Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: sprint26 op za, 06 mrt 2021, 13:58:02

Titel: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op za, 06 mrt 2021, 13:58:02
Sinds 2dgn heeft mijn aav kuren. Bij koude start start de auto goed en loopt netjes. Bij wegrijden trekt die goed vanuit stilstand of opschakelen. Zodra de motor warm is begint het inhouden. Het enige wat er aan veranderd is dat is een powersprint spaghetti en een einddemper. Lambda heb ik omgezet. Er is nog mee te rijden met heel rustig gas geven of juist met veel toeren.

Ik heb een andere lambda geprobeerd en de bobine.
Ik heb een complete aav in onderdelen dus kan nog uitwisselen. Iemand tips wat het euevel zou kunnen zijn. Gr ramon
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Hanf op za, 06 mrt 2021, 19:58:10
Vaak is dit een kapotte blauwe temperatuur sensor...
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op zo, 07 mrt 2021, 00:34:24
Ik had er een liggen van een ander blokje waar ik onlangs nog mee heb gereden. Deze heb ik vanmiddag geruild maar geen verschil. Moet je dan op een bepaalde manier
 resetten?
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: CGH-59 op zo, 07 mrt 2021, 09:37:10
vapourlock?
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op zo, 07 mrt 2021, 18:52:43
Het was buiten min 3/4. En start zowel koud als warm gewoon goed. Twee straten verder zodra de koudstart weg is dan begint het inhouden. Vapour lock zou de temp toch veel hoger moetwn zijn..
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: nappertje op zo, 07 mrt 2021, 22:42:28
Veranderd de motorloop als je de stekker loshaalt van de koelvloeistofsensor met draaiende motor? Even controleren met koude en warme motor.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op ma, 08 mrt 2021, 22:50:09
Moet morgen toch even de waterpomp vervangen sheck ik t even
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 09 mrt 2021, 12:17:44
Koude motor gaat yoerental omhoog en warme motor  veranderd er niks.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: nappertje op di, 09 mrt 2021, 17:28:03
Hierbij een linkje over de blauwe sensor: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=11212.msg333775#msg333775
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 09 mrt 2021, 18:21:28
Thanks. Had er al eens van gehoord maar niet meer aan gedacht dat deze zoveel verschillende symptomen geeft.

Auto loopt niet perfect koud en warm. Het grote probleem is vooral ploffen en helemaal niet trekken bij snel vol gas.
Ik moet toch nog een kleppendeksel pakking bestellen en laat ik een sensor mee komen
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op wo, 10 mrt 2021, 17:28:18
Sensor heb ik vervangen en merk al direct dat de motor stationair beter loopt. Stuk gaan rijden en trekken is veel beter. Als je m in een keer vol in trapt ggat ie wel nog inhouden. Had er geen vertrouwen in maar  ben  erg tevreden dat je t opperde  -thumbsup- -klus-
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op zo, 21 mrt 2021, 10:51:00
Problemen blijven bij warme motor de kop opsteken. Bij vol gas intrappen stotteren. Lambda losmaken geen verschil. Koude motor heeft ie geen problemen
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op zo, 18 apr 2021, 20:01:24
Mocht iemand er iets aan hebben. Ik denk dat de gasklep pos sensor ingesleten was. Mogelijk ook problemen aan de monopoint zelf. Ik heb een andere geprobeerd maar toch afgelopen week een complete inlat met monopoint geswitcht en nu is t probleen weg.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Aron Faro op ma, 19 apr 2021, 09:02:17
goed om te horen. nu weer lekker  -sturen-
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Hanf op ma, 19 apr 2021, 12:20:34
Hoppa en weer door!
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op vr, 12 nov 2021, 09:27:28
 -klus- problemen blijven aanhouden.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op vr, 12 nov 2021, 12:40:52
Het leek deze zomer stukken beter maar nu het weer aan het veranderen is merk ik dat de auto problemen heeft. Mogelijk kunnen jullie nog eens meedenken. Ik woom in zuidlimburg. Garages beginnen hier niet aan en zal dan klauwen vol geld kosten. Starten gaat prima. Loopt dan iets hoger 1000/1100 toeren en trekt koud ook heel goed. Naarmate de auto bv na 5min warmer begint te worden dan begint het inhouden als ik optrek of overschakel. Als de auto helemaal warm is dan is er weer beter mee te rijden. Maar als ik dan heel nel op het gas trap dan komt die niet op toeren. Warm loopt de auto best netjes rond de 800toeren. Verbruik is ook niet erg hoof. Wat ik wel heb is dst ik soms bij warme motor een plofje in de uitkaat blijf horen. Enige wat anders is aan de polo is de spaghetti en de kat is weg. Bij apk was het co te hoog. Met een logekoppelde lambda weer goed binnen waarde. Afgelopen zomer niet veel last van gehad na wisselen van een hele inlaat. Ietwat minder trekken heeft die altijd wel al gedaan dat schijnt wel bij een aav te passen.

Wat heb ik vervangen:
-blauwe sensor.
-lambda geprobeerd van andere auto.
-2× een Compleet inlaat met monopoint vervangen.
-bobine wissel
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: JBM op ma, 22 nov 2021, 11:12:41
Heb je de ontsteking ook al eens opgefrist?

Zou kunnen dat er ergens een bepaalde overgangsweerstand zit in componenten bij bepaalde temperaturen (Bougiekabels bijvoorbeeld)
Denk aan bougies, kabels, rotor en verdelerkap.

Haperende brandstofpomp zou ook nog kunnen of vervuilde brandstof filter. Check ook even de relais na in je zekeringkastje.
Het zou ook gewoon aan een slecht relais kunnen liggen of slechte massa ergens.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 23 nov 2021, 22:19:21
Heb al veel geprobeerd. Bedankt voor je tip
 Ik ga er een andere kap en rotor op zetten met bougiekabels.
Een ontstekjng heb ik zat liggen alleen geen lamp om de ontsteking te stellen.

Relais heb ik wel liggen. Wissel deze eens.

Zou de computer een probleem kunnen zijn?
En hoeverre is de luchtslang vanaf uitlaat naar  luchtfilter van belang? Mijne is er af. Zit een spaghetti op.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Aron Faro op wo, 24 nov 2021, 09:04:02
En hoeverre is de luchtslang vanaf uitlaat naar  luchtfilter van belang? Mijne is er af. Zit een spaghetti op.

zou niets uit moeten maken.

je kan de bougies er eens uitdraaien, misschien zie je daar iets aan..

hoe staat je ontsteking trouwens?
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Vincent op wo, 24 nov 2021, 20:00:16
Zou de computer een probleem kunnen zijn?

Het zou kunnen, maar is niet waarschijnlijk. Komt zelden voor dat de ECU spontaan defect gaat met zulke klachten als gevolg.

Ik zou dan eerder de ontsteking wisselen en bij de lokale garagist eens vragen of ze deze op tijd kunnen zetten. Zal toch niet de wereld kosten, neem ik aan.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Audioholic op wo, 24 nov 2021, 22:50:19
het zit hem niet in de onsteking, het zit hem in de tps(als niet de afstelling er van)
symptoom:

koude motor ,loopt goed,
motor word iets warmer maar niet op bedrijfstempratuur, het gezeik begint
op bedrijfstempratuur, volgas is inhouden (hij moet even denken)
na even wachten bij stoplicht, is het even minder, eerstvolgende acceleratie is het er weer volop.


dit gezeik heb ik jaren mee zitten kutten, heb het redelijk gekregen met de tps afstellen maar ik kreeg die stationair motor niet afgesteld dus dat was niet echt handig.

advies:

-tps afstellen dat het "aanvaardbaar is"

-hele kutzooi er af flikkeren en NZ rommel er op (of 3f)



ik had:

tps afgesteld
blauwe sensor
brandstofpomp
brandstofdruk omhoog
andere monopis er op (ivm lucht temperatuursensor)
andere benzine
ander lucht filter (van open naar origineel)

vervolgens was het met snel gas geven nog steeds kut, dus heb heel die kutbende er af geflikkert en er 3f rommel op gezet, en viola, het probleem is weg

oftewel: ik heb het ook niet concreet kunnen vinden maar de uiteindelijke oplossing voorals je je monoflop wilt behouden heb ik ook niet
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op wo, 24 nov 2021, 23:25:41
Snap je. Mijne loopt niet heel belabberd maar wil het proberen te verbeteren. Als hij koud is en trap snel paar keer op t gas gaat ie ook moeilijk doen. Je beschfijft dd klachten die mijne ook heeft.

Voor jou misschien makkelijk maar ik zou niet weten hoe ik m moet ombouwen.
Verder gewoon een hele goed auto. Niwuwe tank. 150gelopen, veel onderhoud.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: JBM op do, 25 nov 2021, 13:56:58
Heb ook jaren met een AAV gereden en dat ging prima. Zou ook eerst kijken of het niet toch iets kleins is.
Die TPS is inderdaad veel voorkomend bij die AAV blokken.

Kijk ook eens goed of je inlaatpakking niet lekt oid.
Ontsteking afstellen is heel simpel en een garage zal hier niet al teveel voor rekenen.
Bougiekabels verwisselen met gebruikte kabels ben ik zelf nooit zo'n fan van.
Zou ook nog even alle connectoren nalopen met contactcleaner en misschien kom je nog iets geks tegen. Massapunten zijn wel nog allemaal goed?
Een obstructie binnen het brandstof aanvoer systeem zou ook goed kunnen of niet soepel werkende pomp.

Je zou ook zo'n lamp kunnen bestellen, is waarschijnlijk goedkoper in vergelijking met de reparatie en komt altijd van pas.
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-stroboscooplamp-voor-ontstekingstijdstip-xenon/8718475832003.html?gclid=EAIaIQobChMI-LKW-8az9AIVhYXVCh3VGQLEEAQYBCABEgKSTvD_BwE
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op do, 25 nov 2021, 21:29:14
Inlaat pakking is nieuw heb ik natuurlijk vevangen met het nieuwe inlaatspruitstuk en de monipoint. Deze kwam van een goed lopende aav af. Vandaag nieuwe bougies gestoken. Rotor, kabels en eens omgezet van een andere lopende polo. Geen verschil. Ontsteking met de lamp af laten stellen. En ook een andere ontsteking geen restaat.

Ik ga nu het relais van de pomp vervangen. En denk om alle massa punten na te lopen....welke zijn nog meer belangrijk?
Bij bobine.
Accu.
Inlaat bij de lambda kabel.
Voorkant motor steun.
?

Ik ga alle contacten even nakijken van bekabeling en inspuiten.

Computer kan ik wel kijken of ik een goedkope kan krijgen.

Er zit verder een nieuwe tank onder. Ik weet even niet of daar door de vorige eigenaar fouten gemaakt kunnen zijn. Als de.motor koud is krijgt die minder lucht eb loopt die echt rap. Dus te weinig benzine denk ik niet.

Weet iemand de afstelgegevens van een aav ontsteking? Ik kon ze niet vinden.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: JBM op ma, 29 nov 2021, 13:12:50
Top dat je die pakking hebt vervangen van de inlaat.

Als er iets bij de tank niet goed zou zitten zou je dat vanaf de koude start ook al merken denk ik.
De massapunten die je noemt zijn inderdaad belangrijk en zorg ervoor dat de massa van de monopoint ook goed is.
Je kunt eventueel wat van die kabels vernieuwen (Je kunt ze nieuw krijgen op bijvoorbeeld autodoc).

Kan erover heen gelezen hebben maar je hebt ook al gereden met de lambda connector los? Om te kijken of die dan symptomen heeft.
Computer omwisselen kan ook geen kwaad inderdaad. Zou ook eens goed kijken naar het injectie systeem (Brandstofpomp + filter).

Kijk ook even de ontluchtingslang na van de tank of die nergens tegenaan zit of iets dergelijks. Tankklepje ook nog uitsluiten of het overdrukklepje nog werkt.
Afstellen van de AAV is volgens mij vrij simpel. Zorg dat de wagen beetje op temperatuur is, blauwe sensor los. En dan mikken met de strobo op de krukaspoelie. Zorg dat het OT kerfje van de poelie (deze maak ik altijd wit met wat lak) gelijk richt met het eerste nokje in de kap (ontstekingspunt). Op deze manier verkrijg je de +- 6 graden voorontsteking die de wagen nodig heeft.

Moet wel zeggen dat die monopoint zelf wel vaak de boosdoener is bij een AAV inderdaad.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op ma, 29 nov 2021, 15:51:05
Ik heb net de massa*s gecontroleerd. Op de monopoint zag ik alleen die van de lambda. En aan de andere kant op de motor die mee uit de kabelboom kwamen. Bij de dynamo en accu de 2 dikke die waren oke.

Het vreemde blijf ik vinden dat als de motor goed wafm is en ik soms op gas trap die vanuit 1, 2 ,3 en naar 4 de auto snel is. Zou dan ook te weinig brandstof moeten krijgen. Als de timing of ontsteking niet goed zouden staan dan zou die niet zo rap trekken. Als je dan stilstaat en trapt met je voet heel snel een paar x het gas in dan heb ik backfire naar ds monopoint in. Die plof zie je ook zonder filter als je er met je snufferd boven hangt. Als de motor warm is en ik geef langzaam gas en dan naar volgas zeg maar gaat die rap. Hij loopt ook wisslend goed als de motor warm is.

Kort wat ik al heb gedaan.
-relais brandstof.
-massa*s
-vaccum en carterontluchting sheck
-gisteren nog eens een andere monopisser.
-blauwe sensor
-bougies.
-bougiekabels wissel
-bobine wissel
-ontsteking( wel als ik deze als ik ervoor sta van me af draai pakt ie beter op).
-lambda wissel
-kabelboom lijkt in takt.

Een computer krijg ik komende week via ebay. Die nog en dan zit het meeste werk er op.
Ik rij verder zonder katalysator. Lambda was goed zwart geworden. Vanochtend een bougie eruit gepakt die was rondom zwart en puntje beetje wit.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Aron Faro op di, 30 nov 2021, 11:48:22
hebje ook al op valse lucht gecheckt? keertje met een busje remmenreiniger langs de pakkingen gaan en kijken of ie ergens op reageert

en wat JBM zei, ff zonder lambda rijden, kijken of dat scheelt

het is wel n heel lastig verhaal zeg

Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 30 nov 2021, 18:40:39
Klachten zijn precies zoals audioholic hierboven beschrijft. Loopt soms goed....sta je even stil geen probleem. Geleidelijk gas geven dan trekt die gewoon.

Zonder lambda gisteren nog eens geprobeerd. Geen verschil. Ook nog de originele mono terug gezet. En andere pos senaoren geprobeerd. Niks.
Enige wat ik niet weet is ...lijkt me niet...is of je steeds moet resetten. Accu los als je iets vervangt bv lambda of ontsteking.

Zal donderdag nog eens een nieuw busje remreiniger halen en bewegen/ spuiten
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Aron Faro op wo, 01 dec 2021, 08:59:43
bij mn NZ hoef ik niets te resetten en reageert ie in feite gelijk op de wijziging....

shit man t is echt een rotprobleem als het ook zoveel tijd kost.

zou zo echt niet weten waar je nog meer kunt kijken....
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: JBM op do, 02 dec 2021, 12:50:02
Na het werk ga ik eens kijken of ik die AAV ecu nog heb liggen. Kun je die ook eens testen.
Zeker een vervelend probleem.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op vr, 03 dec 2021, 12:36:04
Vanochtend een kennis (monteur) bezocht. Alles nagelopen. Compressie, timing, bougies, kabels en verdeler. Andere verdeler geen verandering. Ontsteking afgesteld. Ik heb de pomp in de tank vervangen en de opvoerpomp door die van een lopende 2f  met een nieuw filter maar ook niks. Auto krijgt voldoende benzine. Vaccuum ook geen lek. Zijn maar paar slangetjes.  Lijsteje is langzaam 3x afgewerkt . Alles nagelopen. Rond de mono met remmenreiniger helpt niks. Zijn verklaring is dat het wel eens goed aan de ecu kon liggen. De beschikt over eeb basisinstelljng. Maar er iets mis is dat de sturing naar de zundung niet goed verloopt.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Aron Faro op vr, 03 dec 2021, 17:31:11
laat het maar weten, een AAV ecu heb ik hier zo gescoord.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op vr, 03 dec 2021, 19:21:25
laat het maar weten, een AAV ecu heb ik hier zo gescoord.

Ik stuur je even een pb
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Audioholic op vr, 03 dec 2021, 22:45:49
het rammelde en het kraakte.maar ik had een ander ECU ook geprobeerd,zonder resultaat hier
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op za, 04 dec 2021, 11:11:26
Ik geloof je....maar hoop dat rob (hanf) gelijk krijgt dat de ecu misschien gaar is . Monopoints heb ik er 3 op gehad dus hoop dat dat t niet is 😏
Ecu kost me 2tientjes maar is nog steeds niet hier vanuit deutschland.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op ma, 06 dec 2021, 09:23:25
Plaatje van de 2f  1994 toegevoegd  :)
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Vincent op ma, 06 dec 2021, 14:18:05
Mooie wielen!  -naughty-
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op ma, 06 dec 2021, 16:14:48
En heel erg blij mee 👌
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op do, 09 dec 2021, 14:20:35
Andere ecu inmiddels erin gestoken. Niks geks aan de stekker te zien. Start en trekt koud goed. Zodra de choke er af gaat en rond de 800/900 stationair gaat lopen begint het inhouden. Snel gasgeven is dan plop plop plop....en vervolgens gaat die.

Geleidelijk gasgeven gaat die wel gewoon netjes mde hoog in de toeren


Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op vr, 10 dec 2021, 16:23:47
Weet iemand hoe snel de 2 kvs slangen op de inlaat (egel) warm worden. Als mn motor warm begint te worden en de kvs en verwarming opwarmt blijven de 2 kvs slangen op de inlaat heel duidelijk achter. Zou dat kunnen verklaren dat het mengsel daar neerslaat. Symptomen zijn bij heel koude temperaturen het ergst en als warmer is minder. Klinkt voor mij als een mogelinke verklaring. Of worden deze slangen pas warm als de thermostaat open gaat? Door het thermostaathuis loopt meen ik een doorverbinding, ,zon dun pijpje.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Audioholic op zo, 12 dec 2021, 23:13:27
ik herinner me.. kachel uit = heng
kachel aan was inhouden..
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: JBM op ma, 13 dec 2021, 14:32:51
Hmm... Meen dat die AAV dezelfde brandstofpomp heeft als PY om de hoge druk te garanderen richting de monopoint met enkele injector.
Het is geen ideale situatie motorisch. Ben nog steeds benieuwd hoe zo'n AAV liep nieuw van de fabriek op een koude winterochtend.

Die inlaatverwarming is zeker het checken waard, wel een essentieel onderdeel voor dit blok. Komt de wagen gewoon snel op temperatuur?
Kan erover heen gelezen hebben maar je kan ook eens dat koudstart element weghalen die aan de braadpan filter zit.
Heb je wellicht al gedaan.

Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: JBM op ma, 13 dec 2021, 14:44:17
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/polo+derby+vento-ind/po/1991-120/1/129-16055/

Nummer 13 op de foto, de voetpakking. Heb je die nieuw van JP group toevallig? twee vrienden hebben ooit een after market voetpakking geplaatst van JP group en die scheurde bij montage al door (Super slap en slechte kwaliteit nieuw).
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 14 dec 2021, 16:26:41
Ik heb een andere voetpakking er oo zitten. Die harde blok zeg maar. Heb ik ook compleet met hele inlaat omgezet.

Gisteren eens snel gemeten. De draad op de egel met contact aan geen spanning op. De tps op 2 stekkerpinnetjes gemeten volgens boek maar  gaf geen juiste weerstand ohm waarde. Losse mono met tps doorgemeten zelfde. Dat zijn de 2 die ik er op heb gehad. Vrijdag ga ik misschien met rob samen wat doormeten volgens boek.

Het moet een euvel kabelboom zijn of iets met mono.point zoals tps, voetpakking of get.

Om niet steeds hele paginas te lezen.
-blauwe sensor nieuw. Reageert bij lostrekken.
-andere kabels, ontsteking en bougies geen result.
-2 benz pompen gewisselt geen result.
-bobine.
-timing is goed.
-voetpakking bespoten geen resultaat.
-lambda los en andere erin geen resultaat.
-vaccuums goed, ander luchtfilterkast er op.
-monopoint met inlaat gewisselt zelfde klachten.

Bij min temperatuur buiten springt ie goed aan. Loopt daarna na goed stargen stationair slechter en eerste min door de straat. Koud looot die  bij hoge buiten  temp beter. Komt omdat de egel geen spanning krijgt dus daar kloot iets niet. Dan zou die warm met warme koelvloeistof door de inlaat wel beter moeten lopen. Doet die dan ook bij starten warn.
Koud trekt ie goed. Dus aanvoer benzine sluit ik uit. Choke eraf begint de zeik. Inhouden lage toeren en bij snel gasgeven. Als ik koud snel 3x gasgeef gaat ie ook kwakkelen.
Zomer had ik er minder last van. Als de egel het probleem zou zijn dan zou die er warm geen lastvan moeten hebben.
Vanmiddag viel die een keer uit  😏 toen ik de koppeling intrapte. Bij tankstation laten lopen en viel stationair draaiend uit.

Een andere lopende aav kan ik overnemen. Zou dan klote zijn als t in de kabelboom zit 🙄
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: Sjors op di, 14 dec 2021, 19:19:25
Ik zou die aav erbij kopen, maar goed ik heb een hekel aan kabelboom werk.
Dan zou het hele blok vervangen mijn laatste hoop zijn alvorens ik aan de kabelboom zou beginnen.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 14 dec 2021, 23:23:53
Hey sjors.

Ook enige tijd geleden  😃


Maar Wat je zegt ik kan een lopende aav erbij kopen. Kabelboom werk heb ik zelf ook een hekel aan. Maar of dat het is. Denk dat het toch de inlaat met aanbouwdelen is.
Ik zou ook indd eerst het blok wisselen en evt de motorkabelboom.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op di, 14 dec 2021, 23:26:03
Vergeten erbij te zetten.

Ook al 2 computertjes er in gehad.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op zo, 26 dec 2021, 19:51:38
Nieuwe lambda omdat ik over de gebruikte twijfelde naar geen resultaat. Begint me nu beetje te irriteren😏
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op vr, 31 dec 2021, 09:49:03
Omdat ik er mimenteel even genoeg van heb er tijdsljjk een heuse aau bij gekocht.
Die overigens heel smooth loopt en ik merk dat mn aav echt ook stationair niet heel netjes liep.
Ik moet er in het nieuwe jaar eens rustig voor gaan zitten of motor met kabelboom swappen
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op wo, 12 jan 2022, 13:27:25
Ik zou die aav erbij kopen, maar goed ik heb een hekel aan kabelboom werk.
Dan zou het hele blok vervangen mijn laatste hoop zijn alvorens ik aan de kabelboom zou beginnen.

Ik ga over enkele weken bij mathieu een compleet blok met kabel ophalen. Denk wel dat ik de motorruimte nog uitspuit als t er toch tot aan zekerinkast uit moet.
Titel: Re: Inhouden polo2f 1.3aav
Bericht door: sprint26 op do, 21 apr 2022, 07:20:02
Inmiddels is het blok eruit. En vervangen door een andere motorkabelboom en een aav. Fingers crossed 😆

Gisteren gestart. Oude olie eb stoters zijn leeg maar begint warm steeds minder te tikken. Accelereer eu
euvel lijkt weg te zijn. Alleen stationair iets onrustiger mogelijk day een beurtje dat oplost