Het Polo86c Register

Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: g40airlines op zo, 14 mei 2017, 02:42:12

Titel: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op zo, 14 mei 2017, 02:42:12
Woonachtig in Apeldoorn en in bezit van 2 vw's en een motorfiets.
polo g40 1994 genesis
Mijn autootje heeft ruim 280.000km gelopen en dat zie je ook van haar af!
-krassen rond om
-rechter voorscherm rot, tevens lichte roest in wielkas
-schermen zijn uitgerold en wil ik weer origineel hebben
-bestuurdersstoel instapschade
-rechtsvoor veerpoot lager (heel irritant)
-licht rechtsvoor staat scheef (tikje gehad denk ik)
-een van de motorkapscharnieren is niet origineel en motorkap sluit niet netjes aan (staat te ver naar beneden).
-achterbumper uitgesneden om uitlaat passend te maken  doh doh doh
-spruitstuk heeft 2 bouten die niet vast zitten (door gedraaid)

Vorige eigenaar had heeft het blok aangepakt en andere spruitstuk.

Wat ik en 2 maten samen tot nu toe gedaan hebben:
-Stabi rubbers
-draagarmen l&r
-schokbrekers voor l&r (200km later schokbreker rechtsvoor kaput)
-koppelingsplaten en druklager
-Rubberen turboslang naar plasticgedeelte
-carterpan los gehaald ivm overtollige kit, schoongemaakt en weer gemonteerd
-olie, oliefilter
-bougies w5dpo (zaten ngk in)
-k&n inlegfilter
-schrick nokkenas 252, klepstoters
-68mm, dynamo en krukas poelie, 5 pk riem en chip (68mm, nokkenas en lege kat) uit Pijnacker
-baksteun zat los, nagekeken en weer gemonteerd
-turbodruk gemonteerd ( olietemp, air/fuel moeten nog)
-alle velgen nagekeken 13'' bbs
-lekke intercooler vervangen naar een andere die iets minder lekt -dunno-
-Lader nalaten kijken bij Ruud, te veel slijtage, bepaalde plakken schuin afgesleten  :(. gereviseerde met inruil van oude €1250. had niet genoeg centen bij mij ( had zelf gerekend rond de €750 a €1000 met inruil oude) en na heel lang denken besloten om het niet te doen en verder te oriënteren, misschien turbo, eaton of een andere lader.

(10-5-2018) Vorige week ZELFDE lader weg gebracht naar Arno, en wat blijkt nou lader is helemaal niet aan revisie toe!! Tja wat mot ik da van zegguh, Ruud is bij mij afgeschreven.

het volgende staat in de planning:
-Intercooler monteren (Greddy)
-veerpoot lager rechtsvoor
-uitlijnen
-bepaalde leidingen poreus en vervangen
-er lopen overal kabeltjes, alles netjes wegwerken
-nieuwe deurhendels
-bestuurdersstoel schuim opvullen en wang bekleden, rugleuning is bijna naar de klote en klapt niet naar voren
-bijrijdersstoel klapt wel maar schuift niet
-spruitstuk in orde maken
-kat leeg halen
-andere einddemper
-olietemp, air/fuel
-inlaat gt ( past dat 1 op 1? bvd)
-juiste kraslot en gelijk strak laten maken en spuiten

Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: sonic_striker op zo, 14 mei 2017, 10:22:26
Hallo en Welkom!
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 14 mei 2017, 11:10:48
 -welkom-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: mk1-madness op zo, 14 mei 2017, 11:18:03
Welkom! Leuk verhaaltje! Heb een groene achterbumper liggen voor weinig. Paar krasjes maar verder netjes. Kom je volgende week ook?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: nappertje op zo, 14 mei 2017, 12:37:27
 -welkom-
3F inlaat past 1 op 1, ben wel benieuwd wat er precies is aangepast aan de oude.

Bestuurdersstoel zijn waarschijnlijk de staalkabeltjes los/kapot, bijrijdersstoel plastic geleiders vervangen.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: patrick86c op zo, 14 mei 2017, 18:45:18
 -welkom- -foto-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op zo, 14 mei 2017, 20:53:41
Welkom
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Merijn op ma, 15 mei 2017, 08:12:30
-love-  Genesis!!  -love-
Welkom hier en idd benieuwd naar foto's.  -thumbsup-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 15 mei 2017, 11:43:26
Welkom! Leuk verhaaltje! Heb een groene achterbumper liggen voor weinig. Paar krasjes maar verder netjes. Kom je volgende week ook?

Dankje! wat is weinig? ik ga misschien aankomende week even weg voor een paar daagjes maar ik  begrijp van jou dat er een meeting is? ik zal eens op de forum kijken.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 15 mei 2017, 11:44:31
-welkom-
3F inlaat past 1 op 1, ben wel benieuwd wat er precies is aangepast aan de oude.

Bestuurdersstoel zijn waarschijnlijk de staalkabeltjes los/kapot, bijrijdersstoel plastic geleiders vervangen.

Ben ik ook wel benieuwd naar. bedankt voor je tip en ik hou je op de hoogte.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 15 mei 2017, 11:54:17
Allemaal bedankt!

Bestanden zijn te groot, zal vanavond eens verder kijken hoe ik ze geuploaf krijg. Werkze allemaal
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: mk1-madness op ma, 15 mei 2017, 12:19:15
Bij meppel zondag. Teab voor de bumper.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op wo, 17 mei 2017, 10:31:54
Bij meppel zondag. Teab voor de bumper.

Ik weet niet of ik het zondag ga redden, mijn rechter veerpoorlager is helemaal naar de klote en maakt nu zoveel geluid dat het echt vervelend begint te worden.
Voor de bumper houdt ik je nog even in de wacht.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Dest op wo, 17 mei 2017, 12:36:55
 -welkom-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: JBM op do, 18 mei 2017, 16:38:24
 -welkom-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 20 mei 2017, 02:57:18
Dank jullie wel -sturen-

Ik heb besloten om volgende week fotos up te loaden, want dan zijn haar velgjes binnen en dan maken die paar krasjes en deuken niet meer uit want dat gaat zo vet staan  -love- -love- -love-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op za, 20 mei 2017, 17:22:06
Wij zijn sowieso gek op foto,s ook met lelijke velgen en de door de jaren heen verkregen schoonheidsfoutjes :)
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op zo, 21 mei 2017, 02:28:58
 -love-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: mk1-madness op zo, 21 mei 2017, 08:51:57
 -thumbsup-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op zo, 21 mei 2017, 15:45:15
Leuke polo he :)
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 22 mei 2017, 01:07:00
Super Leuk!

Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op di, 23 mei 2017, 19:54:27
Voor staat die te ver naar buiten, dat mag niet (max 3cm) en eerlijk gezegd vind ik het ook geen gezicht. Achter is die wel heel tof en extreem dik.
Momenteel zitten er voor 15mm spacers onder ivm remklauwen. Morgen komen de 10mm spacers binnen, maar dan staat die alsnog te ver naar buiten. Wielfix gaat de binnenkant van de velg netjes bewerken zodat de remklauwen niet tegen de velg aan komen  en daarna 5mm of helemaal geen spacers en dan zou het Legaal moeten zijn. Maar tot die tijd ga ik wel ff rijden desondanks dat het van voren geen gezicht is.  -sturen-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op di, 23 mei 2017, 19:58:36
met Dank aan Wielfix -love-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: mk1-madness op di, 23 mei 2017, 20:36:10
Mooi wiel! Staat hem goed!
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 23 mei 2017, 20:50:45
Voor staat die te ver naar buiten, dat mag niet (max 3cm)

Wellicht ten overvloede, maar dat is voor de as, hè, dus voor beide zijden
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op di, 23 mei 2017, 22:51:56
Kom je uit de buurt van Apeldoorn?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op wo, 24 mei 2017, 09:22:24
Mooi wiel! Staat hem goed!

Dank U Dank U
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op wo, 24 mei 2017, 09:24:18
Wellicht ten overvloede, maar dat is voor de as, hè, dus voor beide zijden

Bedoel je nou dat het 1.5 cm max mag uitsteken aan beide zijden?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op wo, 24 mei 2017, 09:24:30
Kom je uit de buurt van Apeldoorn?

Yes
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 24 mei 2017, 09:56:49
Bedoel je nou dat het 1.5 cm max mag uitsteken aan beide zijden?

-ja-

Volgens mij is het iig zo dat je de spoorbreedte van een as met maximaal 2% mag vergroten om nog binnen de specificaties van de kentekeneisen/typegoedkeuring te blijven.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op wo, 24 mei 2017, 10:28:10
Spoorbreedte voor is 132cm dus als ik het goed begrijp mag die aan beide zijde of 1.32cm of 2.64cm uitsteken. ik ga die wielkassen uitrollen of ik zet ze weer te koop want ik ga niet die risico nemen. Ik haalz e er vandaag weer onderuit.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op wo, 24 mei 2017, 11:23:58


Yes

Waar precies vandaan kom uit brummen dus misschien komen we elkaar nog eens tegen?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Merijn op wo, 24 mei 2017, 11:25:41
Het aanpasssen van de spoorbreedte en uitsteken van de wielen zijn 2 verschillende regels.

Spoorbreedte max 2% groter (https://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Assen/Spoorbreedte/Paginas/default.aspx)

Uitstekende delen (https://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Carrosserie/Uitwendige%20veiligheid%20o.a.%20wiel-%20en%20zijdelingse%20afscherming/Paginas/default.aspx) (zie punt 5 over het mogen uisteken van de wielen)

Spoorbreedte wordt gemeten op het middelpunt van de band, dit hoeft niet evenveel te zijn als het maximaal uitsteken. De velgbreedte en ET waarde hebben hier namelijk ook invloed op.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 25 mei 2017, 02:52:30
Waar precies vandaan kom uit brummen dus misschien komen we elkaar nog eens tegen?

Ik zit in Apeldoorn-Zuid vlakbij de mcDonalds
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 25 mei 2017, 03:26:28
Het aanpasssen van de spoorbreedte en uitsteken van de wielen zijn 2 verschillende regels.

Spoorbreedte max 2% groter (https://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Assen/Spoorbreedte/Paginas/default.aspx)

Uitstekende delen (https://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Carrosserie/Uitwendige%20veiligheid%20o.a.%20wiel-%20en%20zijdelingse%20afscherming/Paginas/default.aspx) (zie punt 5 over het mogen uisteken van de wielen)

Spoorbreedte wordt gemeten op het middelpunt van de band, dit hoeft niet evenveel te zijn als het maximaal uitsteken. De velgbreedte en ET waarde hebben hier namelijk ook invloed op.

ben vandaag weer langs wielfix geweest i.v.m. angst voor onnodige geldverspilling. Hij heeft alles nagekeken, uitsteken en spoorbreedte.
Achterzijde is net op de grens en voor moet die aangepast worden, want er zitten nu nog steeds 15 mm spacers tussen, want de 10mm waren niet binnen gekomen vandaag.
optie1: wielen aflaten draaien, heeft die genoeg vlees voor
optie2: wielkassen iets verbreden d.m.v. g60/gti spatborden
optie3: verkopen en opzoek naar 7.5j voor en 8.5j achter, huidige set 8.5j voor en 9.5j achter

Ik denk dat het optie 3 word want vind ze toch net iets te groot en te breed. Ik ga vanmiddag op vakantie dus dan heb ik alle tijd om daar rustig over na te denken.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Jorp op do, 25 mei 2017, 09:38:43
Optie 3!
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Sjon op do, 25 mei 2017, 10:15:35
Met andere remzadels (zonder beugel) zou je nog wat kunnen winnen vooraan, maar 8,5 & 9,5 is gewoon te breed.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 01 jul 2017, 10:11:14
Me so happy! Me love g40 longtime
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 15 feb 2018, 19:12:15
Update, volgende staat in de planning:

- 2x Nieuwe schroefdraad tappen of helicoil om spruitstuk degelijk vast te kunnen draaien
-lege kat en zgan uitlaat naar achter van powersprint met Dank aan EMP, rechte pijp of tussendemper ben ik nog niet overuit
- 65mm poelie met getande riem en chip
- remleidingen voor
- nieuwe set ta technixs
- Schmidt TH-Line 14'' 7j voor en 7.5j achter, originele velgen laten opknappen

Zodra dat gebeurt is gaat die de spuiter toe voor wat plaatwerk en dikke een verse laag LC4U!!!

Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op do, 15 feb 2018, 21:36:42
Waarom de keuze getande riemset? icm zo'n kleine poellie? vind 65 al klein, helemaal icm getande riemset, een keer toerenbegrenzer raken en je verdringer slaat kapot  -gert-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Hanf op vr, 16 feb 2018, 12:56:19
Ik dacht precies t zelfde maar wou t al niet zeggen eigenlijk...
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 17 feb 2018, 00:08:25
Waarom de keuze getande riemset? icm zo'n kleine poellie? vind 65 al klein, helemaal icm getande riemset, een keer toerenbegrenzer raken en je verdringer slaat kapot  -gert-

Omdat het als een set word aangeboden op maxrpm.de  https://www.maxrpm.de/G40-Tuningkit-for-Polo-G40
Het gaat mij meer om de 65mmn poelie en toen ik daar opzoek naar was kwam de bovenstaande set tegen dus dacht dat zit wel goed.
Daarom ben ik extra blij met jou reactie, daar kan ik wat mee. Heb nog veel te leren en ben super blij dat ik dit heb geposted voordat ik allemaal shit ga kopen wat niet nodig is. Dankje
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op za, 17 feb 2018, 22:45:16
ik heb nog een 68 poellie liggen voor getand.. mocht je t nodig hebben.. levert genoeg druk om "betrouwbaar"te blijven zonder slip wat je anders wel hebt, en dat verschil met normale riemen tov getand merk je goed
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 19 feb 2018, 03:52:43
ik heb nog een 68 poellie liggen voor getand.. mocht je t nodig hebben.. levert genoeg druk om "betrouwbaar"te blijven zonder slip wat je anders wel hebt, en dat verschil met normale riemen tov getand merk je goed

Moet ik dan ook niet de dynamo en krukas poelie meevervangen?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op ma, 19 feb 2018, 21:24:40
uiteraard

een simpele 68 poellie op de lader levert al flink meer plezier in het wagentje, lijkt mij een makkelijkere weg
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 22 feb 2018, 00:26:09
uiteraard

een simpele 68 poellie op de lader levert al flink meer plezier in het wagentje, lijkt mij een makkelijkere weg

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb momenteel 68mm poelie 5pk riem, nokkenas, chip, spruitstuk-lege kat-rechte pijp-powersprint, gt inlaat. Zit momenteel rond de 150pk 192nm en wil er graag nog ietjes meer uit halen als dat mogelijk is. Had in het begin wel last van slippende riem maar nadat Ruud die even goed had aangespannen heb ik er geen last meer van. moet wel zeggen zij gaat als een trein nu maar wil alsnog die paar pktjes meer nu ik toch bezig ben.

Maakt het wat uit als mijn krukas en dynamo poelie van alu zijn en glader van ijzer? bvd
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op do, 22 feb 2018, 21:04:13
hoeveel druk draai je?

150 pk is al leuk zat in een polo, maar vermogen went snel, merk dat zelfs met mijn 190 pk polotje,blijft leuk maar het went.
ik ben totaal geen fan van een kleinere poellie dan 68, simpelweg dat het nog sneller slijt en dat de kans aanzienlijk vergroot word dat er iets kapot gaat


mijn ervaring met alu poellies is dat ze best flink slijten..
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op vr, 23 feb 2018, 03:14:07
hoeveel druk draai je?

150 pk is al leuk zat in een polo, maar vermogen went snel, merk dat zelfs met mijn 190 pk polotje,blijft leuk maar het went.
ik ben totaal geen fan van een kleinere poellie dan 68, simpelweg dat het nog sneller slijt en dat de kans aanzienlijk vergroot word dat er iets kapot gaat


mijn ervaring met alu poellies is dat ze best flink slijten..

iets boven de 0.5bar
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Hanf op vr, 23 feb 2018, 06:34:46
Dan is je meter kapot of je lader aan revisie toe. Met een 68'er poeillie zou je normaal met een frisse lader toch wel een 0,8/0,9 moeten aantikken.

Je zou nog kunnen denken aan flowen van de lader en bv een bewerkte gasklep. En mits je beide wil doen zou je ook nog kunnen denken aan bv g60 injectoren icm cylinderkopbewerking en een chip op maat.

Ligt aan je budget allemaal maar dan haal je er zeker een 20 a 30 pk extra uit.
Alles is mogelijk maar zolang je met een g40 lader blijft rijden is 170/180pk zo een beetje echt het maximale wat eruit te halen valt.
Zou je nog meer willen moet je al denken naar turbo ombouw, g60 ombouw of bv meer cylinderinhoud.
Wederom alles is mogelijk maar ligt uiteraard aan je budget.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 26 feb 2018, 04:20:30
Hoi Hanf,

Dat kan kloppen want mijn lader is aan revisie toe en gaat binnenkort richting Arno en dan laat ik hem waarschijnlijk ook flowen.
Er moet momenteel nog het een en ander gebeuren om haar weer presentabel te maken maar zodra dat gebeurt is verwacht ik dat zij met haar nieuwe uitlaat en lege kat wel de 150pk moet halen (zat laats op de 142pk met een uitlaat die bijna helemaal dicht gelast was en een losse spruitstuk). Daar bovenop
nog eens een verse lader, kijken wat die dan gaat doen en wat er over blijft van mijn budget.

 En mits je beide wil doen zou je ook nog kunnen denken aan bv g60 injectoren icm cylinderkopbewerking. Daar zou ik mij nog in moeten verdiepen voordat ik daar over mee kan praten, maar daar heb ik zeer veel interesse in.
Turbo ombouw, g60 enof meer cc daar wil ik niet aan beginnen.Ik ben mij ervan bewust dat de grens zo rond de 170pk ligt,als ik dat kan aantikken is mijn doelstelling bereikt
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op ma, 26 feb 2018, 09:33:07
Kijk die testbank uitdraai,  en de correctie daarvan,minder correctie dus hoger getal,zal er vanavond dieper op in gaan,
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op di, 27 feb 2018, 16:35:13
Meneer van de testbank gaf aan dat dat niet goed zat, dat de co verhouding niet klopte
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op di, 27 feb 2018, 20:09:14
Dat komt vermoedelijk door de "digilag" als je volgas stampt dat die nog f 5 tellen stoich blijft lopen, en daarna de map pas pakt.

Maar over die correctie, ik had een afgetrapte standaard g40 en daar ging ook een correctie van 0.985 overheen en die had "125 pk, wat niet klopt. Std is 113 pk namelijk
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op vr, 02 mrt 2018, 21:34:56
ahhhh ok DIN is een correctie. weer wat geleerd vandaag Thanks you
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op ma, 23 apr 2018, 21:29:45
schroefset en andere schmidtjes 7J & 8J
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op wo, 25 apr 2018, 02:33:09
Dat komt vermoedelijk door de "digilag" als je volgas stampt dat die nog f 5 tellen stoich blijft lopen, en daarna de map pas pakt.

Maar over die correctie, ik had een afgetrapte standaard g40 en daar ging ook een correctie van 0.985 overheen en die had "125 pk, wat niet klopt. Std is 113 pk namelijk

Dus in andere woorden van de 140pk klopt geen bal van? Hoe moet ik dat zien dan? ik hoe kan ik werkelijk zien waar ik nu ben dan met mijn auto qua pk's?

DIN  Correction of the measured power and Torque in the norm with atmospheric pressure of 1013mbar and 20°Celsius

EWG  Correction of the measured power and torque in the norm with an atmospheric pressure of 1013 mbar but at 25° Celsius

Bedankt

Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Audioholic op za, 28 apr 2018, 21:20:16
din 1.000 is een onaangepaste correctie, die dus correct is in 99% van de omstandigheden van de run.

het antwoord geef je zelf al eigenlijk.

bij 20 graden en 1013 mbar aan druk, hoeft er geen correctie toe te worden gepast

bij jou had je 1011 mbar aan druk, en 14 graden, in zo'n geval moet de correctie omhoog gaan met 0.002 of 0.003.

bij jou is de correctie omlaag gegaan,naar 0.993 wat 1.003 had moeten zijn

gevolg is dat de vermogensbank een hoger vermogenspiek aangeeft dan dat het daadwerkelijk is

ik zou het veilig zetten op 135 pk,aan de hand van de correcties.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op zo, 29 apr 2018, 21:48:58
Nu begin ik hem te snappen, nu is alleen de vraag waarom hij de correctie omlaag heeft aangepast ipv omhoog. Ik weet iig waar ik op moet letten bij mijn volgende run.

Bedankt voor je tijd en uitleg! Stel het zeer op prijs!
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op zo, 29 apr 2018, 22:07:43
Update:

- Spruitstuk zit weer netjes vast met lege kat, rechte pijp en powersprint demper
- lader weg gebracht naar Arno, bij de dichting is de wand licht ingelopen. Functioneert nog naar behoren maar niet meer 100%, is welliswaar geflowed. Vandaar 0.55bar met andere nokkenas, gaat alsnog als een trein dus ben benieuwd wat die gaat doen met de nieuwe lader.
  Nieuwe lader word geflowed door Arno, oude Lader is te koop voor leuk prijsje. poelie blijft gewoon op 68mm
- K&N luchtfilter eruit GEDONDERD en een papieren MAN filter erin. Filter mag weg voor een zachtprijsje, is 6 maanden oud (1500km)
- nieuwe schroefset ta technixs zit er onder
- Schmidt TH-Line 14''  7j Yokohama A 539 185/50/14 nieuw en 7.5j 195/45/14 Dunlop SP gebruikt 6mm

Er zijn sommige dingen zoals de Gredyy intercooler die ik even laat zitten voor t winter want t duurt mij allemaal te lang en wil graag zosnel mogelijk weer rijden, voor dat die de spuitcabine in gaat komt er nog een nieuwe achterbumper op, originele motorkapscharnieren, rechter voorscherm en nieuwe brandstoftank.

Volgende wat op het wenslijst staat is een chip op maat

HOUDOE
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 26 jul 2018, 05:09:05
Nieuwe Lader opgehaald bij Arno en gemonteerd. Netjes 1000km ingereden en loopt net geen 0.55 bar (oude liep 0.55bar), terwijl ik 0.7 0.8 bar had moeten hebben als ik het juist heb. auto staat nu bij de spuiter en zodra die klaar is oude lader erop en kijken wat die doet. reeds met arno gesproken en gaan verder kijken zodra auto klaar is en maatje (die mij helpt) terug is.

Volgende staat in de planning:
wat laswerk bij rechter dorpel
Achterspatborden zien te regelen
spuitcabine
nieuwe zwarte hemeltje
intercooler
nieuwe carterpan
bak lekt heel lichtjes -boehoe- ( tijdelijk dicht purren want heb geen zin en geld om een ander bak te kopen of loshalen ne helemaal schoon maken om te laten lassen)
short shifter kit maxrpm
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 26 jul 2018, 05:13:24
moet iemand nog achterschermen/spatborden hebben dan hoor ik dat graag
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 26 jul 2018, 05:15:21
 :)
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 26 jul 2018, 10:04:47
Bak lekt niet op de schakelas(-keerring).
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 26 jul 2018, 13:50:47
Bak lekt niet op de schakelas(-keerring).

nee helaas, ze hebben de onderkant een keer ergens tegen aangehad. Ik zie nog wat oude 2 componentenlijm zitten. ik zal binnenkort een foto maken
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Hanf op do, 26 jul 2018, 17:40:25
Weet je zeker dat je metertje het nog goed doet? En heb je nergens een lek in je druk systeem?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 26 jul 2018, 20:44:09
heb een vdo meter besteld en ga alles opnieuw nakijken nadat die uit de spuitcabine is
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 01 dec 2018, 14:52:17
Waar precies vandaan kom uit brummen dus misschien komen we elkaar nog eens tegen?

Wat rij jij Raymon?
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 01 dec 2018, 14:55:16
Dan is je meter kapot of je lader aan revisie toe. Met een 68'er poeillie zou je normaal met een frisse lader toch wel een 0,8/0,9 moeten aantikken.

Je zou nog kunnen denken aan flowen van de lader en bv een bewerkte gasklep. En mits je beide wil doen zou je ook nog kunnen denken aan bv g60 injectoren icm cylinderkopbewerking en een chip op maat.

Ligt aan je budget allemaal maar dan haal je er zeker een 20 a 30 pk extra uit.
Alles is mogelijk maar zolang je met een g40 lader blijft rijden is 170/180pk zo een beetje echt het maximale wat eruit te halen valt.
Zou je nog meer willen moet je al denken naar turbo ombouw, g60 ombouw of bv meer cylinderinhoud.
Wederom alles is mogelijk maar ligt uiteraard aan je budget.

originele intercooler is lek dus denk daarom dat we drukverlies hebben
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op za, 01 dec 2018, 15:06:41
Wat rij jij Raymon?

Een beige steilheck project LT 04 DF.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 01 dec 2018, 15:10:32
 -naughty-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 01 dec 2018, 15:11:53
Een beige steilheck project LT 04 DF.

Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden, weet het niet zeker meer. Maar als ik je zie dan geef ik een gil, rij dagelijks een groene t4 wijsneus.
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 01 dec 2018, 15:13:49
 :)
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Aron Faro op ma, 03 dec 2018, 09:48:41
gaaf project!
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Sjon op ma, 03 dec 2018, 11:06:04
Onder toezicht van de hond -thumbsup-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op do, 03 jan 2019, 20:35:59
 -thumbsup-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Sjon op do, 03 jan 2019, 21:32:32
 -cool- -cool-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Raymon op vr, 04 jan 2019, 23:01:57
Die staat er weer mooi glimmend bij😎
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op za, 05 jan 2019, 19:46:33
 :)
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: g40airlines op zo, 10 feb 2019, 15:34:58
 -sturen-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Jorp op zo, 10 feb 2019, 17:36:10
Mooi hoor!!
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: Sjon op zo, 10 feb 2019, 18:04:34
Vers jasje  -cool- -cool-
Titel: Re: Wie is de de Mier?
Bericht door: patrick86c op zo, 10 feb 2019, 20:59:39
Mooi bling bling -thumbsup-