Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: op ma, 06 jan 2003, 16:20:18

Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op ma, 06 jan 2003, 16:20:18
:D

Zo he he eindelijk eindelijk ben ik op het forum!
En dan wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken of er iemand weet of ik lid kan worden van deze club.
Want......

als ik op lid worden klik dan krijg ik een foutmelding, em ik wil lid worden.

verder ben ik ook op zoek naar doe het zelf sleutelaars, want in sommige dingen die in de autovraagbaak staan kom ik er niet uit.
En aldoende leert men zeg ik altijd maar zo.
Ik zoek dit soort mensen in de omgeving rotterdam of denhaag

groetjes arno
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: alfred op ma, 06 jan 2003, 19:11:37
welkom.... wil je lid worden dan ,moet je ff contact opnemen met jaap, jeroen of dennis geloof ik. De kortste klap is gewoon aanstaande zondag naar de meeting in geffen te komen en daar je lidmaatschapsgeld te betalen, ben ik ook van plan namelijk. mensen genoeg hier met veel kennis van polo en vw in het algemeen dus als je ergens niet uitkomt, gewoon ff een tpoic plaatsen....
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Serge op ma, 06 jan 2003, 21:51:04
welkom en we helpen graag :D
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op ma, 06 jan 2003, 22:10:18
Hebben jullie enig idee waar geffen ligt?
Ik vroeg het net aan mijn vrouw en volgens haar moet dat in belgie liggen.
Klopt dat of zit ik er nu helemaal fout

Ok harstikke tof dat jullie mij willen helpen met allerlei zaken waar ik eventueel niet uit kan komen, vind ik tof!

Ow ja nog wat....
Ik heb het blad de vw scene vandaag aangeschaft en nu valt het mij op waarom ze bij die getuned karretjes altijd de deurgrepen eraf halen.
Hoe kom je nu in jezushemelsnaam nou binnen bij je auto???
En wat is het nut nu om nou deurgrepen eraf tehalen?
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Jaap op ma, 06 jan 2003, 22:29:25
Hoi,

Geffen ligt ehmz, bij Den Bosch.. En dat is voor sommige mensen al een heeel eind richting België.

Maar goed: Om even terug te komen op je andere vragen:

Deurgrepen verwijderen:
Waarom: Duitsers hebben nix te doen. Dus verzinnen ze de ene 'gekke' uitvinding na de andere.. Nuja: 't is eigenlijk allemaal na-aperij. Ook leuk: Audi grepen, nieuwste polo grepen, TT dashboarden, enz enz..

Hoe maak je dan je deur open? Met de afstandsbediening, en een zooi stelmotortjes. Er zijn afstandsbedieningen tekoop waarmee je verschillende dingen kunt doen: Alarm aan, 'centrale vergrendeling', schuifdak dicht, enz enz.. Je kunt al die functies ook koppelen aan andere dingen.. Dus knopje 1 is niet 'alarm aan' maar: linker deur open.  Heel leuk, en handig tegen 'de standaard auto-inbraak', maar je schiet er weinig mee op. Ochja: nood-ontregeling (accu leeg, en wat nu?) zet men vaak in de achterklep (originele slot), of met een 'verstopt slot' (bijvoorbeeld de greep op de achterklep van een 2f coupe.

Tuning is leuk (motorisch kietelen), en Styling ook, maar je moet wel 'oppassen' dat je niet een herhaling word/blijft van wat al eerder is gedaan. Echt: Zonder grepen, met flip-flop lak, getint glas, 'cleane-achterkleppen' (geen embleempjes, nummerplaat of wat dan ook), je valt echt niet op.. Check trouwens ook eens de 'meest gestylede' auto's uit: ligt er vaak een standaard blokje in het voor-onder (1300 injectie ofzo)..

Maar goed: Sleutelen doen we hier allemaal graag, en als we er met de vraagbaak niet uitkomen, dan hier wel..
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op ma, 06 jan 2003, 22:40:20
Ik heb het opgezocht bij geostar en geffen is maar een klein eindje rijden bij mij vandaan, dus zondag kom ik zeker in geffen aan, lijkt me wel lache!
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Rene op di, 07 jan 2003, 16:47:49
lijkt er op dat het weer een frisse lach  :D  gaat worden als de temperaturen zo blijven . maar we warmen ons hartje wel op aan het treffen zelf ( polo polo polo polo enz...... ) lekker leuk he ,  -cool-  -cool-  :D
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: JurG40 op di, 07 jan 2003, 17:53:53
Check trouwens ook eens de 'meest gestylede' auto's uit: ligt er vaak een standaard blokje in het voor-onder (1300 injectie ofzo)..

?????

Je bedoelt zeker: Check trouwens ook eens de 'meest gestylede' polo's uit

Je komt heel veel VR6-en G60-en 1.8T-en enz tegen in de meeste omgebouwde Vw's.

De styling en tuning van de Polo is meestal iets eenzijdiger omdat voor de Polo een stuk minder "accesoires" te krijgen zijn. Bovendien zijn een hoop voor tuning en styling geschikte Vw-onderdelen niet op een Polo te monteren.  

Een goed voorbeeld is de wielenkeuze bij de getunede Polo's als ik op een meeting loop lijkt het wel of er maar 3 a 4 soorten lm-velgen voor die dingen te krijgen zijn.

Let maar eens op Polo's in de Vw-Speed en Vw-Scene, zit zelden iets aparts tussen. Stuk voor stuk min of meer mooi opgebouwde Polo's maar weinig nieuws.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: polo 3 op di, 07 jan 2003, 18:34:05
ik moet toegeven,ik wilde eerst ook geen klinken,ma na een nachtje vorst was ik zo genezen want toen was me deur dichtgevroren en ik blij dat er klinken op zitten.Dus nu komen er audi klinken op,ook best vet.Er is zat te doen qya styling voor een polo,maar voor een golf houd t ook op want die lijken ook veel op elkaar,en hoeveel mensen rijden er nou in een gestylde golf??erg veel en polo nog niet zoveel en je rijdt toch kwallie kwallie.Tsja ik heb ook NOG maar een 1,3 maarja ik ben nog niet zo oud en dan betaal ik me anders scheel aan verzekering en kreeg ik m niet eens op naam als ik een corrado vr6,g60 of polo g40 koop.Maar er ins nog hoop natuurlijk,want eerst gaat de buitenkant er aan geloven en daarna de buitenkant,zal wel een meerjarenplan worden,maar kan m altijd als autotje erbij houden.Wil er eigenlijk een golf 2 gti blok in proppen,ik heb gezien dat t kan maar hoe zit t met de rdw keuring?kan t nog steeds of word ie meteen afgekeurt,ook als t remsysteem aangepast is?En word ie dan duuder in de verzekering als ik m aanpas?Ik bedoel duurder dan een orginele golf 2 gti?Achaj ik zie op de meeting wel wat de mogelijkheid is,en hijs nu al redelijk snel. en ik warm en droog :D

arno.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Serge op di, 07 jan 2003, 19:17:02
golf gti blok in polo daar zijn al meerdere topics over gewijd .met als eendrachtige conclusie ,niet doen .
een 1.6 aee aea of abu is zwaar zat als je deze kietelt .voor het makkelijke is een 1.4 abd ook een hele goede optie.deze motoren bezitten een bult aan koppel en zijn best leuk op te voeren  :P
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Arjan op di, 07 jan 2003, 19:45:58
Een G40 niet te verzekeren als je jong bent. Onzin.

Ik was 18 en had een Golf 1 GTI. WA verzekering 1200 gulden per jaar.

Ik was 19 toen ik mijn huidige G40 kocht. WA + verzekering was toen 1200 gulden op een jaar.

Dus het is wel te doen zoals je ziet.

Arjan
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: polo 3 op di, 07 jan 2003, 20:23:25
ok maar hoelang was dat geleden,en was dat ook bij interpolis,dat zijn pas zeikers.maar dit word ook wel appart,een 1,8 onderblok kan toch ook met 1,6 bovenblok en alles redelijk tunen,t moet natuurlijk wel degelijk zijn en lang mee gaan,ik kijk wel op de meeting,daar weten ze er wel meer van.

arno.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Serge op di, 07 jan 2003, 21:06:08
ik heb het geprobeerd .het geen wat je aan moet passen is veel en de nadelen wegen niet tegen de voordelen op.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: polo 3 op di, 07 jan 2003, 21:27:35
achja het geld groeid ook niet op me rug,maar misschien in de toekomst.en wat kost een 2,0gti blok nou nog op de sloop?oo niet veel,alleen reviseren $$$$ en het aanpassen van t chssis $$$$ en zal veel tijd kosten.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Gert op di, 07 jan 2003, 22:11:27
Als het goed is komt Remco ook naar de meeting : is bankwerker van beroep dus an wel iets met ijzer en staal .
Heb m een een paar uurtjes bijgestaan tot diep in de nacht en het was een pleurusbaan .
Het ergste is dat je nog meer overstuur krijgt door een nog groter massa op je voorwielen ....
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: polo 3 op di, 07 jan 2003, 22:15:22
hmz,.ja die kan wel wat weten,een rolkooi vind ik ook mooi,hooggepolijst en dan blank aflakken,hij moet toch uit elkaar en gespoten worden dus wil wel eens weten wat zo'n ding kost,maar niet te groot want wil wel confortabel blijven rijden,misschien alleen achterin,maarja is ook weer zwaar he. en buizen ook weer $$$$$$ :(
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Arjan op di, 07 jan 2003, 22:57:48
ok maar hoelang was dat geleden,en was dat ook bij interpolis,dat zijn pas zeikers.maar dit word ook wel appart,een 1,8 onderblok kan toch ook met 1,6 bovenblok en alles redelijk tunen,t moet natuurlijk wel degelijk zijn en lang mee gaan,ik kijk wel op de meeting,daar weten ze er wel meer van.

arno.

Yep dat is bij Interpolis en ben nu 22 dus tel maar uit. Alleen je moet niet gaan bellen met GTI, G40, 16v en weet ik wat nee je moet zorgen dat je een meldcode hebt en alleen maar het type auto zeggen in dit geval dus Polo met **** als meldcode wat kost da??

Arjan
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Rene op di, 07 jan 2003, 23:10:08
en alles redelijk tunen,t moet natuurlijk wel degelijk zijn en lang mee gaan,ik kijk wel op de meeting,daar weten ze er wel meer van.

Ik zou niet te veel opdrijven als je als criteria zegt dat ie lang moet mee gaan , hoe meer pk's hoe korter de levensduur , en hoe hoger de onderhoudskosten.
bij standaard motoren met veel pk's is de rest van de auto aangepast , als je zelf begint te tunen , weet ik het nog niet , dus wel weten wat je wil  :)
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: JurG40 op wo, 08 jan 2003, 18:10:41
hooggepolijst en dan blank aflakken,

Hoe denk je dat blanke lak hecht op een gepolijste ondergrond. Gepolijste matriaal moet je blank houden en af en toe poetsen met aluminiumpoets.

Als je alu lelijk word onder de lak ben je een eind van huis. Spuit hem dan liever in de kleur.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Gert op wo, 08 jan 2003, 18:26:49
De styling en tuning van de Polo is meestal iets eenzijdiger omdat voor de Polo een stuk minder "accesoires" te krijgen zijn. Bovendien zijn een hoop voor tuning en styling geschikte Vw-onderdelen niet op een Polo te monteren.  

Een goed voorbeeld is de wielenkeuze bij de getunede Polo's als ik op een meeting loop lijkt het wel of er maar 3 a 4 soorten lm-velgen voor die dingen te krijgen zijn.

Let maar eens op Polo's in de Vw-Speed en Vw-Scene, zit zelden iets aparts tussen. Stuk voor stuk min of meer mooi opgebouwde Polo's maar weinig nieuws.

Ja je hebt helemaal gelijk ....

Ten eerste zit er onder het Polo volk weinig innovatiefs .. als je in een type 1 rijdt hoor je als allereerste : wanneer gooi je dr een G40 in ? In de sloot ja .. :-)

En al die Golfjes ook : zo verschillend qua wielen ..
De een heeft ze onder een 928 vandaan .. de ander van een 928 s2
Als ze maar gepolijst en van Porsche zijn ....

Oftwel : tuning is vaak MöteNöke

Kennen we Sprite nog ? Image is nothing .. thirst is everything !!
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: polo 3 op wo, 08 jan 2003, 18:38:14
nou een gti blokje is meestal toch al redelijk snel,en ga niet verder als nokkenas en chiptunen.En misschien doek wel helemaal niks aan de moter maar maak ik m aan de buitenkant helemaal supernetjes,ik heb echt geen haast ermee.Hij is nu al best mooi,maar t kan altijd iets perfecter,dus da gaat ik ook doen,en je moet toch een hobby hebben toch????????????


arno.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: JurG40 op wo, 08 jan 2003, 19:25:31
En al die Golfjes ook : zo verschillend qua wielen ..
De een heeft ze onder een 928 vandaan .. de ander van een 928 s2
Als ze maar gepolijst en van Porsche zijn ....

Dat mag, dat is kult -cool-  :)
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Gert op wo, 08 jan 2003, 20:57:21
Das KuL of KuT

En maar zeuren over Polos met dezelfde velgen ... hahahahaha

Elke boerelul rijdt met Porsche velgen rond of geilt erop ....
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: JurG40 op wo, 08 jan 2003, 21:15:00
En maar zeuren over Polos met dezelfde velgen ... hahahahaha

Elke boerelul rijdt met Porsche velgen rond of geilt erop ....

Toch durf ik te zeggen dat er onder Golf&co meer verschillende types velgen zitten als op de Poloos.

Bovendien is die Porschewielenrage pas van de laatste 2 jaar.......

en zien ze er stukken beter uit als de meeste aftermarket velgen. Of ga jij liever terug naar de TSW Venom of nog verder de 3-spaaks rage???
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Jaap op wo, 08 jan 2003, 21:15:13
Even inhaken:

1) Verzekeren kan altijd. zie Arjan z'n post. Niet op naam te krijgen? Onzin: overschrijven kan altijd. Verzekering is wat moeilijker, maar met bijvoorbeeld 'alleen meldcode' is t ook te doen.

2) Zolang je dezelfde brandstof houdt, en het zelfde aantal cylinders komt er geen RDW keuring aan te pas. Koop vooral
een Polo 1.0 en hang er een 2.0 16v in.. Tegen de tijd dat je klaar bent, kan je m als klassieker verzekeren :-)

MVG
Jaap Peters
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: patrick86c op wo, 08 jan 2003, 21:15:54
ik vind voor nederlands begrip dat we best wel achterlopen.
sommige dingen kom je daar te vaak tegen en hier in nederland niet.
ik weet nog dat je hier vroeger werd dood gegooid met 3 spaak velgen die werden voor een habbekrats verkocht.
was de lol er ook snel van af ik zelf mag niet klagen met die pls hockenheim die kom je zelden tegen hier.
en wat betreft polo1 die moet gewoon webers/solexen hebben echt old skool net als die cosmic velgen van balddie.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: polo 3 op wo, 08 jan 2003, 22:22:24
ik heb er best mooie 13 inch smid velgen onder zitten 7j voor en 8j achter,met gepolijste rand en ik moet toegeven dat is best mooi en hier in de regio heb niemand ze.(nog niet gezien tenminste)me broer had onder zn golf 4 18 inch zeer moie bbs velgen en die plakt ie nu onder zn nieuwe bora en dat gaat er gelikt uitzien. heeft ook porsche velgen gehad toen het nog niet zo vaak gezien was,maar nu heb bijna iedereen ze,maar t blijft mooi.

arno.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Gert op do, 09 jan 2003, 00:21:56
En maar zeuren over Polos met dezelfde velgen ... hahahahaha

Elke boerelul rijdt met Porsche velgen rond of geilt erop ....
Toch durf ik te zeggen dat er onder Golf&co meer verschillende types velgen zitten als op de Poloos.

Bovendien is die Porschewielenrage pas van de laatste 2 jaar.......

en zien ze er stukken beter uit als de meeste aftermarket velgen. Of ga jij liever terug naar de TSW Venom of nog verder de 3-spaaks rage???
Dat komt door de wansmaak van de Boy Racers ... niet omdat er niks te koop is !!

De Cult Society aus Austria introduceert iets en iedereen huppelt er achter aan .

Wees origineel en doe wat je zelf leuk vind en probeer het zo te doen dat anderen het niet hebben .
Kost ff wat zoeken en een paar centen maar dat vele geld was je toch al kwijt aan neon onder je car , blauwe lampies op je motorkap en vooral D & W spul . Een set originele en zeldzame velgen mogen niks kosten want er kan wel eens iemand denken dat je uit de toon valt .
Die Porsche velgen wordt ik inmiddels erg ontoepasselijk van ...

beter goed gejat dan slecht geschreven geldt alleen voor de muziekwereld : totaal niet voor de zogenaamde tuningsclub .
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Jaap op do, 09 jan 2003, 14:43:28
De woorden tuning en styling worden weer lekker gebruikt.


Als we nou 'styling' gebruiken voor die dingen die er alleen maar 'mooier' uit zien (ik zeg: getinte ramen, lampjes her-en-der), en 'Tuning' voor die dingen die algemene verbetering brengen in het geen een auto moet doen: van A naar B brengen..

Grijs gebied: Velgen: Bredere velgen (met dito (sporgt?)rubber): Ziet er mooier uit, EN geeft een betere weg-ligging

Wit/Zwart : Lampjes in je sproeiers: Styling
Zwart/Wit : 1300cc ipv 900cc: Tuning

Jaap 'die een beetje de schijt krijgt van 'getunede achterruiten, want er zit tunings-folie op' Peters

mmm even een noot aan de lezer: deze posting komt misschien niet echt goed over in deze thread, maar toch. Think about it.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Rene op do, 09 jan 2003, 15:25:09
mmm even een noot aan de lezer: deze posting komt misschien niet echt goed over in deze thread, maar toch. Think about it.


iedere gek zijn gebrek he , en ook elk zijn mening :D
is ook zo , ieder probeert er een persoonlijke tint aan te geven aan het ijzeren ros en dan worden de engelse woorden soms uit hun context gehaald en algemeen gebruikt ( klinkt lekker)verder stoor ik mij daar niet aan.zijn leuke dingen voor de mens :P
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Jorp op do, 09 jan 2003, 17:51:14
Niet te vergeten de m3 spiegels.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Douwe op do, 09 jan 2003, 18:58:59
Niet te vergeten de m3 spiegels.

bah!!!....
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Michiel op do, 09 jan 2003, 19:21:06
Niet te vergeten de m3 spiegels.

Met knipperlichtjes  -cool-   :P
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Jaap op do, 09 jan 2003, 19:46:04
Iedere gek zijn gebrek he , en ook elk zijn mening :D
is ook zo , ieder probeert er een persoonlijke tint aan te geven aan het ijzeren ros

Jep.

Iedere gek zijn gebrek :-)

Was vandaag bij de bandenboer, en ik vraag m zo tussen neus en lippen door: Kan je mijn wielen 'blind' balanceren?

Hij keek me heel raar aan, toen ik vervolgens standaard stalen velgen aanrijkte..

Met enige tegenzin probeerde hij het toch, maar helaas: de plak loodjes werden er door de remklauwen vanaf gedrukt :-(

Dus nou heb ik helaas 'slag-lood' op de buitenkant..  
'Als je dan niet prettig gestoord bent.. '
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Rene op do, 09 jan 2003, 20:01:50
Bhaaaa , zolang het geen pijn doet (lol )  :D
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Serge op do, 09 jan 2003, 20:49:43
dare to be different ,make your own oppinion . :D
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op di, 04 feb 2003, 10:53:41
Hey all,

De rechter ruitensproeier van mijn Coupe doet het niet meer. Ik denk dat ik er teveel met een naald in heb zitten poeren...
Nu heb ik ergens in mij hoofd zitten dat er sproeiers waren van een Corrado (?) die niet 1 maar 2 gaten per sproeier heeft. Als ik dan toch nieuwe sproeiers wil...
Nu de vraag:
Is dit inderdaad bij een Corrado en zo ja: welk bouwjaar is die Corrado dan en passen die op een Coupe met de sproeiers NIET tussen de luchtspleten in de motorkap? En wat kosten die dingen bij de dealer? Of heeft iemand die dingen liggen voor een prikkie?

Ben Benieuwd...
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: DJsjonk op di, 04 feb 2003, 13:40:14
Welk type polo heb jij?
Ik heb nog sproeiers (met 2 gaatjes) voor 2f liggen namelijk,
maar ik weet niet of die op een type 2 passen.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op di, 04 feb 2003, 14:28:43
Ik heb een 87-er type2 Coupe. Maar MET de sproeiers NIET tussen de roosters... Weet iemand anders of die sproeiers passen? Zonder Kango, boorhamer, zaag, beitel of dergelijke 'hulpstukken'..
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: JurG40 op di, 04 feb 2003, 19:31:54
Als je naar de dealer gaat voor sproeiers voor je 87-er krijg je automatisch sproeiers met twee gaatjes. De sproeiers met een gat zijn vervallen. De sproeiers met twee gaatjes passen zonder meer. Zitten bijv op een Golf 2 etc..

Echt modern zijn sproeiers met 2 gaatjes niet meer, tegenwoordig wordt er een brede nevel op de ruit gespoten. Deze sproeiers passen niet zomaar.
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op wo, 05 feb 2003, 17:12:11
Een aanrader! Voor 2,26 ex heb je een sproeier met 2 gaatjes. De sproeigaatjes zijn dan tevens van metaal, niet van plastic zoals bij de oorspronkelijke sproeiers. Dus, hop, allemaal ff halen!

Later, Tom
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Serge op wo, 05 feb 2003, 21:32:20
heb het pompje vervangen door die van een merc vito(meer opbrengst)op de sloop zijn die dingen meestal rape gaar
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: Jorp op ma, 10 feb 2003, 17:34:47
Help!!!

Nu we het toch over ruitensproeiers hebben!
Als ik wil sproeien komt er nix uit. Ik heb het net bijgevult en nog steeds nix. Motortje maakt geluid pompt het water door de slangen. En uit de sproeiers komen alleen maar belletjes. Nou moet ik zeggen dat het vloeistof heel langszaam door de buisjes stroomt. En 1 buisje naar de sproeier wordt maar gevult de ander lijkt wel eeg te blijven! Kan het zijn dat het pompje te weinig druk levert? Of zijn mijn sproeiers gewoon verstopt?
Titel: he he eindelijk ben ik in het forum
Bericht door: op di, 11 feb 2003, 11:41:53
Trek de slang los bij de pomp. Als je dan de handel bediend, komt er dan een dikke straal vloeistof uit de pomp (hier heb je 2 mensen voor nodig.. ;) ) Ja: pomp ok. Nee, pomp rot.
Vervolgens blaas je door het stuk slang dat je net van de pomp hebt getrokken. Als het goed is moet dat redelijk makkelijk gaat (mits je niet rookt). Zo niet: ergens een verstopping. Zo loop je het hele traject door.

Een snelle eerste test om te kijken of je sproeiers verstopt zijn is de slangetjes niet van de pomp maar van de sproeiers te trekken. Als er dan een dikke vloeistofstraal uitstroomt weet je dat de sproeier(s) verstopt zijn/is. Dan kun je die doorblazen met perslucht of met een dun ijzerdraadje poeren. Een haar van een straalborstel bijvoorbeeld. De kans op beschadiging van de sproeier is echter vrij groot. Voorzichtig dus. En anders haal je 'gewoon' een setje nieuwe sproiers ;)

Succes.