Het Polo86c Register

Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: pololo op za, 30 sep 2006, 17:02:02

Titel: hallo
Bericht door: pololo op za, 30 sep 2006, 17:02:02
ik ben Ramon en rij sinds 3 weken een donker groen metallic polo coupe uit februari 1994.
het is alleen een 1.0 dus hij komt niet echt snel vooruit maar ik zit wel droog in de regen.
hij heeft 1 probleem en dat is dat de aanjager het alleen doet op stand 3
Titel: hallo
Bericht door: Dennis op za, 30 sep 2006, 18:29:39
Welkom!

Dat probleem is niet zo moeilijk op te lossen, kachelventilator-weerstand is stuk.
Zit onder de afdekking onder de motorkap (bij de voorruit).
Is het groene geval aan de bestuurderskant van de kachelventilator.
Is los te krijgen bij de dealer, of een stuk goedkoper op de sloop (maar is een veelvoorkomend probleem, dus voor hetzelfde geld is die ook stuk).
Titel: hallo
Bericht door: patrick86c op za, 30 sep 2006, 22:13:03
ff de motor smeren in kombi met een nieuw weerstand.
en je hebt jaren plezier,och ja, je moet wel ff een gaatje boren in je ventilator wiel of via de bovenkant.
voor het smeer werk.
Titel: hallo
Bericht door: pololo op zo, 01 okt 2006, 20:51:22
ik heb al een topic gevonden over dit probleem.
hij gaat donderdag naar de garage vanwege een enorme rammel bij het rechter voorwiel,vooral op slecht wegdek.

er zit nu 185-55-14 onder en ik ben nog op zoek naar een verlagings set.
de sportstoelen gaan er misschien uit en dan komen er electrische recaro,s in uit een golf 2 16v
stabilisatorstang,sportuitlaat,en nog meer dingen gaan er veranderen.
Titel: hallo
Bericht door: Jaap op zo, 01 okt 2006, 23:10:44
Nou,. hopelijk gaat dat goed komen...

Niet te veel tegelijk?
Titel: hallo
Bericht door: Mark op ma, 02 okt 2006, 17:38:37
ik heb al een topic gevonden over dit probleem.
hij gaat donderdag naar de garage vanwege een enorme rammel bij het rechter voorwiel,vooral op slecht wegdek.

er zit nu 185-55-14 onder en ik ben nog op zoek naar een verlagings set.
de sportstoelen gaan er misschien uit en dan komen er electrische recaro,s in uit een golf 2 16v
stabilisatorstang,sportuitlaat,en nog meer dingen gaan er veranderen.

Electrische recaro's uit een Golf....ga je dat zelf pas maken dan ?

Ennuh....stabilisatorstang zit er al onder, hoor :)
Denk dat je 'domstrebe' bedoeld oftewel veerpootbrug op z'n oud-hollandsch.

Tip: eerst maar 's de rammel verhelpen
 -klus-  -thumbsup-

Succes, en welkom.



Titel: hallo
Bericht door: pololo op ma, 02 okt 2006, 17:55:49
ik heb al een topic gevonden over dit probleem.
hij gaat donderdag naar de garage vanwege een enorme rammel bij het rechter voorwiel,vooral op slecht wegdek.

er zit nu 185-55-14 onder en ik ben nog op zoek naar een verlagings set.
de sportstoelen gaan er misschien uit en dan komen er electrische recaro,s in uit een golf 2 16v
stabilisatorstang,sportuitlaat,en nog meer dingen gaan er veranderen.

Electrische recaro's uit een Golf....ga je dat zelf pas maken dan ?

Ennuh....stabilisatorstang zit er al onder, hoor :)
Denk dat je 'domstrebe' bedoeld oftewel veerpootbrug op z'n oud-hollandsch.

Tip: eerst maar 's de rammel verhelpen
 -klus-  -thumbsup-

Succes, en welkom.

ja,ga ik zelf pas proberen temaken.
het zijn leren stoelen dus dan moet ik ook de achterbank en de portierstukken in leer maken.

ja,ik bedoel de veerpootbrug.

die rammel word wel verholpen hoor,je schaamt je rot met dat geluid.

ik heb tijd en mijn vriendin rijd er iedere dag in,tis ook haar auto dus word alles langzaam gedaan.
 ik heb het accuwak al dicht gemaakt en gezorgt dat er geen rommel meer inkomt,dmv racegaas in de luchtgaten van de motorkap en rubbers om de kieren tedichten bij de ruitenwissers
Titel: hallo
Bericht door: Jaap op ma, 02 okt 2006, 19:48:07
ik heb het accuwak al dicht gemaakt en gezorgt dat er geen rommel meer inkomt,dmv racegaas in de luchtgaten van de motorkap

Wow! Eindelijk een NUTTIG gebruik van racegaas!

Trouwens: Votex heeft (en die komen her en der nog wel eens voorbij) vroeger een soort interieurfilters geleverd: die plak je op de zwarte folie onder je rooster, dat houdt blad en rommel ook tegen.
Titel: hallo
Bericht door: pololo op ma, 02 okt 2006, 23:44:39
ik heb het accuwak al dicht gemaakt en gezorgt dat er geen rommel meer inkomt,dmv racegaas in de luchtgaten van de motorkap

Wow! Eindelijk een NUTTIG gebruik van racegaas!

ik heb het gaas zwart gespoten,ik hou niet zo van racegaas.  niet op een auto en zeker niet op motoren!

zou het iets schelen als ik de kat verwijder en een sportdemper neem op een 1.0,want dit is echt een drama.
mijn vriendin rijd elke dag in de file dus haar maakt het niks uit,ik rij er zeer zelden in maar kan niet echt wennen aan die 33kw
Titel: hallo
Bericht door: Jaap op di, 03 okt 2006, 07:50:00
Tot de 80 per uur gaat t prima met zo'n 33 kW 1.0'letje.

Bij het invoegen op de snelweg helpt er echter maar 1 ding: 'relax'. Zo snel je haast krijgt met een 1.0 ben je niet goed bezig.
Mijn 2f met 1.0 33kW klimt echter wel rustig door tot de 160 (op de teller): Als je maar geduld hebt.

Sportuitlaten maken meestal vooral lawaai, en brengen niet echt vermogen. De kat eronderuit zal misschien een procent of 5 helpen.. maar wat is 5% op 33 kW? Misschien net genoeg om te compenseren voor de wat bredere bandjes en de antenne? Begin bij de basis:
Ga de wrijving minimaliseren:
- Banden op spanning
- Luchtfilter schoon
- Motor tip-top (beurtje, bougies, ontsteking op tijd!)
- Geen rammelende homokineten, lagers of assen -moon-
- Antenne in, Spatlappen eraf, Auto schoon en in de was
- Kofferbak leeg (gewicht)
- Baksteen op 't pedaal

Natuurlijk kan je door tuning van uitlaat en inlaat wat meer uit een 1.0 halen, en je zult ook wel resultaten kunnen merken, maar met geduld kom je d'r ook :)

---edit---
Bij de 2f is de 1.0 motor standaard uitgevoerd met dezelfde uitlaat als een 1.3 (dubbele downpipe, kat, tussendemper, einddemper).. en dus ook al redelijk overgedimentioneerd. Als je daar toch winst wilt halen, lukt dat misschien door : Kat leeg, tussen demper vervanger, en een absorbtie einddemper.
Titel: hallo
Bericht door: pololo op wo, 04 okt 2006, 22:55:40
Tot de 80 per uur gaat t prima met zo'n 33 kW 1.0'letje.

Bij het invoegen op de snelweg helpt er echter maar 1 ding: 'relax'. Zo snel je haast krijgt met een 1.0 ben je niet goed bezig.
Mijn 2f met 1.0 33kW klimt echter wel rustig door tot de 160 (op de teller): Als je maar geduld hebt.

Sportuitlaten maken meestal vooral lawaai, en brengen niet echt vermogen. De kat eronderuit zal misschien een procent of 5 helpen.. maar wat is 5% op 33 kW? Misschien net genoeg om te compenseren voor de wat bredere bandjes en de antenne? Begin bij de basis:
Ga de wrijving minimaliseren:
- Banden op spanning
- Luchtfilter schoon
- Motor tip-top (beurtje, bougies, ontsteking op tijd!)
- Geen rammelende homokineten, lagers of assen -moon-
- Antenne in, Spatlappen eraf, Auto schoon en in de was
- Kofferbak leeg (gewicht)
- Baksteen op 't pedaal

Natuurlijk kan je door tuning van uitlaat en inlaat wat meer uit een 1.0 halen, en je zult ook wel resultaten kunnen merken, maar met geduld kom je d'r ook :)

---edit---
Bij de 2f is de 1.0 motor standaard uitgevoerd met dezelfde uitlaat als een 1.3 (dubbele downpipe, kat, tussendemper, einddemper).. en dus ook al redelijk overgedimentioneerd. Als je daar toch winst wilt halen, lukt dat misschien door : Kat leeg, tussen demper vervanger, en een absorbtie einddemper.

geduld is niet mijn sterkste kant maar ja,ik heb geen keus.
gelukkig rijd mijn vriendin meestal en zit ik er heel relaxt naast.
 
ik ga wel speakers in de deur maken want die oordopjes in het dashboard zijn al opgeblazen.

misschien haal ik de kat er wel uit,als ik tijd heb.
ik heb ook nog spiegels liggen van een 96er polo,die wil ik er ook op zetten,de originele spiegels vind ik niksen die druppels vind mijn vriendin niet mooi
Titel: hallo
Bericht door: Marjolijn op do, 05 okt 2006, 11:45:11
Ik weet niet hoe laag je wilt gaan, maar met 185/55/14 krijg je wellicht bij 60 mm een probleem.

Dwz. bij een polo 2 steilheck met dezelfde bandenmaat loopt ie voor en achter aan bij inveren. Misschien dat je iets meer speling in je wielkasten hebt bij een 2f.

Advies, maatje smaller, maatje platter. Scheelt ook weel wat weerstand :)
Titel: hallo
Bericht door: Koen op do, 05 okt 2006, 12:37:27
Ik weet niet hoe laag je wilt gaan, maar met 185/55/14 krijg je wellicht bij 60 mm een probleem.

Dwz. bij een polo 2 steilheck met dezelfde bandenmaat loopt ie voor en achter aan bij inveren. Misschien dat je iets meer speling in je wielkasten hebt bij een 2f.

Advies, maatje smaller, maatje platter. Scheelt ook weel wat weerstand :)

Maar deze meneer heeft een coupe.... (toch heb je wel gelijk Marjoline)
Titel: hallo
Bericht door: Marjolijn op do, 05 okt 2006, 14:20:29
De voorkant van een coupe is niet anders als die van een steilheck, dus daar zou ie dan net zo hard aan moeten lopen, toch?  :P


Ik weet wel dat ik gelijk heb ;)
Titel: hallo
Bericht door: pololo op do, 05 okt 2006, 19:04:17
Ik weet niet hoe laag je wilt gaan, maar met 185/55/14 krijg je wellicht bij 60 mm een probleem.

Dwz. bij een polo 2 steilheck met dezelfde bandenmaat loopt ie voor en achter aan bij inveren. Misschien dat je iets meer speling in je wielkasten hebt bij een 2f.

Advies, maatje smaller, maatje platter. Scheelt ook weel wat weerstand :)

de bedoeling is max 4cm lager tegaan,we moeten nog al wat verkeersheuvels over

ik ga zelf misschien een 87er polo coupe 1.3 kopen,want met dit weer zit ik liever in de auto dan op mijn motoren.
dit word dan mijn pekelauto.

wat zou het kosten om na de winter de motoren om teruilen??
 
als de polo word ingeruild kan ik um kopen voor erg weinig
Titel: hallo
Bericht door: Jaap op vr, 06 okt 2006, 08:22:40
wat zou het kosten om na de winter de motoren om teruilen??

Als die 87'er 1.3 er 1 is met een NZ motor (multipoint injectie), dan hoeft t niet zoveel te kosten (naja: moeite natuurlijk), want met geregelde katalysator.

Als 't een 1.3 carburateur is (MH), (ongeregelde kat),.. kan t wel, maar of ie dan zo 1-2-3 door de apk komt, weet ik niet.

Een tussen variant met die MH is ook mogelijk: wel het blok, niet de inspuitunit van de AAU wisselen: wellicht dat de 1.0 injectie-unit de 1.3 aan kan, en de MH 1.3 carb net niet te groot is voor een 1.0.
Titel: hallo
Bericht door: pololo op ma, 09 okt 2006, 22:37:11
ik weet niet wat voor blok het is,alleen dat het een 1.3 is.
de 1.0 gaat er dan uit en de 1.3 erin,de oude polo en 1.0 blok gaan dan naar de sloop.

heeft iemand het dradenschema van de polo??

er zitten 2 stekkers in een klepje onder het stuur en ik wil weten waar ze voor dienen