Het Polo86c Register

Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Poloclassic 87 op za, 19 jan 2019, 22:39:11

Titel: Polo 86c Classic
Bericht door: Poloclassic 87 op za, 19 jan 2019, 22:39:11
Goedeavond
Ik heb sinds afgelopen donderdag een polo Classic 1.3 kat uit 1987.
Alleen ik heb gelijk een paar vragen voor jullie mijn temperatuur meter loopt op en de radiatorvin draait niet ook niet als de meter voorbij de 95 graden is.
En de auto maakt een schrapend geluid naar als je na rechts stuurt.  -foto- -foto- -foto-
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Sjors op za, 19 jan 2019, 23:21:01
welkom!

betreft je problemen, wat heb je al geprobeerd?
Tempratuursensor?
wiellager naar de klote?

gr. sjors
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Raymon op zo, 20 jan 2019, 02:22:49
Welkom
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Sjon op zo, 20 jan 2019, 07:40:17
 -welkom-
Leuke sedan, géén Classic.

95 graden is nog niet spannend, metertje mag gerust iets bewegen.
Maar zonder rijwind: wordt de onderste koelslang naar radiateur warm?
Zo niet: blijft thermostaat dicht zitten of kapotte waterpomp.
(dat de fan niet aanslaat is omdat er geen heet water in de radiateur komt)

1e gedachte: wiellager of homokineet
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Poloclassic 87 op zo, 20 jan 2019, 13:20:35
Ik heb vandaag nog even snel gekeken. zowel de bovenste en onderste slang worden warm. Ik heb  de fan getest  met de accu en die draait dus de fan is goed. Maar ik heb geen spanning op de stekker die op de motor van de fan komt. Ookal staat de auto op contact.
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Sjon op zo, 20 jan 2019, 15:22:26
2 slangen warm: thermostaat gaat open en er is circulatie (waterpomp oke).
Fan al getest (heel simpel te doen dmv kort draadje de contacten in de stekker van de thermoschakelaar kort te sluiten).
Dit werkt overigens buiten contact om.
Dan blijft over de thermoschakelaar in de radiateur.
Mits ie warm loopt, want nogmaals: 95 graden op 't metertje is net een streepje voorbij 't midden en niet spannend:
tegen de tijd dat de naald de hoek in duikt => dan wordt 't spannend
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Poloclassic 87 op zo, 20 jan 2019, 15:50:21
Okee dankjewel voor het meedenken maar als ik het goed begrijp en de auto staatvop contact hoeft er geen spanning op de stekker staan van de fan ?
En De temperatuur is waarschijnlijk  wel warmer want staat niet in het rood maar is er niet ver van af
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Sjon op zo, 20 jan 2019, 16:24:09
Wel of niet op contact doet er niet toe.
Op de stekker van de fan staat geen stroom, die krijgt stroom van de thermoschakelaar als dat nodig is.
Op de stekker van de thermoschakelaar staat altijd stroom.
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 20 jan 2019, 17:12:39
De temperatuur is waarschijnlijk  wel warmer want staat niet in het rood maar is er niet ver van af

Een Polo 2 heeft normaal gesproken geen 'rood'? En je hebt het over 'waarschijnlijk'.
De KVS-tempmeter in een Polo loopt over het algemeen met gemak tot 95% van het meterbereik alvorens de fan inschakelt... Maak eens een foto van wat jij 'overheating' noemt?
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Sjon op zo, 20 jan 2019, 18:38:29
Lees voor de gein ook even dit topic: temperatuur (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=1256.0)
Staan ook wat cockpit-foto's bij.
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: upp-polo op di, 29 jan 2019, 10:39:02
Een Sedan! Dat zijn de mooiste! Welkom
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Poloclassic 87 op wo, 13 feb 2019, 19:56:21
Probleem is al een tijdje opgelost  alles uitgesloten en kwam er achter te weinig benzine kreeg. Nieuwe brandstofpomp en het is weer goed vin slaat ook weer aan (nieuw thermocontact).  Heb thermostaat ook vervangen word wel iets warmer dan 90 graden maar als in de slangen knijp boven en onder komt er luchtbellen in expansievat heb de auto al kleine 20 minuten statoinair laten draaien met de dop van expansievat  en kachel op warm en blower aan temeratuur loopt op en borrelt niet maar zo gauw ik in de slangen knijp borrelt het in expansievat
Titel: Re: Polo 86c Classic
Bericht door: Aron Faro op do, 14 feb 2019, 09:42:52
probeer het systeem eens te ontluchten.
auto laten draaien, warm laten worden en blower op standje sauna, en dan bij je kachelmotor de dop er eens afdraaien tot er vloeistof uit komt. doe dit een paar keer tot er gelijk vloeistof uitkomt als je de dop eraf draait.

als het goed is zie je het kvs peil zakken op het moment dat er lucht uit het systeem komt. wel ff bijvullen uiteraard.