Het Polo86c Register

Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Sjon op za, 15 okt 2005, 22:54:37

Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op za, 15 okt 2005, 22:54:37
Vandaag me classic voorzien van G40 remmerij.
Dus toch alles in me handen en aangezien Thomas G40-klauwtjes zonder de zadels heeft
en ik ergens ooit es gelezen/gehoord had dat 't wel past:
VWII remklauw op VWI remzadel.
Zegt u 't maar?
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op za, 15 okt 2005, 22:56:17
Attachment wel toegevoegd, maar eerst op preview geklikt,
schijnbaar vervalt attachment dan zeker........ -wanker-
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op za, 15 okt 2005, 22:59:29
Even voor de duidelijkheid, dit is:
G40 schijf, G40 remblokken (iets dunner dan 'gewone'), G40 remklauw,
maar gemonteerd op 'gewone' remzadel.
(oude 'gewone' remklauw bengelt nog aan remleiding links op de foto)
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Thomas op za, 15 okt 2005, 23:13:25
Dus het past, dat is mooi. Hoef ik niet op zoek naar zadels.  -klus-

@ Sjon;  -thumbsup-
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Serge op zo, 16 okt 2005, 00:32:13
toppie sjon .weer een weetje
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op zo, 16 okt 2005, 22:34:59
Niet mijn idee, ik had 't ooit es gehoord.......geen idee van wie -dunno-
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: 86c2003 op ma, 17 okt 2005, 16:54:08
merk je nou verschil in remvermogen tov standaard 1.3 remmerij???
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op ma, 17 okt 2005, 17:09:17
Nope.......diameter remcilinder is geloof ik hetzelfde en remdruk is ook hetzelfde gebleven.
En de blokjes zijn denk nog niet echt ingesleten......
Maar geventileerde schijven kunnen wel wat meer hitte verdragen en lijken me ook minder snel krom te trekken.

Als ik beter wil remmen: gegroefd en gespotted *edit anno 2019* goeie remblokken installeren.
En ook niet onbelangrijk: beter rubber onder auto.....165-65-13 heeft te weinig grip
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Serge op ma, 17 okt 2005, 19:55:35
tip pirelly p700 165/55-13 nemen (je hebt er al mee gereden in de 1 van wendy,naar kronenburg)
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op di, 18 okt 2005, 00:21:28
Komt tijd, komt geld........
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Jaap op za, 22 okt 2005, 19:11:49
Verplaatst naar FAQ :)
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Folkert op ma, 04 sep 2006, 20:15:48
paar vraagjes:

-kun je de originele hoofdremcylinder houden of moet je die ook vervangen?

-Als je alleen de klauwen hebt zonder de zuigers kun je dan de originele zuigers gebruiken? Of zijn deze anders?
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Maikel op ma, 04 sep 2006, 22:05:05
paar vraagjes:

-kun je de originele hoofdremcylinder houden of moet je die ook vervangen?

-Als je alleen de klauwen hebt zonder de zuigers kun je dan de originele zuigers gebruiken? Of zijn deze anders?

ik heb ooit bij me 2f ook voor g 40 remmerij gezet samen met sjon dit wel met de juiste zadels maar dat terzijde.
en nee je heb geen ander hoofdrem cilinder nodig die heb ik ook nie vervangen. (tenzij je geen rem bekrachteging heb en die wel wilt hebben)

volgens mij zat er wel verschil in de remklauw aangezien een geventileerde schijf toch dikker is dan een niet geventileerde (dit is ook mede de oorzaak dat g40 blokken dunner zijn, is waarscheinlijk wel mogelijk om blokken te gebruiken die al een stuk ingesleten zijn (zijn immer dan ook dunner))

greez maikel,
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Folkert op zo, 11 mrt 2007, 17:03:48
Hoeveel vlees kun je van de vw2 remklauw afslijpen dat t veilig blijft???

Kan stom klinken maar de klauwen komen erg breed, en dit ivm met velgenkeuze...

Las ergens je kunt makkelijk zoveel eraf slijpen totdat je vw2 niet meer ziet staan???
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Dennis op zo, 11 mrt 2007, 19:37:42
Spoorverbreder is geen optie?
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Folkert op ma, 12 mrt 2007, 10:10:13
De velgen die achter moeten met et20/10 passen perfect..

Die wat voren moeten hebben bijna compleet vlak hart, en aangezien de remschijf en remklauw gelijk komen, komen de schroefjes van de velg dus tegen de remklauw..

Heb dus al met 1,5cm spoorverbreder geprobeerd, en dat ging ook maar net, maja dan komt de velg weer erg breed wat dus niet de bedoeling is, en ik las hier al ergens dat iemand zover geslepen had dat t vw2 niet meer leesbaar was, zit namelijke erg veel vlees aan...

Bedoeling zou zijn, 5mm van klauw af te halen en dan met 1 cm spoorverbreder te rijden...
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Dennis op ma, 12 mrt 2007, 13:03:04
Ik vind 5mm wel erg veel om van de klauw af te halen.

Andere klauwen geen optie? :)
Setje Wilwood heb je ook al voor 250 euro, excl. adapter en schijven/blokken.
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Folkert op ma, 12 mrt 2007, 15:20:40
tjah 5mm lijkt me ook wat veel, ik ga gewoon eens proberen, wilwood incl adapters en blokken en schijven zit ik weer op een heel ander niveau....
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: mahler op wo, 14 mrt 2007, 11:23:21
Heb toevallig ook net vwII klauwtjes aangeschaft en las hier dat je geen andere HRC hoeft te plaatsen. Is er niet een verschil in grote van de hrc tussen gewone polo's met bekrachtiging en g40's?
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Folkert op do, 17 mei 2007, 18:47:01
Heb toevallig ook net vwII klauwtjes aangeschaft en las hier dat je geen andere HRC hoeft te plaatsen. Is er niet een verschil in grote van de hrc tussen gewone polo's met bekrachtiging en g40's?

Kan nog iemand dit beamen, vriend van me heeft zijn golf 1 1100 omgebouwd naar gti met vw2 klauwen, en merkt nu ook dat de remmen niet veel doen, hij heeft de 1100 hfdremcilinder met bekrachtiger....

Toch een verschil in HFDremcilinder?



Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Serge op do, 17 mei 2007, 21:02:13
als je een andere cylinder plaatst ,neem dan een smallere
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Serge op do, 17 mei 2007, 21:03:52
en een bekrachtiger met zo groot mogelijk oppervlak
Titel: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Dennis op do, 17 mei 2007, 23:48:13
Heb toevallig ook net vwII klauwtjes aangeschaft en las hier dat je geen andere HRC hoeft te plaatsen. Is er niet een verschil in grote van de hrc tussen gewone polo's met bekrachtiging en g40's?

Kan nog iemand dit beamen, vriend van me heeft zijn golf 1 1100 omgebouwd naar gti met vw2 klauwen, en merkt nu ook dat de remmen niet veel doen, hij heeft de 1100 hfdremcilinder met bekrachtiger....

Toch een verschil in HFDremcilinder?

G40 heeft geen grotere hoofdremcilinder dan andere motoriseringen.
Bekrachtiger is ook niet groter.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Rétrokroezer op ma, 22 sep 2008, 23:22:01
Kan nog iemand dit beamen, vriend van me heeft zijn golf 1 1100 omgebouwd naar gti met vw2 klauwen, en merkt nu ook dat de remmen niet veel doen, hij heeft de 1100 hfdremcilinder met bekrachtiger....

Toch een verschil in HFDremcilinder?
<!--EDIT|Folkert|1179420477-->

Dus;
Ik zat zo te denken (wel bij m'n golf 1 1300) om remklauwen + schijven 'had gedacht aan deze; http://www.ldm-tuning.de/artikel-6653.htm van een golf '1500' model over te zetten. Als ik het hier goed lees zal dit dus maar weinig verschil gaan uitmaken,als standaard remprestaties wanneer ik de standaard remcilinder behoud?
Bespaar ik me dan beter de kosten en moeite?

Kan de ATE schijven en blokken ook krijgen in originele diameter. Beter deze optie nemen dan?



Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: RoelG op di, 23 sep 2008, 06:55:53
Over verbeteringen bij vergroten diameter, vergroten of verkleinen van wielen of veranderen remblokken is misschien onderstaand topic interessant.

http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5699.0.html

Ergo: Blijft de diameter hetzelfde, verandert er weinig zolang je niet iets anders aanpast
(mogelijkheden: wielen kleiner of rembekrachtiging inbouwen)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Folkert op di, 23 sep 2008, 09:00:03
Het is al een ouder topic, ik heb dus de vw2 klauwen op de vw1 zadels, met brembo max schijven en ferodo ds2500 blokken, met originele bekrachtiger en HRC en met 175-50-13 en dat remt goed maar indd zoals John zegt niet te hard want dat blokkeert de boel  -klus-
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op di, 23 sep 2008, 13:02:08
M'n classic (foto's blz.1): VWII klauwen op VWI zadels met standaard schijven en blokken
icm 175-50-13 => remt als een tierelier, maar wel doseren, anders blokkeerd de boel (rondom!)

M'n 2f: VWII klauwen en zadels met gegroefde en gespotte schijven en ebc-blokken
icm 195-45-14 => remt prima, maar ben niet onder de indruk.
Wellicht dat 't gewicht een rol speelt en 't misschien tussen me oren zit,
maar volgende setje remblokken wordt echt wel een ander merk: hopelijk verbetering
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Rétrokroezer op di, 23 sep 2008, 20:45:47
En dat blokkeren, ligt dat dan het meest aan de remmers of aan de 175/ 50 13 combinatie? Ik wil namelijk met 15 rondbollen.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op di, 23 sep 2008, 22:44:07
En dat blokkeren, ligt dat dan het meest aan de remmers of aan de 175/ 50 13 combinatie? Ik wil namelijk met 15 rondbollen.
Qua remcilinders enzo niks vergroot, dus dan denk ik eerder aan de kleine wielomtrek.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Rétrokroezer op wo, 24 sep 2008, 22:28:56
Nog even een vraagje er tussen door hier.
Heeft een polo 86c gt vwI of vwII remmen?
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op wo, 24 sep 2008, 23:51:23
Nog even een vraagje er tussen door hier.
Heeft een polo 86c gt vwI of vwII remmen?
GT zegt meestal alleen iets over de uitvoering,
jij doelt op de 75pk versie, neem ik aan:
mijn 84'er met 75pk GK blok heeft af-fabriek vierkante remblokjes.
Volgens mij hebben de 75pk gebakjes vanaf +/- 1986 VWI remmerij.
(VWII is alleen G40 & bepaalde golfjes)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Bas op di, 07 okt 2008, 16:49:46
Sjon, volgens jou zit er verschil in de lengte van de 'geleiderails' tussen VWI en VWII houders?

Ik wou net een VWII houder vervangen door 1 van een VWI, alleen kan ik er qua afmetingen geen verschil in ontdekken. Wat echter wel anders is, is het schroefdraad voor de bevestiging van het remzadel. (VWI = M8, VWII = M10)

Hier komen de 2 verschillende types VWII zadels weer om de hoek kijken vrees ik. Doet me denken aan m'n probleempje met het vinden van een revisiesetje voor het VWII zadel.(Zie hier (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1266.0.html))

Het zadel dat dus niet 1-2-3 op de VWI houder past (M10 bevestiging, nr 8 & 9):
(http://www.vagcat.com/p/B007/117000.png)


Het zadel dat wel past (M8 bevestiging, nr 4 & 6, met losse huls):
(http://www.vagcat.com/p/B066/089100.png)

Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op di, 07 okt 2008, 23:41:49
Zie eerste foto in deze topic:
remklauw zit aan de buitenkant nog maar net op/achter geleiderail.
Bij een G40/VWII-zadel is dat wel volledig, maar zal net niks schelen:
millimeter-werk.

Schroefdraad verschil ben ik niet tegengekomen.
VWI remzadel komt van me 2f af.
VWII is G40 spul
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Rétrokroezer op di, 02 jun 2009, 23:14:36
Zat nog net even dit topic te doorlezen omdat ik dit dus ook wil proberen, vwII klauwen met vwI remzadels.
Maar nog even een vraagje? Is dat niet wat Eeeeeeeerg nipt op die geleiding bovenaan? '1ste Foto'
Of kan dit in de praktijk niet veel kwaad?
Heb nu nieuwe Ferodo blokken en nieuwe schijven , dus echt veel is er toch niet meer over.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op di, 02 jun 2009, 23:33:42
Goed gezien: klauw zit nog maar net tussen de geleiding.
Heb ik een gedachte over: grootste krachten tegen die geleiding
komt van de remblokken, niet van de remklauw.

En ondanks dat ik graag 't rechterpedaal intrap, weet ik de middelste
ook wel te vinden en dezelfde setup rijdt nog steeds.
(naar mate de remblokjes slijten, schuift de klauw wel verder erop natuurlijk)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: polo 1f bodegraven op do, 01 apr 2010, 08:35:20
zo sjon. Je had me t advies al gegeven over deze oplossing. En ik heb t gister gedaan. En m'n ats past nu erop zonder aanlopen. Dus heb de klauw van een golf 1 cabrio gepakt en t zadel wat ik al had aangezien de golf 1 rem vast zat en haar was. Dus de g40 rem met een typ 1 klauw. En inderdaad wat de laatste post zei schroefdraad verschil. Dus m8 naar m10 dus ff de bussen en inbus uit de golf 1 klauw in het g40 zadel gezet. Bedankt voor de info. Nu hoef ik geen spacers super. Gr andy
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op do, 01 apr 2010, 13:06:12
 -thumbsup-
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op vr, 28 okt 2011, 18:54:03
Doet even stof afblazen...
 :)
Hej kan iemand vertellen of je nou wel of niet normale g40 blokken kunt gebruiken?
Ik lees dat ze dunner moeten zijn, welke blokken moet je dan hebben?
Heeft er iemand een TRW en/of Ferodo nummer? Dat zou handig zijn!
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: JTG op vr, 28 okt 2011, 19:03:06
Ik had gewoon normale (dikke) blokken en die pasten.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op vr, 28 okt 2011, 19:13:43
Even voor de duidelijkheid, dit is:
G40 schijf, G40 remblokken (iets dunner dan 'gewone'), G40 remklauw,
maar gemonteerd op 'gewone' remzadel.
(oude 'gewone' remklauw bengelt nog aan remleiding links op de foto)

ow hij zal wel niet g40 bedoelen met "gewone", ik dacht aan gewone g40 blokken :)

tnx voor de vlotte reactie!
damn die DS2500 zijn wel duur zeg.. maarja als ze ook langer mee gaan valt het wel weer mee..
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op zo, 30 okt 2011, 12:12:53
Hej ik heb een set WII klauwen van een ibiza, nou zien deze er wel iets anders uit.
VWII staat er op ipv er in.

Het "contact" gedeelte met zadel is boven/onder omgedraaid. dit lijkt me nog wel te kunnen.
maar het contact gedeelte aan de andere kant heeft een aantal mm speling..

Klauw heeft alleen steun bij de geleiderbussen. zou dit voldoende zijn? tis tenslotte alleen horizontaal.. alleen oogt de VWI setup die ik nou heb wel wat degelijker..
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: PoloDennis op zo, 30 okt 2011, 14:12:27
Dat lijkt ook wel iets op de golf3 VWII klauwen die ik heb liggen, hebben deze ook een aansluiting voor luchtgeleidingskappen?
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op zo, 30 okt 2011, 14:27:46
jip, ik bedacht me later waarom ik alleen de klauwen heb bewaard, dan zal de zadel wel vast aan fusee hebben gezeten?
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: PoloDennis op zo, 30 okt 2011, 17:24:28
In de meeste gevallen zijn de fusees en remblokhouders 1 geheel bij 239mm schijven (VWI, VWII, zowel geventileerde als ongeventileerde schijven). Dit is zo bij golf2, golf3, polo6n, en ook de seat ibiza (en een heleboel andere auto's, te veel om op te noemen). Losse remblokhouders met VWII klauwen zitten voor zover ik weet op de polo G40, de golf1, de scirocco 1 en 2 en bepaalde audi 80's, en wellicht nog meer auto's.

De golf2 gebruikte dus dezelfde remblokhouders (geintergreerd in de fusees) voor zowel de VWI klauwen als de VWII klauwen.

Het vinden van VWII klauwen zonder losse remblokhouders is dus veel makkelijker, en de recentere (golf3, polo6n etc) hebben iets andere VWII klauwen die er iets anders uit zien, en waar luchtgeleidingskappen op gemonteerd kunnen worden.

Voor 256mm schijven zijn ook klauwen met luchtgeleidingskappen (golf3 etc) die zo op een scirocco 16v remblokhouders passen. (lucas 54 klauwen heb ik liggen hiermee, pasgelijk aan girling 54 klauwen)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op zo, 30 okt 2011, 19:35:53
Maar is het voldoende de Klauw alleen op de geleider pennen te laten "rusten" of is het ook een noodzaak de Klauw te geleiden over de zadel zodat de klauw recht blijft staan en zo dus niet kan gaan "happen"?
lijkt mij niet echt fris zo.. klauw kan aardig wat naar boven/onder ipv heen en weer
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: PoloDennis op zo, 30 okt 2011, 19:55:39
De klauw duwt alleen de remblokken tegen de schijf, en de remblokken gaan geen kant op, lijkt me geen probleem dus. De klauw zal dus niet veel andere krachten dan alleen het samenknijpen krijgen te verduren.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Maxxy op zo, 30 okt 2011, 22:42:39
ik reed met de rat racer ook zo rond. en heb de set nu ook onder rusty zitten bedenk ik me nu.

heb er nooit geen problemen mee gehad, en heb al een paar nood stoppen moeten maken.
alles is nog steeds heel, en slijt niet vreemd af.

 -sturen-
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op ma, 31 okt 2011, 23:09:38
En je weet zeker dat ze die speling hebben tussen klauw en zadel?
Ik heb net het spul nog eens gemonteerd en vergeleken met een VWI, ziet er nou wel degelijker uit dan gister. Maar het blijft raar dat er zoveel speling op zit

Fotos:
1 VWII ibiza
2 VWII ibiza
3 VWI
Allen op een VWI zadel (polo 86c)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: FuriouZ op di, 01 nov 2011, 17:48:59
Ok ik heb er weer vertrouwen in :)

Vandaag weer zo'n ibiza op de brug gehad en dat ziet er net zo uit als op een polo met VWI zadel.
dus gelijk maar ff wat schijven + blokken besteld
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: JTG op di, 01 nov 2011, 17:51:28
 :) lekker gevoel gelijk omgezet in aankoop -klus-
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: EMP op wo, 04 apr 2012, 13:46:42
wie weet of het zadel van een seat cordoba uit bj97 ook gebruikt kan worden op een polo 86c icm een vw2 klauw?

Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op wo, 04 apr 2012, 18:01:29
wie weet of het zadel van een seat cordoba uit bj97 ook gebruikt kan worden op een polo 86c icm een vw2 klauw?
Bij de 6K zijn zadel & fusee (wiellagerhuis) 1 geheel => dat past zo rottig op een 86c.....
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: EMP op wo, 04 apr 2012, 18:09:39
Bij de 6K zijn zadel & fusee (wiellagerhuis) 1 geheel => dat past zo rottig op een 86c.....
Oké dank voor je antwoord  -thumbsup-
Dan weet ik genoeg :)
Welke zadels kan ik wel gebruiken?
Wel eens ergens gelezen die van een golf 3  -dunno-
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op wo, 04 apr 2012, 18:21:48
......vooral ook dit topic niet doorlezen......
......vooral ook niet denken dat 't antwoord er al tussen staat

 -nana- :)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: patrick86c op wo, 04 apr 2012, 18:56:00
Luister maar naar Sjon,die helpt je al aardig op weg.....heeft hij bij mij ook gedaan. :)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: EMP op do, 05 apr 2012, 07:15:01
......vooral ook dit topic niet doorlezen......
......vooral ook niet denken dat 't antwoord er al tussen staat

 -nana- :)
(http://www.teamibiza.net/forum/images/smilies/eusa_whistle.gif)  -nana- :)
ik ga hem eens aandachtig door lezen dank Sjon!
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: EMP op do, 05 apr 2012, 07:32:34
gevonden  :)

Citaat
Losse remblokhouders met VWII klauwen zitten voor zover ik weet op de polo G40, de golf1, de scirocco 1 en 2 en bepaalde audi 80's
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: rekordc op za, 07 apr 2012, 13:10:41
Ik heb van een seat de VWII klauwen mee genomen. Deze hebben wel dezelfde remslang aansluiting, de nieuwere golf/polo hebben allemaal een andere aansluiting
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: rekordc op vr, 26 okt 2012, 00:02:05
Zit er verschil in de linker & rechter blok in een en dezelfde remklauw?
Heb wat losse blokjes liggen en weet niet meer wat waar zat.

Lijkt erop dat de 'vaste kant' anders is dan de kant van de remcilinder.
Op de foto links vaste kant, rechts zwevende kant?

Onder is volgens mij een VW1 blok.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Sjon op vr, 26 okt 2012, 08:30:10
Langste oppervlak aan buitenzijde.
Korste oppervlak aan binnenzijde (remzuiger)

Maar foto toont geen 86c remblokken (ik vermoed 6N oid):
alleen de onderste is 86c (VWI of VWII/G40 is enkel verschil in dikte).
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: rekordc op vr, 26 okt 2012, 10:55:43
Thnx. Maakt het bestellen wat makkelijker.
(Mijn WV2 komt idd van Seat/ 6N)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: Rude op vr, 26 okt 2012, 12:21:18
heb ooit ergens gelezen dat de remklauwen van een "opel calibra"(sorry voor schelden) 1op1 passen,
en die hebben een grotere rem cilinder. dus hoef je minder hard te trappen op de rem voor ut zelfde resultaat.

kan iemand mij vertellen of dit klopt :)
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: rekordc op vr, 26 okt 2012, 17:37:40
@Rude : Klauw opzoeken en bout afstand na meten zou ik zeggen. Of meteen op de Polo veerpoot proberen.

De blokken op mijn foto passen er, ook na opbouw op een VW1 zadel in. Die hebben een nog groter remoppervlak dan de originele Polo blokken.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: bobrosco op vr, 26 okt 2012, 19:05:25
heb ooit ergens gelezen dat de remklauwen van een "opel calibra"(sorry voor schelden) 1op1 passen,
en die hebben een grotere rem cilinder. dus hoef je minder hard te trappen op de rem voor ut zelfde resultaat.

kan iemand mij vertellen of dit klopt :)
die van een kadett/astra/calibra 16v? ik zou het binnenkort wel even kunnen meten, heb namelijk nog een set van die klauwen liggen die ik op mijn c kadett wil gaan bouwen.
Titel: Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
Bericht door: patrick86c op vr, 26 okt 2012, 20:02:09
Ik geloof dat Lewis wat meer weet over de calibra remmen.