Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Polo_Jasper op di, 19 dec 2017, 20:18:02
-
Goedenavond.
Ik heb een probleem met verlies van koelvloeistof. In eerste instantie dacht ik aan een lekkende koppakking. Maar na het testen van de koelvloeistof bleken er geen resten van uitlaat gassen te vinden. Aangezien mijn kachel niet warm werd heb ik mijn thermostaat vervangen, dit heeft niet geholpen met het verlies van de koelvloeistof. Daarna heb ik het systeem onder druk gezet en de druk liep niet af. Nadat ik dit probleem eerder had gemeld werd er verteld dat er misschien iets niet helemaal lekker zat met de dop van het reservoir. Nadat ik deze had vervangen liep het nog steeds het niveau af. Het valt me vooral op dat er een relatief hoge druk op de leiding komt en het naar mijn idee via de overstort wordt geblazen aangezien het rond het tankje nat is.
Mijn vraag, hoe kan het zijn met deze klachten dat er zo een hoge druk op de leidingen komt en hoe kan je dit verhelpen
Mvg,
Jasper
-
Je had gewoon in dezelfde topic verder kunnen gaan (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19616.msg470798#msg470798)
Jammer dat je deze info niet vanaf 't begin meldde:
Aangezien mijn kachel niet warm werd
Is er uberhaupt circulatie? Wordt de radiateur warm? Slaat de fan op een gegeven moment aan? (zonder rijwind)
-
Als ik de motor een tijdje laat lopen neemt de temperatuur op en gaat de fan aan
-
Oke, thermostaat gaat dus open en er is iets van circulatie (of er voldoende circulatie is, is de vraag)
Hmzz, vreemd dat de kachel niet warm wordt (en vervelend in deze tijd van 't jaar).
Toevallig al eens geprobeerd te ontluchten? => wit plastic kraantje bovenop kachelventilator.
En even de werking van de koud/warm bediening controleren.
Blijft lastig, diagnose stellen op afstand.
Mogelijk is de waterpomp niet tof meer: schoepen eraf of een half los schoepenwiel (te weinig opbrengst).
Maar ik zou eerst es kijken of je de kachel aan de praat krijgt.
-
Mijn kachel werkt weer na het vervangen van de thermostaat. Maar bij een lage opbrengst van de waterpomp zou de druk toch laag moeten zijn?
-
-UPDATE-
Koppakking was uiteindelijk lek. Het was een klein gaatje, maar is nu vervangen
-
Waar zat 't lekje? Van een koelkanaal naar een cilinder toe, neem ik aan?
-
Daartussen zat het inderdaad. Alles was bij demontatie duidelijk. Mn hele inlaataa zat vol met zwarte prut, Mn bougie zat helemaal vast gerot en het zag er heel afwijkend uit