Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: richard-polo op di, 17 aug 2004, 15:52:31

Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op di, 17 aug 2004, 15:52:31
--------------------------------------------------------------------------------
 
ik heb eens een vraag over de versteviging van een coupe carosserie..
de motor ruimte is geheel kaal geschuurd en nu wilde we dus het carosserie ergens wat verstevigen bij de las naden en dergelijke.
nu heb ik vampire eens horen zeggen dat hij dit ook heeft gedaan of aan het doen is.
weet iemand zo waar de verstevigings punten zijn die je door kunt lassen zodat het allemaal net effe wat stijver word.??????


tevens heb ik ook een vraag over het toplager gedeelte van m,n kw set die zwarte grote rubber(paddestoel) is kaduuk de lagers liggen eruit nu is mijn vraag past een orginele van vw er ook op. denk zelf van niet maar ben dit dus niet zeker. iemand een antwoord?
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op di, 17 aug 2004, 15:55:44
nu heb ik een plaatje van de domlager die ik wil bestellen, maar heb die hk motorsport eerst gevraagt of die weet of dit gewoon op mijn kw variant 1 kan. heb zelf geen idee..


http://i18.ebayimg.com/03/i/02/44/1b/99_1_b.JPG
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Marcel86c op di, 17 aug 2004, 23:21:07
Ik denk dat je beter iets kan nemen met een unibal.
Salzmann levert ze.
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Michiel op di, 17 aug 2004, 23:41:36
Is het nou altijd zo dat door die 'sport'domlager je auto nog lager komt te liggen? Bij de meeste staat er bij dat je auto 10 tot 15mm lager komt te liggen en dat moet ik nou juist niet hebben!
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op wo, 18 aug 2004, 10:29:45
hoe kan ik die salzman bestellen. heb geen boek van dit -dunno-
en net als wat michel zegt komt dat altijd lager te liggen met die lager want  is wel leuk maar nog lager en m,n carter pan schaaft over de grond -gert- maar goed dan schroeven we hem wel wat omhoog.
kan ik bij salzman via het net bestellen... ?

en niemand weet waar de punten zitten voor versteviging?
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Michiel op wo, 18 aug 2004, 11:16:01
Salzmann subframe / dreieckslenker monteren en een volledige kooi lassen van de voorste veerpoten naar de achterste (dus door je schutbord) is volgens mij de beste manier. Kijk ook eens naar de foto’s van de bergrennen of ga eens naar de bergrennen toe. Die plootjes zijn ECHT stijf!  -wanker-
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Dennis op wo, 18 aug 2004, 13:14:49
hoe kan ik die salzman bestellen. heb geen boek van dit -dunno-
en net als wat michel zegt komt dat altijd lager te liggen met die lager want  is wel leuk maar nog lager en m,n carter pan schaaft over de grond -gert- maar goed dan schroeven we hem wel wat omhoog.
kan ik bij salzman via het net bestellen... ?

en niemand weet waar de punten zitten voor versteviging?

Salzmann

Idd, voor echte stijve carosserie een kooi inlassen.

Volgens mij krijg je door die salzmann domlagers geen extra verlaging.
Die domlagers die je laat zien is dezelfde kwaliteit als origineel, niet best dus.

Waar en hoe je de carosserie moet doorlassen kun je het beste navragen bij een bedrijf dat bijv rallyewagens prepareert.
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op wo, 18 aug 2004, 15:18:59
ik laat er geen kooi inlassen da,s nu te laat.
heb zelf een rolkooi die erin komt maar die is helaas niet door gelast maar vast geschroeft..
ik heb me laten vertellen dat je de las naden die gepunt zijn af kunt lassen ben zelf lasser dus da,s geen punt maar of het nu ook echt steviger word daar weet ik het niet van.
heb als heel wat spul zodat het geheel wat stijver word, maar als het carosserie zelf nog niet stijf is dan werkt het ook niet echt lijkt me.. -dunno-
zal eerst eens even bij salzman kijken voor de juiste domlagers

richard
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op wo, 18 aug 2004, 15:22:17
weet iemand zo welke is het beste kan gebruiken voor mijn polo,,.  staan er een paar bij salzman maar welke is voor mij de juiste. mijn duits is gewoon weg kut -gert-
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op wo, 18 aug 2004, 15:27:42
ik zie trouwens nergens een mail adres staan. kan dat of kijk ik er overheen withstupid
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op vr, 20 aug 2004, 12:42:34
niemand -gert-
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Michiel op vr, 20 aug 2004, 12:55:01
Nee, ik kan hem ook nergens vinden.
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Dennis op vr, 20 aug 2004, 13:21:05
Ik kan me voorstellen dat hij die bewust niet gebruikt.
Bestellingen of vragen via fax of telefoon.

Scheelt een hoop onzin-email doorwerken waarschijnlijk.
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Gert op vr, 20 aug 2004, 13:23:31
Lees eens in diverse duitse foras wat ze van Salzmann vinden ..
Vraag het desnoods aan mensen die al jaren met Polo's racen .
Er is beter spul te koop en vaak voor hetzelfde geld of minder als je goed zoekt .
Salzmann is voor onze oosterburen super omdat er TUV opzit en ze het dan mogen monteren zonder gezeur .
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: richard-polo op vr, 20 aug 2004, 15:57:36
ja maar daar tuv is hier ook tuv he..
dus jij bent van mening dat salzman niet goed is?
zal eens bij kronenburg informeren voor wat spul kijken of hij iets weet.
aangezien ik geen auto heb op het moment is dat het dichtste bij voor me
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Wendy op zo, 22 aug 2004, 16:14:33
ja maar daar tuv is hier ook tuv he..

tuv? wasda? -wanker-
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Gert op ma, 23 aug 2004, 13:21:13
ja maar daar tuv is hier ook tuv he..
dus jij bent van mening dat salzman niet goed is?
zal eens bij kronenburg informeren voor wat spul kijken of hij iets weet.
aangezien ik geen auto heb op het moment is dat het dichtste bij voor me

Zeg niet dat het niet goed is .. anders kwam er ook geen TUV op .
Maar er is beter materiaal te koop en soms voor minder geld .
Enige probleem is dat je moet zoeken en vrijwel altijd op duitse sites .
Je duits moet wel zo zijn dat je kan lezen wat er staat ...
Titel: Versteviving van carosserie
Bericht door: Dennis op vr, 27 aug 2004, 11:53:40
Is het nou altijd zo dat door die 'sport'domlager je auto nog lager komt te liggen? Bij de meeste staat er bij dat je auto 10 tot 15mm lager komt te liggen en dat moet ik nou juist niet hebben!

forum.86c.de

Voorkant komt ongeveer 1cm OMHOOG met de salzmannlagers.
Wat IK weer niet zo fijn vind, auto staat nu recht namelijk (geen keilform dus), en hoeft vóór niet hoger...
Titel: Re: Versteviving van carosserie
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 28 sep 2015, 11:39:04
Slimme tip voor versteviging, cq om geen last te hebben van een draagarmbrug onder de auto door... (btw: het gaat mij dus niet om het rode cirkeltje, maar om de buis van linker- naar rechterdraagarmbevestigingspunt)

(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/las-tip_zpsil6aawrj.jpg)
Titel: Re: Versteviving van carosserie
Bericht door: EMP op ma, 28 sep 2015, 11:44:04
mooie oplossing!
Titel: Re: Versteviving van carosserie
Bericht door: Sjon op ma, 28 sep 2015, 11:54:49
Hmzz, die zit nog best een stuk hoger dan de daadwerkelijke draagarmbevestigingen:
Helemaal prima ter versteviging van de koets (willen daar ook welles scheuren!),
maar niet voor de draagarmbevestigingen, in mijn ogen.

Tsja, achterste motorsteun/baksteun (& uitlaat) zit akelig in de weg ter hoogte van draagarmen.
Titel: Re: Versteviving van carosserie
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 28 sep 2015, 12:03:51
@Sjon: inderdaad wel een stukje ervan verwijderd, maar doet imo hetzelfde als de brug tussen de draagarmbevestigingen. En ik geloof nog steeds in form-follows-function.
Titel: Re: Versteviving van carosserie
Bericht door: Sjon op ma, 28 sep 2015, 12:41:27
Vorig jaar een G40 gesloopt: 'u'-profiel waar de draagarmbout doorheen gaat was al eens losgescheurd van de koets,
als men die extra verstevigd en richting die buis => dan wordt 't een stijf geheel