Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Hanf op vr, 24 feb 2017, 11:21:57

Titel: Verschil oliepomp/carterindeling sleeptuimelaar tov hydrostorer
Bericht door: Hanf op vr, 24 feb 2017, 11:21:57
Weet iemand of er kwa vorm verschil zit in een oliepomp en of carter indeling van een sleeptuimelaar en een hydro stoter. Moet dit weten ivm het plaatsen van een carterpan met schotten welke van een sleeptuimelaar afkomt en ik graag op mijn g40 wil zetten.
Titel: Re: Verschil oliepomp/carterindeling sleeptuimelaar tov hydrostorer
Bericht door: nappertje op vr, 24 feb 2017, 13:23:16
Van een hydrostoter wordt de oliepomp doormiddel van een ketting aangedreven en zit de oliepomp in het carter. De oliepomp van een hydrostoter is ook een tandwielpompje.
(http://volkswagen.7zap.com/ImgsWatermark/images//Bilder/009/009007100.png)
Van een sleeptuimelaar wordt de oliepomp aangedreven door een nok van de krukas, de krukas loopt ook door de oliepomp heen. De oliepomp van een sleeptuimelaar is een halve maan pomp. alleen de aanzuiging van de oliepomp bevindt zich in het carter.
(http://volkswagen.7zap.com/ImgsWatermark/images//Bilder/009/009007000.png)
Titel: Re: Verschil oliepomp/carterindeling sleeptuimelaar tov hydrostorer
Bericht door: Sjon op vr, 24 feb 2017, 14:40:25
Maar of dat uitmaakt voor maatvoering van de extra tussenschotten in 't carter -dunno-
Carterpannen an sich zijn hetzelfde.
In mijn beleving zit 't aanzuigmondje zo'n beetje op dezelfde positie, maar ik heb dat nooit opgemeten of bij de hand gehad...