Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Maxxy op ma, 23 jul 2012, 18:04:00

Titel: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op ma, 23 jul 2012, 18:04:00
Per ongeluk tegen het lijf gelopen, en impulsief gekocht; Een Polo 2 Steilheck 1.05, CL uitvoering.
Ik was opzoek naar een dagelijks vervoermiddel voor de 'pekel-maanden' en waar ik wat meer ruimte in had als de roestbak.
En kwam voor niet veel deze bekladde steilheck tegen;

(http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=10143.0;attach=35955;image)

Maar gezien het voor mij puur om het vervoeren van mijn visspullen en andere grote meuk ging, kon ik er in eerste instantie niet echt wakker van liggen. Totdat ik de auto in het echt zag....  :( Tot mijn grote verbazing zag de koets er nagenoeg perfect uit, het blauw-wit geblokte interieur op een slijtplekje na nog in prima staat... en dan toch een emmer groene drap erover heen geklaaid met een aftandse kwast  -boehoe-
Al snel was het plan 'daily-rammelbak' dan ook snel van de plank; deze was daar, ondanks de verf, nog veelste netjes voor.

Het enige struikelblok waar ik tegen aan liep; de Motor, het lieve GL-torretje had er geen zin in.
Volgens de beste man was hij langzaam slechter geworden, en hadden ze nog een poging gedaan tot reanimatie, maar tot nog toe zonder succes..
Maar wat is hobby zonder uitdaging?  :)

Dus de auto mee gesleept, en thuis in de (digitale)boeken gedoken  -koffiedrinken-
Hier was genoeg te vinden, maar sleeptuimelaars waren voor mij 100% neu in de schuur, dus via de zoon van Jestan een setje Polo 2 vraagbaken weten te bemachtigen, in de hoop meer te weten te komen over deze beestjes.

Na veel lees en knutsel werk is de status van het blokje als volgt;
- Bobine vervangen
- Ontsteking vervangen+afgesteld
- Contact blokjes vervangen+afgesteld
- Kleppen gesteld
- Carburateur schoon gemaakt+nagekeken
- Koppakking carburateur vervangen
- Verdelerkap+Rotor vervangen
- Bougiekabels vervangen
- Massa kabels aangelegd
- Stationair schakelaar gangbaar gemaakt
- Vacuum rubbers vervangen
- Vacuum vervroeger(s) gecontroleerd

Het probleem nu nog;
- Loopt niet stationair
- Ploffen/knallen/vlammen uit de inlaat
- Enkel schokkerig en laag in toeren pruttelen

Ik heb volgens mij zo ongeveer alles nagelopen, en gecontroleerd, maar er schijnt toch nog ergens iets niet goed te zijn  -dunno-
Iemand misschien tips, ideen of opmerkingen die naar de lekker tuffend GL-letje kunnen leiden?  :)


Overige To-Do-List (future dreaming..  -zz-);
- Verf verwijderen en lak herstellen
- Blauw interieur uitbouwen en veilig opbergen
- Met de pens richting Moeder Aarde
- Exips klaar maken
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op ma, 23 jul 2012, 18:22:37
hmm...

leuk dingetje. idd jammer van de lak.

eerste gedachte (aangezien alles is vervangen)

- staat het onstekingstijdstip wel goed. Zou alles wat je nu vertelt kunnen verklaren.
(nog wel meer opties hoor, maar deze is het eenvoudigst te controleren)

onsteking markeren (voor als het dat niet blijkt te zijn)
en onstekingshuis tijdens lopen voor en achterwaarts draaien. gaat hij beter lopen? dan proberen.

Andere optie die eenvoudig te controleren zijn

1. valse lucht. ook een killer in dit geval.
Je hebt al veel gedaan. Al eens met de remmenreiniger langs de carb en inlaat gelopen?

2. werkt de cigaar nog
(afsluiter van de benzine)
Even loshalen en met het contact er op even de stekker tegen de cigaar aan houden.
Dan moet je een duidelijke tik horen.

3. wat lastiger en zou beter even bij de garage kunnen:
is de carb al afgesteld?
Misschien heeft de vorige eigenaar hier aan gedraaid.
co en stationair zijn instelbaar met een schroef.

3.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 10:42:58
1. Is mogelijk, maar hij loopt momenteel zeer rijk. En met valse lucht heb je toch altijd een arm mengsel?

2. Sigaar werkt gewoon (weer).

3. Is inderdaad iets waar flink aan gekloot is. Ik heb altijd geleerd; bij opnieuw afstellen CO 1,5 slag open moet goed zijn indien juiste sproeier erin zit. Dus. Ben vanaf daar begonnen met afstellen.

Ik ging er in eerste instantie ook vanuit dat het een ontstekings probleem is/was. Maar deze staat gewoon netjes 5graden voor bdp, en vervroeging enz werken ook gewoon.

Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op di, 24 jul 2012, 11:00:25
Je ontsteking kunnen we dus uitsluiten als ik het goed begrijp.   -thumbsup-

1. dan zou hij idd te laag staan.
hoe gecontroleerd? heb je een co-meter?
gecontroleerd bij warme motor (en dus choke uit)?

3. ken ik idd ook. 1,5 tot 2 keer rond heb ik trouwens altijd begrepen. Of bedoel je dit ook?
Maar te hoog is toch geen punt? CO schroef terugdraaien. Of kun je niet verder en staat hij weer op nul?

als hij te veel benzine blijft geven is mogelijk je vlotter een kandidaat (als ik het me goed herinner, dat weet ik echter niet zeker)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: btracing op di, 24 jul 2012, 12:22:01
Even tussendoor kwekken hoor, gaaf karretje! Leuke vondst  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Jaap op di, 24 jul 2012, 12:52:32
Zit de massakabel van de carburateur er wel goed op?
Anders doet de sigaar 't namelijk niet.

Ook de voetpakking is verdacht.. want die wil ook nog wel eens gaan lekken.
En heb je de vacuumleidingen op de ontsteking gecontroleerd? *de zuig test of het membraan niet lek is*

Als er namelijk aangerommeld is, omdat ie steeds slechter werd, kan het zijn dat de afstelling van de carburateur steeds verder is verdraait, ter compensatie van een onbekend valse lucht lek, dan loopt de motor, als het lek even dicht zit, veeelste rijk.

Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Jaap op di, 24 jul 2012, 12:52:59
Een foto van onder de kap kan helpen,.

en het inleveren van die stoeltjes idemdito :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op di, 24 jul 2012, 13:06:29
voetpakking is trouwens een goeie.
bij het schroeven aan de carb leunen op het luchtfilterhuis en daarmee de valse lucht opheffen of creeeren.
En dan met een groot vraagteken boven je hoofd staan hoe het toch komt dat je elke keer denkt dat hij goed staat en dan 'ineens' weer slechter gaat lopen.

(yep. ervaring....helaas)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 13:56:23
IT's ALIVE!!  :)

Massa kabels waren inderdaad eerst niet aan wezig, deze had ik dus al aangelegd. En dit was ook inderdaad de reden van het niet werken van de stationair afslagklep (sigaar  -gert- ).
Voetpakking van de carb was al voorzien van een vers laagje vloeibare plak voor de zekerheid.
CO schroef nog een slinger open gegeven, en de stationair schroef... die stond helemaal open?

Mijn logica dacht ooit; schroef open, kanaal open, meer lucht, hoger stationair.  -dunno-

Dus deze maar eens voor 2/3 dicht gedraaid.
Accu weer vol, starten en lopen  :)
Nog wat beetjes bij stellen met CO en stationair, en hij lijkt nu toch echt vol te houden.
Zonder geplof, gepruttel en steekvlammen uit de inlaat  -gert-

Als er namelijk aangerommeld is, omdat ie steeds slechter werd, kan het zijn dat de afstelling van de carburateur steeds verder is verdraait, ter compensatie van een onbekend valse lucht lek, dan loopt de motor, als het lek even dicht zit, veeelste rijk.

Denk dat met het voorzien van vloeibare pakking van de voet idd een lek gedicht is. Aangezien dit een aanzienlijk verschil maakte op de manier van lopen toen. En met deze wijze woorden erbij klinkt het ineens heel logisch.

MAAR, nu eerst het volgende probleem oplossen voor ik verder ga met afstellen; hitteschild/plaat boven de uitlaat zoeken en plaatsen.
Bij aanschaf vond ik het al vreemd dat er een groot gat midden op de tunnen, in het vloerkleed zat. Nu dus de oorzaak gevonden; Simpel weg weg geschroeid door het ontbreken van het voorste hitteschild onder de auto  -wtf2-
Dus gelijk maar even op de sloop struinen naar een compleet blauw kleedje  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op di, 24 jul 2012, 14:00:49
 -hitit-

plaatje zit er bij een polo 1 helemaal niet. heb geen last van verschroeide bekleding hoor  :)

 -foto-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 16:53:55
gelukkig is het ook een polo 2  :)
maar ik had ze zelf ook alleen nog maar bij de 1.3 versies eronder gezien
en ik heb ze iig wel thv flexibel stuk tot achterste bocht zitten.

Maar goed, gelukkig mag ik de sloop daar niet meer op  -gert-.
Kom het terrein op, staat een keet, met kantoortje erin. Ik kom aan lopen, komt een hoofd achter de balie omhoog, steek de hand omhoog "Moi!", "Hoi!" klinkt achter de balie vandaan, en ik loop door het terrein op. Half uur later springt in eens de eigenaar tussen de auto's vandaan terwijl ik net wil beginnen met los plukken van thermo schild. "JA, HIER ZIT JE DUS!! Wil je wel direct het terrein verlaten. Ik heb namelijk liever dat je weg gaat. Ik kom namelijk ook niet zomaar bij jou de huiskamer ingelopen zonder mij te melden!!!" "huh... wut... -wtf2-??" "JA NU WEG WEZEN!!!" "...... ? -wtf- ? -wtf- ? -wtf- ?".
*pakt spullen in, loop richting uit gang* --> voor goede buurt vrede maar even niet weer komen,....
(Broertje werd week of wat terug ook verteld dat ze geen honda's hadden staan. maar toch tel ik er in een paar meter lopen iig 10+...  -dunno-)

Dus zo maar eens een lijstje @ gezocht topic aan maken  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 17:11:32
Hier nog even foto's van;
- De brandplek in de vloer  -gert-
- Hitteschild vanaf flexibelstuk/schakelmechanisme
- Het torretje  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: patrick86c op di, 24 jul 2012, 17:18:57
Ach die sloperijen zeggen dat ze niks hebben staan, terwijl er genoeg staat is heel normaal.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 17:37:30
Hier eigenlijk niet, en al helemaal als je ergens met enige regelmaat komt  -dunno-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op di, 24 jul 2012, 17:42:29
Emmeloord is gewoon gastvrij  :) Loop altijd gewoon door en schreeuw over alle klanten heen: "Goeiedag, ff kijken hoor!"
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op di, 24 jul 2012, 21:39:57
toch vind ik het gek. motor is gelijk aan die van mij (of nu ja, ik heb 1.3) uitlaat is identiek. rijd op lpg. toch warmer en de ruimte die jij hebt op de fot verchilt niet met wat ik heb.....

niks hitte schild. en bij mij wordt hij nauwelijks warm bij lang stilstaan..  -dunno-
schroeien al helemaal niet.
beter nog. heb er origineel nog een soort vilt onder zitten....

de kenners onder ons: kan de tunnel zo warm worden van de uitlaat dat je bekleding kan wegschroeien?  -dunno-
(of heeft stiekum iemand een peuk naast de asbak laten vallen?)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op di, 24 jul 2012, 22:27:56
Ik heb nog nooit zoiets gezien...........lijkt me ook niet dat door stralings warmte de bodem zo heet kan worden. Als de uitlaatgassen met moeite ergens heen kunnen zal hij wel iets warmer worden. Normaal heb je rijwind en dat zou de warmte toch ook goed moeten kunnen afvoeren. Ik vermoed idd ook dat er iets anders aan de hand is geweest.......

Btw met een tunneltje zie je er ook niets meer van......
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 22:30:35
Ik vond het idd ook heel vreemd dat alles zo warm word.
En vooral als je bedenkt dat ik de polo nog niet langer als een kleine 3 minuten heb kunnen laten lopen.
Om vervolgens de constateren dat het voorste deel van de tunnel te heet is om even de blote handen op de leggen  -dunno- -gert-
Heb ook nog gekeken of de pijp miss tegen de bodem zat, maar deze hangt gewoon ruim vrij van de tunnel, zoals het hoort.

Idd middenconsole erover, en weg probleem  -uitlachen-. Nee, hij word echt onzinnig warm!!
Maar zal binnenkort er nog eens onder duiken, en kijken wat of er niet klopt.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op di, 24 jul 2012, 22:33:37
Ander auspuff-je? Lijkt wel of hij druk opbouwt..............(ook in combo met het "mindere" lopen)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 24 jul 2012, 22:38:18
... Dat is niet eens een heel erg vreemde gedachten Ron...
Zal de blaaspijp eens door blazen, kijken of dat hij ergens verstopt zit ofzo.
Miss last van holkevers of andere uit de kluiten gewassen kontkruipers. Hij heeft tenslotte wel een paar weken (maanden?) buiten als monument in een achtertuin gestaan  -nana- -uitlachen-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op di, 24 jul 2012, 22:42:05
 :)
Citaat
Miss last van holkevers of andere uit de kluiten gewassen kontkruipers
Ik weet zeker dat nooit in de buurt ben geweest van je Polo dus.......... ;)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: martijn op wo, 25 jul 2012, 07:39:45
Hier eigenlijk niet, en al helemaal als je ergens met enige regelmaat komt  -dunno-
Klaas boer? Die had laat een artikel in de krant, dat hij steeds meer last van diefstal had en noodmaatregelen ging treffen.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: EMP op wo, 25 jul 2012, 07:40:38
Leuke polo Marcel!

mooi dat hij zo veel liefde krijgt  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Jaap op wo, 25 jul 2012, 13:12:46
Een polo met 1.0 GL blok heeft géén katalysator (af-fabriek) en dus ook geen hitteschildjes onder de bodem langs.

Aangezien het een import uit Duitsland is,... zou het kunnen dat er achteraf een katalysator is tussen gezet, om de belastingkosten te drukken. Op de foto's zie ik er geen, maar goed: Zit er een kat onder?

Zit er géén kat onder, en is de pijp niet precies daar lek waardoor er hete gassen richting de bodem worden gejaagd? Dan zijn er 2 mogelijkheden over, waarom je vloerbedekking zo naar de tering is.  De tunnel wordt (zonder bekleding erover) best wel een beetje warm trouwens. Niet zo heet echter dat je je vlakke hand niet meer op het metaal kunt houden.

1) Motor loopt veeeeelste arm waardoor de uitlaat roodgloeiende fucking heet wordt
2) Andere oorzaak, maar niet de uitlaat zelf.

Een hitteschildje is in iedergeval symptoom bestrijding, en geen oplossing voor het probleem.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op wo, 25 jul 2012, 14:18:53
damn.... en heeft hij nu niet een tijd te arm gelopen?  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Jaap op wo, 25 jul 2012, 16:33:54
Ik zie overigens niet zo veel vreemds op de foto, zo is het klepdeksel grijs, hoort zwart,. dus iemand is ooit al wel aan het hobby-boppen geweest

Maar het valt mij nu pas op: er zit waarempel een stukkie hitteschild onder de tunnel..  Hoe komt dat daar?
Toch een kat?
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op wo, 25 jul 2012, 17:25:20
Een hitteschildje is in iedergeval symptoom bestrijding, en geen oplossing voor het probleem.

Feit.

Maar er zit geen kat onder, en zover ik kan zien is de 'down-pijp' ook niet gewijzig door las/slijp werk voor een kat.

Ook zijn de bougies aardig donker/zwart beslagen. Wat imo niet direct duid op te arm lopen, maar wat wel weer kan duiden op te veel tegen druk, toch? (recyclen van oude gassen/roet/rommel)

Nog een klein detailtje dat ik miste in bovenste verhaal; Zonder luchtfilter(kap) loopt hij redelijk, met luchtfilter niet en krijgt hij al snel te veel te verwerken.

En gister bij het doorspitten van de vraagbaak zag ik dat deze polo's normaal voorzien zijn van bougies met hitte graad 7.
De bougies die erin zaten waren 6-jes, en heb deze ook weer vervangen met een 6.
Nu zal dit misschien wel iets uitmaken qua verbranding neem ik aan, dus binnenkort ook maar even in de grote kast struinen waar deze liggen.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op zo, 29 jul 2012, 13:58:57
100 punten voor Jaap!!!!  :)

Vandaag er onder gekropen en uitlaat er onderweg gehaald.
hoe check je de doorlaat mogelijkheid van een uitlaat? -> zet hem recht op en gooi er een moer in  -nana-
na 10cm klonk er al een lichte plof, dus ff zaklamp erin, en jahoor een dikke prop kat materiaal!!
dus downpijp eronder weg gepakt, en verrek; die kleine middendemper bleek een min kat te zijn  doh
en hij ziet er wel gewoon affabriek uit  -dunno- niks geen las werk, gewoon een geheel met de uitlaat en flexibelstuk.

dus de kat maar eens bekeken van binnen. daar heeft wss ooit iemand een poging gewaagt deze leeg te rammen ofzo.
bij gebrek aan een kat loze downpijp deze klus zelf maar ff goed afgemaakt  :)
alles er weer onder gehangen, en direct zonder ongein stationair lopen!

nu eerst ff de innerlijke mens voorzien van brandstof, en dan de carb nog eens goed nalopen en afstellen  -klus-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op zo, 29 jul 2012, 14:33:28
 :) en ik dan?  -boehoe-  -hug-

Mooi dat je het opgelost hebt!  -klus-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Jaap op zo, 29 jul 2012, 15:32:23

Duitse import he?  :)

Een GL is nooit af-fabriek geleverd met kat; dat kwam pas later. Er zijn echter vele bedrijfjes die ombouw-kits verkopen/verkochten om de belasting-druk te verlagen (schoner = goedkoper). Dat zijn meestal redelijk professionele setjes, met niet van origineel te onderscheiden afwerking. Geen 'schijt er maar tussen' spul dus, want er hangt ook het 'zegen' van de Tüv aan.

Anyhoe: verstopte katalysator dus. Leegkloppen of een standaard GL pijpje eronder hangen en klaar? ( enkele downpipe, met enkel een einddempertje ).
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: patrick86c op zo, 29 jul 2012, 18:23:48
Meer heb je ook niet nodig voor een GL. :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Steilheck op zo, 29 jul 2012, 18:26:12
Mooi dat je het probleem opgelost hebt  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op ma, 30 jul 2012, 18:30:06
Owja ook nog een pak punten voor Ronnie; de verstopte pijp  -thumbsup-

Maar na het uitkloppen van de uitlaat en kat leek alles op zijn plek te vallen.

Tot ik vanmiddag de sleutel opdraaide  -moon-
Eerst hinkelen op 1-2 cilinders. Opnieuw starten; weer backfire en stotteren enz.
Alles ff nagelopen; Contactpunten, carb, massa, vlotter.
Toen een poging ontsteking sjekken; helemaal niks meer doen  -wanker-

Deksel van de luchtfilter eraf, poot op het gas en starten; Vroeoeoemmmm!!! als of er niets aan de hand was..
Paar tellen draaien, niks aan de hand.
Filter bak er weer op, starten; eerst moeilijk doen en wat hikken, en dat waren er 3,... en daar was ook de 4e.
En met een paar flinke ploffen uit de inlaat weer uit, de sleutel op de werkbank gelegd, snel voorbij al het grote smijt-waar gelopen, en eerst maar eens wat anders gaan doen  -hitit-

Snap er ff helemaal geen en k*t meer van...  -dunno-
Maar, er moet gezegd worden; de tunnel blijft koel  -nana-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: patrick86c op ma, 30 jul 2012, 19:29:49
Luchtfilter niet verstopt??
Werkt de zomer en winterstand nog wel?
Ik meen dat deze torrtjes dat hebben op het luchtfilterhuis.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op ma, 30 jul 2012, 20:00:04
 :) bedankt, pak ontvagen  -thumbsup-

*verder lezen* wtf ........denk......zonder luchtfilter verhouding goed....met te weinig(oid) krijgt hij te veel benzine? Door het extra gewicht van de filter en deksel lekkende voetpakking?
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op ma, 30 jul 2012, 22:15:27
voetpakking had hij al onder handen genomen.

toch klinkt het als een bevalletje: goed afstellen.  -dunno-

valt de klep niet dicht aan het begin?
wat doet hij met filterhuis zonder filter?


Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Pierre op vr, 03 aug 2012, 15:48:50
hoorde van een mede forumer dat er nog werd gezocht naar een blauw vloerkleed
ik heb het aangeboden aan steilheck als die er vanaf ziet heb ik die dus over

dusssssss ff afwachten
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op vr, 03 aug 2012, 16:20:23
@ Pierre; YES PLEASE!!  :)

Zal eens gaan kijken naar seizoens gebonden schakeldingen enzo.
Kwam er ook achter dat hij soms non-stop door blijft pissen, nadat de motor alweer uit staat en sleutel uit contact.
Even opzoek naar de juist PICT-31 revisie setje dacht ik zo...  -koffiedrinken-

Ik kwam er ook achter dat het verwijderen van de groene verf nog een groot feest gaat worden. In eerste instantie een poging onder de kap gewaagd met thinner wat weg te poetsen,.. te schuren.. maar de heeft dus bijzonder weinig effect. Via de oude eigenaar weten te achterhalen wat voor verf het is. Volgens de fabrikant kun je het normaal verdunnen met therpentine. Dus daarmee ten aanval gegaan voorzien van een grove doek, staalborstel en stuk schuurpapier. Maar verder als wat krasjes kwam ik niet  -hitit-
Het verhaaltje van "even verf weg vegen, en weer oppoetsen" gaat dus helaas niet op.

Het punt is dat ik weet dat er onder de groene verf nog een nette originele lak laag zit. En dat de verf zonder schuren, zo op de auto is geklaaid.
Het mooist zou dus zijn een manier te vinden om de verf eraf te krijgen, zonder originele lak de beschadigen. En deze vervolgen weer helemaal strak poetsen.
(Ghehee niet zelf hur,... Deze Rat-man laat het poetswark aan iemand over die dat wel echt kan  -dj- )
Andere optie is er ook nog wel.... maar daar wil ik eerst niet een denken  -nana-

Optie 2 zal dan zijn; Schuren, strak maken, en een mooi strak pakje aan brengen met Dip-dinges of de roller.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Steilheck op vr, 03 aug 2012, 19:15:00
Ik hoef geen blauw, dank u wel!  -hug-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: EMP op vr, 03 aug 2012, 19:23:52
hoorde van een mede forumer dat er nog werd gezocht naar een blauw vloerkleed
ik heb het aangeboden aan steilheck als die er vanaf ziet heb ik die dus over

dusssssss ff afwachten
ja dat was mijn schuld  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op vr, 03 aug 2012, 20:19:34
ah. had de link ook al geleg van het blauwe kleed.
is dus al niet meer nodig om te posten  -thumbsup-

@ marcel: klik: http://www.ebay.de/itm/34-PICT-31-PIC-Pierburg-Vergaser-Reparatur-Kit-/400233763596?pt=DE_Autoteile&hash=item5d2fca930c#ht_634wt_1163
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op zo, 02 sep 2012, 19:30:41
Roel bedankt voor de link  -thumbsup-

Inmiddels de carb al onderhanden gehad, en was echt heeel erg nodig  -gert-
Vooral in het choke en vacuum deel veel missend of vergaan.

Hij loopt al wel, alleen stationair heeft hij er nog geen zin in.
Gister even vals gespeeld en de gas kabel iets aangespannen zodat ik wel even een stukje kom rollen om te kijken of ik nog andere enge dingen tegen kwam.
Met een topsnelheid van krap 70 bleek dat er zeker nog wat af gesteld moet worden...
Alleen dan moet ze wel ff stationair blijven lopen eerst.

Kreeg gister een brief van het RDW, dat ze voor de 12e weer veilig moet zijn. dus nog even wat gas er achter zetten  -hitit-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op zo, 02 sep 2012, 19:33:40
ik heb misschien nog wel een ander carbje liggen mocht die niet goed zijn
(boven nog drie dozen met die dingen. geen idee wat daar tussen zit)

aanvullend lees ik nog iets van eerder: verf er op zonder schuren / voorwerk?
probeer eens een goede hoge druk reiniger....
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op zo, 02 sep 2012, 19:35:57
Dat is idd wel een top idee.

Transport bedrijf aan de overkant met 20bar stoomcleaner  -naughty-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op zo, 02 sep 2012, 19:36:58
Dat is idd wel een top idee.

Transport bedrijf aan de overkant met 20bar stoomcleaner  -naughty-

ik zou met 'iets' minder druk beginnen en dan opbouwen (voor je alle ruiten er uit blaast....) :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op zo, 02 sep 2012, 19:38:31
 -nana- -nana- -nana-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op zo, 02 sep 2012, 19:40:40
 -nana- -nana- -nana- -nana-

ik ben benieuwd

krijg em eerst maar weer eens goed aan het lopen  -klus-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op zo, 02 sep 2012, 19:58:57
dat is zeker de bedoeling  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 02 sep 2012, 20:43:12
Wat voor carb gaat het om? Heb ook nog wel wat liggen...
En voor verven: geloof dat HG een ontvetter heeft echt specifiek voor verven zonder schuren...
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op ma, 03 sep 2012, 08:28:56
Het is een pic31-7.

Ik trek vanmiddag nog een keer de hele inlaat eraf.
Schoot me te binnen dat de egel ook al een keer eruit is getrokken door de vorige eigenaar.
Als die net zo is terug gebeunt als de rest, is er een grote kans dat hier ook een bult extra
lucht door naar binnen verdwijnd...  -gert-

en het gaat om het verwijderen van verf, niet het aanbrengen  :)

Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op ma, 03 sep 2012, 08:44:07
een selcht gemonteerde egel kan zeker flinke problemen opleveren
(heb eens geprobeerd om zonder egel te rijden. das geen succes  :))

Moet ik kijken voor een pict-je voor je voor 'het geval dat'?
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op ma, 03 sep 2012, 10:50:06
HOLD YOUR HORSES!!!

Voor ik verder ga; Ik trek net de inlaat eraf en kwam opzich niets bijzonders tegen.
MAAR, ik zat steeds al tegen 2 vreemde beun gemonteerde stalen plaatjes te kijken op de kop.
Nu de inlaat eraf was kon ik er ff wat fijner bij, dus maar eens gaan kijken wat het was en waarom het zo gebeunt was.

Onder de plaatjes vond ik (zie afbeelding) twee kanaaltjes. Beide hadden flink wat kool afzetting aan de wanden, en tegen de plaatjes.
Dit doet mij iig vermoeden dat er slecht/onvolledig verbrande (uitlaat)gassen doorheen komen..??
Verder kan ik nergens iets vinden in de vraagbaken enz waar deze gaten voor zijn, of wat de bedoeling ervan is  -dunno-

Dus wie kan mij vertellen wat deze mysterie holes zijn???
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: RoelG op ma, 03 sep 2012, 10:53:13
yep. dat kan ik.

is van de voorverwarming via de uitlaat.
buisje loopt van de uitlaat hiernaartoe (via spruitstuk) en verwarmt spruitstuk en stukje blok.
Is bij mijn weten altijd zwart en levert geen probleem op bij het rijden
Staan namelijk niet in verbinding met je inlaatkanaal.
Is waarschijnlijk ooit een ander kopje op gekomen.

Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: JTG op ma, 03 sep 2012, 16:36:11
Is dat geen koelvloeistof wat daar door heen gaat bij het verwarmen van de inlaat. Maar dit terzijde Serge heeft de mijne voorzien van kneedbaar staal. Mag verder idd geen probleem opleveren -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 11 sep 2012, 13:44:10
Inmiddels de inlaat er weer op, en de eerste geluiden al uit het torretje gehoord.

stationair blijft hij alleen lopen als ik de choke een klein stukje open zet.
Maar als ik aan de stelschroeven kom, gebeurt en niet veel, totdat hij ineens een keer bokt en uitvalt.
dus toch maar opzoek naar andere voetplaat en/of carb?  -dunno-

... Geduld is een schone zaak zegt men wel eens. Maar ik heb altijd de klauwen vies  -nana-
Beestje moet nu toch snel tot leven komen, anders moet ik wss opzoek naar anders wat...
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: JTG op di, 11 sep 2012, 22:36:51
heb nog wel een andere carb met inlaat -dunno-

kun je eerst proberen en als het werkt maken we een mooie prijs...
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 11 sep 2012, 22:45:27
Dat zou even een goeie laatste poging nog zijn idd.
roggel wie wahl eehm via pm  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 18 sep 2012, 17:07:22
Weer een dagje gesleuteld aan de steilheck..

Via JTG een inlaat+carb geregeld waar het allemaal mee moest gaan gebeuren  -thumbsup-
Het pakketje kwam vanmiddag aan. dus direct de schuur in gedoken.
Bij het openen keek ik wat vreemd tegen de opbouw aan, en na wat spit werk in de vraagbaak bleek waarom;
Het was dan wel een PICt31-7, maar dan die van een ander (HB) blokje.

Na een kleine inspectie besloten even wat hocuspocus uit te oefenen, en de 'aanhangende delen' over te zetten.
hierna was het grote moment aangebroken; sleutel om, starten, en lopen, en pruttelen, en uit...  -moon-

Dus nog even in het grote-kleine-boekje gekeken. nooit aangedacht; de sproeier bezetting is natuurlijk anders.
Deze nog even om gezet, en weer een poging gewaagd.

En om een lange middag kort samen te vatten; nog een keer of wat pogingen gewaagd, zonder resultaat  -dots-

Opzich geen grote paniek, maar ik gezien ik snel een goed en betrouwbaar rijdend voertuig nodig heb, ben ik bang dat deze aan ander baasje zal zoeken..
Ik weet, hij vreet geen brood, maar wel tijd en ruimte die ik hard nodig heb voor andere dingen.
Dus maar eens goed nadenken wat te doen  -koffiedrinken-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Lewis-coupe op di, 18 sep 2012, 17:19:08
volgens mij heb jij daar ruimte zat :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 18 sep 2012, 17:21:20
zijt gij hier ooit geweest dan???  -dunno-

En nee, sleutelhok wordt asap bezet door ander project; Rusty krijgt wat extra's  -naughty-
En rest staat vol stallen en Stro+Hooi voor de winter/voorjaar...
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Lewis-coupe op di, 18 sep 2012, 17:27:39
ach jij bent nog iemand die niet weet wie deze persoon is :)

Ik was daar met m,n pa om je steilheck op te halen  :P
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 18 sep 2012, 18:35:14
Ik dacht dat jij alleen contactpersoon was voor meneer R. Denkers  -dunno-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Lewis-coupe op di, 18 sep 2012, 18:50:46
dat wil niet zeggen dat ik niet kan meelezen cq reageren :P (zolang ik me maar gedraag ;) )
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op di, 18 sep 2012, 19:32:18
Gevalletje gespleten persoonlijkheid  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Lewis-coupe op do, 20 sep 2012, 09:11:16
ik ben blij dat Jij het zegt in plaats van iemand met verstand van sleutelen  -nana-   :P (back on topic maar weer)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op wo, 20 mrt 2013, 20:25:09
Ivm professioneel koos zijn wat tijd over, en nog even een dagje met de steilheck aan het worstelen gegaan.
Na het vervangen van de carb voor een 3e alles nog een keer na gelopen, en gestart.
Of  iig de sleutel omgedraait en blokje rond laten gaan.
Maar mocht niet baten, komt mooi rond, heeft peut,  vonkjes en lucht, en maximale steekvlammen uit de carb!!!  -hitit-

Nu ben ik een beetje benauwd voor een kromme/beschadigde inlaatklep.
Is dit te controleren zonder de kop eraf te pakken??
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mike.roodvoets op wo, 20 mrt 2013, 20:29:43
Compressietest. Moet tussen de 8 en 11 bar liggen, lager wijst op kromme kleppen.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Zoeff op wo, 20 mrt 2013, 21:42:48
Ontsteking van tijd af staan?
Als de motor normaal klink met rondgaan heb je ook nog wel compressie, met een kromme klep heb je dat niet meer.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Yukio Langenberg op do, 21 mrt 2013, 08:53:50
Zal eerder aan je ontstekingstijdstip liggen als je een vuurspuwende carb hebt..
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 16 apr 2013, 17:24:31
IT's ALIVE AGAIN!!  -hitit- :)

Vorige week bij Jaap een andere torretje voor Rusty opgehaald.
En natuurlijk ff staan kleppen over de '10-jaren' projecten.
Daar kwam ook het verhaal van de 10.000 verstopte mankementen voorbij bij m'n steilhok.
Op de terug reis waren er twee dingen die mij niet los lieten; 'Al een andere bobine geprobeerd? kan zijn dat deze gewoon net niet genoeg kracht heeft.' en 'ik zou nog een keer de contact puntjes nakijken en als nodig afstellen.'

Tijdens het uitbaggeren van de onderdelenbult kwam ik 2 bobines tegen; wat de f*#% ook, die gaan er direct in, straks hebtie nog gelijk ook terwijl ik al weken aan het kloten ben onder het motto die-heb-ik-al-vervangen-dus-is-goed..

Bobine wisselen, choke en beetje gasbij, starten, VROEEmprutteprutteprut...
Liep gelijk weer 1000x beter als dat ik het torretje ooit heb horen purren.

Allen toen ik m'n voet ven het gas haalde, was het gelijk stil, dus nog even kijken waarom er stationair geen leven in zit  -koffiedrinken- -klus-

Zo zie je maar weer, nooit uitgaan van het waarschijnlijke, meten is weten. Thnx Jaap!!  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Steilheck op di, 16 apr 2013, 18:34:13
 -thumbsup- Goed bezig Maxxy, dat krot moet weer de weg op.
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 16 apr 2013, 18:41:40
En heb er al een stukje achter op het erf mee gereden -sturen-
Stationair loopt het ook, meestal  -nana-
Choke op en kiertje, en blijft mooi rustig pruttelen.

Dus binnenkort maar eens APK waardig maken dacht ik zo  -klus-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Yukio Langenberg op di, 16 apr 2013, 18:50:12
Lekker bezig  -klus-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: C1Rob op di, 16 apr 2013, 21:24:31
Goed bezig!  -klus-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: DanteG op wo, 17 apr 2013, 01:28:56
Netjes Marcel! -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op za, 04 mei 2013, 19:07:57
Hahah grapje,... de volgende dag deed de auto het gewoon weer niet.
Niet starten, niet pruttelen, niet een zacht lief plofje van leven, NIKS!
Na wat liefkozende woordjes  #$%^^# -fu- >:""}!@#*^^ -moon- weer even afscheid genomen..

Vanmiddag maar weer eens gaan kijken wat het nu steeds is...
Bougies eruit, starten, bijzonder slechte vonken, en veel overslaan. Dat is nieuw..
Na een uurtje kloten met nieuwe bougies, kabels, en verdeler kapjes kreeg ik steeds 1 of 2 bougies fatsoenlijk aan het vonken.
Misschien een andere bobine erop? Maar deed ook niets bijzonders.
Toen de hoop bijna weer op enkelhoogte bungelde, bedacht ik me dat er op zolder ook nog een compleet zgan setje bougiekabels+verdeler lag van een AEE.
Geen idee of het ging werken, en of het uberhaupt zou passen..
Spul er op gezet, kabel volgorde even veranderd in de goede volgorde, sleutel om, ''Waarom eigenlijk nog? Hij start..."VROEMmmpruttelpruttelpruttel"..wel??!?"  -wtf-

Tijdje laten lopen, beetje bijgesteld, en stukje achter op het erf gaan rijden  :)
Remmen werken goed, achter iets te goed soms  -naughty-
Toen maar eens begonnen aan de APK-proof waslijst.

APK Check list;
- Motor *check*
- Remmen *check*
- Rubbers *check*
- Uitlaat *cehck*
- Verlichting *check*
- Toet *check*
- Bandjes *check*
- Wissewasser *check*
- Niet werkende, en niet verplichte dingen verwijderd *check*

Nog te doen;
- Interieur erin
- Spiegel erop
- Peut erin -dunno-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: DanteG op za, 04 mei 2013, 19:27:28
Goed bezig -klus-

-thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op wo, 15 mei 2013, 20:28:38
weer een stapje dichterbij; deur panelen erin, dus kan m''n ramen weer open doen, en normaal de deuren dicht trekken  :)
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op wo, 05 jun 2013, 20:17:51
UPdeedt!!

de stijlhok heeft al een paar weekje apk, dus mag er weer 2 jaar tegen aan  -thumbsup-
vandaag de eerste echt km''s er mee gereden, afgezien van wat testritjes in de buurt; retourtje werk a 160km.
bij de eerste kruizing bleek dat er nog wel wat gesteld moet worden; remmen, koppeling in, ... en stilletjes liet ze het leven, voor even.
wss stationair iets hoger zetten en/of co iets bij stellen.

 -sturen- -sturen- -sturen-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: DanteG op wo, 05 jun 2013, 20:59:11
-thumbsup-
Fijn dat mijn oude deurkaarten daaraan hebben bijgedragen :D
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op zo, 09 mrt 2014, 21:52:50
hoe is het hier Marcel?
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op ma, 10 mrt 2014, 12:51:08
Paar cm stof, stro en isolatie platen  -nana-

Staat voorlopig lekker in de schuur.
Maar gister nog even gestart, sleuteltje om en pruttelen  -thumbsup-

Rustig aan bezig met onderstel en veren poten aanpassen.
En straks als de vorst er helemaal uit is met grof geweld de groen bagger eraf beuken  -naughty-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: mk1-madness op ma, 10 mrt 2014, 18:30:18
als het maar biologisch is bij jou he  -thumbsup-
Titel: Re: Project [26-XF-DT] Polo 2 Steilheck CL
Bericht door: Maxxy op di, 11 mrt 2014, 19:25:22
 -nana-