)
Knapt zo'n wagen wel degelijk van op -thumbsup-
En toekomstige wasbeurten zijn veel makkelijker:
oppervlak is weer zo glad als een babykontje :)
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: btracing op ma, 02 apr 2012, 13:24:08
Wow, super smooth!   -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op ma, 02 apr 2012, 13:31:30
Wauw, krijg er zelfs nog een verslag bij  -thumbsup-
Net veel aan toe te voegen.

Was een leuk en leerzaam dagje, met een geweldig eindresultaat!
Auto is er gigantisch van opgeknapt, ook al zitten er nog genoeg krasjes en lakbeschadigingen in. Maar dat is ook niet gek na 19 jaar en bijna 266.000km.

Martin, nog super bedankt voor alle moeite, uitleg, tips, locatie, foto's, koffie, materialen, enz...  -hug-
Moet zelf nog flink oefenen met de rotary (= lage toeren haakse slijper), DAP500 is voor de beginner een stuk makkelijker.

Nog een kluslijstje voor de nabije toekomst:
- onder de stootlijst polijsten. Waar mogelijk met machine, rest met de hand.
- kunststof delen behandelen
- spiegel rechts overspuiten
- originele achterkleplijst monteren
- achterklep G40-logo repareren / vervangen, moest ik natuurlijk slopen bij het demonteren  -gert-
- waterpomp + distributie vervangen
- klepstoters vervangen (spelen tikkertje na een langere snelle rit)
- afstelling nalopen
- draagarm + stabirubbers vervangen (misschien Wellems-blokken monteren)
- voorruit wisselen (krassen + sterretje), en roest in sponning aanpakken.
- dashboard-kabelboom vervangen ivm resten van alarm en centrale vergrendeling
- ...

Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Da_tezz op ma, 02 apr 2012, 13:58:04
Mooie auto en mooi resultaat!  -thumbsup- Wat een verschil, netjes hoor!  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: KoenG40 op ma, 02 apr 2012, 14:00:00
Schitterend  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: RoelG op ma, 02 apr 2012, 14:03:13
ik zit ook regelmatig te kleien.
Maar helaas met een ander resultaat. :)

Een paar fototjes, maar gok veel werk. Ziet er allemaal erg netjes uit.
(herinnering aan mezelf: zet de lx op het treffen niet naast de genesis van dennis)

Een  -thumbsup- voor alle noeste arbeid. het resultaat mag er zijn!
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op ma, 02 apr 2012, 14:12:21
Van minder dan 2 meter afstand zijn er nog genoeg beschadigingen/krassen te zien hoor  -ja-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Martin op ma, 02 apr 2012, 14:42:29
Definitief bevestigd: Martin is de poetshoer hier :)

Mwa binnenkort maar weer eens serieus aan het sleutelen, ik zit namelijk niet te wachten op deze reputatie. :)

Auto is er gigantisch van opgeknapt, ook al zitten er nog genoeg krasjes en lakbeschadigingen in. Maar dat is ook niet gek na 19 jaar en bijna 266.000km.

Gezien zijn leeftijd en kilometers is het gewoon een hele knappe auto!

Een paar fototjes, maar gok veel werk. Ziet er allemaal erg netjes uit.

Gestart om 08.30 en tot 17.30 doorgewerkt.

Van minder dan 2 meter afstand zijn er nog genoeg beschadigingen/krassen te zien hoor  -ja-

Groningers...   doh

 :)

Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Jaap op ma, 02 apr 2012, 15:14:51
 -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Der Ghopmeister op ma, 02 apr 2012, 16:53:24
 -kewl- -goodjob-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Steilheck op ma, 02 apr 2012, 17:33:33
Soms wil ik gewoon weer meer haar hebben! ....... en een kammetje  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Raymon op ma, 02 apr 2012, 17:39:54
Mooi werk heren  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: alfred op ma, 02 apr 2012, 18:52:02
 -thumbsup-

Doet 'm goed. Knap ding zo!

@ Martin: Heb je de GT ook al eens gedaan? Reultaat is erg goed op donkere lakken, maar bij lichte kleurtjes à la GT? Wat gebruik jij bij de klei. Detailer of anders? Ik ben bezig geweest met de 1F met een goedkope rotary van Ferm. Ik las dat een rotary eigenlijk een no-go is wanneer je geen ervaring hebt, maar desondanks denk ik dat ik zelfs wat te mild was. Buitenhoeken van plaatwerk blijf ik wel bij uit de buurt. Die doen we met de hand.
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: patrick86c op ma, 02 apr 2012, 19:11:20
Mooi werk en een knappe polo voor terug. -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: abje op ma, 02 apr 2012, 21:48:45
die glimt weer als een spiegel  -thumbsup-

op de polo meeting mogen jullie die van mij wel als demo gebruiken om jullie kunsten te tonen  :)
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Bas op ma, 02 apr 2012, 22:42:20
 -hitit-

Wanneer kan er weer worden ingeschreven voor een clinic? :)
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Jaap op ma, 02 apr 2012, 23:01:17
-thumbsup-

Doet 'm goed. Knap ding zo!

@ Martin: Heb je de GT ook al eens gedaan? Reultaat is erg goed op donkere lakken, maar bij lichte kleurtjes à la GT? Wat gebruik jij bij de klei. Detailer of anders? Ik ben bezig geweest met de 1F met een goedkope rotary van Ferm. Ik las dat een rotary eigenlijk een no-go is wanneer je geen ervaring hebt, maar desondanks denk ik dat ik zelfs wat te mild was. Buitenhoeken van plaatwerk blijf ik wel bij uit de buurt. Die doen we met de hand.
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9455.45.html (PPP1)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10513.0.html (PPP2)

Denk dat de GT ook wel aan de beurt is geweest :)

Martin gebruikt water ipv detailer en gebruikt volgens mij een vrij standaard klei  (1    101251    Auto-Clay Soft - 180g ).  Ik zelf heb goede ervaring met een Mothers Claybar met detailer, maar na de tip van Martin om gewoon water te gebruiken, verkruimelde die claybar in no-time. Is (dus?) nogal afhankelijk van de gebruikte klei.  
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op ma, 02 apr 2012, 23:47:44
Het hangt bij het polijsten erg af van het type pad en uiteraard het polijstmiddel.
Met de DAP500 was ik snel vriendjes, maar mijn eigen rotary heb ik wat meer oefening nodig.
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Mark op di, 03 apr 2012, 05:07:40

Groningers...   doh

 :)


 :)

Gezien zijn leeftijd en kilometers is het gewoon een hele knappe auto!

..en na dit poetsbeurtje 100% fotogeniek  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: alfred op di, 03 apr 2012, 08:25:59
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9455.45.html (PPP1)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10513.0.html (PPP2)

Denk dat de GT ook wel aan de beurt is geweest :)

Martin gebruikt water ipv detailer en gebruikt volgens mij een vrij standaard klei  (1    101251    Auto-Clay Soft - 180g ).  Ik zelf heb goede ervaring met een Mothers Claybar met detailer, maar na de tip van Martin om gewoon water te gebruiken, verkruimelde die claybar in no-time. Is (dus?) nogal afhankelijk van de gebruikte klei. 

Die topics had ik wel gezien, maar als deze echt numeriek waren zou de genesis PPP4 zijn   :)

Die positieve ervaring met Mothers deel ik met je, maar aangezien mijn voorraadje detailer toch snel slinkt vind ik het een vrij dure optie. Water klinkt wat dat aangaat als muziek in de oren  :) Het effect van mijn poetsbeurtje is zeker wel te zien, maar het verschil is niet zo dramatisch als op de donkere lakken van PPP1, PPP2 & PPP3. Daarom had ik graag de ervaringen van Martin op de GT willen weten. Het kan zijn dat ik natuurlijk iets verkeerd doe.

@ Dennis: Ga je zelf ook een DAP aanschaffen of blijf je oefenen met de rotary? Wat voor rotary heb je? En heb je die DAP enkel gebruikt voor het polijsten? Of gebruiken jullie hem ook om glaze of was op te zetten?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Jaap op di, 03 apr 2012, 14:14:34
Glaze heb ik nog niet (maar Sjon wel): Glim uit een busje: net Boter
Wax (colonite) zet ik liefst met de hand op  en poets met de hand uit,,. maar kan ook goed met de DAP (ook wel gedaan).

Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: EMP op di, 03 apr 2012, 14:20:18
Glaze heb ik nog niet (maar Sjon wel): Glim uit een busje: net Boter
Wax (colonite) zet ik liefst met de hand op  en poets met de hand uit,,. maar kan ook goed met de DAP (ook wel gedaan).
Glaze is echt wonder spul! maar glim uit een busje is een beetje kort door de bocht :)
Glaze is als het ware een voeding voor de schone lak (die je dmv kleien en polijsten heb ontdaan van al het vuil en alle vorige wax lagen).
door kleien en polijsten gaan de poriën van de lak open staan en dmv glaze voed je deze dus  -thumbsup-

ik moet zeggen dat ik ook een beetje poets hoer ben  -nana-
zelf ook een Dap en de nodige klei, polijst middelen, glaze, sealant, en wax.
alles van poorboys.

bdw polo is echt opgeknapt! goed werk jongens!

dit is trouwens het klei werk van mijn seat 3x heen en weer over de zijkant met dit als resultaat:
(http://i917.photobucket.com/albums/ad18/EMPool/2011-07-26181350.jpg)
kwam waarschijnlijk door het rijden over vers asfalt een andere verklaring heb ik er nl. niet voor  -dunno-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Martin op di, 03 apr 2012, 14:54:37
@ Martin:
1. Heb je de GT ook al eens gedaan?
2. Wat gebruik jij bij de klei. Detailer of anders?
3. Ik las dat een rotary eigenlijk een no-go is wanneer je geen ervaring hebt, maar desondanks denk ik dat ik zelfs wat te mild was. Buitenhoeken van plaatwerk blijf ik wel bij uit de buurt. Die doen we met de hand.

1. Jawel maar nooit echt uitgebreid. Paar foto's zijn hier terug te vinden. --> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7392.msg292844.html#msg292844 Er is zeker veel resultaat te behalen, uiteindelijk heeft het allemaal te maken met hoe glad de blanke lak laag is, dit bepaald de reflectie. Ik heb genoeg complimenten gekregen over hoe strak de GT er wel niet uitziet, maar dat was puur omdat mensen een glimmende auto zien en niet verder kijken. Ding zit vol schades en met de knikkerbus bijgespoten stukken. :)

2. Water, de klei die ik kocht is daar geschikt voor. ''Vroeger'' toen ik nog een bijbaantje had als autopoetser gebruikten wij op het werk Innotec klei ook i.c.m water. Vandaar dat ik detailer spray geldklopperij vind en opzoek gegaan ben naar een klei die gewoon met water te gebruiken is.

3. Onzin! Ja je kunt met een rotary de lak behoorlijk verkrachten als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Maar als je met beleid te werk gaat kun je een heel eind komen. Wat dat betreft kan je met een Dap 500 weinig fout doen en het is gewoon veel leuker werken omdat je snel een goed resultaat behaald.

Martin gebruikt water ipv detailer en gebruikt volgens mij een vrij standaard klei  (1    101251    Auto-Clay Soft - 180g ).  Ik zelf heb goede ervaring met een Mothers Claybar met detailer, maar na de tip van Martin om gewoon water te gebruiken, verkruimelde die claybar in no-time. Is (dus?) nogal afhankelijk van de gebruikte klei.  

Wauw, dat hebben ze slim gedaan! Je zit op die manier dus altijd vast aan een detailerspray. Klei die je met water kunt gebruiken --> http://www.carclean.nl/product/Bilt-Hamber/Auto-Clay_Regular_180g__101250.aspx

@Jaap, je zou het eens met warm water kunnen proberen, misschien blijft de klei dan soepeler. -thumbsup-

Misschien is het handiger als we hier de discussie voort zetten: FAQ: Het grote PPT - Polo Poets Topic! (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12689.msg369315.html#new)
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: alfred op di, 03 apr 2012, 15:01:49
Doen we, want we zitten Dennis zijn topic lekker vol te spammen zo. En die auto verdient een eigen topic!
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op zo, 07 apr 2013, 22:35:50
En om even met het eigen topic van de auto verder te gaan (nu al?).

<plaats voor accuwak reparatie>
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op zo, 07 apr 2013, 22:54:08
Zag tijdje terug wat smurrie aan de koelvloeistofdop zitten. Vloeistof zelf zag er ook wat vlokkerig uit.
Oliedop is gewoon schoon.
Bij starten na langere tijd stil staan loopt motor eerst even wat onregelmatig, daarna gewoon goed.
Minimaal verbruik van koelvloeistof.
Kortom: eraf met die kop.

Zie de koelvloeistof: daar zit duidelijk olie in. Los van de bruine vlokken is de koelvloeistof trouwens wel helder, lijkt door zwarte bak donkerder dan het is.
Dan de kop: alle uitlaatkleppen met bruine aanslag? Geen roest, het is er zo af te krabben. Niet duidelijk 1 cilinder waar vloeistof wordt verbrand.

Aan de koppakking is niet duidelijk een defect te zien. Is nog wel de eerste na 20 jaar 267.000km.
Wel wat verdachte plekken.

De olie heb ik nog niet afgelaten, maar ziet er aan de peilstok gewoon schoon uit.

Laatste foto: zo staat het er nu voor, morgenavond weer verder  -klus-


Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op zo, 07 apr 2013, 22:59:34
Vraag: hoe komt de olie bij de koelvloeistof?
Kan via koppakking, bijv. olietoevoerkanaal naar koelvloeistofkanaal. Daar ziet de koppakking er ook wat brak uit.

Maar hoe wordt het dan vervolgens verbrand?
Dan gebeurt meestal bij 1 cilinder, en dat zie ik zo snel niet aan de kop. Ook bij de zuigers was het niet duidelijk te zien.
Waarschijnlijk is het ergens een minimale verbranding. Was ook geen overmatige witte rook te zien.
Verklaart wel het op 3 cilinders lopen bij starten.

Iemand nog een ander idee?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 07 apr 2013, 23:12:34
Van olietoevoerkanaal naar KVS-kanaal komt het toch ook helemaal niet in de zuiger? Dus verbrandt het ook niet? Maar als olie in KVS, dan ook KVS in olie? En dus bagger-smering? -dunno-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op zo, 07 apr 2013, 23:23:13
Morgen eerst de olie eruit  -thumbsup-

Hoe het verbrand wordt snap ik inderdaad nog niet. Lijkt wel bij alle cilinders te gebeuren, maar hoe?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op di, 09 apr 2013, 09:29:26
Olie afgelaten: geen water in te bekennen.

Koppakking is dus niet duidelijk defect, wel wat verdachte plekken.
Andere mogelijkheid is natuurlijk: inwendige scheur in onderblok of kop. Maar hoe vaak komt dat voor?

Mijn idee is nu: nieuwe pakking er tussen en we zien wel.
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op do, 24 apr 2014, 22:05:55
Reparatie accuwak:

Vorig jaar rond deze tijd al uitgevoerd, en nu al de foto's online  -nana-
Foto's spreken voor zich denk ik.

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak1.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak2.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak3.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak4.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak5.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak6.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak7.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak8.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak9.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak10.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak11.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak12.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak13.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak14.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak15.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak16.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak17.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak18.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak19.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak20.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak21.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak22.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak23.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak24.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak25.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak26.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10041/accuwak27.jpg)




Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: mk1-madness op do, 24 apr 2014, 22:12:30
Donders..... Snelle Jelle.., eeuh Dennis....
 -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Raymon op do, 24 apr 2014, 23:55:33
 -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: madcap9 op zo, 27 apr 2014, 17:41:07
Ziet er heel netjes uit. Veel beter dan mijn geknoei met polyester.  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Martin op zo, 27 apr 2014, 19:12:35
Gewoon een heuse update! -hitit-

Gaat hij mee naar de ring? :)
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: RutgerZ op di, 22 jul 2014, 18:14:22
Ha Dennis, goed om te zien dat deze G40 na al die tijd nog steeds in goede handen is (had ook niet anders verwacht..) Mis hem nog vaak.. Wat was die accubak rot joh, had ik niet zo erg verwacht. Hoe is het nu met het blok? Ooit nog wat gedaan met het originele soundsysteem? -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: BAAS0180 op vr, 28 apr 2017, 06:42:19
Leuke polo
Ook te koop
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 22 jul 2019, 14:59:00
And the story continues...

Nieuw APK’tje (07-09-2020), auto staat nu bij Mathieu voor nieuwe remvloeistof, nieuwe dorpeltjes en wat meer liefdeszaken...
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: patrick86c op ma, 22 jul 2019, 19:10:30
APK was goed verlopen heb ik gelezen ergens.
Dat is mooi want de G40 Genesis is volgens mij ook al aardig aan het uitsterven.
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 27 apr 2020, 11:17:46
Nadat vorig jaar zomer de dorpels zijn vervangen, en de techniek is voorzien van nieuwe sapjes, heb ik gisteren de auto weer wat meer teruggebracht naar de oorspronkelijke fabrieksuitvoering: originele Genesis-audio-set: check!
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: patrick86c op ma, 27 apr 2020, 19:42:48
Mooi  -thumbsup-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Dennis op ma, 27 apr 2020, 21:11:15
Lekker bezig!
Dorpels waren wel nodig ja.
En het originele soundsystem er weer in  -klappen-
Hoe klinkt dat?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 27 apr 2020, 22:03:45
Best leuk, al is het tot nu toe alleen radio natuurlijk... 😉
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 27 apr 2020, 22:04:24
investeren in het één betekent niet gevrijwaard worden voor het ander...
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 13 aug 2021, 00:00:59
13 augustus 2020: appje naar Mathieu: "Hey baas, heb jij een brandstofpomprelais voor 2F G40 op voorraad?"

De G40 wilde niet meer, en ik hoorde de brandstofpomp niet. Snelle diagnose: relais kaput?
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/001(19).jpg)
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/001(18).jpg)
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/001(17).jpg)

Oeps, tekenen van interne corrosie... Niet vreemd dat dat relais problemen geeft?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 13 aug 2021, 00:08:43
Even snel de relais wisselen om te checken of dat de issue was: rook!  -wtf2-

Dat is echt wel effe schrikken, in een ondergrondse parkeergarage zonder enige blusmiddelen weten te vinden....

(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/001(16).jpg)

Nader onderzoek leerde dat er toch wel iets meer schade was.

(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/001(15).jpg)

(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/001(23).HEIC)
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 13 aug 2021, 00:18:46
Tja, die telraampjes die injectie aansturen zijn voor mij toch wel aan de moderne kant, dus ik wist het even niet meer.
Maar ja, vervolgens gebeurt er dan nogal wat anders in het leven (lees: 2x een verhuizing en het nodige andere) en ben je zo weer een jaar verder...

Online al gezien dat Roettele een nieuwe G40-kabelboom aanbiedt voor slechts €499. Vele malen over nagedacht, maar uiteindelijk vlakbij het nieuwe huis tegen een 'kabelboomdokter voor old- en youngtimers' aangelopen.

Vandaag de kabelboom uit de auto gehaald.
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/(edited)_001(22).HEIC)

En afgeleverd bij de dokter, samen met de ECU, trouwens.
Om de diagnose te kunnen sterken lever ik morgen nog even het originele relais af, om door te kunnen meten of het probleem met het relais de oorzaak of een gevolg is.

De kabelboom zal in ieder geval weer netjes gemaakt worden, ontbrekende bekabeling wordt weer aangebracht en stekkers worden schoongemaakt. En dan maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is...

Wordt vervolgd...
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: JBM op vr, 13 aug 2021, 10:43:55
Dat is zeker schrikken, gelukkig is ze niet echt in de fik gevlogen  -thumbsup-

Die kabelboom opfrissen is zeker een goed idee... Zou ik bij mijn Polo ook eens moeten doen.
Kijk ook goed dat stukje achter de CO potmeter na. Daar gaan ze ook echt vaak kapot. (onder dat 'sokje' achter de connector).


Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 01 sep 2021, 15:21:33
Het vervolg: na het voltooien van de nodige geldstromen kwam de kabelboom netjes gereviceerd (alle stekkers schoongemaakt, verbindingen doorgemeten en weggefikte massadraad opnieuw getrokken) en opnieuw ingepakt weer terug.
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/05b831fd-64c0-4edb-8376-8f3a12f75d5b.jpg)

Dus weer snel naar de auto en monteren maar! (Den Haag - Breda) Goed ingepakt is zo'n kabelboom wel flink wat stugger, maar met een beetje elbow-grease erbij lukte het toch goed.
Na veel pielen en pulken moest ik helaas tot de conclusie komen dat het probleem niet volledig opgelost was. Na de nodige hoofdpijn, tijdelijke telefoondiefstal en het een en ander aan app-contact met deze en gene toch de conclusie getrokken dat -hoewel voorzien van de correcte pinbezetting- het vervangende relais niet de juiste functionaliteit boodt.

Dan maar weer in de buidel tasten en bij MaxRPM een ander relais besteld (daar weten ze in ieder geval de juiste te vinden) in de hoop dat daarmee het probleem ook opgelost zou zijn. Het was tenslotte nog maar een paar dagen tot de kampeermeet in Lunteren... (Breda - Den Haag)

Zo goed als MaxRPM van (G40-)zaken weet, zo slecht is hun verzender: DPD. Altijd gezeik met die gasten!
De bezorger bleef niet wachten tot ik de deur opendeed (ik was gewoon thuis), en dus ging mijn pakket naar het afhaalpunt. Maar dat duurt vervolgens weer 2 dagen, en via de klantenservice kun je niets achterhalen. Meer klanten dan service, zeg maar... Daar ging de planning, tussen de ritjes naar de kartbaan door (Den Haag - Zwolle vv x4)

Uiteindelijk langs Jon gereden met de deal om zijn reserve-relais te kunnen toepassen, waarna hij vervolgens het DPD-goudstuk terug zal krijgen. Zo gezegd, zo gediggiedaan... (Den Haag - Giessen - Breda)
For future reference:
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/IMG_4021.HEIC)

en zowaar: de auto startte!!!
[mov]https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/IMG_4018.MOV[/mov]
Inmiddels was het echter donderdag tegen middernacht, dus op naar huis (Breda - Den Haag) en in halleluja-stemming naar bed.

Volgende dag weer terug (Den Haag - Breda)
Met de auto hup naar de keuring... Mmm, hij meurt wel een beetje na dat lange stilstaan. Maar goed, op hoop van zegen:
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/IMG_4041.HEIC)

Helaas... Bandje RA, was ongelijk afgesleten en op 1 punt net niet meer APK-proof... Bovendien bleken de koplampen & clignoteurs niet langer beplakt te mogen zijn voor APK. En oh ja.. De CO-waarde lag een beetje te hoog (>10). Kortom: bandjes wisselen, reservelampies steken, en effe goed warm rijden.... Driewerf KAK!, maar met 3 uur vóór laatste afmeldmogelijkheid was Lunteren wellicht nog haalbaar? (<-- eeuwige optimist)  -klus-

Het was echter de vrijdagmiddag waarop het halve land besloot terug te keren van de vakantie die ik niet had gehad, en dus was alleen het verzamelen van de spulletjes al voldoende om alle tijd (en daarmee al mijn positiviteit) te laten verdampen...

Na het weekend, op de laatste (dins)dag van mijn verlof, heb ik de auto opgepikt en naar Mathieu gebracht, om te voorkomen dat de auto weer voor een jaar in de spelonken zou verdwijnen.
En wat volgde woensdag, terwijl ik weer zat te zwoegen op kantoor:
(https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/IMG_4158.PNG)

 -klappen-

Wel met het nodige kunst- en vliegwerk van Polo86(C)-Service Brabant om de CO-waarde onder de norm te krijgen. Auto loopt wat rijk...
[mp4]https://hosting.photobucket.com/images/ab4/Oudelut/35e51882-e7af-4af9-9a38-29153ba0867e.mp4[/mp4]

Maar goed, we hebben weer een jaar om daar over na te denken... en 'm eens écht goed warm te rijden?!  -sturen-

Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Aron Faro op do, 02 sep 2021, 09:03:32
moet een goed gevoel geweest zijn, en nou lekker rijden -sturen-
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: JBM op vr, 03 sep 2021, 11:49:47
Lekker bezig! Weet jij toevallig of Matthieu nog van die verse paravan-kappen heeft liggen?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 03 sep 2021, 15:55:38
Durf ik niet te zeggen. Snelste manier is om het hem zelf te vragen?
Titel: Re: project [ GH-TT-24 ] Polo 2F G40 Genesis
Bericht door: JBM op di, 07 sep 2021, 10:01:31
Dat is misschien handiger inderdaad  :)