Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Nielzzz op do, 15 sep 2005, 21:40:21

Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op do, 15 sep 2005, 21:40:21
Zo even een topic, kan ik meteen alle bla bla verhalen en vragen hier kwijt.

Stand van zaken:
1 kapotte polo met nz blok, waarom? Kleppen krom gedrukt door eigen schuld.
Heb een NZ blok staan.

Nu ben ik nog ff wat aan het bedenken om het blok er uit te takelen..., maar hmzzz...

Ik wil de hele zooi (bak en motor) er in 1 keer uit takelen, moet dan de stabi weg?
Moet ik ff weten i.v.m. opbokken...

Verder is het blok standaard, en de AHD 5 bak komt er weer aan...

Zal proberen voor foto's te zorgen als de tijd rijp is.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Sjon op vr, 16 sep 2005, 00:08:47
Voorkant eerst omhoog.....tenmiste: dat doe ik wel altijd......
Onder de auto aandrijfassen/spruitstuk/baksteun enzo losmaken.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op za, 17 sep 2005, 15:27:46
Ja, Sjon, dat wil ik ook, maar als de stabi weg moet, dan moeten er dus echt bokken onder, en met stabi kan ik hem gewoon op oprijdbokken doen.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Maikel op za, 17 sep 2005, 16:04:12
ik heb met bak en koppeling vervangen de stabi weg moeten halen omdat de bak er nie langs kon.

greez maikel
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op za, 17 sep 2005, 16:16:54
Ghehe, daar kwam ik laatst ook 8er, snel ff bokken gekocht toen...
Nee, maar ik takel de hele zooi omhoog.

(p.s. 4 bak vervangen, met 5bak stabi kan wel).
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Maikel op zo, 18 sep 2005, 19:45:52
Ghehe, daar kwam ik laatst ook 8er, snel ff bokken gekocht toen...
Nee, maar ik takel de hele zooi omhoog.

(p.s. 4 bak vervangen, met 5bak stabi kan wel).

waarom nie

5-bak stabi is immers ruimer omdat die 5e versnelling daar zit!!!!

greez maikel
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op vr, 23 sep 2005, 19:51:15
Zo... morgen moet het gaan gebeuren.
Nu heb ik het idee, om eerst 25 km(of wat minder) te gaan rijden met nieuwe goedkope olie met een beetje A.T.F. (automaten olie) er in, om alle prut uit de motor te halen.
Nu heeft mijn oom (al een paar jaar lang) flessen 15W50 op de plank staan voor motoren.
Kan ik er dat niet ff in mikken, met 0,3 liter A.T.F. er bij in, en dan even paar km laag in toeren warm rijden, en dan olie er af, goed uit laten druppelen, en dan Kendall 10W40 er op (al gekocht).

En MOET de rembekrachtiger er af om het blok MET bak er tegelijk uit te takelen?

P.s zal foto's maken.

@ Maikel, ik bedoel mijn NZ uit 89 is standaard geleverd met een stabi waar ook een 5 bak langs kan, nu zit er ztandaard een 4 bak op mijn polo, als je die los draaid kan je die er naar beneden uit halen zonder dat je de stabi los haalt, maar NO WAY dat er een 5 bak door dat gat past.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jaap op za, 24 sep 2005, 12:22:31
Olie-reinigings-beurtjes-spul kan je gewoon bij de automaterialenzaak kopen.

Destijds ook in de originele MH van de 2 tone gegooit: 10 minuten laten warm draaien (gewoon stationair), en dan aftappen.
Werkte goed (tikkende hydrostoter liets niets meer van zich horen daarna)..

Gooi als je m laat uitlekken wat benzine door de carterontluchtingsslang naar beneden (olie-afscheider in t blok spoelen), en gooi eerst wat verse olie door het klepdeksel naar beneden voor je de tapplug er weer in draait: als er helder goudkleurige olie uit stroomt, dan is ie schoon :)

Filter vernieuwen is natuurlijk standaard :)
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op za, 24 sep 2005, 20:27:18





(@ Sjon).


(noch ein mahl).


(links vader rechts oom).
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op zo, 25 sep 2005, 11:44:25
Jah, ik hoop dat ik aankomende week de accu klemmen er weer aan kan maken (eerst accu laden), en de sleutel weer kan omdraaien.

Maar goed de bezinedruk regelaar moet ik nog hebben NZ oude type, ze hadden er in winterswijk 4 staan NZ motoren, allemaal nieuwe type... Van de week maar ff langs de sloop in Doetinghem, en ff langs Conrad een origineel kristal scoren.

Ik weet eigenlijk helemaal niet of het blok loopt, maar denk het wel, het heeft altijd gelopen dus...
Schijnt een hydro stoter kapot te zijn, maar in het oude blop zitten er wat die hebben er net 10 km op zitten zo iets... dus overzetten...

Mischien mij spruitstuk van het oude blok schroeven, en daar de lambda sonde in tappen, omdat daar de temperatuur hoger is, omdat mjn kat weg is, is op die plek de temperatuur niet meer hoog genoeg, wie weet welke schroefdraad een lambda sonde heeft?
Zelfde als een bougi?

En ladder constructie > biggrin.gif ...
Je moet wat he... Niets in de buurt kunnen vinden waar je die takeltjes verhuren, dus...
Baas heeft een ladder, baas heeft en lier, vader heeft een platte buis, en hopla, een takel.

Nog even de kleur van de bougi's bekeken, mooi koefie met melk, dus...
Beetje versleten, komt nog een keer...

Oude motorblok gaat olie af, trek er nog wat spullen af, en rest gaat naar het oud yzer...
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jaap op zo, 25 sep 2005, 12:04:24
Lamdasonde heeft een speciaal draad. Zelfde draad als de plug van de versnellingsbak-achteruitrijlicht-schakelaar..


(toch?)

M18x1,5 ?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Mark op zo, 25 sep 2005, 12:07:40
Ladder was helemaal nog niet zo'n gek idee  -thumbsup-

Afbeelding uit een Haynes vraagbaak.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op zo, 25 sep 2005, 12:10:33
Lamdasonde heeft een speciaal draad. Zelfde draad als de plug van de versnellingsbak-achteruitrijlicht-schakelaar..


(toch?)

M18x1,5 ?

Nee, lambda heeft 3 polige stecker, 8eruitrij schakelaar (voor aan de bak toch?) heeft 2 losse steckertjes, met rubber er omheen.
Of is het die andere schakelaar die boven de startmotor zit? die is ook 2 polig.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jaap op zo, 25 sep 2005, 13:39:45
Mischien mij spruitstuk van het oude blok schroeven, en daar de lambda sonde in tappen, omdat daar de temperatuur hoger is, omdat mjn kat weg is, is op die plek de temperatuur niet meer hoog genoeg, wie weet welke schroefdraad een lambda sonde heeft?

Geen draad als in 'snoer' maar draad als in 'schroefdraad' :)

't  schroefdraad van de achteruitrijschakelaar schijnt t zelfde te zijn als de lamda-sonde-schroefdraad..
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op zo, 25 sep 2005, 14:33:38
Laat nou mijn oude bak al weg zijn naar oud yzer  -boehoe- ...

Maar kan iemand dit bevestigen wat Jaap zegt?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jaap op zo, 25 sep 2005, 15:58:49
Wat moet je met je oude bak?

De versnellingsbak is van Alu,... Dus ookal zou je het stuk schroefdraad eruit kunnen halen: je kunt er niets mee.

Voordeel: De moer die op de uitlaat gescheten zit, waar je de lambda-sonde inschroeft, is volgens mij voor heeeel veeeel auto's t zelfde. Kan me dus niet voorstellen dat deze moer, of het draad niet 'overal' verkrijgbaar is.. al is t maar een stuk pijp met schroefdraad op de sloop :)
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Dennis op zo, 25 sep 2005, 20:04:45
Draad van lambda is hetzelfde als bougie :)
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: martijn op zo, 25 sep 2005, 20:37:59
kiek, problem solved!!

Maar Niels: hoe bepaal je waar je je lamda sensor gaat plaatsen? Mijn kat is ook leeggehaald door de vorige eigenaar. De sensor zit op hetzelfde punt, maar hij loopt nu iets rijker(Klopt dit, is mijn gevoel namelijk)..

Laat me maar weten waar en waarom je de sensor op een bepaalde plaats gemaakt hebt. -klus-
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Maikel op zo, 25 sep 2005, 21:43:19
lamdba sonde werkt net als een bougie met een warmte graad waar hij goed werkt (serge lees je eff mee of ik het goed onthoudn heb?)
als je een kat heb is het voor je kat een stuk warmer dan dat je geen kat zou hebben.

dus martein het is voor je de vraag in combi met een universele lambda sonde welke warmte graad jij nodig heb nu je geen kat meer heb.
dit zelfde geld voor de plaatsing en type lambda sonde voor nielz

greez maikel
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Mark op ma, 26 sep 2005, 13:00:36
Heb de (school-) boeken er ff op nageslagen, maar alle Narrowband sondes ( dat zijn de standaard lambdasondes die een waarde van 0-1 volt afgeven = arm-rijk )
werken VANAF 300°C en zijn voor de rest feitelijk gelijk.

Grootste verschil zit hem in de manier van aansluiten, oftewel het aantal draden dat er aan hangt.


Om de sonde na het starten van de motor snel op bedrijfstemperatuur te brengen (250°C), worden sommige sondes voorverwarmd.

Lambdasonde met 1 kabel           (EGO): zwart = signaal, massa via behuizing.
Lambdasonde met 2 kabels   (ISO-EGO): zwart = signaal, massa = grijs
Lambdasonde met 3 kabels        (HEGO): zwart = signaal, 2 x wit = spanning tbv voorverwarming, massa via behuizing
Lambdasonde met 4 kabels (ISO-HEGO): zwart = signaal, 2 x wit = spanning tbv voorverwarming, grijs = massa

EGO = Exhaust Gas Oxygen = niet voorverwarmde sonde
HEGO = Heated Exhaust Gas Oxygen = voorverwarmde sonde
ISO = isolated = geisoleerde massa ( dus niet via behuizing )
OZA = Zirkonium-sondes
OTA = Titanoxyd-sondes
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: martijn op ma, 26 sep 2005, 13:13:43
Oke, het maakt in principe dus niet uit welke sonde ik heb, maar meer WAAR hij geplaatst wordt..

Ik ben niet heel blij met de lege kat, dus misschien haal ik op de sloop een volle kat, zodat ik geen gezeur met CO waarden etc. krijg bij een volgende APK keuring.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Mark op ma, 26 sep 2005, 13:34:47
Mijn zonde..
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op di, 27 sep 2005, 20:00:23
Zo, das een mooie bende info in 1x.

Aangezien ik geen fackenkrummer heb, had Serge het idee om hem er in te tappen waar normaal dat pijpje aan het spruitstuk zit met dat blauwe dopje (niet alle modellen).
Daar is het natuurlijk veel varmer, en zal de vlam zelfs wel eens langs knallen.

Maar schiet al op met het blokje, maandag tussen de middag ff snel tussendoor naar de sloop geweest, een benzinedruk potje gescoord.
Zo net ff met collega langs Conrad geweest kristall scoren...
6, nogwat dat wist ik, maar ze hebben er 3 met 6 mhz.
Ik heb nu: 6,0 Mhz, 6,144Mhz, en 6,5536 Mhz.
Welke is het?
Ik twijfel tussen 6,144, en 6,5536, wie kan me uit de brand helpen? Het gaat er trouwens om welke origineel is dan.

P.s. kristallen zijn in prijs verlaagd!!!
Voorheel € 1,02 nu €0,67 of zo iets. Jippi!!! -love-  -klus-  -thumbsup-  -prut-  -dj- ...
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Sjon op di, 27 sep 2005, 20:14:10
Origineel NZ is toch iets van 7,3 Mhz ofzo?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Gilex op di, 27 sep 2005, 20:27:29
Zo, das een mooie bende info in 1x.

Aangezien ik geen fackenkrummer heb, had Serge het idee om hem er in te tappen waar normaal dat pijpje aan het spruitstuk zit met dat blauwe dopje (niet alle modellen).
Daar is het natuurlijk veel varmer, en zal de vlam zelfs wel eens langs knallen.

Maar schiet al op met het blokje, maandag tussen de middag ff snel tussendoor naar de sloop geweest, een benzinedruk potje gescoord.
Zo net ff met collega langs Conrad geweest kristall scoren...
6, nogwat dat wist ik, maar ze hebben er 3 met 6 mhz.
Ik heb nu: 6,0 Mhz, 6,144Mhz, en 6,5536 Mhz.
Welke is het?
Ik twijfel tussen 6,144, en 6,5536, wie kan me uit de brand helpen? Het gaat er trouwens om welke origineel is dan.

P.s. kristallen zijn in prijs verlaagd!!!
Voorheel € 1,02 nu €0,67 of zo iets. Jippi!!! -love-  -klus-  -thumbsup-  -prut-  -dj- ...

Da's het pijpje dus wat gebruikt zou moeten worden voor uitlaatgasmeetingen voor de kat (als die er zou zitten)
Zat ook op mijn AAVtje
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op di, 27 sep 2005, 20:28:56
AAAAAAAAAAA, GVD ga je niet menen he?

Ik vreet een boom alsdat zo is!!!

GVD 100 km voor niks gereden? -angry- ...
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Maikel op di, 27 sep 2005, 20:50:03
ik dnek dat je dan alvast kan beginnen met knagen

sjon zit er niet vaak al te ver van naast.

greez maikel
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op di, 27 sep 2005, 20:54:11
Zo, das een mooie bende info in 1x.

Aangezien ik geen fackenkrummer heb, had Serge het idee om hem er in te tappen waar normaal dat pijpje aan het spruitstuk zit met dat blauwe dopje (niet alle modellen).
Daar is het natuurlijk veel varmer, en zal de vlam zelfs wel eens langs knallen.

Maar schiet al op met het blokje, maandag tussen de middag ff snel tussendoor naar de sloop geweest, een benzinedruk potje gescoord.
Zo net ff met collega langs Conrad geweest kristall scoren...
6, nogwat dat wist ik, maar ze hebben er 3 met 6 mhz.
Ik heb nu: 6,0 Mhz, 6,144Mhz, en 6,5536 Mhz.
Welke is het?
Ik twijfel tussen 6,144, en 6,5536, wie kan me uit de brand helpen? Het gaat er trouwens om welke origineel is dan.

P.s. kristallen zijn in prijs verlaagd!!!
Voorheel € 1,02 nu €0,67 of zo iets. Jippi!!! -love-  -klus-  -thumbsup-  -prut-  -dj- ...

Da's het pijpje dus wat gebruikt zou moeten worden voor uitlaatgasmeetingen voor de kat (als die er zou zitten)
Zat ook op mijn AAVtje

Ja, die bedoel ik.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op di, 27 sep 2005, 21:29:06
Met hulp van Jorp, op MSN, uitgevonden dat het 7,3(nogwat) is.

Met andere woorden Shit!!!

En als ik er nou 6,5 indruk?
Of tijdelijk hoge benzinedruk en 8,8 Mhz kristall?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: martijn op di, 27 sep 2005, 22:10:37
maar Niels, Dat pijpje is nodig voor een apk meting? Dat is wat ik uit Gilex zijn opmerking haal. Moet je dat niet intact laten? Of plaats je je sonde vlakbij dat pijpje?

Groeten martijn
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Gilex op di, 27 sep 2005, 22:26:33
maar Niels, Dat pijpje is nodig voor een apk meting? Dat is wat ik uit Gilex zijn opmerking haal. Moet je dat niet intact laten? Of plaats je je sonde vlakbij dat pijpje?

Groeten martijn

Is bij mij iig toen ik de coupe nog had nooit gebruikt hoor bij een APK. de meeste keurmeesters hangen het in de uitlaat -uitlachen-
Maar een garage zou het kunnen gebruiken bij het meten van de uitlaatgaswaarden als de katalysator niet perfect meer werkt
dan dus eerst voor de kat meten en erna na de kat. En je weet in hoeverre de kat werkt
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: martijn op di, 27 sep 2005, 23:03:45
OK!! Weet ik weer iets meer.

Maar dan zou ik dus ook op die plek een moer kunnen bakken, en daar mijn lambda plaatsen!

@ Niels: Laat me ff weten of het werkt! Dan kan ik daar weer verder mee
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Maikel op wo, 28 sep 2005, 07:46:38
pijpje zit er apk technische gezien voor jan doedel want bij co meeting mag alleen na de kat gemeten worden als er kat aanwezig is.

latere polo 2f hebben deze pijp ook nie meer om diverse redenen.

greez maikel
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jaap op wo, 28 sep 2005, 08:47:05
AAAAAAAAAAA, GVD ga je niet menen he?

Ik vreet een boom alsdat zo is!!!

GVD 100 km voor niks gereden? -angry- ...

Zoekfunctie is er niet voor niets..


En dus niet gaan klagen over 100km teveel,.. eerder 5 minuten te weinig :)
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Gilex op wo, 28 sep 2005, 21:03:36
AAAAAAAAAAA, GVD ga je niet menen he?

Ik vreet een boom alsdat zo is!!!

GVD 100 km voor niks gereden? -angry- ...

Zoekfunctie is er niet voor niets..


En dus niet gaan klagen over 100km teveel,.. eerder 5 minuten te weinig :)

Wheheh da's kristalhelder dacht ik zo  -naughty-
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op do, 29 sep 2005, 19:59:58
Die had Jorp ook al gevonden, en gelinkt naar mij.

Das mooi shit, hoe krijg ik in hemelsnaam een 7,3 Mhz. kristal?
Heeft iemand nog een kapotte NZ computert liggen?

Maar goed, gisteren sapjes op de polo gedaan enzo, starten en lopen, direct!!!
Beetje gas geven, langzaam voorzigtig probeeren of die stationar wou lopen, doet die ook  -klus- ...
Alleen 1x gas geven en hij slaat af, toen die warm was gebeurde dat ook een keer 1 tufje gas, ff niet opgelet, dus sloeg af, en toen wou die niet meer aan.
Startmotor gaat tond, vroem bleef uit.
Zaterdag maar eens verder kijken.

Owww, jah, zoals ik al wist hydro stoters dood, voor de rest geen bijgeluiden, loopt mooi, op 4 cylinders.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Michiel op vr, 30 sep 2005, 11:06:38
Is dit mijn oude blokje?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jorp op vr, 30 sep 2005, 17:28:02
Shit laatst weggegooit!
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op vr, 30 sep 2005, 18:43:27
Is dit mijn oude blokje?

Ja, dat is jou oude blokje waar ik je laatst over belde.
In goede staat is die, alleen hydro stoters dood, en er zat geen thermostaat in de behuizing, verder tip top.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Michiel op za, 01 okt 2005, 09:54:57
Oeps! Thermostaat had ik eruit gehaald :). Zit nu in m'n daily!
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Dennis op za, 01 okt 2005, 16:08:21
Kan uit een defecte computer wel een origineel kristal halen voor je.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op za, 01 okt 2005, 20:04:29
@ Michiel,  -naughty-  Vloeistof liep er zo weer uit... -uitlachen- ...

@ Dennis, Je woont in Arnhem? Ik kom daar morgen nog langs kan ik hem dan ophalen?
Wat is je telefoon nummer dan bel ik je.

P.s. Polo loopt weer, heb er in gereden, morgen afstellen bij Serge.
En loopt ook mooi, geen bijgeluiden.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Marjolijn op za, 01 okt 2005, 20:15:06
Dennis woont niet in Arnhem, maar in het hoge noorden...
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Douwe op za, 01 okt 2005, 20:51:49
hoezo hoog...

Den Haag is maar 2 uur van hier  -naughty-



Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Marjolijn op za, 01 okt 2005, 20:53:08
:P
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Douwe op za, 01 okt 2005, 20:54:02
Of jij moet in een uithoek zitten
 -uitlachen-
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Dennis op za, 01 okt 2005, 21:04:17
In Groningen om precies te zijn.
Meenemen naar de meeting over 3 weken?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op za, 01 okt 2005, 21:28:58
@ Douwe, in een achterhoek om precies te zijn  -naughty- ...

@ Dennis, neu in eerste instantie niet.
Serge gaat morgen afstellen, en als ik dan een origineel kristall plaats en een origeneel benzine druk potje plaats heb ik alles weer origeneel, maar goed, laat de ingedrukte er op zitten, en het verhoogde kristall.
Misien ooit een keer, voor morgen was leuk geweest, maar via hoge noorden zit er niet in.
Toch bedankt voor de moeite.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Douwe op za, 01 okt 2005, 23:35:32
@ Douwe, in een achterhoek om precies te zijn  -naughty- ...

Das verder weg dan Den Haag...  -love-








Vanaf me 2e woonplaats  -naughty-
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Serge op zo, 02 okt 2005, 11:34:49
strand zandvoort zeker ,net achter de duinen ,zeg maar in de duinen
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op do, 06 okt 2005, 20:24:46
Zo, bij Serge is goed werk afgeleverd, loopt als een titje.
Uitlaat heb ik ook weer omhoog gehangen, en recht gehangen, en dicht gemaakt.
Maar nu elendigheid nummer zoveel:

Kopelingsplaten zijn toch niet meer goed waarschijnlijk.
Ik vloelde al zo iets, dus testritje nummer zoveel met mijn vader, die zegt geef tijdens het rijden ineens is veel gas, nou ik gassen, en ja hoor begint zo te slippen, kabel staat niet eens strak ofzo, ook niet gestaan.
Duzzz....
K*t met peren.

Wat heb ik nodig om die platen en druk groep te vervangen?
Ja, ik bedoel vanaf als de bak er af is?
1 of andere speciale as of zo iets, en iets met centreren?
Zonder spul onmogelijk uit te voeren heb ik me laten vertellen.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Dennis op do, 06 okt 2005, 20:59:10
Nee, gaat ook prima zonder. Gewoon de plaat goed visueel centreren.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op do, 06 okt 2005, 21:39:17
Ja, oke met uitgebouwde motor, maar ik zit met ingebouwde motor en zonder brug op bokken, en dan nog goed te doen?
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op do, 06 okt 2005, 21:45:08
Owww jah, waar kan ik mijn motorcode terug vinder op het blok?
Bij de dynamosteun toch?
Ik kan niks vinden.
Vind het blok namelijk aardig rap, en er zat een verkeerd spruitstuk aan.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Bas op do, 06 okt 2005, 22:15:16
Ja, oke met uitgebouwde motor, maar ik zit met ingebouwde motor en zonder brug op bokken, en dan nog goed te doen?

Ja, gaat prima. Ik gebruik meestal een houten asje voor de zekerheid, maar zoals Dennis zegt, 't is niet eens nodig.
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Jaap op do, 06 okt 2005, 22:31:33
Hier staat waar je de motorcodes zou kunnen vinden

Dus o.a. bij de dynamosteun: doekje mee, zaklamp.
OF onder het termostaathuis (boven de bak).

Wat voor spruitstuk zat eraan dan?

enige hydrostoterblok met meer potentie in het blok is de 3f: ietsje hogere compressie. Verder zijn de gewone 1300'tjes allemaal gelijk: NZ, MH, AAV etc
PY (G40) zal t ook niet zijn: Die heeft juist een lagere compressie en zou dus in NZ configuratie minder presteren.

Misschien is t wel gewoon een NZ (of MH) blokje, maar was je oude gewoon Gaar-XL



Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Michiel op vr, 07 okt 2005, 11:28:08
Ik vond hem niet zo rap.... Net zo 'rap' als een MH..
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Nielzzz op za, 08 okt 2005, 17:38:18
Ja was gewoon zo gaar als een biefstuk dat al 20 minuten op staat.

Zo vandaag de koppeling vervangen, ff langs de beunhaas, die had er nog een liggen van een paar maand oud, toen is de auto total los gereden, dus gelukje, goedkope onderdelen.
Andere schijven van het oude blok was ook niet meer wat.
Moest wel ff wennen, pakt snel zeg!!!
En rap!!!
Nee, maar ben er weer helemaal blij mee. -naughty-  -love-  -thumbsup-  -prut-  -hug- ...
Titel: Project [XR-78-GK] Polo 2 Coupe
Bericht door: Sjon op za, 08 okt 2005, 18:56:55
En nou weer vrolijk tuffen -thumbsup-