Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: ORIGIG40 op wo, 20 feb 2019, 12:25:53

Titel: Polo G40 - Eaton ombouw
Bericht door: ORIGIG40 op wo, 20 feb 2019, 12:25:53
Dag medeliefhebbers,

Ik heb sinds kort weer een Polo g40 kunnen bemachtigen, en zou daar graag een Eaton swap op willen zetten.

Heeft iemand hier enige kennis over wat ik nodig zal hebben, waar ik de onderdelen kan vinden, en Het eventuele in elkaar zetten?

Met vriendelijke groet Matthias
Titel: Re: Polo G40 - Eaton ombouw
Bericht door: Hanf op wo, 20 feb 2019, 16:41:14
Ligt er een beetje aan wat voor een ombouw je gaat doen dus welke kompressor maat je neemt en welke druk je gaat rijden.

Ophanging/houder voor de kompressor moet je zoweizo hebben net zoals passende poellies  bij de kompressor of als mogelijk kompressor aanpassen aan bestaande poellies.

Verder moet je dan je drukbuizen aanpassen op de nieuwe situatie. Net zoals je aansluiting naar je luchtfilterbak of openluchtfilter.

Ga je lage druk rijden kan je zonder al te veel gedoe rijden. Wil je richting de 1 bar of hoger dan adviseer ik je een benzinedrukregelaar, andere brandstofpomp en een andere map sensor aangezien de originele bij 1 a 1,1 bar aan zijn maximale meetbereik zit.
Chip kun je een kant en klare kopen bij diverse duitse firmas of eentje laten schrijven op maat.
Titel: Re: Polo G40 - Eaton ombouw
Bericht door: Douwe op wo, 20 feb 2019, 20:41:19
Waarom zou je een compressor met hoge efficiëntie, de G-Lader dus, willen vervangen door een met een erg lage?
Titel: Re: Polo G40 - Eaton ombouw
Bericht door: Audioholic op wo, 20 feb 2019, 22:14:23
Heaton m45 of een m62/65?


ik raad het persoonlijk erg af, veel moeite voor weinig winst.. en betrouwbaarheid is ook niet echt om mee naar huis te schrijven van een eaton..